Annons:
Etiketteränglarandarparanormaltorakel
Läst 1383 ggr
Ninatarot
2020-03-29 17:15

Någon med erfarenhet/kunskap om trollbord?

Har någon här någon form utav erfarenhet av trollbord? Är ute efter ”riktig” information eller upplevelser 🧚

  • Redigerat 2020-09-12 16:24 av JRSN
Annons:
JRSN
2020-03-29 20:10
#1

#0 Hej, den här sajten har en mycket försiktig hållning till den här typen av redskap. Detta eftersom trollbord är i nivå med ouija-bräden i fråga om risken att utsättas för ondsinta andar. Jag är medveten om att detta inte riktigt framgår av den här sajtens presentation, ska försöka ändra på det. Men jag vet att sajten Spiritualism har en hel del information i ämnet! 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-29 22:36
#2

#1- Jaha okej, då vet jag 😊 Lyssnade på ett program som handlade om det och tyckte det verkade så obehagligt, därav undrade jag varför man ens skaffar sådana hehe. Men det är ju olika hur man ser på den saken. Jag kollar där! Tack 🧚

Diana_Melbourne
2020-04-16 10:39
#3

#1 och #2 Jag gick en nybörjarkurs i medial teknik för fem år sedan, och där förekom en övning med ouija-bräde. Vi fick kontakt med andevärlden på ett påtagligt sätt, inget farligt hände, men jag tyckte att det var obehagligt. Det var det enda som kändes orimligt i utbildningen, som en oansvarig lek där vad som helst kunde hända. Jag har alltså inget belägg för att det skulle vara farligt men jag tar avstånd och gjorde även det som barn minns jag, när Anden i glaset kom på tal. Upplevde  instinktivt att det inte var bra helt enkelt. Med det sagt så tycker jag att avrådan från ouija och dylikt på den har sajten är bra! ❤️

Ninatarot
2020-04-16 15:21
#4

#3- oj det låter inte trevligt. Det känns som sådant kräver en enorm självkontroll och jag tror det är få som kan klara av det utan att omedvetet föra med sig något oönskat. Det var bara två år sedan jag ”började” med det mediala även fast jag alltid ha kunnat se/förutspå saker. Så jag är fortfarande nyfiken som ett barn hehe. Tack för info 😊❣️

wildfire
2020-04-17 17:02
#5

Avrådan säger jag med men de finns dom av oss som behärskar det här men det är inget som jag varken skulle lära ut eller rekommendera för tragiskt nog det kan föra med sig saker som en person  sen inte blir av med.

Jag har över trettio års erfarenhet inom shamanskt arbete  och det här är något som jag möter då och då och får ta itu med för människor har vart nyfikna och lekt med saker som dom trott vart helt oskyldiga men som ställt till en enorm oreda i deras liv.

Det här är något som kräver mycket mer än enbart självkontroll om man tänker sig att ägna sig åt det. Självkontroll är jaget den världsliga delen av oss sen har vi den andliga där andevärlden är den som lär ut såna här kunskaper och det är den vägen jag gått i alla år där min guide är den som lärt mig och genom hans kunskap så kan jag inte ens förmedla hur det går till för det är inget som världen ska få ta del av och på så vis skyddar han mig och andra från att dela den kunskapen i ord och handling men den finns med mig och är en del av min vardag och när jag ska jobba och öppna upp för dom krafterna men dom är stängda för omvärlden att ta del av precis som det ska vara.

Jag ägnar mig även åt Voodoo och samma här det är kunskaper som förs vidare genom andevärlden och inte människor så som kurser med mera det är enbart för dom som hanterar det samt generationer och vet vad vi ger oss in på och att allt handlar om att skapa ljus men ibland krävs mörker för att förgöra mörker för att sedan  skapa ljus och här finns många andliga tekniker att tillgå men på rätt sätt och i rätt hand för allt handlar om helande och balans där ljus ska träda in.

Jag känner till tråden på spiritualism den skrevs för många år sedan och är en oansvarig handling i något som man inte har äkta kunskap i så vad ni gör alla nyfikna låt bli och lämna över sånt här till oss som är kallade att sanera och ta hand om för min förhoppning är att vi alla ska finna ro och harmonin det är vad allt handlar om även om jordelivet är tufft så är ljus alltid det som ska segra och lämna det mörka till oss som har den uppgiften att ta hand om.

Var rädda om er , nyfikenheten ska finnas i ljuset ingenting annat  ❤️

Ninatarot
2020-04-17 19:30
#6

#5- Du bekräftade just mina tankar och känslor kring detta. Jag må vara nyfiken men jag har råkat ut för en del obehagliga saker som jag kunnat ta mig ur… med hjälp av min trollstav hehe. Jag har faktiskt en sådan för att kunna markera energin och rikta den dit jag vill. Känns som att det ger mer kraft, eller det gör det faktiskt, för mig. Just nu är det någon i mitt bostadsområde som inte mår bra kan jag känna. Jag hör obehagliga ljud och det knakar på ett väldigt irriterande sätt som inte går att låta bli att irritera sig på. Men jag känner att det inte är mot mig. Sen har det hänt något senaste veckorna. Jag vet inte vad som har hänt och känner mig förvirrad. Jag var påväg och skulle hämta en hyrbil och tog en lång promenad dit. På vägen gick jag förbi ett område med en massor av gamla hus och det högg till i mig så att jag höll på att börja hulka, blev helt kallsvettig och kände att - här har det hänt något riktigt hemskt. Och såklart är oddsen att något mindre trevligt kan ha hänt där men jag kände det så starkt så jag ringde min sambo och berättade detta. Var helt svettig och kände hur pulsen steg som att jag höll på att svimma. Men till saken. Jag kom hem på kvällen och började googla runt på just denna gata för att se om det hänt något dom närmsta åren, tror jag satt i 30 min och letade. Vägrade ge upp fast än jag inte hittade något. Bad min sambo googla, som är mycket bättre på att leta efter saker på nätet än vad jag är, - och vad hittar han? Jo mycket sant ett hemskt mord där en dotter har tagit död ( skriver inte ut hur här ) på sin egen pappa precis där jag hade gått. Och inte nog med det. Jag åkte typ tillbaka i tiden och kunde se hela scenariot framför mig!!!! Sådana saker är ganska nytt för mig men har kommit på senaste. Ofta blir jag inte rädd, som när jag kände att någon smekte mig på pannan innan jag skulle sova. Hade gråtit jätte mycket och tänkt på min döde syster. Det var hon. Mitt namn har ropats ut innan jag ska sova flera gånger. Och i skrivandes stund så håller grannarna på att banka och ha sig, vilket är konstigt för grannarna bredvid är ett gammalt par varav mannen nästan är sängliggande och kvinnan är bara ute på gården. Vem bankar och varför. Utdraget som vanligt och jag ber om ursäkt för det men kände att jag ville ventilera mig lite. Jag har en tid på kvällen då jag stänger av allting, om jag vill. Och då är det inte en kotte som stör mig här inne. Men känslor kan fortfarande komma upp och detta för mig är ett mysterium…

Annons:
JRSN
2020-04-17 21:11
#7

#6 Du är ju helt säkert en öppen person vilket en eller flera andar troligen har koll på. Men det kan vara så att någon från andra sidan vill ha din hjälp i något avseende. Visst kan du stänga av, stänga ner och så, och slippa bli störd i tid och otid. Men frågan är om vissa andar låter sig nöja med det, skulle tro att någon ande som är i nöd då snarare eskalerar i sina försök att nå fram. Så kanske blir du nödd att vidtaga andra åtgärder. Kanske försöka kommunicera mer ingående?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-04-17 21:35
#8

#7- Ja det är sant. Men det har kommit så plötsligt, från ingenstans så har detta eskalerat och jag känner mig som om jag skulle fått superkrafter från tomma intet. Jag förstår att det låter konstigt men det är verkligen så jag upplever det. Här om dagen bad jag röken från min rökelse snällt att åka mot mig istället för ut genom fönstret. Självklart åker ju röken ut om man har lite öppet och det var min intention att vädra och samtidigt tända en rökelse. Men jag satt alltså och pekade med min stav och sa ” skulle röken vänligen kunna komma mot mitt håll istället, mot denna stav ..” etc, etc. Och mycket riktigt så ändrade den riktning och all rök från min santo palo rökelse kom mot mig så att jag nästan började hosta av det. Så jag bör nog, med hjälp, få reda på vad detta är för något. För jag känner verkligen inte att det är något ont. Snarare tvärtom. En desperation som sliter i mig från alla håll och kanter typ. Har alltid vetat att jag kunnat se mer än andra men detta trodde jag inte för 10 år sedan 😊

JRSN
2020-04-17 23:19
#9

#8 För mig kom 'upptäckten' av andevärlden rätt sent i livet. Det var kanske så att andra saker behövde uppmärksamheten innan dess. Sättet att 'hantera energier' har sedan dess vuxit fram efterhand, ibland ur en ganska rejält hård skola från andevärldens sida. Man har liksom tillåtit saker att ske vilka man som människa normalt sett skulle varit beskyddad från. Allt för att jag skulle förstå ett djupare sammanhang och erhålla en mer detaljerad helhetsbild. 🙂

Det känns som att du har starka och kraftfulla förmågor men möjligen att du inte är helt klar över din metodik ännu, ditt sätt att arbeta med det andliga. Detta kommer att etableras av sig själv, med tiden kommer du att finslipa rutiner och ceremonier. Den här aktiviteten du upplever kan vara ett bra tillfälle att träna och testa på vad som fungerar och vad som funkar mindre bra. Om man behöver hjälp kan man få det från många olika håll. Flera olika lärare är bättre än en superlärare, anser jag.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-04-18 08:14
#10

#9 - Ja det låter som du har en del i bagaget 😂 Men så måste det väl bli, som du säger, att det växer fram och man lär sig sina strategier. För alla har ju inte samma förutsättningar heller och inte samma sätt att arbeta med sin energi. Lite konstig känsla bara när man öppnar upp sig ett par level sådär drastiskt. Men ändå häftigt. Fast så sitter jag där ändå och tvivlar på om jag verkligen har det där i mig, och att jag bara inbillar mig allt. Trots att jag innerst inne vet att det inte är så. Tack för all hjälp och respons 😊

JRSN
2020-04-18 09:24
#11

#10 Visst har du det i dig, lita på det. Men andliga upplevelser är ofta rätt subtila, det man sett är såsom i en dröm. Men när man haft möjlighet att kolla av 'fakta' så visar det sig alltsom oftast att uppgifterna stämmer. Så kör på bara! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-04-18 10:04
#12

😊🙏

Upp till toppen
Annons: