Drömmar

Drömmar - Ny diskussionsgrupp

2019-09-21 18:27 #0 av: JRSN

Har beslutat lägga till diskussionsgruppen 'Drömmar'. Inte för att jag på något sätt vill konkurrera med 'Aidas' utmärkta sajt, den står bra på egna ben. Istället bör man se gruppen som ett komplement när det gäller att beskriva, speciellt paranormala, fenomen. Drömmarna är ett fantastiskt redskap för att ta reda på det undermedvetnas tidlösa kunskap. Där finns ledtrådar som kan vara ovärderliga.

Om det förekommer spökerier, demonisk aktivitet eller andra övernaturliga saker i våra liv så kommer drömmarna sannolikt spegla detta på ett eller annat sätt. Våra drömmar kan till och med i förväg förmedla svåra eller turbulenta situationer. Men att tolka drömmarna är inte alltid det lättaste, vi i västerlandet är generellt inte så vana att tänka i termer av bilder. Att gemensamt lösa upp knutarna är lättare.

..........................................
Sajtvärd: Andar, änglar & demoner / Knackningsterapi
                      www.astromantra.se/

Anmäl
2019-09-22 18:55 #1 av: Vianca

I drömtillstånd är vi mottagliga, kanske för att man är mer avslappnad för övernaturliga fenomen.

Man kan få svar om vad som hänt, jag hade en katt som bara försvann och kom inte tillbaka mer. som jag letade och grubblade vad som kan ha hänt, så i en dröm kom visionen visades upp för mig  och strax så vaknade jag till, så det var så det gick till.

överraskad av en räv,  katten visade upp sig sittandes vid dörren ett par dagar senare, så han var med mig iaf.Hjärta

Även avlidna släktingar har jag fått svar via drömmar. så alla drömmar ska man nog inte förkasta. 

Anmäl
2019-09-22 19:27 #2 av: JRSN

#1 Jag tror drömmarna är min allra bästa källa för paranormal information. Det kan gälla i stort sett vad som helst. Lösningar på kniviga tekniska eller teoretiska problem eller kontakter med avlidna anhöriga. Även svar på historiska gåtor eller förhandsvisioner av saker som ännu ej gestaltat sig. Precis som du säger så är det nog drömmens avslappnade tillstånd som möjliggör att informationen synliggörs.

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-09-24 20:41 #3 av: Diagnos vid 40

Räknas sanndrömmar? Och vem skickar sanndrömmar? Jag och min sambo hade en mardröm båda två samma natt.  Ingen av oss brukar vare sig ha mardrömmar eller ens komma ihåg våra drömmar, vi var även i två olika länder vid den tidpunkten. Båda drömmarna visade sig vara sanndrömmar. Vem skickade dem och varför? Det fanns ingenting vi hade kunnat göra annorlunda för att förhindra detta från att inträffa i verkligheten så vad var syftet?

Anmäl
2019-09-24 21:59 #4 av: JRSN

#3 Sanndrömmar räknas förstås. Vem skickar sanndrömmarna? Det borde vara antingen vårt undermedvetna eller vårt högre jag, och troligen finns det ingen motsägelse mellan dessa två, de verkar unisont. Sanndrömmar är ju inte sanna förrän de har inträffat. Innan dess är det säkert möjligt att påverka framtiden. Inget är egentligen hugget i sten. 

Syftet med en dröm kan vara att varna för något men det kan även vara att påvisa att framtidsvisioner existerar innan de gestaltas. Två möjliga framtidsscenarier kan visas i en dröm: Antingen är det en 'prognos' för hur något sannolikt kommer ske. Alternativt så visas den absoluta framtiden, som inte kan förändras. Mycket sällan får man en glimt av denna. Får idé

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-09-24 23:34 #5 av: Diagnos vid 40

Fast i fallet med de här drömmarna så var det redan på gång bakom min rygg och därav för sent att ändra. 

Anmäl
2019-09-25 10:16 #6 av: JRSN

#5 Ibland tror jag att vårt undermedvetna liksom 'varslar' om en jobbig händelse i förväg. Detta för att chocken inte skall bli så stor när det utspelas i verkligheten.

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-09-25 10:27 #7 av: JRSN

Apropå drömmar: I natt drömde jag om att en jättestor och oåterkallelig 'strejk' utbröt. Strejken var mellan privilegierade och vanligt folk, eller mellan 'upphöjda' och 'underställda', hur man nu vill se det. Båda parter drabbades på något märkligt sätt. De upphöjda förlorade sin service och var tvungna att klara sig själva. Och de underställda förlorade sina materiella resurser (av olika slag) och drabbades på det sättet. Jag var mycket frustrerad i drömmen men har inte riktigt klart för mig vad som menas eller hur detta skulle kunna gestalta sig. Funderar

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-09-25 18:44 #8 av: Diagnos vid 40

#6 av: JRSN 

Fast i det här fallet så fungerade det inte då det orsakade ptsd och att min ofödda dotter dog. Jag kommer väl aldrig få en förklaring antar jag :'(

Anmäl
2019-09-25 19:09 #9 av: JRSN

#8 Jag vill verkligen beklaga sorgen. Det känns lite som ett dubbelt trauma, först att drömma om något så fasansfullt och sedan att det faktiskt händer. I det här fallet kan det vara en bra idé att kontakta ett etablerat medium. Ett bra medium skulle kunna reda ut lite av orsakerna till att detta har drabbat er, och om det finns något syfte med det hela. Fler än ett medium kan behöva kontaktas, det gäller att få tag i rätt person. Kramar och varma hälsningar! BlommaBlommaBlomma

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-09-28 11:07 #10 av: Diagnos vid 40

JRSN: Tack. Jo jag har funderat över att gå till ett medium.  Vet du om det finns någon site eller tråd där man kan få information om vilka som är bra och dåliga i västra götalands regionen?

Anmäl
2019-09-28 12:11 #11 av: JRSN

#10 Västra Götaland är en väldigt stor region. Känner inte till något register över certifierade medier. Förslagsvis kan du/ni googla på er närmsta tätort om aktiva medier. Det finns gott om kunniga medier men de har kanske inte alltid möjligheter att annonsera om sig själva på riksnivå. Sol

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-10-16 23:35 #12 av: JRSN

Drömde härom dagen en lite märklig dröm som var svår att tyda. Jag drömde att alla beslag (på böcker, lådor, kistor etc.) var av silver men nu förvandlades till guld. Jag kan inte riktigt urskilja vad det skulle kunna innebära. Funderar Teori, någon?

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-10-17 08:53 #13 av: Vianca

Är ingen drömtydare, men ska jag våga mig på en gissning. så är det någon förändring i ditt liv som kommer att ske JRSN.

Anmäl
2019-10-17 11:04 #14 av: JRSN

#13 Inte vad jag är medveten om just nu. Men symboliken med förändring är ju tydlig nog, när man tänker efter. Tack Vianca! GladBlomma

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-10-20 23:24 #15 av: NiklasTyreso

I april 2006 var våren väldigt sen, jag vet för jag var pappaledig då, så allt i naturen var grått och visset.

Men en natt drömde jag att jag såg ut från mitt fönster och gräset var frodigt och knallgrönt, solen sken kraftigt och gav tryckande hetta och luften var tungt fuktig.

När jag vaknade tänkte jag att det var som om drömmen sade att livet är bättre på andra sidan (utanför fönstret).

Mitt äktenskap var förskräckligt med en fru som inte ville tillåta mig att ringa släkt eller vänner eller att jag åkte hemifrån (bl a var hon så arg för att jag åkte till kyrkan vissa söndagar) Jag borde ha lämnat den relationen många år tidigare.

I maj -06 haglade det på vårt hus, körsbärs-stora hagel som låg i drivor runt huset, men bara på vårt hus, inte på grannarnas hus 200 meter åt norr eller 300 meter sydöst på andra sidan en åker. Bara på vårt hus vårt hus haglade det.

Haglet gjorde sju (7) hål i plasttaket på uteplatsen, och sju är ett magiskt tal i flera andliga traditioner. När jag klättrade runt och skruvade fast ett nytt tak på uteplatsen bestämde jag mig för att skiljas, att våga tro att gräset kan vara godare på andra sidan, som drömmen hade talat om.

Jag tror Gud, universum, makterna eller vad man vill kalla det andliga, ibland vill visa att det som sker händer inte är utanför det övernaturligas kunskap, snarare tvärt om. Det är som universum låter oss uppleva övernaturliga drömmar för att vi ska förstå att det övernaturliga bryr sig om oss och ser vårt lidande och vår kamp.

Anmäl
2019-10-21 23:14 #16 av: JRSN

Jag drömde i natt att jag hade fått en bok utgiven och var rätt stolt över det. Men boken var rätt tunn och när jag tittade i den kände jag inte igen min egen text. Det såg ut som om den var rätt kraftigt redigerad. Hm, märkligt... Funderar

www.astromantra.se/

Anmäl
2019-10-23 21:15 #17 av: Maghan70

Usch, Själv vaknade jag igår natt av att jag drömde att min mamma fick hjärtstopp och jag försökte återuppliva henne, tog henne till sjukhus. Dom fick återuppliva henne flera gånger och jag sade till min mor: - Du får inte bara lämna mig så här nu. Sen blev jag hemskickad med henne och en spruta Atropin.  "Kom tillbaka om det blir värre"  Lite komiskt. Hur mycket värre kan det bli? 

Och sen drömde jag om att jag och hela familjen skulle åka till Thailand, men alla bangade ur förutom jag och farsan.  - Ska jag åka med bara farsan?? Tänk om han inte tar sina tabletter då?  Vad ska jag göra då?  (Han är dement och har högt blodtryck och diabetes) 

Någon stress inom mig eller?

Anmäl
2019-10-23 21:55 #18 av: JRSN

#17 Rätt otäck dröm. Ja, du är nog allmänt stressad och känner oro över att bli utlämnad i en otrygg situation. Oro kanske också att familjen skall splittras och att du får för mycket ansvar på dina axlar. Hoppas att drömmarna vänds till positiva scenarier i stället. Blomma

www.astromantra.se/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.