Annons:
Etiketterparanormaltöversinnligtsiareperception
Läst 1392 ggr
JRSN
2019-10-22 11:05

Jordstrålning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jordstrålning är en typ av energifält som omsluter hela jorden. Emellertid är det inte en välkänd energiform såsom elektricitet, magnetism, ljus eller partikelstrålning. Detta faktum trasslar till begreppen eftersom fenomenet då omedelbart förpassas till s.k. 'pseudovetenskap'. Men att kategoriskt avfärda jordstrålningen är mycket oklokt emedan denna strålning likväl påverkar människan och hennes hälsa. Det är dock möjligt att mäta strålningen, men hittills endast med icke konventionella metoder som 'pekare, pendel och slagruta'.

Teorin bakom jordstrålning

Vanligt ljus anses vara en 'transversell' vågrörelse, dvs energin växlar riktning uppåt och neråt jämfört med rörelseriktningen. Logiskt sett borde det då även finnas en 'longitudinell' vågrörelse som istället växlar riktning 'framåt och bakåt' i förhållande till rörelserikningen. Vanligt ljud är ett exempel på en sådan typ av vågrörelse. Men istället för svängningar i luft så kan man här teoretisera om svängningar i 'vakuum', i tomrum. 

Modellen förutsätter alltså att tomrummet har en 'struktur' som kan generera ljusvågor men även vågor av longitudinell natur. Vi kan kalla dessa vågor för G-vågor eller gravitationsvågor. Som namnet antyder så är dessa vågor även ansvariga för tyngdkraften; att föremål dras eller strävar ner mot jordytan. Varför kan vi då inte detektera G-vågor? Problemet vi möter är att den longitudinella vågformen naturligt färdas snabbare än ljuset!

Begreppet interferens

Interferens betyder 'störning'. I fråga om vågor så påverkar dessa varandra och bildar specifika vågmönster. Tittar man på vanliga vattenvågor så ser vi till exempel att föremål i vattnet (öar, bryggor, båtar) hindrar vågorna från att fortplanta sig. Vågorna reflekteras, studsar tillbaka och skapar kaotiska rutmönster. På de stora oceanerna orsakar denna interferens att vågor av olika storlek bildas. Den som står på stranden vet att den 'sjunde vågen' i regel är kraftigare än de andra, en effekt av vågornas inbördes samverkan, växelverkan.

Jordens energimönster

Jordklotet omger sig med ett 'rutnät' av interfererande G-vågor. Eftersom flödet av gravitationsvågor från rymden och Universum i stort är konstant så bevaras även mönstret av jordstrålning. Det som vi faktiskt kan mäta av dessa otroligt snabba vågor är endast interferenseffekter, s.k. 'stående vågor'. En stående våg är en våg som reflekteras mot något. När till exempel vattenvågor faller in mot en brygga så kan vi få se detta fenomen. De utifrån kommande vågorna reflekteras tillbaka utåt och i konfrontationszonen kan vi se att vissa vågor liksom 'fryses' i sin position. Vågkammen och vågdalen är då (tillfälligt) låsta i sina positioner.

Detta är vad som kan detekteras med pendel, pekare och slagruta; G-vågornas stående vågor. Det har visat sig att interferensen med G-vågor i stort sett indelar sig i två olika rutnät. Ett rutnät med linjer i riktningen Nord-Syd resp. Öst-Väst kallas 'Hartmann-linjer' och ligger med ca. två meters mellanrum. Det andra nätet, 'Curry-linjer', ligger istället i den diagonala riktningen; sydväst till nordost och sydost till nordväst. Dessa rutor ligger med ca. fyra meters mellanrum. Avstånden mellan linjerna varierar dock beroende på var man råkar befinna sig på jordklotet. Linjernas tjocklek varierar också, bland annat beroende på månens inverkan.

Praktisk tillämpning

I folktron anses currylinjer i allmänhet vara skadliga för hälsan. Äldre hus byggdes som bekant med dessa linjer, om möjligt, i samma riktning som husets väggar. Ett 'currykryss' betraktas som extra ogynnsamt och man bör se till att sängar inte tangerar currykryss, undvik även currylinjer i närheten av sovplatser. Emellertid är det currykryss man skall undersöka i fråga om vattentäkter, eftersom vattenådror ofta tycks vara belägna på dessa kryss. Vattenådror är för övrigt något som kan förvirra sökprocessen när man 'dowsar' efter Curry- och Hartmannlinjer.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-01 11:53 av JRSN
Annons:
[Vianca]
2019-10-22 15:53
#1

Tack för ett intressant inlägg JRSN👍
Så var sjunde havsvåg är kraftigare, har jag inte tänkt på. Däremot att tre vågor i rad är kraftigare än dom andra vågorna. Tre kraftigare och lugnare vågor och tre kraftigare igen osv.

Det där med slagruta är provat med resultat, Allt är inte bara vatten. Av en slump när jag besökte en labyrint, tog jag en träklyka och gick mot labyrintens mitt.
 Gissa om det gav utslag, provade från flera olika håll och med samma resultat. Kanske kan det vara så att när våra förfäder la labyrinterna, att sökte dom upp en sådana punkter i naturen som gav en sådant utslag. Vem vet vad som döljer sig där under ytan.😉🌺

JRSN
2019-10-22 17:25
#2

#1 Tack, det är nog inget exakt över det där med 'den sjunde' vågen, tre kraftiga resp tre lugna vågor etc. Det är ett generellt störningsmönster som man kan se.

Det går att leta efter nästan vad som helst med slagruta, konsten är att tona in sin kropp på det man söker efter. Jag är inte särskilt bra på det själv men Curry- och Hartmann-linjer brukar jag hitta, liksom vattenstråk, som inte är helt raka.

Ja, förfäderna visste en hel del om detta. Mycket om kunskapen har nog tyvärr gått förlorad. Till exempel om hur man 'stör ut' och modulerar vissa ogynnsamma kraftfält. Men denna kunskap börjar komma tillbaka så smått. Man använder bl.a. koppartrådar som har en viss längd och därmed en speciell effekt. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2019-10-23 17:30
#3

En brunn i mitt barndomshem var grävd efter att en slagruteman markerat platsen, och vattnet tog aldrig slut i den brunnen. Har ni någon bra manual eller tips om man ska lär sig? Jo, det finns alternativa new age-are som erbjuder dyra kurser för tusentals kronor, men då får det vara. Då prövar jag mig fram själv istället. Online manual för slagruta?

JRSN
2019-10-23 21:39
#4

#3 Det bästa är att pröva sig fram själv, jag föredrar slagrutor av plast (se länkar nedan). S.k. 'pekare kan man lätt tillverka själv, eller köpa förstås. En pendel är också lätt att tillverka av nästan vad som helst.

http://jordstralningscentrum.se/forsaljning-ovrigt.htm

https://paranormal.se/topic/slagruta.html

http://jordstralningscentrum.se/andra.htm

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
2019-10-24 08:19
#5

Kommer ihåg från min barndom ett par äldre farbröder som kunde hitta vatten med slagruta. Det var ingen som skyltade med det och ingen som tyckte det var konstigt eller märkvärdigt på något sätt, de bara gjorde det.
När inget annat fungerat så fick de komma och "ta ut vatten", och se, de brunnarna gav klart och friskt vatten och sinade aldrig …

Om någon sov dåligt hette det att de "sov på ådern". Då uppmanades de att flytta på sängen för att få bättre sömn. 🙂 Enligt uppgift så hjälpte det.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2019-10-24 08:58
#6

#5 Ja, om man råkar sova på en vattenåder så kan sömnen bli väldigt orolig. Det är energin som fluktuerar och som känsliga personer märker av. Att flytta på sängen kan vara en lösning.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
NiklasTyreso
2019-10-24 15:58
#7

Jag hittade en norsk instruktion till användning av slagruta: http://www.kvistgjenger.no/ekstra/ekstra_01/

Carmarino
2019-10-24 16:14
#8

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
2019-10-24 16:46
#9

#7 #8 Bra efterforskat! Det där att slagrutan faktiskt kan slå 'uppåt' också har jag faktiskt inte tänkt på. Då kan man ju lägga in en betydelse för vad det innebär. 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
2019-10-25 12:05
#10

#9 Har faktiskt råkat ut för att slagrutan kan slå uppåt, men det var så länge sedan så jag minns inte vad det betydde. 🙂

De böcker jag läst som jag tyckt bäst om när det gäller jordstrålning och annat är dessa:

Ulla och John Hamilton:
Jordpuls - Fädernas gåtfulla kraft (1986)
Stenring - Fädernas glömda kunskap (1988)
Gaia - Våra fäders jord (1991)
De kan vara svåra att få tag i, men finns kanske på bibliotek eller antikvariat.

En annan bra bok är Jordstrålning : hälsa och forntida vetande av Dan Mattsson. Samma gäller för den, man får kolla bibliotek och antikvariat för att hitta den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
2019-10-25 18:21
#11

#10 Tack för tips om böcker! Kan vara bra att fräscha upp kunskaperna ibland. Tycker att jag känner igen titeln 'Jordpuls' men har den inte kvar. Få se om jag kanske hittar den online. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
2019-10-25 18:23
#12

#11 Den är nog svår att få tag i, men finns fortfarande att låna på bibliotek.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: