Annons:
Etiketterorakelsiaresynskhetbildspråk
Läst 989 ggr
Lussan20
2019-10-10 10:02

Theresa Caputo

Jag har följt repriserna av Theresa Caputos program.

I jämförelse med Svenska medium är hon en klass för sig. Hon ger Gud äran och talar om sin mäktiga gåva hon fått-att tala med dödas själar-.

Hon är ett helande medium samtidigt, nästan alla får en stark upplevelse som kan ta dom ur fruktansvärd sorg och skuld.

En mamma förlorade sina tre barn, söner som dog i olyckor, mord och överdoser.

Så alla de som förlorat sina små barn och deras tunga sorg. När de får meddelanden som stämmer helt, ibland namn och saker som ingen annan kan känna till så slås man av hennes vilja att läka trasiga själar och hjälpa människor tillbaka till livet.

Bibeln fördömer kontakt med de döda på några ställen, men han ger också gåvor som människor behöver, helande, mm.

Om de nu har det gott på andra sidan hos Gud varför skulle det skada oss, man säger ju att alla goda gåvor kommer från GUD?

Jag blev hel i själen genom min tro på Jesus, men dödsfruktan fanns alltid kvar oavsett alla böner. Kanske för all helvetes skrämsel och dom över oss. Men faktiskt så har Theresa hjälpt mig att bli fri från dödsfruktan, så jag tror Gud har hjälp av henne.

Oavsett frälsning så kan man nå Gud och Jesus genom själens läkedom , det tror jag på….Mvh/WL🌺

  • Redigerat 2020-09-15 15:35 av JRSN
Annons:
JRSN
2019-10-10 11:46
#1

#0 Jag hittade inte Theresa Caputo på Svtplay eller Tv4, men det finns en hel del avsnitt på YouTube som jag har kollat in. Hon är uppenbarligen mycket skicklig och träffsäker men har, naturligtvis, svårt att hålla isär alla själar som vill fram, speciellt när hon är i stora underhållningsprogram med många i publiken.

Hon förklarar ju också hur hon tar emot budskapen från andra sidan. Det sker med symbolik och bilder som hon sedan översätter till talat språk. Detta är intressant för det visar att merparten av all andlig kommunikation sker via bildspråk. Så inte bara behöver detta medium vara mottaglig för informationen, hon behöver även ha kunskapen om symbolspråket och hur det skall tolkas.

Det är skillnad mellan att 'tala med de döda' och att 'tala med de döda', om man säger så. Skillnaden ligger i avsikten. Jag tror att det som Gud avser i det Gamla Testamentet är att människor som söker vägledning skall vända sig till Den Helige Ande (vårt högre jag) i alla relevanta frågor som gäller det dagliga livet. Gud varnar för användande av orakel i olika former, för risken är uppenbar att det är demoner som ger svaren och dikterar villkoren. Det finns även oseriösa medier som brukar 'onda och orena kanaler' och som inte är omdömesgilla i sin verksamhet.

Men när det gäller att reda ut ouppklarade frågor med bortgångna andar så är det en helt annan sak. Då handlar det ju om att låta andarna komma till tals i frågor som berör dem och deras levande anhöriga. Det måste även vara helt acceptabelt att kunna tala med skyddsänglar och guider. Dock bör detta ske med hjälp av ens egen inneboende andliga kraft och inte med 'OA-bräden' och liknande redskap.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
2019-10-10 12:24
#2

Detta program går på TLC nu som repriser.

Gemensamt är att de som får en sittning blir så befriade och lyckliga.

Jag har känt i min ande att budskapen renar och helar så många tyngda människor.

Det är gott nog för mig.

Du har rätt , tala och tala är skillnad…Mvh/WL🌺

NiklasTyreso
2019-10-10 23:40
#3

När vi är på jorden är vårt huvudsakliga uppdrag att leva goda liv här. Fokus bör vara på att leva, inte främst på det andliga. Det står i 5 Mosebok 30 att man ska välja livet och det som är gott! För mycket fokus på de döda kan då vara kontraproduktivt. Jag håller med JRSN att man kan få kontakt med andar, väsen eller t o m demoner man inte vill ha att göra med. Folk blir inte heller nödvändigtvis visa och kloka bara för de dött. Det har hänt att jag bett Gud att låta någon specifikt klok död persons ande påverka och överföra sin kunskap till mig, men den ultimata kunskapen finns ju hos den allsmäktige som genomsyrar hela universum. Men några gånger har jag upplevt känslan av godhjärtade döda släktingar på besök och den värmen är värd mycket. Men de väljer att komma till mig inte tvärt om.

JRSN
2019-10-11 06:43
#4

#3 Bra sagt, Niklas. Det är huvudsakligen de goda andarnas ansvar att ta kontakt med oss när de vill framföra något. Vill vi nå fram till dem kan vi göra det i tanken eller i drömmens värld. Vi är ju dock i livet för att leva och verka i livet. Och livet har många goda sidor, även om vi drabbas och prövas emellanåt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
2019-10-11 08:36
#5

Det är så terapeutiskt för de människor som inte kommer vidare med sina liv. Tyngden lättar, de kan le igen. De vet att deras kära har det bra och fått frid. Vem är jag att förmena dom det?

Själv har jag inga behov att höra av mina döda kära, mamma, pappa, mor och farföräldrar ,bästa vännen mfl. Men jag har sett att man inte behöver leva i rädsla för döden som ett straff. Det lärde jag mig av Theresa. Att det finns en kärleksfull plats för själen att gå till.

Att Gud fördelar sina gåvor som han vill det ser jag daglig dags.

Jag fyllde år härom dagen och jag har alltid hjälpt djur hela mitt liv. Vaken så är det detta det enda jag sett. Min lilla röda katt hälsade på, han sprang fort över golvet. Så var han borta, vaken är det min enda påhälsning jag haft.Han dog för 11 år sedan. En stark personlighet.

Livet är till för de levande, så sant. Man ska leva i nuet, vara närvarande för sina kära. Lägga bort mobilen, se folk i ögonen, lyssna av och visa uppskattning. Jag har aldrig träffat ett medium, skulle heller inte själv besöka något. Men Glad för de som får hjälp!

Mvh/WL🌺

JRSN
2019-10-11 14:57
#6

#5 Grattis i efterskott, Wonnalesan! Djuren behöver någon som ser till dem, det är tur att det finns vänliga själar som tänker på detta. Jag försöker leva i livet så gott det går, det krävs träning, dock. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Lussan20
2019-10-11 16:22
#7

Ja, uj vad man får träna.

Man har så mycket i sitt väsen att kämpa med. Jag tänker på det som sades om att mata antingen- den svarta hunden eller den vita-. Att det ofta är ett medvetet val man gör. Men- jaget- kämpar ofta emot. Men ju mer man matar den vita hunden ju lättare blir det. Lite sitter nog i åldern också? saker lägger sig till ro och man blir mer nöjd.

Hann inte se Theresa idag bara en liten snutt, man ser hur känslor fastnat och blivit tungt att bära. Men sedan kan de släppa då deras kära säger att de fått frid och att de inte ska känna skuld för olika saker, att deras själar ser efter oss. Starkt minne har jag av en person som dog, men inte fick gå genom porten för sin döda mormor fast han så gärna ville träffa sin pappa. Theresa sade,- då hade du inte kunnat komma tillbaka hit, du var inte färdig här.-

Jag ser all omsorg , goda tankar, böner för nära och kära som kärlek.

Du är vis! Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: