Annons:
Etiketterparanormaltöversinnligtmagi
Läst 2039 ggr
JRSN
2019-09-18 12:50

I ögonvrån

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland blir vi medvetna om att vi uppfattar saker eller personer i ögonvrån. Men troligen har vi ett konstant 'perifert seende' som kompletterar vårt vanliga 'frontala seende'. En inte alltför långsökt teori är att vårt synfält styrs av olika hjärnhalvor; det frontala seendet av vänsterhjärnan och det perifera seendet av högerhjärnan. Således styrs vårt 'vanliga' seende av logiska, analytiska och matematiska processer. När det gäller vårt perifera seende så handlar det mera om intuitiva, kreativa, holistiska och ordlösa processer.

Att se andliga väsen

Det tycks vara mycket vanligt att uppfatta andliga väsen och strukturer just i ögonvrån. Ett vanligt scenario är att något 'glimtar till' i ögonvrån, men när vi vänder oss ditåt för att se efter så finns där ingenting. Det är med andra ord vår högerhjärna som har uppfattat något men naturligtvis söker vi 'bekräftelse' med hjälp av vårt frontala seende (vilket vi i regel inte får). Det verkar vara mycket svårt att 'aktivt' använda detta perifera seende. Vi är invanda med vårt vanliga seende och vill helst inte se på annat sätt. Men tänk om det fanns specialglasögon som tog bort 90 procent av det frontala seendet, vore inte det intressant!

Det tredje ögat

Visioner ur ögonvrån är trots allt ett konkret seende, det är ljuspartiklar (troligen) som träffar en annan 'intervall' av stavar och tappar på näthinnan. Det tredje ögat däremot är sannolikt identiskt med ett organ inuti huvudet; tallkottkörteln. Detta organ tar emot signaler av annan art, troligen s.k. 'G-vågor', vilka färdas snabbare än ljuset. Den inkommande informationen som tallkottkörteln behandlar är inte enbart av lokal natur, dvs väsen och strukturer i närområdet. Det tredje ögat är kapabelt att koppla upp sig till den totala databasen i Kosmos. Allting är således tillgängligt så det gäller att precisera det man är intresserad av.

Konturseendet

Har vi även ett mycket elementärt seende, även detta betingat av gravitationella vågor? Kanske. Longitudinella vågor som anländer utifrån studsar delvis mot materien och skapar en 'bild' av strukturer och konturer. Det kan hända att vi har ett sinne som kan tolka denna information, troligen då så som en diffus svartvit avbildning av fysiska strukturer. Det hörbara ljudet är besläktat med detta. Det är fullt möjligt för de som tränat lite att kunna 'höra en bild', dvs att låta ljudet 'måla' en vision av den yttre verkligheten. För att detta ska vara möjligt behövs dock ett bakgrundsbrus som kan tolkas i förhållande till närliggande objekt.

Not. Fladdermössen har förfinat den senare tekniken. De sänder ut ett ljud som de sedan plockar upp 'ekot' av och erhåller således en bild av omgivningen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-01 22:26 av JRSN
Annons:
Maghan70
2019-09-18 16:42
#1

Jag minns en gång när jag bodde i en lägenhet där det spökade. Det var många år sedan och jag var inte lika insatt i spökerier då, men i den lägenheten upplevde jag en gång när jag låg och tog en tupplur i soffan mitt på dagen att jag såg en skugga av en man komma ut från ett angränsande rum och gick förbi mig.

Men jag blundade! Det kändes som att jag såg skuggan med tredje ögat som vad jag har hört sitter i pannan, symboliskt sett. 

Även flera gånger när jag skulle gå sova och låg på rygg och blundade, kunde jag plötsligt både känna och se mannen böja sig över mig, nära mitt ansikte. Detta kunde jag se utan att använda mina ögon. 

Har ju även upplevt skuggor i ögonvrån många gånger och en gång har jag sett en avliden själ med blotta ögonen, men det var bara ett par sekunder.

JRSN
2019-09-18 19:42
#2

#1 Lite läskigt vad, att se någon böja sig över en. Har inte själv sett så mycket i ögonvrån. Men en gång såg jag en alv, tomte, eller vad man säger. Blev bara något förbryllad för han var ganska lång. Detta var  på landet, på en skärgårdsö.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: