Annons:
Etikettervisionerandliga-orterandligtdrömmar
Läst 1696 ggr
JRSN
9/21/19, 6:27 PM

Drömmar - Diskussionsgrupp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har beslutat lägga till diskussionsgruppen 'Drömmar'. Inte för att jag på något sätt vill konkurrera med 'Aidas' utmärkta sajt, den står bra på egna ben. Istället bör man se gruppen som ett komplement när det gäller att beskriva, speciellt paranormala, fenomen. Drömmarna är ett fantastiskt redskap för att ta reda på det undermedvetnas tidlösa kunskap. Där finns ledtrådar som kan vara ovärderliga.

Om det förekommer spökerier, demonisk aktivitet eller andra övernaturliga saker i våra liv så kommer drömmarna sannolikt spegla detta på ett eller annat sätt. Våra drömmar kan till och med i förväg förmedla svåra eller turbulenta situationer. Men att tolka drömmarna är inte alltid det lättaste, vi i västerlandet är generellt inte så vana att tänka i termer av bilder. Att gemensamt lösa upp knutarna är lättare.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 3/4/21, 10:33 AM av JRSN
Annons:
[Vianca]
9/22/19, 6:55 PM
#1

I drömtillstånd är vi mottagliga, kanske för att man är mer avslappnad för övernaturliga fenomen.

Man kan få svar om vad som hänt, jag hade en katt som bara försvann och kom inte tillbaka mer. som jag letade och grubblade vad som kan ha hänt, så i en dröm kom visionen visades upp för mig  och strax så vaknade jag till, så det var så det gick till.

överraskad av en räv,  katten visade upp sig sittandes vid dörren ett par dagar senare, så han var med mig iaf.❤️

Även avlidna släktingar har jag fått svar via drömmar. så alla drömmar ska man nog inte förkasta.

JRSN
9/22/19, 7:27 PM
#2

#1 Jag tror drömmarna är min allra bästa källa för paranormal information. Det kan gälla i stort sett vad som helst. Lösningar på kniviga tekniska eller teoretiska problem eller kontakter med avlidna anhöriga. Även svar på historiska gåtor eller förhandsvisioner av saker som ännu ej gestaltat sig. Precis som du säger så är det nog drömmens avslappnade tillstånd som möjliggör att informationen synliggörs.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Norrsken, hundar, natur och virkning
#3

Räknas sanndrömmar? Och vem skickar sanndrömmar? Jag och min sambo hade en mardröm båda två samma natt.  Ingen av oss brukar vare sig ha mardrömmar eller ens komma ihåg våra drömmar, vi var även i två olika länder vid den tidpunkten. Båda drömmarna visade sig vara sanndrömmar. Vem skickade dem och varför? Det fanns ingenting vi hade kunnat göra annorlunda för att förhindra detta från att inträffa i verkligheten så vad var syftet?

Golden forever and the northern lights

JRSN
9/24/19, 9:59 PM
#4

#3 Sanndrömmar räknas förstås. Vem skickar sanndrömmarna? Det borde vara antingen vårt undermedvetna eller vårt högre jag, och troligen finns det ingen motsägelse mellan dessa två, de verkar unisont. Sanndrömmar är ju inte sanna förrän de har inträffat. Innan dess är det säkert möjligt att påverka framtiden. Inget är egentligen hugget i sten. 

Syftet med en dröm kan vara att varna för något men det kan även vara att påvisa att framtidsvisioner existerar innan de gestaltas. Två möjliga framtidsscenarier kan visas i en dröm: Antingen är det en 'prognos' för hur något sannolikt kommer ske. Alternativt så visas den absoluta framtiden, som inte kan förändras. Mycket sällan får man en glimt av denna. ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Norrsken, hundar, natur och virkning
#5

Fast i fallet med de här drömmarna så var det redan på gång bakom min rygg och därav för sent att ändra.

Golden forever and the northern lights

JRSN
9/25/19, 10:16 AM
#6

#5 Ibland tror jag att vårt undermedvetna liksom 'varslar' om en jobbig händelse i förväg. Detta för att chocken inte skall bli så stor när det utspelas i verkligheten.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
9/25/19, 10:27 AM
#7

Apropå drömmar: I natt drömde jag om att en jättestor och oåterkallelig 'strejk' utbröt. Strejken var mellan privilegierade och vanligt folk, eller mellan 'upphöjda' och 'underställda', hur man nu vill se det. Båda parter drabbades på något märkligt sätt. De upphöjda förlorade sin service och var tvungna att klara sig själva. Och de underställda förlorade sina materiella resurser (av olika slag) och drabbades på det sättet. Jag var mycket frustrerad i drömmen men har inte riktigt klart för mig vad som menas eller hur detta skulle kunna gestalta sig. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Norrsken, hundar, natur och virkning
#8

[#6] Fast i det här fallet så fungerade det inte då det orsakade ptsd och att min ofödda dotter dog. Jag kommer väl aldrig få en förklaring antar jag :'(

Golden forever and the northern lights

  • Redigerat 9/15/20, 11:30 AM av JRSN
JRSN
9/25/19, 7:09 PM
#9

#8 Jag vill verkligen beklaga sorgen. Det känns lite som ett dubbelt trauma, först att drömma om något så fasansfullt och sedan att det faktiskt händer. I det här fallet kan det vara en bra idé att kontakta ett etablerat medium. Ett bra medium skulle kunna reda ut lite av orsakerna till att detta har drabbat er, och om det finns något syfte med det hela. Fler än ett medium kan behöva kontaktas, det gäller att få tag i rätt person. Kramar och varma hälsningar! 🌺🌺🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Norrsken, hundar, natur och virkning
#10

JRSN: Tack. Jo jag har funderat över att gå till ett medium.  Vet du om det finns någon site eller tråd där man kan få information om vilka som är bra och dåliga i västra götalands regionen?

Golden forever and the northern lights

JRSN
9/28/19, 12:11 PM
#11

#10 Västra Götaland är en väldigt stor region. Känner inte till något register över certifierade medier. Förslagsvis kan du/ni googla på er närmsta tätort om aktiva medier. Det finns gott om kunniga medier men de har kanske inte alltid möjligheter att annonsera om sig själva på riksnivå. ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/16/19, 11:35 PM
#12

Drömde härom dagen en lite märklig dröm som var svår att tyda. Jag drömde att alla beslag (på böcker, lådor, kistor etc.) var av silver men nu förvandlades till guld. Jag kan inte riktigt urskilja vad det skulle kunna innebära. 🤔 Teori, någon?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Vianca]
10/17/19, 8:53 AM
#13

Är ingen drömtydare, men ska jag våga mig på en gissning. så är det någon förändring i ditt liv som kommer att ske JRSN.

Annons:
JRSN
10/17/19, 11:04 AM
#14

#13 Inte vad jag är medveten om just nu. Men symboliken med förändring är ju tydlig nog, när man tänker efter. Tack Vianca! 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
10/20/19, 11:24 PM
#15

I april 2006 var våren väldigt sen, jag vet för jag var pappaledig då, så allt i naturen var grått och visset. Men en natt drömde jag att jag såg ut från mitt fönster och gräset var frodigt och knallgrönt, solen sken kraftigt och gav tryckande hetta och luften var tungt fuktig. När jag vaknade tänkte jag att det var som om drömmen sade att livet är bättre på andra sidan (utanför fönstret). Mitt äktenskap var förskräckligt med en fru som inte ville tillåta mig att ringa släkt eller vänner eller att jag åkte hemifrån (bl a var hon så arg för att jag åkte till kyrkan vissa söndagar) Jag borde ha lämnat den relationen många år tidigare. I maj -06 haglade det på vårt hus, körsbärs-stora hagel som låg i drivor runt huset, men bara på vårt hus, inte på grannarnas hus 200 meter åt norr eller 300 meter sydöst på andra sidan en åker. Bara på vårt hus vårt hus haglade det. Haglet gjorde sju (7) hål i plasttaket på uteplatsen, och sju är ett magiskt tal i flera andliga traditioner. När jag klättrade runt och skruvade fast ett nytt tak på uteplatsen bestämde jag mig för att skiljas, att våga tro att gräset kan vara godare på andra sidan, som drömmen hade talat om. Jag tror Gud, universum, makterna eller vad man vill kalla det andliga, ibland vill visa att det som sker händer inte är utanför det övernaturligas kunskap, snarare tvärt om. Det är som universum låter oss uppleva övernaturliga drömmar för att vi ska förstå att det övernaturliga bryr sig om oss och ser vårt lidande och vår kamp.

JRSN
10/21/19, 11:14 PM
#16

Jag drömde i natt att jag hade fått en bok utgiven och var rätt stolt över det. Men boken var rätt tunn och när jag tittade i den kände jag inte igen min egen text. Det såg ut som om den var rätt kraftigt redigerad. Hm, märkligt… 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
10/23/19, 9:15 PM
#17

Usch, Själv vaknade jag igår natt av att jag drömde att min mamma fick hjärtstopp och jag försökte återuppliva henne, tog henne till sjukhus. Dom fick återuppliva henne flera gånger och jag sade till min mor: - Du får inte bara lämna mig så här nu. Sen blev jag hemskickad med henne och en spruta Atropin.  "Kom tillbaka om det blir värre"  Lite komiskt. Hur mycket värre kan det bli? 

Och sen drömde jag om att jag och hela familjen skulle åka till Thailand, men alla bangade ur förutom jag och farsan.  - Ska jag åka med bara farsan?? Tänk om han inte tar sina tabletter då?  Vad ska jag göra då?  (Han är dement och har högt blodtryck och diabetes) 

Någon stress inom mig eller?

JRSN
10/23/19, 9:55 PM
#18

#17 Rätt otäck dröm. Ja, du är nog allmänt stressad och känner oro över att bli utlämnad i en otrygg situation. Oro kanske också att familjen skall splittras och att du får för mycket ansvar på dina axlar. Hoppas att drömmarna vänds till positiva scenarier i stället. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
10/24/19, 10:54 AM
#19

#18 Ja det stämmer. Tack.  Känner mycket ansvar för mina föräldrar.

JRSN
3/4/21, 10:41 AM
#20

Hade en intressant dröm häromdagen. Den var inte supertydlig men väldigt intressant. Det handlade om kulor (sten- och glas) som hanterades med olika mekaniska redskap. Mer som en lek än på allvar. Vissa redskap kunde samla in kulorna och lagra dem. Sedan kunde man trycka på knappar för att låta kulorna förlösas och spridas. Ser detta som en mycket symbolisk dröm om pengar, valuta. Kanske betyder det att en valutareform är i antågande. Det gamla systemet med 'luftpengar' försvinner och ersätts av en guldbaserad standard.

Ordet 'kulor' är ju slang för pengar så drömmen är ju specifik. Ett tydligt intryck av drömmen var valutans 'tydlighet'; en kula är en kula, det fanns inga tveksamheter där. Vi får väl se vilka 'kulor' som dyker upp i framtiden!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
RandomNameGenerator
3/5/21, 9:39 AM
#21

Jag brukar återkommande, ibland går det kanske 1 år mellan drömmarna, ibland mer frekvent. Det är två gamla skolkompisar. En kille och en tjej,

Det är alltid så tydliga drömmar med just dom två personerna, Väldigt speciellt. Intressant med drömmar som återkommer måste betyda någonting i mitt undermedvetande. Sen har jag många andra spännande drömmar och ofta kan dom vara väldigt tydliga men, framförallt ville jag lyfta fram mina drömmar som innehåller två personer från mitt liv. Det är som att dom lever i mina drömmar och ibland släpps det fram till mig.

Lussan20
3/5/21, 10:06 AM
#22

För ca 10 år sedan tydde jag drömmar på ett annat forum, det gick så lätt då. Nu har jag haft stroke och ser bara fragment av drömmars betydelse tyvärr.
Min mamma hade en liten bror som dog och varje natt frågade hon -var är Nils-, så mot hennes slut svarade min mormor skarpt-Nils är inte här längre. Det var då hon var vaken, hon var lite synsk min mamma. Så då mormor dog (högt älskad) så började jag drömma att jag letade efter henne där hon bodde innan hon dog. Men jag hittade henne inte, någon gång då jag fann henne var hon sig inte lik och sade-Jag har en annan familj nu-, så var det så ofta i drömmen . Antingen fanns hon inte att finna, eller annars att hon hade en ny familj nu.
Men då min mamma dog upphörde alla drömmar om mormor, det är 9 år sedan nu. Men jag minns min mormor med tacksamhet!

JRSN
3/6/21, 8:00 AM
#23

#21: #22: Det är lite märkligt med drömmar. Det tycks vara en parallell verklighet där vi mycket väl kan ha andra liv och andra projekt. Till exempel, för min del, så verkar jag ha både ett och två hus som jag återkommer till. Husen finns inte (vad jag vet) i den fysiska världen men de finns i drömmen. Det finns också personer som man endast möter i drömvärlden. Knepigt!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
3/6/21, 8:09 AM
#24

Det är en tanke jag burit länge om våra liv i parallella världar. Att vi får små glimtar av dessa ibland. Jag har också hus som är så välkända som jag har band till. En del är ljuvliga att besöka. Även människor som jag aldrig sett finns också som jag träffar. Kan känna sådan saknad efter vissa då jag vaknar.
Dörren-döden- måste vara trång för annars skulle vi fly vid minsta prövning.
Att min mormor hade en ny familj och annat utseende är en sådan tanke. Jag drömde så ofta att jag letade efter henne och fann samma kvinna. Till sättet var hon lik mormor.
I barndomen drömmer man ofta att man faller, eller flyger , jag tror det är restminnen från andra dimensioner som vi lever i, jag menar minnet av att lämna kroppen, att flyga in i ett annat liv.. Så flyttar vi kanske bara över då vi flyttar ur denna kropp. Vi kanske är precis lika närvarande där.
Drömmar berättar mycket för oss om vi lyssnar…Mvh/WL

JRSN
3/6/21, 10:20 AM
#25

#24: Och ibland kan det nog hända att vi plockar upp episoder från tidigare liv, då vi levt och bott på andra ställen. Kanske ser vi även bilder från ställen vi inte varit på ännu, platser i framtiden? Vid ett tillfälle så drömde jag om ett hus vi hade. Huset var i ett plan och liksom tonade ut gradvis i trädgården, det fanns liksom ingen bestämd gräns för inne och ute. Det var härligt!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
3/7/21, 12:02 PM
#26

Det låter väldigt härligt!
Huset kan också i drömmar stå för oss själva. Det skulle innebära att ditt inre svävar ut i allt okänt, vackert att flyta ut i okända marker.
Minns en dröm om ett hus, en smal väg gick fram till huset som låg i en tät granskog med höga träd. Det var en sådan vila där , men också spännande att vara där, lite mystiskt!
Jag kan också tolka det som att då jag drömde den drömmen var vägen till mitt hjärta smal, höga träd skyddade huset(jag) men att perioden var lite mystisk ock spännande.
Jag har en tavla med ett hus som ligger på en kulle, med brun mark fram dit, vägen är slingrig och smal, huset rustikt och snyggt. Jag föll för tavlan då jag såg den och köpte den. En period drömde jag mycket om ormar och det var inte lustigt alls. Jag hade ett ansvarsfullt arbete där det gällde att akta sig för ormarna som motarbetade några av oss.
Mvh/WL

JRSN
3/9/21, 7:32 AM
#27

Ny dröm inatt. Först en väldigt diffus och besvärlig situation. Det har bildats ett 'kluster' av något slag, en samling byråkratiska enheter som förefaller jobbiga och lite hotfulla men man behöver förhålla sig till dem. I drömmen försöker jag ta itu med detta bit för bit, det är besvärligt.

Sedan ett mer konkret drömparti. Jag står i kassan till en livsmedelsbutik. Jag skall betala med kortet men det strular. Koden krånglar och jag får veta att jag behöver sätta in ett större belopp för att det skall fungera, över tusen kronor. Kön bakom mig växer och jag drar mig till sidan för att reda ut det hela. Sätta in massa pengar för att kunna använda kortet? Nej jag får inte ihop det.

Slutligen ett diffust parti igen. Det handlar om månen och det är hotfullt. Någonting om utomjordisk interferens och att månen är skrämmande. Några mer detaljer kommer inte fram denna gång. Minns att jag drömt om månen tidigare och att folk på jorden var rädda.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Lussan20
3/9/21, 8:12 AM
#28

,Jag tror att din dröm handlar mycket om hotet utifrån. Månen, kluster av fara som viruset, pengar som inte kan kommas åt med kortet. Faror av olika slag, så som vi levt det sista året, men visar sig i andra former.Som tex månen.Hot utifrån.
Ser det som en dröm som fogar samman de delar som vår vardag har hotats av. Intressant bearbetning ! Mvh/WL

JRSN
3/9/21, 9:49 AM
#29

#28: En bra analys, jag tror det stämmer! 😊 👍 🌺 🌿

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
3/10/21, 10:20 PM
#30

Drömmer sällan men när dom väl kommer så blir man både paff å förbryllad..för drömmarna är så detaljerade..tar ett axplock..drömde denna för nått år sedan.
Går på en skogsbilsväg,vet inte hur jag kommit hit,men vet att det är långt till närmaste by,snorkallt ute och mycket snö ,ser bara skog,ser en ganska så nyligen uppskottat väg och kan se ett diffust sken därinne..knatar in mot skenet å hoopas det är nån som bor där och att d finns en telefon där..mycket riktigt står det ett litet hus där,påminner om en herrgård men i mindre skala..knackar på och en kvinna runt 70-75 öppnar,kommer in i en farstu som är mittendelen av huset,till min högra..sida är d en dörr som står på halvglänt å kan se d e nått vardagsrum,är så dunkelt man kan bara förnimma vad som står där,hon öppnar dörren till höger om mig och bjuder in mig..kan hur värmen slår imot mig,ser mig omkring å förundras hur fräscht d är,ser inte ut att ha renoverats sen 40 talet..hänger kuriosa överallt,torkade blommor,fotografier..riktigt mysigt och lågt i tak..är nästan 1.80 å taket kan inte vart mer än 1.90..hon frågar vad jag har på hjärtat..och jag frågar om hon har telefon att låna så jag kan ringa taxi..vilket hon har..men att jag kunde ringa efter hon bjudit på fika..hon ser att mina handskar e blöta så hon ber mig lägga dem på diskbänken brevid järnspisen så att d hinner torka upp..jag sätter mig ner på en av pinnstolarna och hon serverar varm choklad och bullar..pratar om ditt å datt och frågar om hon har man..hon talda då om att han dog för 10 år sedan och att d var länge sen hon hade besök,att hon hade en liten ladugård bakom huset en liten bit ifrån där hon hade en ko å 2 getter,att hon försökte komma ut å handla 1 gång i månaden men att d inte alltid blev så,tackade för fikat och bad om att få ringa ,hon visade mig till telefonen,gammal telefon som satt fast på väggen,måste typ vart från 1920 nånting,ringde taxi å den skulle komma om styvt 30 min efter mina förklaringar om vart d skulle vara..taxin dök upp..tackade för mig och lovade komma tbx för att hälsa på å se hur hon hade det på sommartid och åkte iväg,kommer på att jag glömt handskarna men att dem får jag tbx till sommaren..nu till del 2 i drömmen..åker med en kompis som jag dock inte känner igenoch att det är sommar,vi åker på denna skogsbilsväg som går mellan byarna..är nästan 6mil imellan dem,vägen är heller inte väl underhållen,växer gräs å små buskar på den,ser mer ut som en lerväg men att den var fullt körbar men inget du kör på vardagligen..vi börjar närma oss där jag var i vintras å ber honom köra in på en väg som e knappt farbar,talar om att d bor en kvinna där och jag glömde dem där i vintras och lovade hälsa på igen..vilket på han utbrister ,har inte bott nån där på 80år och att huset var nästintill fallfärdigt och jag omöjligt kan glömt några handskar där och att skogsbilsvägen aldrig skottas på vintern..han sa bara att jag måste ha drömt..men att han skulle köra in å visa mig..och alldeles riktigt så står huset där men minns aldrig att d var så fallfärdigt utan i ett mycket finare skick,fick nästan ångest av bara se det,vi gich in i farstun..taket bågnade rejält..fick knappt upp dörren till köket,fick åla mig in..allt fanns kvar som jag minns det..men var damm överallt och det syndes att d varit där hur länge som helst,går fram till diskbänken å där ligger mina handskar..men täckt av ett tjockt lager av damm..och blir paff..vaknar och är paff av drömmen..allt kändes så verkligt och att d var en sån lustig twist i hela drömmen..typ nån deju vu upplevelse fast bakvänd..en av många sjuka drömmar..har haft i vaket tillstånd åxå men e mer ofattbara då tiden rusar och man vet att d tar viss lång tid att göra nått

JRSN
3/11/21, 8:04 AM
#31

#30: Det var en märklig berättelse, känns mera som en tidsresa än en dröm. Kanske hamnade du på en helt annan tidslinje så att du kunde uppleva hur det var då, på den platsen. Min sambo gör också underliga förflyttningar genom tid och rum när hon drömmer, väldigt detaljerat. Knepigt dock med handskarna som du glömde i en tidszon och sedan återfinner i en långt senare tidsperiod. Vi vet nog inte allt om hur tid och rum fungerar…

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
3/12/21, 1:15 PM
#32

#30: Jag fick också känslan av tidsresa redan tidigt i din berättelse.

Känslan som väcks i beskrivningen också att du är ute på vift, lite vilse och behov att att hitta hjälp. Drömmar är ju symboliska.

Vem är damen som hjälper dig?
Var du ute på vift i verkliga livet när du drömde den drömmen?

Jag får också känslan att tanten står lite för trygghet, moderlig trygghet. Kände du dig otrygg på något vis i någon aspekt i livet när du hade den drömmen?

Om det skulle ha varit från ett tidigare liv så borde hon och huset känts bekant, tänker jag, hur menar du bakvänd deja vu?

Jag tror att om man använder sina känslor så vet man själv vad drömmen betyder :)

  • Redigerat 3/12/21, 1:33 PM av skina
skina
3/12/21, 1:46 PM
#33

Jag hade 2 återkommande mardrömmar när jag var liten, superskumma.

  1. Jag är på cirkus och sitter bland all publik. De tar ut en gorilla i manegen och helt plötsligt attackerar den skötaren och börjar springa omkring.
    Alla människor flyr i panik och helt plötsligt så är jag (som annars är väldigt handlingskraftig) ensam kvar med den ilskna gorillan, så den tar sikte på mig.
    Så i sista sekunden så kan jag flyga, så jag flyger runt i cirkustältet, uppe bland akrobaternas ringar osv, flera varv och känner precis hur det är att kunna flyga.
    Så mardrömmen blev en fantastisk dröm. Den upprepades också år ut och år in.
  2. Som småunge drömmer jag att jag åker hiss och plötsligt tar onda krafter över hissen och den skjuter iväg som en katapult genom taket.
    När jag närmar mig tonåren så ändras drömmen till att hissen far upp i taket och börjar gå sönder där, så jag försöker hålla mig kvar i springorna för att inte ramla ner i schaktet.. Phu.. Vaknade alltid innan jag ramlade iaf.
    Den upprepades också år ut och år in.

Jag drömde också många långfilmsdrömmar när jag var ung. Vi kör av vägen och ner i vatten och jag måste rädda alla, vem ska jag rädda först, vem har störst chans att klara sig själv osv liknade drömmar. Phu
Så man är helt slut när man vaknar.
Jag har bättre skydd nu och liksom ghostdoggy drömmer jag mycket sällan så jag kommer ihåg det sen.

Sen jag gör mina egna mysiga "sagor" när jag somnar, som jag vävs in i precis i insomningsögonblicket, så om jag blir väckt så väver jag bara in mig i dem igen. Alla möjliga olika oplanerade saker, det är något mitt undermedvetna gör, inget medvetet.

  • Redigerat 3/12/21, 1:48 PM av skina
Lussan20
3/20/21, 9:23 AM
#34

Jag har också drömt hela romaner då jag var yngre och vissa drömmar lever kvar i minnet. Det finns en del roliga drömmar om fester och dans som lämnade bra minnen. Det har liksom en rolig inramning. Men många otäcka mörka drömmar. Jag har inte haft mardrömmar på 30 år och det är jag tacksam för , de var mer än hemska.
I drömtydning finns oftast tre lager. Den direkta betydelsen, samt två underliggande som har tecken på olika saker som pågår just nu i livet, samt varningar som främst riktar sig på saker som bör förändras, eller personer som man bör undvika just nu.
Ett exempel, en man upplever att sin fru som förr varit mjuk och rar börjar bli hård och kall.
Han undrar om hon ev är otrogen. (naturligtvis ändrar jag innehåll och namn) hon heter Sherry och hans dröm handlar om hur ett stort träd med sura bär kväver ett litet träd som han vill rädda. Det hade söta bär och vackra blommor. Han vill hugga ner det stora trädet för att låta det lilla växa sig starkt.
Men i drömmen så växer det stora och täcker snart det lilla trädet som förtvinar.
Tydningen är ganska klar, han drömmer om den gamla Sherry och att hon ska komma tillbaka och att det stora trädet ska ge plats för henne som fanns förr. Däri kan han se sin egen roll som led 2 för vad har fått henne att förändras så och vad har han för del i det? Som nr 3 finns bilder av hopp , vackra körsbärsblommor som kan tydas som ett stadium innan körsbären kom. Att det kan finnas en ny vår om man tar kampen.
Det är ganska svårt att förklara för det blir bilder som träder fram då man tyder en dröm.
Detta var bara ett tydligt exempel, men oftast är bottnarna mer djupare och tecknen mer diffusa. Men man kan träna på sina egna drömmar.
Skriva ner det man ser och försöka tolka vad drömmen vill säga oss. Lycka till från WL

Annons:
JRSN
3/20/21, 8:36 PM
#35

Ibland får man också flera olika drömscenarier som egentligen har samma budskap. Jag tror det är vårt undermedvetna som vill hjälpa oss att tolka drömmen på rätt sätt. Det är nog en bra metod men ibland blir vi nog bara förvirrade av mängden drömbilder, som vi inte riktigt förstår.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
3/21/21, 10:03 AM
#36

Ja så är det, vaknar man inte av den första får man se en annan av liknande karaktär.
En fånig dröm hade jag inatt, jag drömde att min man bar vår stora hund som var väldigt rädd-för flugor- där ser jag inget alls. Men roligt var det i drömmen….Mvh/WL

[ghostdoggy]
3/27/21, 2:08 AM
#37

#31: drömmen förvirrar mig fortfarande,d märkliga dock är att jag drömmer i 3e person,är som jag skulle sitta i en helikopter ovanför bakom huvudet..lol,får samma vision som när jag träffar andevärlden,ser allting i 360 grader

#32: vet inte vem kvinnan är,är för mig en helt okänd person,tom miljön är obekant ,var väldigt mycket ute på vift då jag drömde detta..men kanske inte på det sätt du menar,mer som en urban explorer..utforskade alla miljöer runt om i skogarna i västerbotten,bodde i spökhus då och jag verkligen trivdes och älskade d lilla huset oavsett vad jag såg och upplevde.

vad jag menar med omvänd deja vu är att..när du väl hamnar i en deja vu sits så ser du in i framtiden om vad ska hända och senare inom tidsramen om 10 min så händer saken som du redan har upplevt och sett,är väldigt förrvirrande ibl när man får uppleva samma sak 2 ggr..drömmen tar mig typ bakåt i tiden men ändå inte eftersom jag hade mina kläder på mig d var inte förändrade av tidsperioden,d kändes som nutid ..men ändå senare i drömmen så är all välbekant då jag redan varit där och även mina handskar var kvar.nu när jag tänker på det så var det kanske en tidsresa men i ett drömtillstånd,kanske inte var jag som behövde hjälp..jaja vet inte

därimot har jag drömt mycket mardrömmar innan andevärlden kom in i mitt liv för att stanna =) drömde alltid att jag blev jagad av en stor folkhop å d sköt mig med luftgevär..lol..och det var människor jag kände,jag hamnade alltid vid en klippa som jag alltid hoppade ifrån och vaknade alltid innan jag skulle slå i marken..dessa drömmar slutade då jag flyttade och förändrade livet drastiskt..öppnade upp så många nya portar =)

därimot har jag haft märkliga upplevelser i vaket tillstånd,känns som en dröm men har hänt i verkligheten å d är ännu mer spejsat och det händer alltid med en stor flash av vitt ljus

skina
3/30/21, 9:57 AM
#38

Flash av vitt ljus har jag fått när de väckt upp mig en gång. Jag hade haft ett otrevlig besök under en anderesa/medition/vision lr vad man nu ska kalla det och fick nog, tyckte jag hade nog med verkliga livet och blev så less på hela andevärlden.
Ställde jag en fråga om framtiden så hände det oftast att min guide inte svarade alls, utan gav mig känslan av att vara ett barn som ställer en ointressant fråga, ha ha, och jag hade mött alla mina nära och kära som gått bort redan.
Så nyttan med kontakt med andevärlden kändes minimal, jämfört med otrevliga besöket som tog min styrka, som jag alltid kunnat förlita mig på.
Nå, en kväll flera år senare så fick jag ett sådant flash ljus rakt in i bröstet när jag skulle till att somna. Jag förstod inte vad det var då men har insett senare att de väckte upp mig igen där.
(Det otrevliga energi stjälande besöket lyckades jag få bort genom att möta det med vänlighet. Jag fick senare förklarat av en schaman att andevärlden testar en).
Men jag var alltså också helt vaken vid flashen av vitt ljus.
Även när jag ber mina guider att visa sig som de verkligen ser ut så är det ett mycket starkt vitt ljus som jag känner i hjärtat.
Vet inte om det kan vara någon ledtråd för dina flash av vitt ljus :)

Det känns mer och mer som att drömmen med det lilla huset i skogen och den gamla damen är en anderesa.
Jag tror att du bäst kan känna själv vad budskapet är, ledtråden är känslorna den väcker, tänker jag :)

  • Redigerat 3/30/21, 10:05 AM av skina
[ghostdoggy]
3/30/21, 3:00 PM
#39

kan lika gärna berätta =) detta är en av mina flashljus och åxå den mest udda.
är hos en kompis i en grannby bestämmer för att åka hem innan d blir mörkt,min polare följer med ut på bron å vi småpratar lite medan jag e på väg till bilen,öppnar dörren,på väg att sätta in ena foten å då kommer flashljuset..ca 3m högt å kanske max 2meter brett och är på samma sida som jag står men framför motorhuven..å tänkte va d bara jag som såg d där..vi pratade ba en stund till å jag vart tvungen fråga om han såg d där ljuset..jo han hade sett det å han hade redan sagt till sig själv att d var en komet,han kunde inte förklara d med nått annat,för mig var d nått helt annat..så vid runt 20 börjar solen gå ner..backar ut å har då solen i ryggen på väg hem..hela vägen är ca 1.5 mil körning..6km på asfalt resten på grusväg..så är ett par kringelkrokar på asfalten innan man kommer till en korsning å måste åka igenom halva nästa by för att ta en avtagsväg för att sedan åka nån km för att komma ut på grusvägen..men..ska åter gå till där jag var,kommer ut på raksträckan där man ska ta vänster för att köra till den andra byn,är en hyfsat lång raksträcka och korsningen är i slutet,så när jag kommer ut från en kurva så kommer denna raksträcka,solen fortfarande i ryggen,vart tvungen att stanna bilen å gå ut..för har aldrig någonsin sett något liknande,för när jag kommer ut på raksträckan så har jag en till sol framför mig,vart så paff att jag var tvungen gå ut å dokumentera det med mina ögon..kollade säkert i 5min fram å tillbax..kommer till sans å åker vidare med funderationer,svänger in..och i början av byn så är det väldigt hög skog på bägge sidor sen kommer nåra hus å sen nåra åkerlappar på var sin sida,å när man kommer ut till dessa åkerlappar så går det se ganska långt typ en låg trädlinje,här var jag tvungen stanna igen,jag satt i bilen å funderade på om jag blivit tokig..jag ser månen..men ser 2 planeter till..en blåaktig planet å en större röd planet å den röda e stor och den är bakom månen och den blåaktiga planeten ,d jag såg före var helt bortblåst,tackade för att jag fått vara med om det å fortsatte hem..svänger av vid affären å åker ungefär 800 meter till innan grusvägen tar vid,är här d vansinniga börjar..lol..är ca 8km grusväg mycke starka kurvor å fina raksträckor och en feldoserad kurva och ganska precis i mitten av allt detta så ligger det en by mitt i skogen,den syns inte från vägen den ligger inne i skogen med hyfsat stor sjö till ..obebodd.. sen är d inte så mycket mer efter vägen förutom skog å nått kalhygge..stannade av en liten bit in på grusvägen finns en väldigt liten åkerlapp där för att gå igenom d som jag sett å dessutom ta en rök..samlar tankarna tittar på kl och den står på 20.40 å åker vidare..minns att jag ser älgtornet..sen blir allt svart..ska tippa d e ungefär 7km hem..vaknar typ till liv med att säga till mig själv här jag ska svänga av..stannar en bit in på avfartsvägen å undrar vad fan var d som hände..tittar på klockan å får en fetchock..det har gått ungefär 1 minut..för även om man ibland ligger på 100 -110 på vissa sträckor så går det omöjligt klara sträckan på mindre än 8min + att man dessutom inte minns ..för mig är detta fortfarande en gåta

[ghostdoggy]
3/30/21, 3:16 PM
#40

#38: testerna har jag genomgått många av,dom kollar hur mogen du är för att gå vidare helt enkelt,d kollar rädslor osv..vet vid ett tillfälle hade jag en man som stog alldeles brevid mig när jag sov å vaknade varje natt av känslan att nån stog där å alldeles riktigt stog det en lång mörk figur å stirrade på mig,den var mycket svartare än mörkret i rummet å gick att urskilja,sa bara att vill du stå där å stirra så gör det ,men väck mig inte tror d fortsatte i 2 veckor innan jag vart less å bad den flyga å fara,fick lixom inte känslan av av att den ville ha hjälp el nått utan var bara ett evinnerligt stirrande å så fort den märkte att man såg den så försvann den,fick senare reda på att d var ett test..för dom talar inte om d före heller..lol

skina
3/30/21, 5:30 PM
#41

Ha ha… Ja, jag har också haft besök vid sängen, men det var en ilsken tidigare ägare av ett hus vi renoverade… Men honom kunde jag bara strunta i, precis som du sa, bad honom lämna mig i fred bara.

Ja, nu vet jag ju det :) Men då kände jag ytterst få spirituella människor och de förklaringar jag fick kring det otrevliga besöket kändes inte rätt i hjärtat.

Ja, efter att jag återupptog mina anderesor/meditationer så har de brassat på ordentligt med prövningarna.
Jag har alltid haft en varg som andedjur, men så fick jag en Tiger också och den började med att äta upp mig, spotta ut mig och slicka mig ren… lol
Sen fick jag ett tigerhjärta som den satte in i mitt bröst :)
Har du själv ändrat skepnad någon gång?
Vi kanske ska borde ha en tråd om erfarenheter ist. Men visioner är ju som vakendrömmar iaf :)

  • Redigerat 3/30/21, 5:31 PM av skina
Annons:
[ghostdoggy]
3/31/21, 1:08 PM
#42

#41: lustigt detta du..har varg och en vit tiger som följer,har även brunte å gudde och trassla..3 hästar,vargen sover hos mig på nätterna d gångerna jag känner av na..brunte ständig gäst..var farfars häst "nordsvensk" tror jag har nån bild på honom nånstans =)
Inte sett mig själv förändras..men andra..å d har verkligen vart en ..oh shit..upplevelse utan att d själva är medvetna om det
Jadu finns en uppsjö av berättelser i bakfickan =)

Upp till toppen
Annons: