Annons:
Etiketteröversinnligtspökengengångarevålnader
Läst 1111 ggr
JRSN
2019-10-09 19:54

Som att gå i gelé

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Medier som besöker platser drabbade av spökerier beskriver ibland att de liksom hamnar i ett 'förtätat område', ett ställe som är extra tungt och 'geléaktigt'. Det kan bli svårt att andas och mediet kan få en besvärande huvudvärk. Även helt 'vanliga personer' kan känna av att exempelvis vissa rum är speciellt utsatta och följaktligen undvika att gå in i dem. Frågan är vad denna gelé är för något och hur man gör för att den skall lätta upp och försvinna.

Nervkroppen

Min förklaring är att 'gelén' är en yttring av en av människans eteriska kroppar. I bilden nedan ser vi den 'nakna elektronen' (ne) i mitten, omgiven av två neutriner (pyttesmå elementarpartiklar). De båda neutrinerna upptar varsitt 'energiskal' i den helhet som utgör elektronen. Min förklaringsmodell är således att elektronen är sammansatt och att olika delar motsvarar olika 'kroppar'. Det märkliga är att elektronens neutriner kan fortleva även utan den centrala materiella kroppen i mitten. Den konstellation av neutriner som då kvarstår motsvarar det som kallas människans 'nervkropp'. Det tunna 'molnet' av vakuumpartiklar runt kärnan är en annan eterisk kropp.

Elektronens olika delar

En jordbunden andes värld

Avlidna personer som inte lämnat det materiella planet lever kvar på jorden i den miljö som de är bekanta med. Detta kan exempelvis vara ett hus som de levt och verkat i under många år. De är följaktligen vana med att deras tillhörigheter, inklusive huset, är i samma skick som det alltid varit. Men livet går som bekant vidare och nya hyresgäster flyttar in, med nya planer och drömmar. Detta upplevs dock som störningar i den jordbundnes värld. Nybyggnationer och förändringar motarbetas frenetiskt av den jordbundne anden; turbulens och spökerier uppstår.

Det förgångnas kuliss

Så vem eller vad är det då som upprätthåller kopian av det som var en gång? Tveklöst är det den jordbundne anden. I kraften av subtil materia (materiens neutrinoskal), återskapar den jordbundne ständigt det som var en gång, håller bilden av det förgångna vid liv. Därav förstår vi också att det förgångnas kuliss kommer att upplösas och skingras så fort anden i fråga har släppt taget och uppsökt det vita ljuset. Men, allting är ju besjälat, och även icke-mänskliga väsen kan 'fastna' i det förgångna. Kanske är det sådana fenomen som skapar s.k. 'platsminnen', dvs väsen i form av hus, berg, ängar, vattendrag och så vidare. Allt som inte gått vidare finns ju kvar i någon form.

Neutrinorensning

Att rensa platser från 'neutrinospår' existerar inte som begrepp, ännu. Men kanske blir detta en etablerad gren i framtiden. Nu benämner man processen i andra termer; kanske att 'befrämja chi-flödet, 'skicka ljus' till en plats eller 'aktivera föremåls energier'. Det verkar rimligt att det är denna 'tunga luft' som man ibland springer in i på platser som loppisbutiker, gamla källare och vindsutrymmen. Jag skulle återigen vilja pusha för rökelsen som ett utmärkt redskap i sammanhanget. Exakt vad som händer när rökelsen kommer i kontakt med stagnerade föremål är jag inte helt klar över. Men resultatet är hur som helst utmärkt; föremål (och även personer) vitaliseras.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-01 12:03 av JRSN
Annons:
Ghosthunter
2019-10-09 21:44
#1

Den känslan av att gå genom gele har jag varit med om många gånger. Min erfarenhet och känsla av detta är att det är kvarvarande energi/platsminne, men även att det kan vara jordbundet spöke. För mig är det förknippat med något negativt som har hänt eller pågår. Väldigt välskriven och intressant tråd, JRSN🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
2019-10-09 23:49
#2

#1 Intressant! Och tack för uppmuntran! 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2019-10-15 23:49
#3

#1: jag har också varit med om sådana upplevelser några gånger.

Farwuq
2019-10-24 11:36
#4

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: