Annons:
Etikettermediersiaresynskhet
Läst 1590 ggr
davidia
11/27/19, 9:56 PM

Andligt/medium.

Jag har tänkt att gå till ett medium och hoppas få träffa nån från andra sidan. Är även sugen på att "se min väg framåt" . Nån som gjort detta och kan berätta om de och vet nån bra jag kan gå till ? :)

Annons:
Diana_Melbourne
11/27/19, 10:25 PM
#1

Hej davidia! Jag har träffat ett mycket kompetent medium ett par gånger men hon tar tyvärr inte emot klienter längre. Är själv intresserad av att gå till ett seriöst medium just nu, men går enbart på referenser eftersom det finns en hel del skojare i branschen tyvärr. Hittar du någon, säg gärna till! 🙏🏼♥️

JRSN
11/27/19, 10:28 PM
#2

#0 Hej davidia. Det bästa är nog om du hittar ett medium i närheten av där du bor. Det finns väldigt många bra medier men det kan vara svårt för dem att hitta ställen att annonsera på. Googla på 'medium' + din ort och se om du hittar någon. Var beredd på att du kan behöva pröva fler än ett medium innan du hittar 'rätt person'. Priset bör hålla sig mellan 600-1000 kr. för en timme. Ett högre pris garanterar inte alls ett bättre eller mer kvalitativt resultat. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

davidia
11/28/19, 1:02 AM
#3

Diana ,ja säger till om ja hittar nån :) Jag har googlat runt lite å tänker att ju fler diplom/certifikat osv dom har desto bättre lär det va. Även dom som säger att dom vill ha så lite info om en som möjligt måste ju va bra för dom kan ju inte hitta på då. :p Har ingen lust å hamna hos nån skojare så tänkte därför höra mig för här också:D

Juwel34
12/4/19, 12:48 PM
#4

Jag vet inte vart du bor, men rekommenderar verkligen medium Adde, en kvinna som är suverän. Hon har mest pratat om min framtid osv men kan säkert göra fler saker.

davidia
12/7/19, 2:39 PM
#5

Jag bor i Värmland, karlstad men kan åka för att träffa ett bra medium ☺️

Diana_Melbourne
12/9/19, 8:52 AM
#6

#5 davidia, om du bor i Karlstad har du ett av Sveriges bästa medium i din stad. Kolla in anna-lena.se, här finns massor att läsa och lära. Hon är extremt seriös och ingen skojare. 

Anna-Lena är ju väldigt berömd och därmed brukar det kosta rätt mycket pengar att få en sittning, men jag tycker absolut att du ska försöka. Jag har själv tänkt att eventuellt gå en kurs för henne el dyl.

Annons:
davidia
12/11/19, 11:54 AM
#7

#6 Diana Jahaaa då ska jag kolla upp henne😄 Tack så mycket! 😊🤗

davidia
1/10/20, 10:49 AM
#8

Igår var jag iväg till ett medium, Anna- Lena Vikström. Var ju första gången för mig som jag var iväg, och hade önskat mig detta i julklapp. Fick träffa den jag ville från andra sidan! Vilken upplevelse. Kommer nog ta ett tag innan ja landar i allt.

NiklasTyreso
1/10/20, 2:42 PM
#9

Jag var till ett medium under utbildning en gång. Hon plockade en hel del detaljer från min bakgrund och flera av mina döda anhöriga, men hon rörde ihop det och trodde allt var från en enda. Visst, hon var under utbildning. Hon hade en god vilja att kunna, men det räckte inte hela vägen. Det fick mig att tänka att jag kan själv avgöra vilka andar som besöker mig och vad de vill. Varför ska man låta andra berätta för en vad man upplever?

davidia
1/10/20, 6:25 PM
#10

#9 det var väl inte den bästa upplevelsen du fick där. Jag valde att gå för att jag ville veta om jag hade någon med mig ifrån andra sidan och vem det är för det kan inte jag veta :)

jimkost
6/16/20, 10:24 AM
#11

Hmm, det beror på vad precis du letar efter… Det finns några medier som spesialiserar på t.ex. drömtolkning men inte är bra på vägledning. Jag har ringat förut på den här sidan https://www.xn--spland-jua.se/ringa-spadam/, trodde de var professionella generellt.

[ghostdoggy]
6/21/20, 5:06 PM
#12

inget spådoms bolag som erbjuder hjälp med frågor över telefon är professionellt,är ett lätt sätt att lura till sig kunder,deras vinst ligger att hålla dig kvar så länge som möjligt inte att ge dig professionell hjälp el svar på dina frågor,sök er till medium som kan hjälpa er ,inte mjölka er på pengar

skina
6/25/20, 12:22 PM
#13

Jag är inget proffs i ämnet men som jag ser det:
Ju mera "påfågel" desto mindre kan de. 😃 Ungefär så.
De som är riktigt duktiga är mer ödmjuka och behöver inte hävda sig, göra reklam osv. De har oftast inte tid omgående och är de riktigt populära så kan det t om vara svårt att få en tid alls.
Det som andevärlden förmedlar ska tolkas av mediumet och av dig som kund, det är en stor felprocent bara där.  Ett väldigt skickligt medium kan bara komma upp i ca 80% rätt, pga det.

Sen är det du som kund. Öppnar du och släpper in?
Tänk dig att du sitter och fikar med en annan människa. Om personen lutar sig fram,  lägger händerna på var sin sida om kaffekoppen och ser dig i ögonen, kontra att personen lutar sig bakåt, sätter armarna i kors över bröstet och tittar på folk som går förbi.
Precis som du får svårt att ha en mysig fika med person nr 2 får ett medium svårt att läsa en sådan person, energierna är ju stängda då.

Slutligen, de få gånger jag har gått, så har jag upplevt att det inte lönar sig att ställa några frågor. Mediumet förmedlar vad de får till sig, vad du behöver höra.
Svaren på mina frågor har varit konstiga och sedan visat sig inte stämma. 
Jag tycker att det är fel att säga en tid som du ska ha med mediumet, en del kanske tar 1 timme medan en annan kanske bara 20 min.

Jag upplever andevärlden som ganska klurig, är det inte meningen att du ska veta så svarar de inte. Min egen erfarenhet är att de svarar bäst på dåtid och nutid men inte alls på framtid som handlar om dina val, vilka val du ska göra.
Då är de bara tysta…  Så jag kan tänka mig att ett medium blir lite stressad i en sådan situation med en betalande kund som vill ha svar på sin fråga.

Annons:
[ghostdoggy]
6/27/20, 11:10 PM
#14

Ett riktigt bra medium ger dig verktyg som du kan använda för att nå dina mål,men är trots allt bara vi själva som kan uppnå resultaten, är dock väldigt svårt för ett medium att sia om framtiden då allt kan förändras i samma sekund som du avslutar ditt samtal,dessutom så är tidsperspektiven annorlunda i andevärlden då tiden knappt existerar, så om ett mediumet tex säger att du ska få arv inom snar framtid så kan d lika gärna vara om 20år,du kan få svar på dina frågor,allt beror på hur du formulerar frågorna,får du inget svar så formulera om frågan,med tanke på hur många dimensioner å parallella världar d finns och hur många man besökt el varit i så blir d svårt även för andevärlden att svara på det,därför bör man specificera frågan ganska exakt,men b alltid innan du ska konsultera med ett medium att d du vill ha kontakt med att d ska närvara,men å andra sidan är d inte säkert att d kommer heller,inget är hugget i sten,men ett sk medium som påstår sig kunna spå din framtid skulle jag nog dra åt mig öronen och springa ifrån #13 håller med om att gör du reklam för dig själv och hur duktig du är så bör man passa sig ,risken att blir lurad är överhängande stor,branchen är så lukrativ å d flesta är så naiva å blåögda å tror på d mesta att vem som helst kan skriva att d är ett medium och har gått en kurs på en vecka å fått ett certifikat..kolla alltid upp dem,fråga om d har företag och betalar skatt för sina tjänster som d erbjuder..sk facebook medium el liknade bör man nog passa sig för eftersom största antalet skojare sitter där och upphöjer sig själva till både profeter och gudar😂

skina
6/29/20, 2:25 PM
#15

Ja, men även om de inte är fullfjädrade bedragare så är det ju ett oerhört svårt yrke. 
Från hur mediumet själv mår från dag till dag, egna kriser i sitt eget liv, till stängda och pessimistiska kunder som kräver att få svar på frågor som kanske andevärlden inte svara på men kunden kräver ff att få valuta för hela den tid de har betalat för, fast andevärlden bara levererar halva tiden.
Phu. Jag är inget medium, men jag får till mig en hel del. Men även om jag skulle ha en starkare medial förmåga skulle jag aldrig jobba med det.

Sen med tiden så tror jag att många även erkända medium kan få prestige ångest, som den där Åke i Det Okända som hade fuskat till några ljusblixtar eller vad det var. Så blev han avslöjad och borta från matchen, blev ju inget mera Det Okända för honom. Han var ju riktigt duktig, sa rätta namn osv.
Men så fick han för sig att "sticka ut" lite extra och så föll allt för honom.

JRSN
6/29/20, 6:48 PM
#16

#15 Hm, har tittat en hel del på den där serien men minns ingen Åke… Var det kanske han med det långa svallande håret och mustasch? 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
7/1/20, 9:21 AM
#17

Ja, precis, "hockeyfrilla".
Han var riktigt duktig och väldigt lugn och ödmjuk, men som sagt, berömmelsen måste ha stigit honom åt huvudet. 
På någon storseans eller liknande tillställning så fick han för sig att göra några ljuseffekter och blev på en gång avslöjad och då dömd som total fejk. 
Men det tror jag inte att han var.

Tittar man sen på sektledare, stora gurus osv så är det många som spårar ur när det blir för mkt tillbedjan och "makt".
Så det börjar ofta som en fin och kärleksfull liten samling och slutar i intriger och maktmissbruk, Knutby är ju praktexemplet i Sverige, men det finns många exempel ute i världen med förödande resultat emellanåt.

Det är mycket intressant detta, tycker jag, vad krävs för att en andlig ledare ska klara av berömmelsen, tillbedjan och "makten" över andra människor?

skina
7/1/20, 9:28 AM
#18

Kommer du ihåg den Medium Akademin de körde en säsong?
De som sprätte omkring mest i krossad sammet och "höll hov", upptagna av sin egen förträfflighet, var de som kunde minst.
Vinnarna var de mest ödmjuka, tillbakadragna mor och dotter.

Men hon som håller i programmet sa att hon var rädd att de inte skulle kunna avsluta säsongen för att det var så få som faktiskt kunde något i någon större utsträckning.
Så verkligt skickliga medium växer inte på träd.

JRSN
7/1/20, 9:43 AM
#19

#17 Synd egentligen, han var nog väldigt kunnig på sitt område. Vad som hände med 'ljuseffekterna' vet jag inte. Kanske ville han bara skapa en speciell 'aura' kring det han gjorde. Men så påtalade någon detta varvid allt han gjorde ifrågasattes. Vet inte om det var så, jag gissar bara.

Jag håller med om att falska gurus och sektledare alltid omger sig med en massa 'krimskrams' och beundrarskaror, medan dugliga ledare i regel har en mycket stor portion av ödmjukhet, och därför kommer lite i skymundan.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
7/1/20, 9:47 AM
#20

#18 Mediumakademien såg jag aldrig på när den sändes, tyvärr. Och så vitt jag vet ligger den inte ute på tv4play. Jag vet bara att Camilla och hennes mamma gick segrande ur det hela, väldigt duktiga. Kanske borde även mamman ha antagits?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
skina
7/1/20, 10:10 AM
#21

Mamman har varit med i något program efter det. De var otroligt nära i poäng, Camilla vann med ett par poäng bara. 
Så absolut borde även mamman blivit antagen.

Det skulle vara roligt om Det Okända gjorde en ny sådan säsong med hela norden, inte bara lilla Sverige.
Det finns givetvis många etablerade medium som inte vill delta alls, men det är verkligen ett kvitto för kunden att mediumet kan något för de som blir bland de bästa.

JRSN
7/1/20, 10:26 AM
#22

#21 Det vore jättekul om det okända ville göra en nordisk variant. Det finns ju olika 'spökprogram' i Norge, kanske Danmark men de tycks inte ha lika seriös prägel. De går ut mera på att tittaren ska skrämmas. Men då kan man ju se en vanlig rysare istället, som nog bjuder på bättre manus.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: