De senaste månaderna har jag fått möjlighet att utveckla min medialitet, men det har egentligen gått lite för fort för att jag ska känna mig riktigt "bekväm" med det, och ibland har jag önskat att jag kunnde "stänga ner" när olika energipåslag blivit för många, eller för starka. Men jag har hittat olika metoder att använda för att inte "överreagera".
Jag hade min första "mediala" (jag kallar den i alla fall så) upplevelse då jag hade varit hemma hos en kristet troende vän för kanske 35 år sedan . Jag kom gående längs en gata och det var alldeles mörkt då det var ganska sent en kväll. Plötsligt kännde jag en sorts "värme" alldeles bakom mig. Jag stannade, vände mig om och fick se att fullmånen var som färgad i en "varm" orange kulör. Sedan dess är jag väldigt "månsinnad".
Häromnatten hade jag en dröm, som var så "sann" att jag kallar den en "vision". Alla konturer var knivskarpa, och alla kulörer var så tydliga att det var som om jag hade sett det hela i verkligheten. I visionen gick jag längs en smal grusväg. Till vänster om vägen var en stor vacker äng, med en liten kulle mitt på, och allt på ängen var färgat i vackra milda akvarellkulörer. Hela ängen var täckt av ganska högt friskt grönt gräs, och det växte massor av stora vackra blommor på ängen.
Till höger såg jag ett svart stängsel, ett sådant som brukar vara på byggarbetsplatser. Stängslet omgärdade platsen för en stor arkeologisk utgrävning, men det vara bara en liten del av jag kunde se från vägen.
Bortom ängen syntes ett stort kalhygge.
Jag berättade om visionen för ett medium jag känner, och hon gav mig en jättefin och väldigt tydlig och detaljerad uttydning av visionen.