Annons:
Etiketterandaränglardemoner
Läst 849 ggr
ribbe10
12/31/19, 2:18 PM

Hjälp!! Manet-liknande ORB

Hej! Har vid flera tillfällen sett saker när jag håller på att somna. Detta händer ofta när jag ligger och ska sova för kvällen. Ibland kollar jag medvetet upp efter att ha blundat en stund och kan därefter se olika saker. Jag ser ofta gråa garnnysteliknande kluster som svävar omkring i rummet för att sedan tonas ut. Det är som ett garnnystan med en massa tentakler. Typ spindelben. Nu igår så såg jag dock något annat. Jag hade gått och lagt mig vid ca 17 tiden efter jobbet för att vila då jag inte mådde så bra. Jag somnade till i ca 3 minuter och vaknade sedan och slog upp ögonen. Då såg jag något som föreställde en stor orange manet sväva i rummet. Jag kände igen tentaklerna som var under ”maneten” sen tidigare men har aldrig sett det i denna form. Kollade säkert i 15 sekunder på denna när den svävade upp och ner i rummet. Någon som vet vad dessa fenomen kan vara? Är det orber? Vill tillägga att jag är vaken då jag ser dessa samt inte känner något obehag. De är liksom bara där och jag iakttar. Svara gärna om ni har varit med om/hört om liknande. Har googlat ihjäl mig i flera år utan att hitta en förklaring.

Annons:
JRSN
12/31/19, 3:01 PM
#1

Hej ribbe10! Vill inte förringa din upplevelse på något sätt. Men vore det inte bra om du gjorde en vanlig synundersökning först, bara för att försäkra dig om att det inte är någonting inuti ögats 'glaskropp' som flyter omkring? Jag menar, det kan ju vara en helt naturlig förklaring på detta. Om allt är ok så kan man ju gå vidare därefter och försöka lista ut vad detta kan vara, då i ett andligt perspektiv. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

-Aida-
12/31/19, 3:58 PM
#2

Tänker också på Floaters som de också kallas, mojänger i ögonen som flyter omkring. När ljus träffar i ögonen så kan de även kasta skuggor som man sen ser framför sig. i form av mörka orber som flyter i luften.  Floaters kan se ut på många olika sätt, som maneter, solar, maskar, kluster av bubblor, tentakler osv. Det finns oänliga möjligheter till hur dom kan se ut beroende på hur ljuset träffar i ögonen och hur skuggorna kastas runt. Har man floaters så är så kallade solfläckar i ögonen eller blixtar vanligare fenomen också, då ser man olika färger som kan stanna kvar länge eller ljusblixtar som uppstår från ingenstans.
När du upplever att de tonar ut så har de flytit till bakre delen av ögat, när de ligger fram till i ögat det är då man ser dom. Man kan uppleva som att de rör på sig, men de lever inte, de är bara skräp som  flyter.
Läs lite om Floaters och håll koll på dina ögon. Dom uppstår genom näthinneavlossning, små delar som lossnar av ögonens insida och flyter omkring i vätskan. Man kan också ha floaters och alla dess fenomen utan att ha den farliga avlossningen. Man kan också uppleva att man aldrig ser dom förrän vid vissa tider och mot vissa bakgrunder, som blå klar himmel, på kvällen, mot vit snö, när man läser en bok. Det är bara positivt att man inte stör sig på de vid andra tillfällen på dagarna än vid vissa tider.

skina
1/7/20, 2:23 PM
#3

Även om man inte utesluter en naturlig förklaring så kan jag ge en spirituell då.

Det finns en mängd olika energivarelser, allt från vad man förr kallade "oknytt" till vad vi kallar "änglar o demoner".  Oknyttet, de mindre energivarelserna är varken onda eller goda, de är som små vilda djur, ungefär. De dras till mediala människor, för vi lyser som små lampor för dem. De har lättare att närma sig oss när vi är i obalans och/eller oskyddade. 

Så här kommer råd nr 1 igen, det är det första, bästa och lättaste lilla rådet av alla.

Varje kväll när du har lagt bort mobil osv o släckt lampan för att sova så ska du visualisera att du ligger o solar.  Om du hinner göra det i 1 min lr 10 min innan du somnar är oväsentligt, bara du försöker göra det varje kväll ett tag framöver. Ju längre du hinner desto mer kan du bygga din vision med ljud, känsla o nya detaljer. Men ljuset från solen är det viktiga och lugnet du får innan du somnar. Tänk dig att solljuset blir allt vitare, täcker hela dig och värmer dig, nästan sticker lite i huden. Du kan visualisera att det bildar en bubbla som stannar kvar runt hela sängen, du kan sätta långa vita taggar på bubblan som stoppar allt som inte är ljus t ex.

Det du gör här då är att stärka din aura, som är lite för öppen när du sover, och kommer i en behaglig o avslappnad sinnesstämning. Om du kan lägga till att du har din kärlek bredvid dig så blir du riktig "äcklig" för oknyttet, ha ha..  Ljus, kärlek, lugn, harmoni o balans är det bästa, även här :)

Upp till toppen
Annons: