Annons:
Etiketterparanormaltöversinnligtvisionersynskhet
Läst 1577 ggr
JRSN
9/30/19, 9:43 PM

Klärvoajans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klärvoajans eller 'klarseende' handlar om att kunna se personer, situationer eller föremål för sin 'inre syn'. Att säga att det är en 'utomsinnlig' förmåga är nog inte helt korrekt. Klarsynen är en funktion som hör till det 'sjätte sinnet' och därför har vi länge räknat bort förmågan, åtminstone i västvärlden. Sannolikt är så gott som alla människor klärvoajanta, men i olika hög grad. Det är som vilken förmåga som helst; om man tränar så blir man bättre på att hantera förmågan. Ärftliga anlag, en medfödd kapacitet, spelar också en stor roll i klarseendet.

En militär gren

Det är känt att olika militärväsen har intresserat sig för personer med anlag för klärvoajans. Detta givetvis i syfte att, helt osett, utföra avancerat spionage. I avsikt att systematisera och renodla tekniken så mycket som möjligt har man utarbetat metodiken till fulländning. Detta kan innebära att gå igenom en 'punktlista' som berör det man betraktar. Punktlistan kan till exempel innehålla faktorer som; topografi, växtlighet, personer i omgivningen, fordon, vattendrag, byggnader etc. Objektet för betraktelsen ges i regel en 'kod' för identifikation som betraktaren använder sig av samt ibland en 'händelselinje' som ritas upp, och som den klärvoajante kan följa.

Förberedelser

Tekniken vid klärvoajans varierar givetvis från person till person. Någon kan vilja täcka för ögonen med ett halvtransparant material för att sålla bort lokala synintryck. Andra kan vilja minimera även andra sinnen som hörsel och känsel under 'seansen'. En annan metod är att försätta sig i självhypnos innan den inre betraktelsen startar. En rätt självklar förberedelsefas är förstås att utse 'målet' för betraktelsen innan man sätter igång. Det gäller då att begränsa målet i både tid och rum. Ju mer 'precist' förberedelserna görs desto bättre resultat.

Psykometri

En närbesläktad 'kusin' till klärvoajans är 'psykometrin'. Detta innebär att en person kan få inre bilder till sig genom att hålla i ett 'laddat föremål'. Laddat, i det här fallet, innebär att föremålet har en kraftfull historia kopplat till personer, platser eller händelser i det förgångna. En stor fördel med psykometrin är att målet redan är fastställt och att en osäkerhetsfaktor därigenom är undanröjd. Man kan säga att föremålet agerar som 'antenn' gentemot den historia som föremålet är förknippat med; genererande bilder, känslor, dofter eller ljud.

Missbruk av klärvoajans

Som allt annat så kan klärvoajansen missbrukas. Den kan exempelvis användas av någon för att samla information som i sin tur kan skada någon annan. Speciellt narcissister tycks ha den tveksamma förmågan att skåda rakt in i någons privatliv. Och emedan de även saknar empatisk förmåga så har de inga problem att även använda uppgifterna till sin egen fördel. Detta är i sanning svartkonst, och den drabbade bör vidta snabba åtgärder för att ta sig ur detta dilemma. Men kunskap är makt och när problemet väl är belyst så är det också möjligt att ta sig ur det.

Framtidens synskhet

Kommer klärvoajansen förändras i takt med människans utveckling? Säkert är det så och den kommer sannolikt att bli en helt naturlig del av vardagen. Människan kommer möjligen om några hundra år att ha genomgått en stor transformation till en mer eterisk kroppsgestaltning. En naturlig föjd av detta är att klarseendet även är fullt utvecklat. Men i och med att även människans känsloliv då är i full balans så uppkommer inga integritetsproblem. Framtiden ser faktiskt mycket ljus ut. Det är bara just nu i denna övergångsfas som tillvaron är smått kaotisk.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 1/1/21, 3:59 PM av JRSN
Annons:
Ghosthunter
10/9/19, 5:00 PM
#1

Ordet medialitet brukar jag använda och som du skriver så tror jag att alla har förmågan, mer eller mindre. Vill man tro på det och tränar upp sig, så kan medialiteten bli mycket stark. Men vill man inte tro och inte alls befatta sig med det, så är medialiteten väldigt väldigt svag……men den finns där ändå!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

NiklasTyreso
10/9/19, 10:32 PM
#2

Intressant artikel om remote viewing från wikipedia: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Remote_viewing Vetenskapligt finns inga belägg för paranormala fenomen. Medier har förr ibland använts för att försöka få info om olösta mord, men resultaten är vanligen felaktiga eller oanvändbara för utredare. Dock såg jag för flera år sedan ett program där mediumet Jörgen Gustavsson var i Japan hos en familj vars dotter försvunnit. Han tog med dem till en gångväg i ett backigt skogsparti och sa att "detta var det sista hon såg". Något halvår senare hittades resterna av flickans kropp ett 20tal meter ovanför i skogen. Pricksäkerhet anekdot! _------------------ Jag måste "ha tomtar på loftet" för igår när jag mediterade upplevde jag att en butter grå tomte visade mig en plats där den norska miljardärsfrun Anne-Elisabeth Hagens kropp skulle blivit körd och nedgrävd. Den bild jag fick var av röda hus, som på en hembygdsgård (kanske utanför Oslo) som låg på en höjd. Det gick att köra in till husen tämligen utan insyn och sedan skulle kroppen transporterats mellan husen (bl a ett som nog var i 1,5 eller 2 plan) ner för en liten backe till en gärsgård. Det var gräsmatta ner till gärsgården men skog efter. Några meter nedanför gärsgården precis utanför hembygdsgårdens tomt skulle kroppen vara nedgrävd. Det växte ormbunkar på platsen. ----------- Om medium i stort sett alltid misslyckas se rätt när det gäller att lösa brott, vad säger det om mig då? Jag kanske har livlig fantasi, eller faktiskt har tomtar på loftet.

JRSN
10/10/19, 12:13 AM
#3

#2 Jörgen Gustafsson har en imponerande träffsäkerhet, även om han förstås har haft enstaka fel i fråga om detaljer. Jag minns också avsnittet med den japanska familjen. Det var tydligt att Jörgen blev märkbart tagen av intensiteten i historien.

Jag kan inte så mycket om fallet 'Anne-Elisabeth Hagens'. Har du alltså spontant tagit emot paranormal information om detta? Det kan väl inte uteslutas att de anhöriga skulle vara intresserade av din information. Kanske något att beakta.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
10/10/19, 7:14 PM
#4

Bara för att det inte finns vetenskapliga bevis för det paranormala, så betyder det ju inte att det inte finns. Det finns t.o.m normala fenomen som inte vetenskapsmännen kan förklara. Så jag hade nog legat väldigt lågt med kritik mot paranormalt om jag hade varit vetenskapsman.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
10/11/19, 12:24 PM
#5

#4 Dessvärre anser de flesta vetenskapsmän att allt som inte kan mätas eller bevisas är fejkat. Ödmjukhet är oftast ingen framstående egenskap hos dem. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
10/11/19, 3:04 PM
#6

#4 #5 Även vetenskapen är ganska 'flummig' när man börjar nysta i den. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Carmarino
10/11/19, 4:23 PM
#7

#6 Ja, men det fattar ju inte vetenskapsmännen. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
10/11/19, 6:41 PM
#8

#7 Hahaha😁

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: