Annons:
Etiketterspökengengångarevålnader
Läst 1282 ggr
JRSN
2019-09-25 15:42

Gumma i gruppboende

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spöken finns lite överallt i samhället, ibland på oväntade ställen. Följande utspelar sig i Sverige men i en icke namngiven stad och på en hemlig adress. Så måste det förbli tillsvidare, för ledningen av i det här fallet, ett gruppboende, vill förstås inte skylta med att det kan finnas osaliga andar på stället. Att jag överhuvud taget känner till omständigheterna beror på att det är en bekant till mig som jobbar där.

Ett husspöke?

Det visar sig att personalen på stället är så 'invanda' med detta spöke att de till och med har ett namn på gumman som 'går igen' där; låt oss kalla henne för 'Kajsa'. Enligt uppgift ger sig Kajsa tillkänna på lite olika sätt. Det finns speciellt en hiss som lever sitt eget liv; den startar ibland av sig själv och åker upp till en viss våning. Vidare är det saker som 'försvinner' och saker som flyttar plats. Kajsa själv tycks ofta hålla till i ett visst rum i byggnaden. Dessvärre är detta samma rum som en boende har som sitt eget rum. Följden blir att den boende ogärna vill vistas i sitt rum, hon blir orolig där och uppsöker andra ställen.

Själva området där gruppboendet är beläget är tämligen nybyggt så Kajsa har sannolikt vistats i ett tidigare hus på platsen som sedan länge har rivits. Kajsa själv är nog inte så medveten om de förändringar som skett, hon undrar säkert vilka det är som flyttat in i hennes hus. Så vad ska personalen göra åt saken. Att gå till ledningen och be om ett 'medium' som rensar upp finns inte på kartan. Samtidigt verkar det som om personalen blir negativt påverkade av närvaron. De som jobbar blir trötta och nedstämda, konflikter är vanliga. De boende blir också störda av en allmän 'oro i luften' samt att radioapparater då och då startar av sig själva.

En möjlig lösning?

Jag har, lite försiktigt, frågat min bekant om hen möjligen kan göra något själv åt situationen. Men min bekant är tveksam: "Jag hinner inte, det är så mycket annat som måste göras, det finns ingen tid att gå på spökjakt." Nu råkar jag veta att min bekant har en rätt utvecklad medialitet; att få bort den ande som härjar på stället är nog ingen omöjlighet. Så där ligger bollen idag. Jag försöker peppa min bekant att åtminstone göra ett försök. Men hen är orolig för att göra fel och lite skrämd av situationen i sig. Det måste man ha all respekt för. Att öppna upp en portal som sedan inte blir korrekt stängd är ju inget bra åtgärdsprogram.

Jag skulle kanske kunna 'gripa in på distans' och lösa problemet. Men detta känns inte rätt, jag är liksom inte formellt inbjuden och kommer inte att bli det. Min bekant däremot är ju hemmastadd där, det skulle vara en helt naturlig sak om hen kan gripa in; inte mer dramatiskt än att 'rensa ur garderoben'.

Vi får se vad som händer framöver!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2020-12-30 12:07 av JRSN
Annons:
Carmarino
2019-09-25 15:46
#1

Spännande. Synd att gumman inte kan hjälpa till och skapa positiva energier istället. Då hade hon ju kunnat vara kvar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
2019-09-25 18:52
#2

#1 Ja exakt! Men jag har förstått att om anden i det här fallet bara kunde gå till 'ljuset' först, så kan hon komma tillbaka igen. Och då är energierna inte alls så stagnerade längre. Tvärt om, då kan hon verkligen tillföra något till platsen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2019-11-04 03:53
#3

Uppföljning: Min bekant ville inte gripa in själv så nu har jag gjort ett försök att, på distans, föra över gumman 'Kajsa' till ljuset. Utfallet är dock lite osäkert, Kajsa var tveksam men 'mjuknade' när hennes syster anlände från andra sidan för att möta upp henne. Tyckte mig se att de gick in i en vacker grönskande dalsänka. Men jag får nog följa upp detta vid ett senare tillfälle och se vad resultatet blev.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2019-12-08 07:46
#4

En andra uppföljning: Det verkar ha ordnat upp sig på det här gruppboendet. Enligt utsago så har spökerier inte observerats den senaste tiden. Kanske lyckades jag verkligen föra över gumman på distans. Det är goda nyheter för situationen var tidigare rätt så ohållbar. ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
2019-12-09 08:54
#5

#4 Vilken tur och vilken kompetens du besitter. Hur i all sin dar gjorde du? 🙂

JRSN
2019-12-09 17:19
#6

#5 Jag gjorde så att jag skrev upp namnet på gruppboendet, adressen samt det kända namnet på gumman på en lapp. Därefter höll jag lappen i min vänstra hand samtidigt som jag gjorde en djupmeditation. I meditationen fick jag kontakt med gumman och höll ett litet förmanande tal till henne, förklarande situationen. Då såg jag även hennes syster, som jag uppfattade det, som kom för att möta henne. De gick tillsammans ner in i en vacker dalsänka. Jag stängde 'portalen' som var öppnad och avslutade meditationen. Det verkar ha fungerat! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Diana_Melbourne
2019-12-09 18:45
#7

#6 Det låter proffsigt men ändå överkomligt, rimligt! Bra jobbat. 🌺

JRSN
2019-12-09 23:29
#8

#7 Tackar, man får göra så gott man kan! 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2019-12-17 16:16
#9

Nu har jag uppgift om att en 'ny' ande visat sig på samma gruppboende. Anden, som var en man, skall ha gått in i ett palmträd och försvunnit. Återkommer om jag hör något mer om detta. ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2019-12-18 01:34
#10

#9: märklig "konsekvens"(?)… kanske "den nya" anden kände av att "Kajsa" inte längre är kvar?

JRSN
2019-12-18 08:52
#11

#10 Ja, det skulle kunna vara så. Det uppstår liksom ett vakuum efter den förre anden, där någon ny smiter in. Det sista jag hörde var att mannen hade blågröna kläder på sig och därför liksom 'smälte in' i palmen. Mer följer nog.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2020-02-07 23:37
#12

Ännu en uppföljning: Vissa aktiviteter har fortsatt på stället även om de inte är lika ihärdiga som förut. En undersökning (på distans) visade att mannen med blågröna kläder inte var kvar. Istället visade sig ett andebarn på endast 3-4 år som tycktes ha 'downs syndrom', hon kan möjligen ha hetat 'Emma'. Där fanns även en lång man i 40-årsåldern, 'Stefan', som sade sig vara 'verkstadstekniker'.

Märkligt nog är det en vuxen dam från min ungdom som hjälper till vid den här 'guidningen'. Vi kan kalla henne 'Maggie'. Hon var frun i en vänfamilj från England som vi umgicks med för över 40 år sedan! Hon har uppenbarligen gått över till 'andra sidan' sedan dess och dyker nu upp för att assistera mig. 

En ljusportal öppnas upp. En man kommer in och fångar in den lilla flickan, är det hennes pappa? Samtidigt är kommer en yngre man från ljuset och förenas med den långe verkstadsteknikern, kanske hans son. Samtliga drar sig in i ljuset, portalen stängs. En undersökning visar att en annan (mörk portal) finns i det stora rummet, jag försöker stänga den. En uppföljning får avgöra resultatet av allt detta.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: