Annons:
Etiketterorakelsiarespåkonstertarot
Läst 1824 ggr
JRSN
9/7/19, 6:37 PM

Tarotberoende

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låt mig börja med att säga att ett beroende av orakelredskap inte behöver drabba alla. Personer som haft en god uppväxt i en harmonisk familj löper mycket mindre risk att fastna i ett beroende. Detta beror förstås på att personen i fråga har växt upp med goda förebilder vad gäller att ge och ta i relationer och inte låta sig kuvas eller utnyttjas av andra. De som däremot under lång tid har vant sig vid fysiska eller mentala övergrepp har utvecklat en förvrängd bild av vad som är normalt. Dessa löper risk att istället råka ut för 'andliga övegrepp'.

Dålig självkänsla

Att ha en dålig självkänsla innebär att vi inte håller oss själva för viktiga och värdefulla. Istället bedömer vi oss själva utifrån det vi presterar, rent materiellt. Därför kan en person med svag självkänsla paradoxalt nog vara en högpresterande och aktiv person som får mycket gjort men som likväl mår dåligt inuti. Den typiska situationen vid låg självkänsla är att en eller båda föräldrarna inte uppskattar barnet för den det är utan endast utdelar beröm när barnet gjort något 'mätbart bra', som att städa sitt rum eller jobbat fram goda betyg i skolan.

En person med dålig självkänsla har en tendens att 'låta sig ledas', detta skapar en risksituation i samband med konsultationen av ett orakel. Det blir 'oraklet' som styr och ställer, inte den som söker svar. Intelligensen bakom oraklet kan i värsta fallet vara en ond ande eller en demonisk entitet. Inflytandet kan inledningsvis vara trevligt och oskyldigt men eskalera till en kontrollsituation, där frågeställaren måste underställa sig vissa 'regler' som oraklet har etablerat. Ett beroende uppstår; frågeställaren får viss information, oraklet 'dränerar sitt offer'.

Inre eller yttre inflytande

Men oavsett om användaren har kontroll över situationen eller inte. Hur gynnsamt är det att överlåta rodret till någon annan? Givetvis är det bekvämt att etablera en 'krycka' att stödja sig på, ett praktiskt redskap för andlig kommunikation. Orakel i olika former innebär ganska starka energier som 'hörs och syns'. Den intuitiva energin däremot, är lågmäld och försynt, närapå ohörbar. Inte konstigt kanske att de flesta mediala personer väljer den starka energin, som erbjuder klara och tydliga intryck. De flesta som använder kort och dylikt säger dock att de har informationen ändå, korten blir bara en extra bekräftelse. Men varför då inte lita på sina egna intryck?

Ritualer för beskydd

Den som ändå vill använda tarot eller andra orakelformer bör vara mycket noga med att etablera beskyddande ceremonier i samband med konsultationen. När jag själv fastnade i 'orakelträsket' hade jag inte förstånd om att skydda mig ordentligt. Det var inte så att uppmaningar om beskydd medföljde förpackningen, inte ens i närheten. Men även om alla försiktighetsåtgärder vidtas så finns ändå risker. I synnerhet demoner är nuförtiden så starka och förslagna att de fnyser åt Gud och änglarna. Det borde nästan finnas varnande text på tarotkortlekar.

Den egna kraften

Jag kan givetvis inte säga vad andra ska göra, bara vädja till tarotintresserade att bli sina egna källor till andlig visdom. Detta är inte lättare men resultatet blir sannolikt mer äkta och djupgående. Följ inte den breda vägen till slätstrukna och tillrättalagda uppgifter, gå den smala vägen och vinnlägg er om en personlig och unik presentation; er egen tolkning av universell visdom. Du bär på en helt exklusiv röst som Gud/Universum lagt i din mun. Använd den, det blir mycket mer intressant och du kommer att sticka ut i mängden, bli ditt eget ljus.

Läs mer: Faran med spåkonster

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Tarot och andra orakelmetoder
  • Redigerat 1/1/21, 12:22 PM av JRSN
Annons:
Carmarino
9/8/19, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ibland skojar nog Universum med oss. Den här reklamen kom upp precis under din artikel. Visserligen inte tarotkort, men det är många som är beroende av änglakort också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

wildfire
9/8/19, 5:01 PM
#2

Gud så bra skrivet JRSN 👍

När jag läste rubriken Tarotberoende så blev jag lite avig och tänkte att du slår ner på tarotkort men så såg jag innebörden i inlägget och visst är det så att människor blir beroende av andras hjälp i det här så dom inte finner sig själva.

Jag har mött det många gånger och jag har fått bli hård i mina val och mina ord att sätta stopp för just för människan själv måste leva och upptäcka sina andliga liv och ta tag i sina andliga problem det kan jag inte göra åt dom så för mig har det blivit att stänga dörren till andra för dom MÅSTE LÄRA SIG ATT LITA PÅ SIG SJÄLV ❤️

 Följ inte den breda vägen till slätstrukna och tillrättalagda uppgifter, gå den smala vägen och vinnlägg er om en personlig och unik presentation; er egen tolkning av universell visdom. Du bär på en helt exklusiv röst som Gud/Universum lagt i din mun. Använd den, det blir mycket mer intressant och du kommer att sticka ut i mängden, bli ditt eget ljus.

Det är det här jag ligger på om i tråden om Buddism för där är den andliga sanningen utan dess like 😎 hänger du med mig nu 😉 bara läs dina egna rader du satte svaret 😎

JRSN
9/8/19, 5:21 PM
#3

#1 Ja där ser man, lite ironisk komik där från andra sidan. Änglakort är så gulliga och oskyldiga, men det är säkert möjligt att bli beroende av dem också. 😃

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
9/8/19, 5:24 PM
#4

#2 Ok, jag är med på tåget, förstår vad du menar! 😎🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
9/8/19, 6:06 PM
#5

#3 När jag hade min bokhandel så hade jag änglakort liggande i en skål, och det var nästan ingen som inte gick fram och tog ett (eller flera) kort varje gång de var där. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

NiklasTyreso
9/11/19, 11:21 PM
#6

Jag håller helt med er att man behöver lita på sin egen andliga förmåga, i varje fall att det finns något inom en själv som kanske är en outvecklad intuition. Litar man på sig själv är lättare att sätta gränser, inte bara mot människor utan även som andligt beskydd. I den tradition jag fanns i 30 år uppmanade folk ibland att man skulle pröva och försöka så att man kunde upptäcka vilka av Andens gåvor som man själv hade fått. Det ger kreativ experimentlusta! Min mormor hade en porslinsask med papperslappar med bibelverser på. Man tog en lapp slumpvis för den vägledning man behövde för dagen. Det var som en kristen variant på biblomanti. När mormor dog valde jag behålla hennes rosa porslinsask med vägledande lappar som ingen annan ville ha, men för mig är den lite som ett orakel. Det spelar inte så stor roll om man slår på trumma, mediterar, ber eller reciterar texter, pendlar eller använder kort. Uttala först din fråga högt och utför den andliga övningen. Vilka associationer och tankar poppade upp under tiden? Där är svaret!

Annons:
FataMorgana
10/13/19, 1:10 PM
#7

Jag har tydligen en helt annan relation till tarotkort. För mig handlar det mer om psykologisk reflektion och personlighetsutveckling, dvs att finna svar på frågor som jag av någon anledning inte kan lösa och att förstå mig själv bättre. Om jag t.e.x inte vet hur jag ska ga vidare eller varför jag reagerar som jag gör i en viss situation kan korten komma med intressanta ledtrådar och få mig att se saker och ting ur andra synvinklar. 

Det är inte som så att jag överlåter rodret åt någon annan, utan det är fortfarande jag som tolkar dem efter egen förmåga och efter egen intuition och för det behövs inga skyddande åtgärder. Korten är ju inget påfund av djävulen heller och min egen intuition behöver jag  inte skydda mig emot 🙂

För att ta mig själv som exempel, var det svärd 10 i Rider Waite  som fick mig att inse hur jag ofta övereagerar på problem. På kortet ser man en man som ligger på marken med 10 svärd i ryggen. Trots det representerar kortet varken våld eller död, utan snarare en överreaktion på ett problem. Ett svärd skulle räcka för att dö, men nu har han tio svärd i ryggen. För mig är det här ett typiskt kort som beskriver mina egna reaktionsmönster och hur jag ofta reagerar på problem, dvs med starka reaktioner som ofta är värre än själva problemet. Det här kortet gav mig självinsikt och har fått mig att arbeta  på dessa problem. 

För mig fungerar korten alltså som en "stödjande krycka"  på den andliga och personliga utvecklingens väg och jag tror att det finns rätt många där ute som förhåller sig till tarotkorten på samma sätt som jag. För mig är korten fulla med visdom som innefattar både symbolik och element och som bland annat representerar människans väg på jorden med alla situationer som man kan hamna i på denna väg.

JRSN
10/13/19, 4:50 PM
#8

#7 Som sagt, alla är inte känsliga för icke välvilliga andar. Troligen har du en rätt bra självkänsla och en väl förankrad identitet. Men jag och en del andra har inte fått detta naturliga skydd med 'modersmjölken', något har gått fel i programmeringen som har med uppfostran och livsförhållanden att göra. Vi har liksom ärvt en mall som berättigar till en omgång 'smäll på nosen' ibland och att detta är helt naturligt.

Att ändra en sådan inlärd dysfunktion är inte alls omöjligt men det tar sin tid på grund av att man behöver 'rita om kartan' från grund. Detta blir mer eller mindre en livsuppgift och man behöver ständigt vara vaksam att inte 'trilla dit' igen. Att under en sådan process använda orakler blir därför förknippat med fara. För mig innebär det betydligt mindre risker att 'bli mitt eget orakel', även om det är svårt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
10/13/19, 6:14 PM
#9

#8 

Men om man använder sig av tarot som psykologisk reflektion så använder man ju sig inte av ett orakel. 

Vad som gäller min självkänsla har den nog inte alltid varit så bra, utan tvärtom var den rätt usel när jag var ung. Upplevde också en hel del saker av mer skrämmande karaktär, men allt detta upphörde eller fick sin naturliga förklaring  i samma ögonblick jag insåg min sanna gudomliga natur. I dag finns det ingen annan ondska för mig än den människorna själva skapar och därför finns det abslout inget annat än det som jag behöver beskydda mig emot. Kartan ritades alltså om från grunden och det blev en helt ny karta där "icke välvilliga andar" inte existerar.

JRSN
10/13/19, 7:33 PM
#10

#9 Hm, skillnaden mellan orakel eller psykologisk reflektion är nog hårfin skulle jag tro. Vet inte om jag skulle kunna övertyga mig själv om att jag endast gjorde en utvärdering av mitt eget psyke, och inte faktiskt 'kommunicerade' med någon eller något. Efter vad jag gick igenom, orakelmässigt, vågar jag nog inte testa igen.

Fantastiskt att du lyckats överbrygga ondskan på något sätt. Kanske skapades ett speciellt skydd för dig, den där dagen. 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
10/14/19, 3:55 PM
#11

#10   

För mig är tarot inget orakel över huvudtaget, utan det är bara papper med bilder på som det förstås finns en viss symbolik bakom. 

Man kan jämföra tarotläggning med meteorologiska satellitbilder som visar hur molnen och vindarna rör sig just nu och sen måste meteorologen göra beräkningar hur vädret utvecklar sig. På samma sätt speglar korten situationen som vi befinner oss i just nu och visar vilka inflytanden som har lett till att det är som det är just nu. Sen måste man använda sig av sin egen intuition och kunskap om kortens symbolik för att se hur läget utvecklar sig. Men det är ingen bestämd framtidsprognos, utan visar bara åt vilket håll det går. Sen kan man själv ändra på saker och ting om man inte är nöjd med utvecklingen som korten visar. 

Det handlar alltså inte om ett kommunicerande med någonting, utan om att använda sig av sin egen intuition och kunskap när man tittar på korten och att lyssna på den exlusiva rösten som du skrev om att Gud/Universum lagt i vår mun.  Att "bli sitt eget orakel" med andra ord. 

Om någon "spågumma" eller någon annan säger sig ha kontakt med något "andeväsen" och få informationer därifrån för att spå in i framtiden så har det inget med tarot att göra och sådana behöver ju heller inga tarotkort. 

Tarot är en helt annan sak än t.e.x "anden i glaset" när man helt medvetet försöker att kontakta "andeväsen". Korten måste man tolka själv och man måste själv leta efter den röda tråden som drar sig genom korten som kommer.

JRSN
10/15/19, 12:08 AM
#12

#11 Låt mig göra en liknelse för att beskriva hur jag ser på situationen. Du ser på tarot som ett redskap för att ta reda på, låt oss säga ett landskaps topografi. I det här fallet kan vi säga att du använder en drönare för att filma landskapet ovanifrån. Du använder då din 'remote control' som du styr drönaren med.  Du genomför din undersökning och allt är frid och väl.

Nu gör jag samma sak. Problemet är bara att någon har 'hackat' drönarens radiokod. Jag försöker styra drönaren att göra det jag vill men den kränger hit och dit och ger mig helt andra bilder än jag eftersträvar. Jag försöker då 'störa ut' den främmande operatören men det lyckas bara ibland, ibland inte. De resultat jag får blir inte rättvisande och det uppstår mycket frustration i processen.

Förstår du vad jag menar? Mitt medvetande 'läcker information' i vissa situationer.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
10/15/19, 9:18 AM
#13

#12  

Nej, jag är ledsen, men förstår inte riktigt vad du menar. 

Man ska ju inte försöka styra läggningen åt något håll, utan tolka dom korten som kommer. Om dom inte kommer som förväntat betyder det bara att situationen belyses från ett annat håll. En bra tarotläggare hittar den röda tråden och tolkar korten rätt oavsett vilka kort som kommer. Men du kan gärna ge ett praktiskt exempel på hur du menar?

Annons:
JRSN
10/15/19, 2:57 PM
#14

#13 De flesta är av uppfattningen att våra tankar är våra egna och att vi själva skapar dem och formar vår värld. Personligen är jag övertygad om att tankar och handlingar mycket lätt kan styras (av utomstående). I den bästa av världar är det mitt omedvetna och mitt högre jag som hjälper mig, till exempel via tarotkort, att förstå en aspekt av verkligheten. Dessa krafter får mig att ta just det kort som bäst belyser situationen.

Men det finns även (enligt mig åtminstone) onda krafter, demoner, som även de vill utnyttja situationen, och genom korten förmedla en helt annan bild till mig. Ofta den att jag är fullkomligt värdelös, liten, oduglig och icke önskvärd. Det är inte så att jag inte klarar att tolka korten. Tvärtom, jag är kanske för bra på detta. Således har jag upplevt båda alternativen: Jag har fått bra, objektiva och tydliga svar på det jag frågat. Och, i andra fall har jag fått helt andra budskap, av negativ natur.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
10/15/19, 4:29 PM
#15

#14 

Tack för att du förklarar. Men riktigt förstår jag fortfarande inte. För det är ju inte så att man alltid får bra svar, för korten speglar ju bara verkligheten och verkligheten är inte alltid bra. När jag började intressera mig för tarot la jag en övningsläggning för min syster och för den närmaste framtiden fick jag upp "Tornet". Två veckor senare blev hon svårt sjuk och hamnade i koma. För mig var det ett budskap av negativ natur, men det kanske inte är så som du menar? Vad som gäller onda krafter, ska Yogi Milarepa ha mött sina demoner och öppnat sitt hjärta för dem när han insåg att han inte kan jaga iväg dem. Så ska han också ha blivit av med dem.  Här är en länk om du intresserar dig: http://buddhism.lib.ntu.edu.tw/FULLTEXT/JR-EPT/simm.htm

JRSN
10/15/19, 6:13 PM
#16

#15 Vi har nog lite olika syn på vad som är demoner, det är ok. Buddhismen anser kanske att demonerna är 'projektioner av det egna sinnet', eller vad man skall säga. Jag menar dock att båda varianter existerar, dvs förvrängda tankar eller illusioner som tar form av demoner, samt även oberoende kroppslösa väsen som råkar ha sin 'födkrok' i människans känsloenergier. Det ena utesluter inte det andra, tror jag.

Buddhas adepter 'bjöd in' demonerna för att utmana dem 'sinne mot sinne'. Det skulle jag inte vilja försöka 😛. Men i min personliga kamp mot demonerna trädde ett mycket otrevligt väsen fram. Jag tolkade denne som djävulens andlige gestalt, demonfursten, om man vill. Resultatet blev ett infernaliskt ordkrig, som fördes med hjälp av tarotkorten. Argument och okväden kastades fram och tillbaka i ett fruktansvärt tempo, det var en 'andlig pajkastning' av sällan skådat slag.

Detta höll på i säkert ett år! Det gick inte heller att komma undan. Detta väsen tvingade mig tillbaka till korten, om jag vägrade fick jag en ångest som inte var av denna världen, alltså fortsatte striden. Slutligen var jag totalt utmattad. Jag ställde då frågan om han/den/det ville att jag skulle kasta mig från balkongen på 6:e våningen. Korten bekräftade tveklöst! Då släppte allt och jag skrattade rakt ut, tarotkorten och alla andra orakel åkte rakt ut i sopnedkastet. Det var början på ett mycket bättre liv där jag själv höll i rodret och kunde styra mitt eget liv. 👍

p.s. Tack för länken!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
10/16/19, 11:44 AM
#17

#16  

För buddhister är hela världen så som vi upplever den en projektion av det egna sinnet - en Illusion 🙂 

Men ja vi har lite olik syn på  vad som är demonor och för mig är det också ok. Tänkte att det inte spelar så stor roll om det nu är en projektion av sinnet eller oberoende kroppslösa väsen, att man kan försöka med att möta dem i vilket fall som helst om man vågar 😉 Men förstås är det lättare sagt än gjort och folk får gärna gå andra vägar också. 

Det finns lite olika versioner av hur Miralepa mötte sina demoner. På en sida läste jag att han ska ha satt sig ner tillsammans med demonorna för att undervisa dem i buddhisternas lära, om varat och icke-varat och på så  vis blivit av med några av dem. Den största och mäktigaste demonen kunde han dock inte genom undervisning bli av med, så han erbjöd demonen sin kropp och bad demonen att göra med den vad han vill och sen öppnade han demonens mun och stoppade in sitt huvud i den och bad demonen att äta upp honom. Just i det ögonblicket gick demonen upp i rök och försvann. Sen har jag läst att Miralepa i sina stunder med demonerna ska ha kommit att tänka på sina insikter han gjort i djup meditation, att det i det inre varandet, där sinnet är tyst och utan tankar inte existerar några demoner och på så sätt blivit av med dem. 

Det är också mina erfarenheter, att det finns ett "tillstånd" man kan uppnå i meditation där det varken finns den ena eller andra demonen, där varken rädslor eller ångester existerar, utan där endast guds ljus/det rena medvetandet råder. Vår sanna gudomliga natur. Efter dessa erfarenhter kan jag inte längre vara rädd för några demoner, vare sig de nu skulle vara oberoende kropplösa väsen eller egna projektioner, för jag vet att det inte finns en makt där ute starkare och mäktigare än min egna gudomliga natur. Vad som än skulle hända mig, även om någon skulle döda mig, så leder det mig bara i armarna på Gud, till min sanna gudomliga natur. 

Men hur som helst, är det inte min mening att försöka påtvinga dig eller någon annan till att ta fram tarotkorten. Om du mådde dåligt av dem och hamnade i strid med demonerna och mår bra sen du slängde dem gjorde du helt säkert rätt 👍

Jag ville bara visa ett annat sätt att se på korten och hoppas du är ok med det.

JRSN
10/16/19, 4:58 PM
#18

#17 Absolut, och jag kan bara lyckönska till att du står utanför demonernas inflytande, vilka de än är och vilken metod du än använder. Och jag är inte för stolt för att ta emot nya intryck och erfarenheter, det kan ta lite tid innan det sjunker in bara. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
10/17/19, 12:47 PM
#19

#18 

Tack 🙂 Men jag önskar jag ännu kunde stå utanför inflytandet av all annan ondska i världen. Du vet, det finns så många "människodemoner" (idioter och elaka människor) där ute i samhället att jag nog måste kämpa på rätt så mycket ändå 😓 

Ps. Jag tar också emot nya intryck och lär mig hela tiden nya saker när jag sitter här och läser och skriver.

NiklasTyreso
10/17/19, 11:38 PM
#20

Jag tror det kan vara värdefullt att konfrontera sina demoner, särskilt sina psykiska demoner. Jag hade mardrömmar med demoner under årtionden, men de minskade när jag började skriva ner drömmarna och känslorna i dem. Den förlamande skräcken klarade jag av att släppa och somna om. Det var t o m så att jag efter ett tag ibland lyckades säga åt demonerna i drömmarna att dra åt h-----te!😉 Det finns en plats, en stencirkel i skogen på ett berg bredvid ett par bronsåldersgravar. I stencirkel är luften alltid tung att andas och det är som om tiden står stilla där. Flera gånger jag har varit där har jag fått problem ex värk. Jag var dit i början av hösten för att plocka kantareller men fick springa ut ur skogen för att fly från hundratals älgflugor ( liknar 1cm långa flygande fästingar) som bet mig. De andar som finns där som skickar ont på mig, de kan jag enkelt slippa bara jag inte går dit. Så jag tror man kan ha nytta av att konfrontera vissa (psykiska) demoner, men tror inte att man måste konfrontera alla demoner eller mörka väsen.

Annons:
JRSN
10/18/19, 7:35 AM
#21

#20 Det intressanta är att demoner måste lyda uppmaningar från människor, detta eftersom vi har en högre utvecklingsgrad än vad de har. Alltså är demonen tvingad att gå ut ur en besatt kropp om man befaller det. Sedan bör man dock neutralisera (ta kål på) demonen, annars går den bara in i första bästa gestaltning den kan få tag på. Neutraliseringen sker med en visualisering, där demonens elektriska potential utsläcks. Sällan sker detta utan att demonen kämpar emot i det längsta.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

wildfire
10/20/19, 5:07 PM
#22

Oj vilken intressant tråd det här blev ,har inte läst så mycket härinne på en tid och missat mycket spännande ser jag 😎

Det här med demoner råder väldigt olika uppfattningar om och just ordet demon är ett samlingsnamn för en rad olika kaosväsen kan man kalla det och dai'mon från grekiskans litteratur beskriver det ungefär så men med andra ord att det är flera olika former av väsen.

En del fysiska i vår värld andra i andlig form och förringa det ska vi inte men inte heller fästa oss vid tanken demon så fort något går lite fel för oss för allt betyder inte demoner.

#17 Tänkte att det inte spelar så stor roll om det nu är en projektion av sinnet eller oberoende kroppslösa väsen, att man kan försöka med att möta dem i vilket fall som helst om man vågar Skämtar Men förstås är det lättare sagt än gjort och folk får gärna gå andra vägar också. 

Det spelar en stor roll för även projektionen av egna sinnet är påverkat av negativa krafter och kan man ska man som du skriver gå emot dom men det är inte alltid den lättaste uppgift om man inte är tränad för och har kunskapen att hantera dom.

Självklart finns flera vägar att gå sen kan man ställa sig frågan vilken väg är den som verkligen renar och får bort eländet och det är en bristvara idag på människor som besitter kunskapen att sanera och få rent så det blir bestående för det är det viktigaste av allt att det blir bestående.

Det är också mina erfarenheter, att det finns ett "tillstånd" man kan uppnå i meditation där det varken finns den ena eller andra demonen, där varken rädslor eller ångester existerar, utan där endast guds ljus/det rena medvetandet råder. Vår sanna gudomliga natur. Efter dessa erfarenhter kan jag inte längre vara rädd för några demoner, vare sig de nu skulle vara oberoende kropplösa väsen eller egna projektioner, för jag vet att det inte finns en makt där ute starkare och mäktigare än min egna gudomliga natur. 

Suveränt 👍 och helt underbart att läsa för det är just det som det handlar om att inte ge makten till dom fulingarna det är det tillståndet vi alla ska sträva efter och då har du kommit långt på din andliga resa vilket värmer oerhört att läsa 🌺

Tyvärr har inte alla kommit till den insikten eller uppnått det ljuset men det finns där för alla att ta del av och på så vis skapa beskydd som håller men vi har ett problem också och det är att det mörka kan förklä sig i ljuset och där måste  vi vara väldigt uppmärksamma.

Ofta är det så att dom förklär sig i krig och ondska i världen men också i våra vardagliga liv där människor möter svårigheter,utsätts för brott eller mår väldigt dåligt och går till den ena läkaren och psykologen efter den andra helt utan resultat, varför jo för man har helt enkelt inte gått till botten med vad det verkligen rör sig om.

Många psyksjuka människor lider va demoner likaså våld och krig, våldtäkter bankrån med mera så dom finns där ute och driver sin ondska och på så vis blir vi alla påverkade även om vi inte blir utsatta direkt så finns det med oss i vår vardag.

Nu är det så också att vi inte tillhör den här jorden och vårt hem är på andra sidan s men vi är alla här av en orsak och allt vi kan göra är vårt bästa oavsett vi möter demoner eller ej så har vi alla vår livsplan att följa så oavsett vi möter mörker eller ljus så är det här livet enbart en illusion av den äkta verkligheten som väntar och som innebär enbart fred,ljus och harmoni 🙂

#21 Det intressanta är att demoner måste lyda uppmaningar från människor, detta eftersom vi har en högre utvecklingsgrad än vad de har. Alltså är demonen tvingad att gå ut ur en besatt kropp om man befaller det. Sedan bör man dock neutralisera (ta kål på) demonen, annars går den bara in i första bästa gestaltning den kan få tag på. Neutraliseringen sker med en visualisering, där demonens elektriska potential utsläcks. Sällan sker detta utan att demonen kämpar emot i det längsta.

Bra skrivet 😎 för så är det . Det gäller verkligen att ta kål på för annars vandrar dom bara vidare till nästa och nästa och det är det vi ser i vår värld i dag.

Många gånger krävs mer kraftfulla metoder än enbart visualisering  där man tar till fysiska väsen och metoder från den mörka sidan för att förgöra det onda som finns här. Går inte in på det nu för det kommer att bli ett riktigt långskriva men kort så krävs krafter för att förgöra krafter för att skapa ljus .

Upp till toppen
Annons: