Annons:
Etiketterparadigmskiftenrymdenmetamorfosnibiru
Läst 1271 ggr
JRSN
11/28/19, 7:23 PM

Färgen purpur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi som är lite äldre har sett många vackra soluppgångar och solnedgångar, ofta i blandningar av gult, orange och rött. Men de senaste två åren eller så har en ny färgkonstellation dykt upp - purpur! Varifrån kommer denna ovanliga färg? Solens spektrum behöver inte ses som färger lagda på linje, ett annat sätt att uppfatta färgerna är i form av en färgcirkel eller ett färghjul. Rött och blått möts då via färgblandningarna rödviolett (purpur), violett och blåviolett. Någonting har alltså nyligen skett som aktiverar den rödvioletta nyansen.

Stjärnor som möts

Enligt vad jag tror så är en nygammal sol på väg in i vårt solsystem. Stjärnan (Nibiru) har varit här förut men det har gått så lång tid sen sist så minnet har förbleknat. Många gamla kulturer jorden runt har dock minnen i form av sägner och mytologi. Stjärnan Nibiru är inte riktigt som en vanlig stjärna, en händelse gjorde att den slocknade och blev till en 'kall' himlakropp. Men helt död är den inte, den har endast ändrat karaktären av sin utstrålning. Nibirus huvudsakliga utstrålning ligger i det infraröda spektrat, vi ser den inte med blotta ögat.

Interaktion

Men närmandet av stjärnorna till varandra gör att Nibiru aktiveras något. Detta skulle även vår sol göra om det inte var för det faktum att Nibirus omgivning av järnoxid hämmar solens strålning. Vi har således en inkommande stjärna som strålar mest i infrarött ljus. Människans öga har svårt att uppfatta detta ljus men de flesta digitala kameror uppfattar ljuset. Paradoxen blir att kameror kan fånga in Nibiru, men när man sedan tittar för blotta ögat så ser man inget. Eller gör man ändå det? Ögat tycks kunna uppfatta ett svagt ljus av - purpur!

Den kungliga färgen

Forna tiders kungar såg till att pryda sig med rödvioletta mantlar, just för att utmärka sin kunglighet. En vanlig ofrälse fick inte gå runt i sådana färger (och hade väl inte heller råd). Men överträdelser kunde likväl innebära fängelse och snar död. Så varför hade kungarna alltid denna färg? Helt enkelt för att kungen av stjärnor regelbundet återvände med makt och stor myndighet. Förebudet var att himlen färgades rödviolett. Det infraröda ljuset var inte synligt men lite ljus 'läckte dock igenom' till det synliga spektrat - färgen purpur.

Inga nyheter

Varför nämns ingenting om den nya stjärnan i media? Ämnet är en extremt het potatis. Det finns konsekvenser som inte riktigt är fördragbara och politiskt korrekta. Stjärnan för med sig fler följdverkningar är vad som är bekvämt för gemene man. Makthavarna vill ha sitt 'pax romanum', nästan till vilket pris som helt. Några obekväma frågor, för att inte tala om oroligheter och upplopp, är inte önskvärt. Alltså sker en slags 'katt-och-råtta-lek' kring förklaringar av temperaturhöjningar, väderkaos, jordbävningar och andra märkliga fenomen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/31/20, 2:41 PM av JRSN
Annons:
Diana_Melbourne
11/29/19, 7:29 AM
#1

Så intressant JRSN! Det märkliga är att jag (som ofta befinner mig i Stockholms innerstad, vid en av de mest livligt trafikerade gatorna) de senaste åren observerat ett märkligt, nytt dagsljus som lyser säreget åt det lila hållet. Det känns just … nytt. Jag har jobbat och bott i stan i trettiofem år och kan med säkerhet säga att detta ljus förbryllar mig och att jag inte upplevt det tidigare. Ljuset kombineras ofta, men inte alltid, av en märklig energi som verkar påverka antalet bilar och ljudet från dem. Jag tycker mig se att även antalet människor på gatan minskar i sambandet med ljuset. Senast det skedde var tidigt i höstas, då den låga energin och det lila ljuset var särskilt påtagligt. Jag sade det till min man som inte är ett dugg ”troende” eller paranormalt intresserad, men han höll verkligen med mig och sade att det var som att det låg ett lock över staden, att t o m ljudet var annorlunda och att upplevelsen nästan var som ”efter kriget”. Själv är jag faktiskt väldigt förtjust i det här lila ljuset, jag blir lugn av det. Men anmärkningsvärt är det. Och det är i innerstan jag noterar det bäst konstigt nog, på ställen som normalt sett har uppskruvat tempo och präglas av stress. På landet, där jag också vistas ofta, ser jag det knappt. Upplevt det en enda gång förra sommaren i juni.

JRSN
11/29/19, 3:27 PM
#2

#1 Kul att du tar upp detta fenomen. Det finns uppgifter om att ett stort antal kometer (större himlakroppar) far runt i vår kosmiska närhet. Dessa kometer har mycket starka elektromagnetiska energier som, även på stort avstånd, påverkar land, vatten och förstås även människor. Energin är så stark att den kan trigga jordbävningar och generera plasmaurladdningar. Effekten på människor kan vara att vi blir onormalt trötta eller tvärtom 'stissiga' så att vi då har svårt att sova.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
12/10/19, 5:54 AM
#3

#2 Nu vet ju inte jag var du befann dig igår eftermiddag JRSN, men själv var jag i Stockholms innerstad och var tvungen att påkalla min mans uppmärksamhet eftersom himlen var ANMÄRKNINGSVÄRT lila/purpur. ”Har du sett!” utropade jag. ”Himlen är fantastisk!” Jodå. Visst hade han sett. Vi stirrade förundrat. Igår var jag också mycket energifattig och trött utan påtaglig anledning. Undrar om du också lade märke till himlen där du var igår eller om det är ”lokalt”? Om man väl en gång sett och lagt märke till fenomenet kan man inte missa det igen tänker jag. Min man är konstnär och ser färger på ett lite annorlunda sätt. Han har också tänkt på detta märkliga ljusfenomen. Tycker också att det känns nytt.

JRSN
12/10/19, 7:15 AM
#4

#3 Just igår var jag rätt aktiv och for runt mellan olika evenemang. Hann dessvärre inte lägga märke till himlen. Men fenomenet är rätt spektakulärt när man tänker på det. Den här oförklarliga tröttheten dyker upp då och då, osäkert förstås om det har med himlens aktiviteter att göra. Tänkte du på vilket väderstreck det syntes?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
12/10/19, 11:07 AM
#5

Nordost JRSN. Ljuset var galet!!!! Mycket vackert och lite, lite hotfullt.

JRSN
12/10/19, 12:22 PM
#6

#5 Wow, om det var nordost kan det faktiskt har varit Nibiru (med följe) som ni såg! Kolla in den här videon och hoppa fram till 1:40. Kameran fångar tydligt det rosa ljuset. Mannen som presenterar videon är lite udda, minst sagt. Men han är mycket skicklig på att fånga och även identifiera dessa objekt. 🤫

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Diana_Melbourne
12/10/19, 1:27 PM
#7

Jag såg videon, fantastiskt! Det här är så intressant. Ljuset igår gick utanpå det mesta jag sett och jag ångrar nu att jag inte tog mig till en hög höjd och fotograferade. Men hur jag än skulle jobba med färger, analoga eller digitala, så skulle jag inte kunna återge ljuset. Aldrig sett något liknande!

JRSN
12/10/19, 7:15 PM
#8

#7 Det är verkligen intressant! Dessvärre är det ytterligt svårt att få tag på någon bra information om himlakropparna som far runt därute. Eftersom ämnet inte är officiellt till sin natur (myndigheter, rymdstyrelser och astronomer tycks mörka detta) så måste man gräva i rätt så 'grumligt vatten'. Det blir mycket spekulationer, drömmar, tolkningar av sparsamma data och så vidare. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
12/10/19, 8:18 PM
#9

Är ni inte lite väl förtjusta i att göra övernaturliga tolkningar? Har ni uteslutit naturliga förklaringar? Föroreningar i luften eller partiklar som gör att vissa våglängder av ljuset filtreras bort? Att lila solnedgång påstås vara mer sällsynt utanför Stockholm kan stödja miljöproblem som förklaring.

Denna kommentar har tagits bort.
JRSN
12/10/19, 10:23 PM
#12

#9 #10 Tror inte jag är så överdrivet lagd åt övernaturliga tolkningar. Jag är gott och väl över 50 år och har sett upp- och nedgångar av solen i många länder, med och utan förorenad luft. Men aldrig har jag sett himlen i så märkliga och ovanliga färger som de senaste två åren. Miljöproblem som förklaring känns inte så trovärdigt för mig.

Problemet med purpurbilderna från Google är att det inte går att hitta datum när de togs. Av allt att döma kan samtliga bilder ha tagits relativt nyligen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: