Annons:
Etiketterorakelsynskhetsiaremedier
Läst 1656 ggr
JRSN
2020-01-14 12:59

Handtydning - Kiromanti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan handens linjer berätta något om människan? Det beror nog på vem man frågar. Ska villigt erkänna att jag inte kan så mycket om denna konst. Men det tycks på mig att utfallet motsvarar ungefär vad man får ut av den teknik som kallas 'numerologi'. Dvs man får veta en hel del generella sanningar om personen i fråga men kanske inte det där djupgående som man kan vilja efterlysa. Sen finns det en hel del besvärande avvikelser om tolkningen i fråga om olika utövare. Till exempel sägs vänsterhanden ibland symbolisera det inre livet, ibland personens förgångna.

Föränderliga linjer

En intressant sak är dock att handens linjer inte är konstanta under hela livet, de förändras ständigt. Således speglar händerna det som tilldrager sig i personens liv. Stress och skador skapar fina linjer, bubblor, öar och kluvna linjer. En skicklig handläsare kan med andra ord återge det som tilldragit sig under en persons uppväxt. Kanske är detta inte konstigare än att vi kan avläsa ett träds livsbana genom att studera dess årsringar. Men märkligt nog är det inte bara det förflutna som händerna berättar om, där finns även tecken om det som kommer.

Handbergen

De små och stora 'kuddar' som täcker handflatan kallas inom kiromantin för 'handbergen'. Här kommer en parallell in till astrologin, för dessa berg har sina namn efter solsystemets planeter. Kuddarna strax under fingrarna heter, med start från pekfingret; jupiterberget, saturnusberget, apolloberget och merkuriusberget. Den stora kudden under tummen är 'venusberget' och på motsvarande sida 'månberget'. Mellan dessa ses 'neptunusberget'. Kudden just ovanför tummen kallas 'nedre marsberget'. Kudden mellan lillfingret och månberget kallas 'övre marsberget'. Handbergen sägs stå för personens drivkrafter i livet inom arbete, kommunikation och ledarskap.

Grundläggande linjer

Den s.k. 'Livslinjen' löper från mellan tummen och pekfingret och ner i en båge mot handleden. Linjen visar på personligheten, möjligheter i livet, hälsa, svårigheter och framgångar. 'Hjärtlinjen' löper under och närmast fingrarna. Den börjar mellan pek- och långfingret och fortsätter i regel ut mot handflatans kant. Hjärtlinjen motsvarar hjärtat, känslor, känslolivet, smärtor och glädjeämnen.

 'Huvudlinjen' börjar ofta ute på kanten mellan tum- och pekfingret och löper rakt över handen till andra sidan. Linjen står för huvudet, förståndet och den generella inställningen till livet. Linjen kan bland annat berätta om personens stävan och yrkesval. En linje som startar ovanför handleden och letar sig upp mot långfingret kallas 'Ödeslinjen'. Linjen sägs stå för karriären, livsvägen, inriktning och mål i livet. Den kan ibland ha avbrott, vara svår att tyda och följa.

Kompletterande linjer och märken

Parallelt med ödeslinjen finns en linje som kallas 'Sollinjen', den löper på olika sidor om ödeslinjen beroende på vilken hand det är: I höger hand vanligtvis till vänster om ödeslinjen, i vänster hand vanligtvis till höger om ödeslinjen. Förutom detta finns en mängd kortare linjer samt tecken i form av s.k. 'kedjor', 'virvlar', 'fyrkanter', 'stjärnor', 'trianglar' och 'kors'. 

Allt detta har sin betydelse beroende på var de återfinns och hur djupt markerade de är. Även fingeravtryck och fingrarnas inbördes längd spelar in. Kiromanti tycks vara en komplett vetenskap som inte så lätt släpper på sina hemligheter. Kanske måste man vara född till detta kall?

Hitta rätt person

Kontentan i handtydningen tror jag är: Se till att hitta rätt person! Det är ungefär som att få tag på en bra läkare. En bra och kompetent läkare gör en tillförlitlig och utförlig diagnos. En dålig och inkompetent läkare ställer en slarvig och felaktig diagnos. Samma sak är det sannolikt med handtydare; de har olika kompetens!

Spot on accurate hand reading

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Get A 'HAND READING': http://KosmicKonnection.com/order.htmWEBSITE: http://www.KosmicKonnection.comSUBCRIBE: https://www.youtube.com/user/kosmicreaderSpot o...
  • Redigerat 2020-12-30 12:27 av JRSN
Annons:
NiklasTyreso
2020-01-16 14:50
#1

Jag har ibland försökt läsa in mig på att läsa händerna, men jag måste säga att sidorna är väldigt otydliga. Lyckas man identifiera sina linjer- nästan omöjligt utan bilder - då blir man inte klok på vad det ska betyda. Mina linjer är olika på höger och vänster hand och de går ihop, korsar och börjar/slutar på fel ställen som inte stämmer med beskrivningarna. På vänster venusberg har jag ett 20 år gammalt ärr som korsar en av de två linjerna som omringar venusberget (andra har tydligen en linje runt venusberget). Internet är vad jag erfarit meningslöst att konsultera om man vill lära sig läsa händer.

JRSN
2020-01-16 15:08
#2

#1 Jag har också rejäla problem med att förstå tanken bakom handtydningen. Det verkar finnas väldigt många olika skolor. Köpte en bok nyligen, 'Handtydning' av Anna Southgate. Men den var något av en besvikelse för bilderna inte så tydliga och tolkningarna alldeles för generella. Hade tänkt att boken skulle bli en inledning inför en kurs senare, nu vet jag inte riktigt hur jag skall göra. Men jag har i alla fall skaffat mig lite mer insikter i ämnet. 🤦‍♂️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2020-01-16 17:06
#3

Finns några tankar om hur/om ärr och skador i handen påverkar bedömningen?

JRSN
2020-01-16 18:26
#4

#3 Som vanligt är det svårt att hitta entydiga resultat på internet om betydelsen av 'ärr' på olika delar av handflatan. Ett ärr på venusberget skulle i princip kunna innebära en hämmande effekt på kärlekslivet, och eftersom det är vänster hand kan detta mer stå för inre, högre kärlek. Men detta är rena spekulationer. Andra säger att ärr inom handtydning är positiva tecken. Man har övervunnit och läkt från något trauma och är därmed starkare än förut.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
2020-02-05 17:29
#5

Fantastiskt inlägg JRSN! Har du möjligen ett tips om någon kompetent person som kan läsa i händer?

JRSN
2020-02-05 18:02
#6

#5 Nej, dessvärre inte. Önskar att jag hade det så att jag kunde gå en kurs hos vederbörande och lära mig lite mer. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: