Annons:
Etiketterandaränglarspökennaturväsen
Läst 696 ggr
Diana_Melbourne
2019-12-09 09:21

Hustomte i Missionshuset

Sedan ett par år tillbaka är jag ägare till ett gammalt missionshus (BÅ 1906). Det är ett mäktigt hus, med torn och massor av trappor och lite märkliga prång och inbyggda skåp. TÄ (även missionärerna själva!) har farit rätt illa fram med huset, som bakats in i plastfärg, avloppsrör från toaletten som är borrat genom det gamla altaret, betonggolv har gjutits på gamla trägolv o s v. Allt är inte möjligt att återställa i ursprungligt skick, kanske inte ens önskvärt (men hade jag haft oceaner av pengar skulle jag nog försökt) fast nu arbetar jag och mina hantverkare med varsam hand och byggnadsvårdar, d v s tar bort plastfärg, sätter in gammalt fönsterglas, målar med linoljebaserade färger, anlägger en trädgård. Det tar tid, det kostar pengar men … jag har en märklig känsla av att huset hjälper till. Byggprojektledaren har mer än en gång vittnat om hur hon tajmat med hantverkare som hon behövt där och då. Det tycks mig som att hyresgäster, som kan betala och bor i tillhörande annex, "ramlar" på mig utan att jag behöver anstränga mig och därmed finansieras renoveringarna till viss del. De riktigt märkliga grejerna är att det mesta som tappas bort hittas på ställen som letats igenom tio-tals gånger. Ett graverande exempel är den ouppackade, nya dator som flyttgubbarna svor dyrt och heligt att de inte flyttade från Stockholm till missionshuset (på min uttryckliga order). Det här är en flyttfirma som funnits i trettiofem år och som definitivt inte har råd att sätta sitt rykte på spel. Datorn försvann i flytten hur som helst. När lägenheten var tömd fanns den bevisligen inte kvar där. Och jag besökte missionshuset ett par gånger utan att hitta datorn, så jag polisanmälde den som stulen helt enkelt. Dörrarna till lägenheten stod ju öppna hela tiden, någon kan ha gått in i flyttstöket, träffat rätt och snott den. I alla fall. Frampå vårkanten hittade jag datorn, placerad i sin kartong på ett loft i missionshuset – ett tidigare tomt loft som vi givetvis tidigare letat igenom hur många gånger som helst. Min byggprojektledare och jag bara gapade och vi har än idag ingen aning om hur detta hänt. Flyttfirman hade inte tillgång till nycklarna vet vi. 

När jag sedan skulle ha tag på ett par ljushållare till två lampetter, samt en hållare till en badrumslampa letade jag som en GALNING.  Blev ledsen eftersom det här var delar av saker jag tyckte mycket om. Döm om min förvåning när dessa ting ligger prydligt staplade på varandra i trappan till sovrummet. Jag ropar på min man och säger att jag är glad att han hittade grejerna till slut. "Nej men jag hittade dem inte", svarade han. "Jamen vem har lagd dem där då", frågade jag. Han ryckte bara på axlarna. 

Jag har tusentals böcker och har vid ett par tillfällen behövt ett par av dem specifikt. De ligger fortfarande delvis i flyttkartonger och allt är i kaos. MEN så har jag bett huset om att hjälpa till och jag hittar böckerna i oredan DIREKT. behöver inte ens leta. 

Vad som däremot spårlöst försvunnit är alla nya brandsläckare och brandvarnare … men där kanske den illasinnade grannen varit framme i ett olåst skjul. 

Hur som helst är jag övertygad om att huset har en tomte som hjälper till. Alla våra mänskliga besökare säger att energin i huset är så speciell att de inte varit med om maken. Jag tycker också det, men känner att det är ett snällt hus. Det har bestämt sig för att stanna kvar på jorden länge.

  • Redigerat 2020-09-12 22:40 av JRSN
Annons:
JRSN
2019-12-10 00:01
#1

#0 En märklig historia. Är det en tomte eller en tomte som verkar i bakgrunden? Jag menar, det skulle ju kunna vara en äkta tomte som vakar över huset. Men det kan ju också vara en 'hustomte', dvs en avliden tidigare ägare som är i andeform och fortfarande bryr sig om husets skötsel. Det behöver ju inte alls vara fel men det är alltid att föredra om denne ande faktiskt varit uppe i ljuset och vänt tillbaka.

Annars kan ju hända att det blir för mycket 'bromsande energier', att ni inte drar åt samma håll. Hustomten kanske vill bevara medan ni vill renovera; det är en klassisk stötesten som kan uppstå med gamla hus. Att saker och ting försvinner och till slut kommer tillbaka kan, möjligen, tyda på en jordbunden ande. Kanske behöver ni, med ett mediums hjälp, liksom 'förhandla villkoren' för husets fortsatta skötsel.

Att datorn återfanns i missionshuset kan trots allt tyda på att hustomten verkligen önskar en förnyelse och en modernisering av huset. Så någon avgörande konflikt tycks inte föreligga. Alla parter verkar eniga om att förändringar behöver göras, det är nog bara metoderna det finns lite olika uppfattning om. Brandsläckare och brandvarnare bör ni nog insistera på som en nödvändig inventarie i huset. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2019-12-10 20:01
#2

Ett hus som används till andlighet får en speciell atmosfär. Det blir lättare öppet för andlighet, som en positiv portal. Olika väsen kan förvända synen på människor, så vi inte ser det som är mitt framför oss. Jag har varit med om liknande många gånger. Ofta underlättar bön eller att man högt uttalar att man vill ha tillbaka föremålen.

Upp till toppen
Annons: