Annons:
Etiketterrymdenutomjordingarhybrideraliens
Läst 3183 ggr
JRSN
10/18/19, 8:14 PM

Är du ett stjärnbarn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett stjärnbarn kan generellt definieras som en person som inte utgår från jordens egen karmacykel. Det är en person som, på något plan, gått med på att födas som jordisk människa, trots att personen sedan länge är klar med utvecklingskategorin i fråga. Stjärnbarnet kommer från högre sfärer men har självmant gått med på att stiga ner till jordens tunga och svårhanterliga energinivå. En välsignelse för jorden men en börda för personen själv.

Jorden, ett medvetet väsen

Även jordklotet självt besjälas av ett upphöjt väsen. Denna själ har liksom ställt upp att vara modergestalt till jordmänskligheten, och alla dess övriga väsen. Om vårt jordklot hade bejälats av en 'vanlig' individ så hade förhållandena varit ordentligt mycket mer svårhanterliga. Med denna upphöjda själ vid rodret så har vi kunnat njuta av ett 'dignande smörgåsbord' i form av en rik växtlighet och sprudlande vattendrag. Men märk väl; vi lever fortfarande i motsatsernas tidsålder, med krig, svek, turbulens, naturkatastrofer och allmänt kaos.

Men när man talar om stjärnbarn så är det främst mänskligheten som kollektiv som är målet. Mänskligheten dras med tunga och destruktiva energier. I synnerhet är det känsloenergierna som inte alls är balanserade. Idealet är ett fördragsamt och stillsamt förhållningssätt. Men människorna idag är långt ifrån fördragsamma. Skulle jordemänniskan helt i egen takt avancera utvecklingsmässigt tog processen troligen tusentals år. Men med hjälp av bland annat stjärnbarnen kan tiden förkortas avsevärt. Stjärnbarnen lyfter energierna med sin blotta närvaro.

Sviter av att vara stjärnbarn

Jordelivet är ingen dans på rosor och som stjärnbarn är det möjligen sju resor värre. De är vana vid att materien följsamt rättar sig efter deras vilja men på jorden måste de formligen stånga huvudet i väggen för att åstadkomma något. Tillika är stjärnbarnen vana vid en tillmötesgående omgivning, inte vrånga egocentriker som jorden dessvärre är full av. Kärlekslösheten kan komma som en veritabel chock under stjärnbarnens uppväxt, och depressioner är inte ovanliga. Känslor av rotlöshet kan även förekomma, personen vet inte var den befinner sig.

Men stjärnbarnen har även positiva gåvor vilket balanserar upp situationen något. Dessa barn har i regel en utvecklad intuition, de ser sammanhang och kan förutsäga skeenden innan de har ägt rum. De har en stor empati och kan ösa kärlek över sin omgivning. De äger stor och djup visdom som inte alls står i proportion till deras ålder. När stjärnbarnet lärt sig hantera sina gåvor så kommer ofta minnesbilder av tidigare liv. Ett stjärnbarn kan behöva kämpa en hel livstid för att nå upp till sin potential men när det sker så blir välsignelsen stor.

Mänsklighetens mål

Det gemensamma mål som den kollektiva mänskligheten strävar mot innebär en 'metamorfos'; en övergång till en mer eterisk väsensform. I praktiken betyder detta att mänskligheten avancerar till det stadium där 'småfolket' (alverna) befinner sig i dag. Enkelt uttryckt lever småfolket uppe i molnlagret, även om de ibland 'gör tjänst' nere vid jordytan. Så när mänskligheten gör sin 'uppstigning' så blir det till detta existensplan, och kroppen för varje individ anpassas då till en mer 'luftig' konsistens. Det blir en betydligt behagligare tillvaro!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/30/20, 8:03 PM av JRSN
Annons:
Hjemdahl
1/17/20, 12:13 AM
#1

Hur lär man sig att hitta sina gåvor som stjärnbarn? Alltså hur kan man veta vilka som egentligen är gåvor man ska lära sig att hantera? Har du något svar är jag väldigt intresserad att lära mig 😊

Önskar er alla kärlek & lycka <3

JRSN
1/17/20, 3:21 PM
#2

#1 Hej! Jag tror du ska tänka så här: Alla de saker som du själv tycker är lätta och självklara kan vara förmågor som är specialiteter för dig och som ligger dig nära om hjärtat. Vi tror ofta att det vi själva behärskar är enkelt även för andra, men så är inte alltid fallet. Det behöver inte vara andliga förmågor utan även färdigheter på det fysiska planet. En tumregel är att det som låter sig genomföras utan motstånd är rätt väg att gå. Om man istället håller på och kämpar i evighet med något utan att lyckas så är det troligen inte det man skall syssla med.

Stjärnbarn drabbas ofta av amnesi (minnesförlust). Då kan det hjälpa upp att göra en s.k. 'regression', dvs man genomgår en lätt hypnos för att öppna upp blockerade minnen från det förgångna. Detta kan man göra själv genom självhypnos eller så uppsöker man en etablerad regressionsterapeut. Det känns som att vara i ett slumrande tillstånd, man kan få upp bilder, dofter eller känslor som kan kopplas till vissa platser eller situationer. Regressionen ger ledtrådar som man kan pussla ihop till en samlad minnesbild. Man vet varifrån man kommer och syftet med jordelivet.

Stjärnresor

Livet - En spegling av tidigare liv

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Hjemdahl
1/17/20, 10:47 PM
#3

Okej, har alltid hört att jag kan så mycket. Sånt jag aldrig lärt mig men kan ändå utan att veta varför, behöver aldrig kämpa, allt sker naturligt (förutom viktnedgången 😂😊) . Känns alltid som att jag vet mer än vad jag ska göra. Amnesi, ja har levt i 35år men kan egentligen inte minnas mitt liv mer än små fragment. Har alltid tänkt att jag har dåligt långtids minne fast jag har vissa minnes filmer från det jag var liten. Jag är rotlös och har alltid känt att min äkta familj faktiskt inte finns här. Har läst många av dina texter här på iFokus och jag måste säga att det är så oroligt mäktigt att läsa ❤️

Önskar er alla kärlek & lycka <3

JRSN
1/17/20, 11:54 PM
#4

#3 Det är inte alltid att vi måste göra så mycket, det kan räcka att bara finnas till där i din bekantskapskrets. Rotlöshet kan vara ett problem i längden. Kanske skulle du undersöka tidigare liv och se om du får fler ledtrådar. Om du inte har varit till ett medium så kan det vara givande. Ett sådant besök kan ta rätt lång tid att processa, för det kommer i regel väldigt mycket information på rätt kort tid.

Tusen tack för uppmuntran! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Jbgs]
1/18/20, 12:03 AM
#5

#3 håller helt med dig ! JRSN har skapat en otrolig sida här på iFokus ! Väldigt intressanta texter/inlägg !!! Han borde ju va lika känd som de största bloggarna/Youtube kändisarna !!! Kämpa på JRSN ! Du har trogna följare här! 🙏

FataMorgana
1/18/20, 12:21 PM
#6

Nope, inget stjärnbarn här inte, utan snarare är jag en helt vanlig människa. Alltså en av dessa vrånga egocentriker som världen dessvärre är full utav 😉

Annons:
JRSN
1/18/20, 1:37 PM
#7

#6 Tror du vet vad jag menar. Och den som påstår sig vare en egocentriker är det nog sannolikt inte. 😉🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
1/18/20, 4:21 PM
#8

#7 

Jag är inte säker att jag förstår, men tänker att det inte är något fel med att vara en helt vanlig människa med jordligt påbrå. Det räcker gott för mig. Hade gud velat ha mig till något mer upphöjt väsen hade jag blivit det och inte en helt vanlig människa som dras med både tunga och destruktiva energier. Alltså är jag den gud vill att jag ska vara - en normal egocentrerad människa 😉🌺

JRSN
1/18/20, 6:32 PM
#9

#8 Att vara en vanlig människa med jordiskt påbrå är självklart helt ok! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: