Annons:
Etiketterdemonerandaränglarspöken
Läst 1012 ggr
JRSN
2019-12-16 23:05

Andliga 'ryggsäckar'

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många av oss går runt och drar på osaliga jordbundna andar utan att känna till det? Kanske är det mycket vanligare än vi tror. En jordbunden ande är en person som avlidit men som inte vet om att han är död. I vissa fall kan den jordbundne känna till att döden har inträffat men hittar inte 'ut', vet inte vart han skall ta vägen. Då söker han sig till en nära anhörig, men om det inte heller fungerar får en 'likasinnad' duga. En sådan likasinnad kan vara någon som påminner om och harmonierar med den egna personens energier i högsta möjliga grad.

Personkemins betydelse

Vart tar till exempel ett avlidet barn vägen, som inte hittar sin bortgångna mamma? Svaret är till en 'annan mamma' som påminner om den egna mamman. Om denna 'surrogatmamma' dessutom är andligt öppen och kommunikativ så får barnet ut mycket av 'bekantskapen', även om surrogatmamman blott anar en närvaro vid sin sida. Vart tar alkoholisten vägen, som missat portalen med det vita ljuset? Förstås till en annan alkoholist, där han kan 'snylta till sig' lite av ruset. Vart tar den döde våldsverkaren vägen; jo till en annan våldsverkare, där han kan känna något av dennes adrenalin vid våldsutbrotten. Lika söker lika i det mellantillstånd som ibland kan infalla efter döden.

Hur yttrar sig en 'andlig ryggsäck'

Det kan vara svårt att veta om det finns en andlig ryggsäck i ens närhet. Sannolikt uppträder förstås olika former av spökerier. Det kan kännas 'tungt' för den berörda personen och luften kan bli 'geléaktig'. Föremål kan röra sig av sig själva eller byta plats. Skåpluckor kan svänga upp, dörrar och fönster kan plötsligt 'fastna'. Det kan höras knackningar i väggarna och viskningar kan förnimmas nära örat. Personer kan uppleva 'symtom' som de inte känner igen från sig själva; huvudvärk, andnöd, hjärtproblem, synrubbningar eller diffusa smärtor. Allt detta kan vara fenomen som utgår från den 'andliga ryggsäcken', inte nödvändigtvis egna symtom.

Demoniska 'bromsklossar'

En likartad företeelse ser vi hos vissa fysiska personer som kommer in i vår bekantskapskrets. Dessa speciella personer gör sig snabbt oumbärliga men är ändå problematiska på olika sätt. Ofta snyltar de på vår godhet eller utnyttjar våra svagheter i olika avseenden. Att de inte är bra för oss visar sig inte på en gång, det kan ta ett tag innan vi ser igenom illusionerna eller den falska fasaden. I själva verket är dessa personer demonstyrda bromsklossar, de hindrar medvetet vår utveckling genom att stoppa en äkta person från att träffa oss, någon som är ämnad för oss och som verkligen kan bidra till vårt liv. Det gäller att urskilja mekaniken i denna process.

Avlägsna andliga bromsklossar

Sättet att bli av med jordbundna andar är förstås att få dessa att släppa taget om det jordiska och uppsöka det vita ljuset. Klarsynta människor kan klara av denna procedur själva, de kan kontakta den jordbundne och få denne att komma vidare till det andliga planet. Vid osäkerhet kontaktas ett erfaret medium som hjälper till att reda ut situationen. I fråga om de demoniska bromsklossarna gäller för den berörde att urskilja den mindre gynnsamma relationen och om möjligt avsluta densamma. Ett medium kan inte påverka relationen i sig men kan få den berörde att bli medveten om att en toxisk relation existerar. Den berörde kan då lättare vidta rätt åtgärder.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2020-12-31 12:36 av JRSN
Annons:
NiklasTyreso
2019-12-19 00:07
#1

Andar måste inte vara problem. Jag har en ande (som började tala till mig i en dröm om ett specifikt kunskapsimråde) som jag valt att be att han ska gå med mig genom livet och undervisa mig om detta, och det tror jag han gör. Han levde för mer än 200 år sedan. En annan ande som jag har besök av ibland och som jag bett gå med mig levde tills för ca 10 år sedan. Jag hade förmånen att träffa honom när han levde och han var en andlig auktoritet som påverkade många människor under 1900-talet. Jag upplever hans ande som en andlig mentor i livsfrågor. Sen har jag nog ett par andar som bott i lägenheten, men de stör inte så mycket.

JRSN
2019-12-19 00:32
#2

#1 Ja, tack och lov för att det finns positiva andar i vår närhet också! Det är förstås upp till var och en vilka andar man vill umgås med. Själv har jag haft 'taggarna utåt' under en period vad gäller andliga väsen av olika slag. Men nu har jag mer överblick vad som händer i min närhet och är ytterligt tacksam för mina skyddsandar. 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2019-12-19 01:07
#3

Jag skulle jättegärna att "våran" jordande fick komma till ljuset, eftersom några stycken saker "försvunnit" från sina vanliga platser här hemma genom åren. Minns jag rätt så satte det hela igång en kort tid efter att vi fick badrummet totalrenoverat för några år sedan; väggkakel och golvklinker bort, och våtrumsgolv- och våtrumsväggmaterial istället. Nytt badkar, nytt badrumsskåp på väggen, egen tvättmaskin, nya belysningsarmaturer, och ett "fristående" skåp som står på golvet, "över" tvättmaskinen. Häromkvällen gjorde jag ännu ett försök att "hjälpa jordanden över till andra sidan", men jag vet inte ännu om jag lyckades helt.

JRSN
2019-12-19 10:50
#4

#3 Detta låter helt i linje med en jordbunden ande. De blir jättesura över att någon renoverar i 'deras' hem, som de uppfattar det. De kan inte förstå vilka alla de 'nya' människorna är som lever om i deras hem. Vad starkt att du gjorde ett försök att hjälpa jordanden till andra sidan. Håller tummarna för att det har lyckats! 🏆

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2019-12-19 13:50
#5

#4: I förrgår kväll tände jag en rökelse till i badrummet, och "bad en bön", samtidigt som jag "vägledde/förde mannen/jordanden ut genom en portal", till ljuset, och jag kände sedan att det "lugnat sig", en del åtminstone. Jag är "kvälls- och nattmänniska", och jag brukar vid behov göra den här "ceremonin" på nätterna, då det är tyst och lugnt i lägenheten och i huset. Kanske han "lyssnar" bättre då.

JRSN
2019-12-19 15:05
#6

#5 Det låter som en väldigt bra utförd ceremoni, det borde ha fungerat! 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Dioramabyggare
2019-12-19 17:36
#7

#6: ja, uppenbarligen fungerar de tips jag hittat via olika forum och diskussionsgrupper, eftersom det blivit mycket lugnare här hemma den senaste tiden 🙂.

Upp till toppen
Annons: