Annons:
Etiketterpersonlig-utvecklingevolution
Läst 1156 ggr
skina
12/30/19, 5:20 PM

Min spirituella tågresa

Jag har hört den spirituella utvecklingen beskrivas som en tågresa, där alla åker i sin takt, hoppar på och av vid olika stationer.  Jag älskar den beskrivningen o lånar den. Så många som vaknar upp nu och så få mentorer, gurus, shamaner o liknande andliga ledare i västvärlden, så vi som har varit vakna en längre stund får försöka ge lite råd o stöttning, i den mån vi kan och orkar.  Så jag tänkte att jag skulle berätta min resa och så vill förhoppningsvis flera berätta, fråga, tipsa osv  :)

Jag var en skogsmulle när jag var liten o helt i kontakt med energierna, synisk som tonåring o hamnade i en lgh där det spökade som 20 åring. Sen var det igång.  Jag gick en reiki healing som 30 åring o det öppnade någon sorts sluss, kändes det som, alla intrycken välde in efter det. Jag gjorde anderesor o mötte mina avlidna nära o kära o hade en guide i brun kåpa. Hen hade aldrig varit människa sa hen men jag upplevde en femin energi. Det var även ett par lite otrevliga händelser och eftersom jag hade upplevt att många inom New Age var så obalanserade o prestationsinriktade så var jag väldigt ensam, hade ingen att fråga som jag kände med magkänslan att svaren stämde. Så till slut stängde jag ner under flera år. 

Jag är en sköld och mina starkare förmågor är energier och att jag ser folks känslor o hur de är som personer i deras ögon. Det fanns kvar även när jag stängde ner och jag kände av spöken o andar, men mitt ointresse var en stark vägg/sköld. Sen väckte "de" (andevärlden/ guider) mig med en tjock stråle med ljus i bröstet en natt när jag låg o sov. Jag trodde då att jag fick spontan healing, 

Så flyttade jag utomlands till vulkanöarna utanför Afrika, Kanarieöarna. Magman, den afrikanska solen, den 19:e portalen o jordstrålen Draklinjen, gör att energin är mkt stark där och min reningsprocess började med stormsteg. Vulkanöar drar många spirituella, solen ger både kropp o själ energi, man är ute mkt, möter många människor osv. Alla går igenom denna process mer eller mindre, tror jag. För mig var det en stjärnsmäll.  Började med barndomens trauman, ung vuxen, fysiska trauman o slutligen tidigare liv.

Jag mötte en kvinna som jag "drunknade i hennes ögon", hon är shaman och har genomgått en gedigen utbildning, rening o prövning. Jag har senare insett att de få människor jag upplever att jag liksom drunknar i deras ögon saknar fasader, de döljer sig inte.  Jag ställde min fråga igen, om de otrevliga upplevelserna o hon förklarade att "de" testar en och jag visste direkt att det stämde.  Av alla spirituella jag träffade på ön blev 2 av dem mina närmaste vänner. Jag kan inte nog påpeka vikten av att ha nära mediala vänner som ser dig med klara ögon, kan ge tips o råd o stöttning. 

Så mediterade jag i mitt hjärta. Då sitter man där tills man ser den gyllene energin. Så vidgar man den att omsluta en som en reningsprocess. (Ljusmeditation är också något jag rekommenderar alla). Efter det började mitt hjärta att prata oavbrutet, tala om vad det tyckte om allt o alla, omedelbart o mkt starkt. Det lugnade sig sedan men i samma veva började jag kunna se energin runt levande saker också.

Sen trummade min väninna shamanen en resa under en fullmåne ceremoni och Moder Jord kom till mig i symbolen av ett träd, presenterar sig först som The Mother of Life men sen som The Mother of All, innan jag fattade att det var Moder Jord. Hennes energi är ovillkorlig kärlek o ett helt otroligt lugn. I början kände jag mig ungefär som ett träd, så stilla, betraktande.. 

Slutligen kommer ärkeängel Ariel till mig i mitt meditationsrum, utan inbjudan. Jag var tvungen att googla om det fanns en ärkeängel som heter Ariel sen. Jag hade försökt att kalla på änglar tidigare, men då kallade jag med tanken, så det gick ju inte. Allt handlar om hjärtat.  Det visade sig att jag är en ängla länk, de pratar genom mig, min syn förändras o blir lite dimmig, de tittar väl genom 3:e ögat. Jag frågade min vän shamanen varför inga mediala människor har sett det tidigare, de har sett små änglar omkring mig men inte mer än så, och hon svarade att det kan dölja sig tills man är redo.  Jag insåg också att min guide i bruna kåpan som har varit med mig i alla år är Ariel.

En del mediala har sett små änglar omkring mig och en del små feer. Jag frågade Ariel om skillnaden och hennes svar var   "det ligger i betraktarens ögon",    vilket jag tror gäller allt. Jag bad henne o de andra änglarna/energivarelserna att visa sig som de verkligen ser ut, för jag såg dem som tagna ur Robin Hood..  De är starka vita ljus o mitt hjärta tog ett glädjeskutt, igenkännande kärlek.  Ariel har även tagit med mig till en annan, jätteljus dimension nu där jag även har mött en mästare..  

Mina främsta råd till de som vaknar nu. Ta det lugnt o rusa inte vilt in i allt. Ta inte emot behandlingar från folk till höger o vänster. Släpp förutfattade meningar men tro inte på allt, försök att bara vara öppen o samla info. Lyssna till din inre röst, magkänslan, o hjärtat. Ditt högre jag, dina guider o ditt hjärta vet bäst vad som är bra för dig, sträck dig ut i tanken,   Jämför dig aldrig med andra, alla börjar vi på olika ställen o gör vår resa i olika takt. "De" ser till att det sker när det är dags.  Hjälp andra människor när du kan o orkar, men sätt stopp när det börjar att ta på dig. 

Nå, det var så mkt jag kunde korta ner 50 år    :)    Phu.. ha ha

Annons:
JRSN
12/30/19, 8:12 PM
#1

#0 En väldigt djup berättelse med många bottnar, svårt att överblicka allt på en gång. Många intryck och många mästare men som jag förstår utspridda över en längre tid. Är du bekväm med att vara så öppen, då är det kanske inga problem? För mig personligen innebär ärkeängeln Ariel ingen renodlat positiv energi, men det får förstås stå för mig själv. Jag ser Ariel som 'prövningens ängel', någon som testar en och lockar med makt och inflytande. Men du kanske har en helt annan erfarenhet av detta väsen. Det behöver inte ens vara samma 'själ' som den jag har upplevt.🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
12/31/19, 10:47 PM
#2

#0: tack skina för din djupa fina berättelse!

Jag själv har provat att göra en trumresa, och en astralresa, efter att jag kommit i oförberedd kontakt med ett medium/en reikiterapeut. "På egen hand" har jag sedan många år då och då gjort flera "tankeresor", då jag skickat min tanke långt långt ut i rymden, och "sett" samma vackra företeelser som i denna musikvideon med rockgruppen Rainbow.

[Jbgs]
1/1/20, 2:04 AM
#3

# 2 vågar man pröva denna ?

skina
1/2/20, 4:58 PM
#4

#1

Varför skulle jag inte vara bekväm med det.?  Som jag ser det så finns det ingenting som behöver döljas o dessutom är jag ju anonym. Men även om jag inte var det så skulle det inte göra mig något.

Ja, som jag har mött Ariel så är hon alltigenom moderligt vårdande o supportande. Men jag tror återigen att vi kommer till detta genomgripande svar "det ligger i betraktarens öga".  Det finns ju de som ser Ärkeänglar med svärd o rustning, det gör inte jag.   Sen tror jag att man får det man behöver, möter den man behöver möta.

Min väninna som är shaman har mött energivarelser från "båda sidor", hon säger att allt behöver finnas, yin o yang.  Och man ska lära sig att klara av att möta båda, men så varnar hon för att göra anderesor ner i jordens innandöme, där kan man tydligen stöta på mindre bra saker. Men återigen så ligger det kanske "i betraktarens öga" vad man förväntar sig att möta/är rädd att möta osv.

Att sträcka sig ut i tanken är väldigt lätt för mig, vi har ju alla olika förmågor o olika lätt för olika saker. Vi är ju också här av olika anledningar, tror jag, och min är att hjälpa folk att hitta sin väg. Och vilket bättre sätt än berätta om sig själv :)  

Man ska ju ha med sig sitt andedjur som skydd när man gör en anderesa om man inte har en helig plats, sin egen plats, meditationsrum lr vad man vill kalla det, i andra dimensioner.

JRSN
1/2/20, 8:57 PM
#5

#4 Bra sagt, allt ligger i betraktarens öga. Hur vi upplever olika fenomen och energier beror förstås på vilka upplevelser vi bär med oss på vår resa. Du verkar ha en väldigt balanserad och bra infallsvinkel i andliga frågor, bara att gratulera! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
1/2/20, 11:22 PM
#6

#3: ja, jag kände mig helt trygg under de "resorna"; dels genom att jag själv/ensam bestämde hur långt jag ville "gå", och dels sade mediumet/reikiterapeuten till mig innan resan att h*n "drar upp" mig på två, tre sekunder om jag skulle behöva det.

Men ansvaret för det hela låg ändå självklart enbart på mig, eftersom h*n ju inte kunde veta vad som skulle hända.

Annons:
[Jbgs]
1/4/20, 8:39 PM
#7

#6 👍

Upp till toppen
Annons: