Annons:
Etikettersymbolikbildspråkmetaforer
Läst 993 ggr
Ghosthunter
2019-10-09 16:36

Gudomliga upplevelser

🙂Vill berätta om två "gudomliga" upplevelser.

Uppe på ett litet berg i Göteborg, ligger det en trojenborg, en forntida labyrint. Jag satt där uppe för mig själv och mediterade. Då såg jag för min inre syn att i mitten av labyrinten stod det en påle och framför den en väldigt vacker kvinna helt vitklädd, en vit klänning. Hon stod med armarna uppsträckta och runt om henne i labyrinten, så stod det fullt med män och kvinnor, vända mot henne och även de med armarna uppsträckta och böjde sig fram och tillbaka och emellanåt var det som en dans. Det var precis som om dom dyrkade kvinnan i mitten!

Ett par dagar senare så gick jag till det lokala biblioteket för att läsa mer om trojenborgen och döm om min förvåning när det stod likadant som jag hade sett uppe på berget😮 Det jag såg, var en forntida ritual. En ritual för att hälsa våren välkommen och i mitten av labyrinten stod vårbruden, som symbol för fruktsamheten och vårens ankomst. Hon var som en gudinna. Detta visste jag inte om innan jag läste det!

                    ----------------------------------------------------------------------------------

En gång när jag jobbade i en secondhand-affär, så var jag inne i en djup svacka i livet. Hade precis blivit dumpad av en flickvän + en massa andra bekymmer.  Jag stod där och jobbade och började att gråta. Jag bröt ihop av sorg helt enkelt,  så jag sprang ut och satte mig för att få vara själv en stund och röka en cigarett. 

Då plötsligt såg jag bilden av Jesus framför mig. Alltså en medial, inre syn. Han sade inget och rörde sig inte, men det jag såg gav mig sån värme, tröst och styrka att jag genast mådde bättre igen (iaf för ett par dagar)

Jag är egentligen inte en religiös människa, men det jag såg gav iaf en otrolig tröst🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
JRSN
2019-10-09 17:25
#1

#0 Häftiga berättelser, Ghosthunter! Kul att få en levande beskrivning av hur det kunde gå till där i labyrinten. Den vårritualen kände jag inte till. Fantastiskt också att ha fått en personlig hälsning från Jesus, säkert inte så många förunnat! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
2019-10-09 18:36
#2

Ja, båda upplevelserna var otroligt starka, men på lite olika sätt.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: