Annons:
Etikettermagihealingceremonierschamanism
Läst 986 ggr
JRSN
12/17/19, 5:47 PM

Ljusbombning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

'Ljusbombning' innebär att man visualiserar att en person, en grupp eller en plats fullkomligt överflödas av ljus (och kärlek). Syftet är att neutralisera negativ eller tung energi som har ansamlat sig. Ljusbombning kan användas i förberedande syfte på en plats eller för att avsluta en redan påbörjad ceremoni. Det kan vara speciellt effektivt på gamla platser där många energiminnen har samlat sig. Det kan också vara verksamt på platser som upplevt traumatiska situationer. Ljuset rensar bort gamla minnen, smärta och stagnerade energier.

Inför en prövning

Vet du med dig att du skall åka till en besvärlig miljö, där det vanligtvis inte är så trevligt. Testa att innan besöket utföra en ljusbombning av platsen. Kanske räcker detta för att besöket skall bli mindre påfrestande. Visualisera platsen du skall till och se inom dig hur ljuset spolar bort alla gamla uppdämda minnen och mörka energier. Avvakta hur besöket avlöper och avsluta eventuellt med att flöda ljus även över nya trauman som kan ha uppkommit. Onödigt 'merjobb' kan tyckas, men du slipper sviter av besöket; malande tankar om jobbiga händelser.

Dunkla minnen

Har du obehagliga minnen från uppväxten som plågar dig än till denna dag? Visualisera minnet i fråga och skölj över det med helande ljus. När ett minne är renat och helat kan nästa minne dyka upp. Det beror troligen på att minnena ligger i sekvens, när det översta minnet har förbleknat är det nästa minne som blivit starkast. Låt ljus flöda även över detta minne. Fortsätt på samma sätt med olika jobbiga minnen. Om du tröttnar kan du alltid fortsätta vid ett annat tillfälle. Om något minne är extra besvärligt så flöda bara på med ytterligare ljus.

Ljusbomba din 'fiende'

I livet så träffar vi oundvikligen på personer som vi inte harmonierar med (fint uttryckt). Testa då att skicka ljus till den personen. Se för ditt inre hur din antagonist fullkomligt badar i kärleksfullt ljus och hur allt hat, all irritation och all grämelse spolas bort och försvinner. Observera sedan förändringen när du träffar på personen nästa gång. Denna procedur kan onekligen vara svår att genomföra, vi vill sällan 'ge bort något' till personer vi retar oss på. Men den som kan förmå sig att överse med småkonflikter kan ha något att vinna här.

Ljusbehandla dig själv

Vi glömmer ofta bort att ta hand om oss själva. Men för att orka med en ofta besvärlig omgivning är det viktigt att 'boosta upp' sig själv ibland. Så när du känner dig trött eller nere, testa då att ge dig själv en rejäl dusch av livgivande ljus. Detta kan du göra när som helst; i hissen, på bussen, på jobbet eller kanske innan du skall sova. Det vita andliga livgivande ljuset är alltid tillgängligt och till vårt förfogande. Om du kommer ihåg att vitalisera dig själv med jämna mellanrum så klarar du livets prövningar bättre, kanske även med glans!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/31/20, 12:27 PM av JRSN
Annons:
Lussan20
12/17/19, 6:31 PM
#1

Så fint och vist skrivet!

Det är bara med ljus man kan övervinna mörker. Det är väl det Jesus menar med att be för sina fiender.

Jag tar till mig och ska ljusbomba en hel del här…Mvh/WL☀️

Frolly
12/17/19, 6:56 PM
#2

Ja men ja! Mer ljus åt folket, säger jag 😊

JRSN
12/17/19, 10:26 PM
#3

#1 #2 Tack och tack! Vi ljusbombar varandra, oss själva och omgivningen för att uppnå en bättre framtid! 😃❤️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
12/19/19, 6:44 PM
#4

Tack för ett uppmuntrande inlägg. För tre veckor sedan behövde jag visualisera ljus till en närstående person som befann sig i totalt mörker. Jag sträckte upp mina händer mot himlen, samlade all min ljuskraft och tänkte på denna älskade människa. Jag höll faktiskt, utan att jag ens tänkte på det då (kom att tänka på det nu) en oöppnad förpackning med en ny ljusslinga i mina händer. Ansamlingen av ljuskraft gjorde jag helt spontant med hela min kropp och själ. 

Det intressanta är att facit kom i flera etapper eller doser under veckorna som sedan följde. Den här personen hade försökt att ta sitt liv och räddats av en annan person som själv försökt ta sig av daga på exakt samma sätt, på samma ställe. Räddaren blev kallad "ängel" i ett offentligt sammanhang och jag tänkte att hen blev utskickad av en högre makt, inte p g a min ljusbombning, men som ett slags svar på tidigare böner. Personen som försökt ta självmord fick sedan flera ljusa händelser på varandra och där kanske, kanske jag hjälpte till. Hoppas det.

Lussan20
12/19/19, 7:08 PM
#5

Det tror jag, allt gott ger ringar på vattnet både här och i himlen. Vi får tro att ljuset vi sänder är en så pass stor kärlekshandling att det ger resultat.

Tack för din fina berättelse….Mvh/WL🌺

JRSN
12/19/19, 7:13 PM
#6

#4 Fantastisk berättelse, symboliken med ljusslingan är klockren! Ljuset, i form av äkta intensioner, sprider sig som ringar på vattnet. Jag tror säkert att din insats gjorde skillnad, vi är varandras änglar i olika sammanhang, oavsett om vi vet om det eller inte. ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Diana_Melbourne
12/19/19, 7:35 PM
#7

#5 #6 Ja hela historien är egentligen helt otrolig med många twister där allt hänger ihop, men som jag inte kan berätta om av integritetsskäl för de personer det gäller. Vi får helt enkelt fortsätta att verka för det goda. Jag tror att det är som ni säger, att det goda vi gör avspeglar sig och gör skillnad för både människor och universum. 🌺

Upp till toppen
Annons: