Annons:
Etikettervisionerspökengengångarevålnader
Läst 1052 ggr
JRSN
8/25/19, 9:26 AM

En ovanlig musikstund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid en herrgård i en förort till Stockholm hade en musikstund anordnats, det var i förra veckan. Även om det regnade lite lätt så hade en rätt stor skara människor samlats på gården för att lyssna till musiken. Man kunde även gå in i herrgården och ta del av konstutställningen där. Det var fin kulturell folkmusik som spelades men efter ett tag gick vi ändå in i huset och vandrade runt i rummen en stund. Jag hade förstås mina aningar om att något övernaturligt kanske skulle ge sig tillkänna, herrgården har en lång historia och det vilar en speciell 'aura' kring stället.

Mor och dotter?

Rummen var minutiöst renoverade i modernt skick, det fanns egentligen ingenting kvar som skvallrade om äldre tider. Men detta faktum tog även bort eventuella distraktionsmoment, man kunde nu ganska lätt uppfatta avvikande 'energier'. I ett rum på bottenplanet fick jag en förnimmelse av ett 'andebarn' klätt i beigefärgade kläder. Tror att det var en flicka i 10 till 12-årsåldern, men vilken tidsera det rörde sig om är svårt att säga. Alldeles i närheten tyckte jag mig kunna urskilja en ung fru i andeskepnad, det kändes som att hon höll sig nära barnet, liksom för att se till det.

Den vresige 'munken'

Husets övervåning hade en betydligt 'tyngre energi', det kändes tydligt. När jag gick omkring där så var det speciellt vid ett fönster som jag stannade. Upplevelsen var att någon hade stått där rätt ofta och blickat ut över nejden. Jag fick till mig bilden av en man i munkliknande frisyr men med sidhåret spretande åt sidorna. Klädseln var lös och ledig men utan specifika särdrag. Fick känslan av att detta var en rätt surmulen gubbe, inte så lätt att tas med. I rummet bredvid fanns faktiskt några minnesattribut från äldre tider men jag hann aldrig undersöka saken vidare.

Undsättning på distans

Som det ofta är i mitt fall så gjordes ingenting på platsen där och då. Istället kom sceneriet tillbaka på kvällen när jag låg i vaka och just skulle somna. Jag ser då modern och dottern som gör sig redo att lämna platsen genom en portal av ljus som börjar öppnas. Jag försöker då kalla på gubben också men han blåvägrar, han vill inte lämna övervåningen. Ceremonin får istället förflyttas till andra våningen. Modern och barnet är där på ögonblicket och portalen ger sig tillkänna igen. Alla tre beger sig in i ljuset. Jag är tämligen säker på att hela processen förlöpte bra.

Agerade jag 'katalysator' i den här historien? Kanske, musikstunden kan ha varit arrangerad, från andevärlden, för att locka dit mig eller andra medialt orienterade personer. En högre plan är verksam, som man ibland hamnar mitt uppe i.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 1/1/21, 12:29 PM av JRSN
Annons:
JRSN
10/16/19, 5:16 PM
#1

En liten återkoppling: Ett par månader senare återvänder jag till denna herrgård, nu för att se en ny konstutställning. Jag tänkte väl att nu ska det vara frid och fröjd på bygget, med tanke på vad som hände sist. Men luften var återigen mycket tung och jag blev lite förvånad. Faktiskt så blev jag tvungen att lämna stället eftersom en rätt kraftig huvudvärk infann sig. Jag blev lite tagen av att bara gå in där.

Jag fick ingen förnimmelse av andar på platsen just då. Men senare den natten så drömmer jag om ett bondepar på herrgården. Det är en mycket kort gubbe i keps som står tillsammans med sin fru, som är klädd i kjol och ett vitt 'huckle'. Bredvid står deras son, som är smal men nästan lika lång som föräldrarna. Sonen har grovt skurna blå byxor och påminner lite om 'Emil i Lönneberga'.

Jag tolkar det här som att när 'munken' på ovanvåningen försvann så kunde paret som troligen var bönder flytta in i herrgården. Den unga frun från första tillfället såg jag också så sannolikt är hon en 'skyddsande' som inledningsvis assisterade den unga flickan och nu senare det lilla bondeparet. Fick ingen känsla av att paret behövde hjälp över. De ville nog bara visa att de till sist fick tillträde till herrgården.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: