Annons:
Etiketterpersonligt-skyddceremonierritualer
Läst 998 ggr
Ninatarot
4/9/20, 2:24 PM

Tips på hemmagjord magi!

Här tänkte jag att vi alla kunde samla det vi själva tycker och vet är bra att ha hemma för att rensa bort negativ energi, lyfta upp det positiva och vad olika prylar som till exempel kryddor, ljus, örter, kristaller etc kan göra för underverk! Kanske redan finns en sådan tråd men ej vad jag hittar. Jag tänker att man nämner exempelvis Rosmarin, en vanlig krydda som många känner till. Men inte vilka egenskaper den har - nämligen ett otroligt bra beskydd. Blanda rosmarin med rent havssalt och vips har du en magisk liten blandning som du kan lägga i en glasburk eller varför inte fyll en sammetspåse och hänga upp på gångjärn i ytterdörrar/altanen. Svarta ljus! Nej det står ej för ondska och svart magi. Det står för att bryta negativa mönster, driva ut negativa oönskade energier och bygger en aura runt det område där du använder det samt kan hjälpa till med beroenden och missbruk av alla slag. Gröna ljus för att öppna upp din mediala sida mer. Lila - lite samma men mer under seanser. Gul för att föra in glädje och brunt för att jorda. Blå för kommunikation. Röd för passion, om man tycker kärlekslivet bör kryddas på ett snäpp, vare sig man är singel eller ej. Glöm ej att ha en intention med varför du använder dina ljus. Kanelstänger är superbra och har använts länge som standard krydda för att bara ha hemma ståendes i en glasburk. Ta en lapp och skriv vad du önskar dig - bränn sedan upp den! OBS; över en kittel eller liknande som tål att man slänger ned mappen. EJ till för att leka med. Skriv gärna med vilken ängel som du ber till. Och glöm inte att det ska kännas äkta, från hjärtat!

Annons:
JRSN
4/9/20, 8:01 PM
#1

#0 Bra idé! Då skulle jag vilja bidra med den gamla rökelsen 'Nag Champa'. Perfekt för att ta bort stagnerad energi innan man till exempel städar källar- och vindsförråd. Städningen går mycket lättare sedan. Eller när man vill specifikt rena föremål som kanske har kommit från loppis, eller okänd plats. Gärna då kombinerat med en ritual som tar bort tidigare ägare.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
4/9/20, 8:20 PM
#2

#1- Ja den är ju toppen!! Och så doftar den så underbart också. Santo palo har ju både trästickor och vanliga rökelser, dom upplever jag som väldigt starka men kraftfulla. Fick ”äkta” santo palo trä av min svägerska som varit i Peru. Den var det drag i 😂

Upp till toppen
Annons: