Annons:
Etiketterfrågorinformationadmin
Läst 707 ggr
FataMorgana
2/13/20, 11:15 AM

Filmtips

Visste inte riktigt i vilken kategori jag skulle posta detta. Ville egentligen bara tipsa om några riktigt sevärda dokumentationer om andligt uppvaknande för alla som behärskar det engelska språket. Hoppas det är okey för Sajtvärd att jag postar detta. Filmerna hittar ni här:  https://awakentheworld.com

Annons:
JRSN
2/13/20, 12:07 PM
#1

#0 Tusen tack för filmtipsen, ska bli spännande att kolla igenom dem! Filmerna på sajten verkar vara välgjorda och hålla mycket hög kvalitet! (Kategorin vid inlägg är inte superviktig, det är bara allmänna riktlinjer). 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
2/13/20, 4:09 PM
#2

#1  

Ja de är nog välgjorda filmer som håller hög kvalitét.  Har inte sett dem alla än, men kan bara rekommendera att man ser dem i lugn och ro när man har tid och inte att man bara skummar igenom dem mellan varven medan man gör annat 🙂. Berätta gärna vad du tyckte om dem sen, om du har lust.

JRSN
2/14/20, 5:36 PM
#3

Har nu sett filmerna 'Samadhi', del 1 och 2 och kan egentligen bara skriva under på deras budskap. Jag kan se min väg i processen. Mitt gamla 'jag', som fanns en gång, försvann och ersattes av ett annat 'jag', som var 'trancendent', gränsöverskridande. Men som filmerna också kungör så glider medvetandet av nödvändighet in och ut i Samadhi, det går inte att ständigt befinna sig i ett förklarat tillstånd.

Förut sökte jag självförverkligande, mitt unika syfte och mål. Jag tänkte i termer av; 'vad har världen att erbjuda mig'. Nuförtiden är det mera som att jag betraktar mig själv utifrån. Jag ser mig själv i ett sammanhang och tänker; 'vad är min roll i det här specifika skeendet. Där något är för mycket, drar jag ifrån. Där något är för litet, lägger jag till. Jag försöker befrämja harmonin i det som utspelar sig. Fortfarande finns ett 'jag' som agerar, men detta jag är inte självuppfyllande, det existerar bara.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
2/15/20, 11:56 AM
#4

Stort tack för tipset! Måste se vid tillfälle.

FataMorgana
2/16/20, 3:54 PM
#5

#3  

Själv har jag börjat tänka i banorna att jag kanske inte har en specifik roll överhuvudtaget, att jag kanske bara är som ett sandkorn i Sahara. Ensam är jag helt betydelselös, men  tillsammans med de andra bildar jag hela Sahara. Tänker, att varför skulle mitt liv som i det stora hela, som i jämförelse med miljarder år bara varar i en kort liten stund, som lika snabbt är över som en stjärna blinkar till ha en specifik roll eller större mening?

#4   

Hoppas du gillar filmerna 🙂

JRSN
2/16/20, 9:02 PM
#6

#5 Att inte ha en specifik roll kan ju också vara en roll. Som jag ser det så har det högre jaget en livsväg att följa. Livsvägen i sig är för det högre jaget meningsfull och syftet med existensen, egentligen oavsett dess innehåll. Det lägre jaget har dock sin egen agenda. Den vägen spretar än hit, än dit. Stundom är de båda vägarna simultana men ibland drar det lägre jaget (egot) iväg på egna stigar. 

Det högre jaget kan då vilja återkalla egot och liksom 'tala det tillrätta'. Detta lyckas ibland, ibland inte. Den här kampen mellan jagen kan fortsätta i livstid efter livstid, tills till slut konsensus inträder och egot frivilligt underkastar sig det högre jagets ledning. Men jag tror inte att det högre jaget bedriver en auktoritär ledning. Tror mer att hela processen är som en dialog, en diskussion som leder framåt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
FataMorgana
2/17/20, 5:40 PM
#7

#6  

Nja, för mig får "att inte ha en specifik roll" gärna stanna vid något som är utan en roll. Tänker att man inte alltid behöver omvandla allt till något som har ett speciellt syfte och en speciell roll. Att vara fri från allt det där räcker gott för mig, fri från all kamp och underkastelse. 🙂

JRSN
2/17/20, 11:00 PM
#8

#7 Vill inte vara en retsticka men du har ju en väldigt specifik åsikt. Så är det inte en roll att ha en specifik åsikt? Din roll nu är väl att propagera för att vara utan vare sig roll eller syfte. En smula motsägelsefullt? 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
2/18/20, 10:10 AM
#9

#8   

Ja det är ju klart att jag inte är helt åsiktslös heller 😉 Men jag ser det inte som min roll, att ha åsikter, liksom jag inte ser det som min roll, att inte ha en specifik roll. Jag syftar snarare på frånvaron av en roll och då faller ju även det här som en roll bort om du förstår hur jag menar.  Tänker att när jag dör så spelar mitt liv och att jag fanns till nog ingen roll för universum och nej det är ingen propaganda, att fundera över,  att man kanske inte är så betydelsefull trots allt 😉

JRSN
2/18/20, 2:17 PM
#10

#9 Hoppsan, där gick mina stackars hjärnceller in i 'overload mode'. Så jag kastar in handuken och hoppas att din roll eller anti-roll harmonierar med detta universum nu och i framtiden. Min roll är nog att grubbla på om jag skall fortsätta spela rollen av mig själv eller bara helt passivt flyta med i Kosmos eviga ström. 😃

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: