Annons:
Etiketterparadigmskiftenrymdennibiruastronomi
Läst 1528 ggr
JRSN
8/26/19, 5:16 PM

Nibiru - Den okända stjärnan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att tala om kosmiska objekt, är det inte att avvika från sajtens ämnesområde? Egentligen inte, för det här kommer att handla om ett upphöjt änglaväsende, fast på universell nivå. Vi skall tala om Nibiru; Solens okände tvilling.

Nibiru är dessvärre en illa sedd gäst inom internetvärlden, en 'konspirationsteori' som får den mest belevade att spotta och svära av raseri. Men är det en rättvis beskrivning? Absolut inte, enligt mig är stjärnan en realitet och i själva verket den mest genomgripande nyheten i mannaminne. Vi behöver förutsättningslöst och seriöst titta på detta fenomen och se vad som döljer sig under ytan. Vad innebär denna stjärnas ankomst för människans framtid?

Rykten och fakta

För så lär det vara; en stjärna med egna planeter, följd av ett moln av kometer och asteroider, är på väg mot vår absoluta närhet i rymden. Rykten läcker ut med jämna mellanrum, trots att myndigheter och militära organisationer runt hela vår jord har lagt 'locket på'. Till varje pris måste människorna hållas i ovetskap. Och denna mörkläggning har lyckats otroligt, nästan skrämmande, bra. Avancerad rymdteknologi och intensiv besprutning av atmosfären har mer eller mindre skapat en 'filterbubbla' kring vår planet. Främmande himlakroppar är redan inom 'synhåll' därute men vi ser dem inte från jordytan, inte om vi inte vet exakt när, hur och var vi skall titta.

Vad är Nibiru

Nibiru är en 'variabel stjärna', när den är långt ifrån solen har den väldigt liten utstrålning. Men i solens närhet tänds den och kommer mycket att likna vår egen sol. Nibiru lär ska ha sju permanenta planeter i sitt följe (därav symboliken med den sjuarmade ljusstaken). För att tona ned himlakroppens betydelse så har beteckningen 'Planet X' spridits ut (en vandrande planet kan ju inte vara så farlig). Men själv hävdar jag att Nibiru i själva verket är en stjärna och inte bara det. Nibiru kan sannolikt även vara en s.k. 'neutronstjärna', en himlakropp så tung att den imploderat till en mycket massiv och starkt magnetisk kropp.

Denna densitet förklarar hur en enda stjärna kan släpa runt på så många planeter, kometer, asteroider, stenar, grus och stoft. Så stark är dess gravitation att även en eller två gasjättar återfinns i dess följe. Det ryktas även om att Nibiru har två rödaktiga dvärgstjärnor i släptåg. Nibirus närmande ger klimatdebatten ett helt nytt fokus; människan orsakar inte uppvärmningen, det är 'Härskarornas herre' som med sin inverkan får isar att smälta och stormar att rasa. Makthavarna vet givetvis detta men skulden läggs på människornas ovarsamma hantering av naturresurserna. Och visst, vi förgiftar och smutsar ner, men uppvärmningen har yttre orsaker.

Omedelbara konsekvenser

Liksom vår sol, så omger sig Nibiru av en gravitationell bubbla (Oorts moln). Inom en snar framtid kommer detta fält 'trycka till' planeterna i vårt solsystem. Tryckvågen skapar en global jordbävning och risken för tsunamis är överhängande; kuststäder är i fara. Men efter detta följer en förhållandevis lugn period, detta med undantag för fortsatta översvämningar, jordskred, stormar och liknande väderfenomen. Några förvarningar för kataklysmen är dessvärre inte att vänta. Makthavarna är livrädda för upplopp, oroligheter och maktskiften. De vill hellre utse sina egna 'utvalda' som skall premieras, därav alla 'hemliga tunnlar' och underjordiska system som uppförs.

Sen, några tiotal år senare blir det lite småjobbigt, minst sagt. Stjärnan är då så nära att dess magnetiska fält får jorden att 'tippa över', ett polskifte inträffar. Polskiftet kommer sig av att Nibiru själv, i sin allra yttersta position från solen, förändrar sin polaritet. Magnetiska norr blir syd och vice versa. Så när Nibiru närmar sig så tvingas jorden ställa in sig efter det nya förhållandet. Jordens skal är i sig magnetiskt och vid en given tidpunkt sker polskiftet. Innan dess kommer jordens rotation att stanna av, för även rotationen är synkroniserad med Nibirus rotation. Polskiften har ägt rum många gånger på jorden, men spåren har utplånats.

Historien upprepar sig

Nibiru är inget nytt fenomen, så länge någon kan minnas och tidigare ändå, har detta system dragit fram över himlen. Kungar och potentater har låtit spegla sig i stjärnans glans och övertagit symboliken förknippad med Nibiru. Periodiciteten har alltid varit känd för de insatta men inte helt och fullt. Nibiru har ingen vanlig bana runt Solen, så udda är omloppsbanan att den 'biter sig själv i svansen', vilket givit upphov till 'Ouroboros'; draken som uppslukar sin egen svans. Den mycket snäva banan runt Solen gör dessutom att Nibiru 'korsar sin egen bana', därav namnet 'Nibiru'; 'genomkorsandets himlakropp'. Som 'Shiva' är han skaparen och förstöraren. I sin framfart raseras världar som blivit onda och korrupta, men nya världar tar form och blomstrar i deras spår.

Hur ska man förhålla sig

Vi står inför ett paradigmskifte av kollosalformat. Det är inte tid att förtvivla, utan fröjdas. Den destruktiva motsättningarnas period har nått sitt slut, nu väntar en bättre tidsera. Det bästa av det gamla och det bästa av det nya kommer att förenas i den nya tidsåldern. Resurserna blir knappa en tid men den som håller huvudet kallt klarar omställningen. Det gäller att tänka i nya banor och inte sörja den gamla tidens bekvämligheter. Hjälp kommer att ges från de mest oväntade håll. En vers i Biben tycks ge råd för just denna period: "När allt detta börjar, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig". (Luk. 21:28)



Mer om Nibiru

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 1/2/21, 7:13 PM av JRSN
Annons:
gudilondon
8/26/19, 6:27 PM
#1

Jag vill lägga in några ord här, för du kanske har förväxlat Nibiru med något Nemesis, som är solens tvilling.  Om Nibiru är en stjärna så ändras inte dess lyskraft oavsett om den är nära solen eller inte. 

Nibiru finns och är en planet. Det har människor känt till under mycket lång tid. Dock har den en omloppstid på 3600 år.  

Det påstås att Nibiru var bebodd en gång i tiden men att dess atmosfär blev förstörd. Befolkningen flydde och slog sig ner på Mars och till slut Jorden. Ställen på jorden där de skulle ha byggt sin civilisation skulle då vara på ett ställe i Sydafrika och ett ställe i dagens Irak. Tyvärr så förstörde IS en del av de bevarade och utgrävda tempel och boningar. Området heter Nineveh.

Finns väldigt mycket material att dels läsa och dels se på Youtube, men naturligtvis finns det väldigt mycket - som jag säger - trams.

Vi får väl fortsätta att spana!

JRSN
8/26/19, 8:47 PM
#2

#1 Hej 'gudilondon'! Nej inte förväxlat direkt, jag har bara gått tillbaka till att använda namnet 'Nibiru' på stjärnan, kallade den 'Nemesis' förut, vilket förstås också är en bra beteckning. Anledningen är en artikel* av Michael S. Heiser, som väldigt tydligt kunnat visa att termen Nibiru faktiskt syftar på en stjärna.

Ja, den allmänna uppfattningen är att Nibiru är en planet. Jag menar dock att detta troligen är ett utslag av desinformation, de styrande vill nog gärna att Nibiru uppfattas som en planet, vilket är mycket mindre hotfullt.

Men blev deras planet verkligen förstörd? Det antyds i sumeriska skrifter att de lyckades hela atmosfären genom att sprida ut atomärt guld som ett skyddande skikt. Personligen tror jag de är vid full vigör på sin planet.

Ja, mycket att läsa finns det! 🙂

p.s. Deras planet kan eventuellt kallas 'ANU'. Stavelsen 'AN' betyder 'himmel', 'hög' medan stavelsen 'U' kan betyda många saker; tio, planta, mat, sova, skinande, dag och tid.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 11/22/21, 5:08 AM av JRSN
Demeter
8/27/19, 5:42 PM
#3

Som vanligt väldigt intressesant!

gudilondon
9/1/19, 8:29 PM
#4

# 2.  Jag har hållit många föredrag om Anunaki, om folket som kom från Nibiru. Finns hyllmeter att läsa om detta. Den första boken som väckte mitt intresse var "The Twelfth Planet" av Zecharia Sitchin. Sen var jag fast🤓

JRSN
9/1/19, 11:07 PM
#5

#4 Så intressant! Om du skulle vilja dela med dig här i forumet om något du vet så är du välkommen. Anunaki har uppenbarligen spelat en fundamental roll för mänskligheten så det är av yttersta vikt att mer information kommer fram. Även jag läste 'Den tolfte planeten' och blev som klistrad vid ämnet. Boken fanns på svenska men sedan fortsatte jag läsa Sitchins övriga böcker på engelska.

Vill passa på här att be läsarna dela med sig om drömmar om Nibiru. Det har visat sig vara mycket vanligt att människor drömmer om detta ämne. Det är som om någon/något liksom fördelar informationen bland en stor skara personer. Olika aspekter av Nibirus närmande visas, ofta i mycket klara och detaljrika visioner.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: