Annons:
Etikettermagibiblisktpersonligt-skyddsynskhet
Läst 1133 ggr
JRSN
8/20/19, 9:53 AM

Styrkan sitter i håret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är något magiskt med människans hår. Det sägs att håret är en slags antenn för andliga intryck. Jag kan tycka att det stämmer. Hår ger en slags naturlig pondus, man vet vad man talar om. Håret är inte levande, sägs det, för det innehåller inte nerver och förses inte med blod. Hårsäcken däremot är ett ytterst vitalt organ med många funktioner och kontrollmekanismer. Kanske fångas signaler upp av håret och fortplantas ner till hårsäcken, där informationen vidarebefordras till hjärnan. Det är nog ännu mycket vi inte vet om håret.

Präster, profeter och kraftpersoner

I Bibeln finns många hänvisningar om skötsel av hår. En Herrens 'Nasir' fick under inga omständigheter klippa sitt hår, inte under sin tjänstgöringsperiod åtminstone. I den kände Simson's fall yttrade sig kraften framför allt i en fysisk styrka. Men denna styrka kan dock ha varit ett utslag av andlig kraft. Simson fick styrkan från högre ort och en förutsättning för mottagandet av kraften var det långa orörda håret.

Den kvinnliga kraften

Kvinnans långa hår anses numera blott vara ett skönhetsattribut. Men kanske finns en koppling mellan den berömda 'kvinnliga intuitionen' och ett långt svallande hår? Vad händer när tjejer "mognar till kvinnor" och ibland klipper håret axellångt? Är detta ett medvetet eller omedvetet beslut som aktiverar andra egenskaper hos kvinnan, har det med barnafödande att göra? Här finns många frågor, kanske kommer svaren till slut.

Sportatleter

Har ni tänkt på att framgångsrika atleter mot slutet av sin karriär ofta rakar håret. Detta tror jag är en vilja att åstadkomma 'maximal fysisk kapacitet'. Inga andliga intryck "stör" nu perceptionen och de blir virtouser på att beräkna bollbanor m.m. Men frågan är om de inte bränner sitt ljus i båda ändar med detta, för de förlorar därmed den andliga vägledningen som i längden kan stärka dem och hjälpa deras karriär framåt.

Kala medier

Det finns faktiskt ett och annat medium som har rakat skallen helt ren. Detta kan tyckas motsägelsefullt i sammanhanget. Borde inte mediet har intresse av maximal andlig kapacitet som underlättar konsultationer och tolkningar av andevärlden? Min gissning är att dessa medier plockar upp för många intryck när de har hår. För att dämpa 'trafiken' något så klipper de håret. Men att dämpa mediala intryck kan förstås göras på andra, lite mindre drastiska, sätt. 

Ragnarök nalkas?

Jag har flera oberoende källor som alla menar att naglar växer snabbare nuförtiden. Det är en underlig sak, man tvingas klippa naglarna stup i ett. Fornnordisk mytologi berättar om att skeppet 'Nagelfar' ständigt byggs upp av (ovårdade) vikingars naglar. Vid tidens slut skall kaosmakterna äntra detta skepp och segla mot striden i 'Ragnarök'; den stora slutkampen mellan jättar och gudar. Drar vi oss närmare denna stora tidsepok?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 1/3/21, 8:19 AM av JRSN
Annons:
wildfire
8/20/19, 5:05 PM
#1

Spännande tankar och jag vet att inom många kulturer anses det vara visdom att ha långt hår bland annat inom indianska så är håret en viktig del men jag tror inte på att just håret har betydelse för jag är så öppen jag kan bli och har alltid vart och har aldrig haft rikigt långt hår.

Sen 30 år har jag bara ett par centimeter och inte är jag mindre mottaglig för det tvärtom trafiken är i full gång 😃

Dock är håret viktigt för många kulturer men det är mer en sägnen och gammalt som ligger kvar för även inom ursprungsfolk så är där väldigt olika hur dom har med längden på sina hår.En del helt rakade,andra maskinkorta frisyrer både bland män och kvinnor.

Naglarna är intressant för det har jag reflekterat över under en ganska lång tid att dom växer snabbare än dom gjort förr och jag får konstant klippa ner dom. Hmm tiden gör sig påmind ,kanske är det Fimbuldvintern som är i antågande och Loke ska störtas med andra gudar för att sen uppstå i den nya världen anda sidan.

Det händer mycket och strider mellan människor bröder,systrar,vänner,släkter ja alla tycks dra in i strid än mer grövre än det har gjort förr.

Yggrasils världsträd  kommer det att växa upp och skapa en ny himmel och ny jord men i andeform inte den fysiska förstörande planet som vi människor inte kunde hantera.

Vatten kommer att dränka jorden och vi har ett allvarligt klimathot som visar att så sker.

Vi befinner oss i en tid en tid som ger oss andlig styrka även om vi kanske inte ser det utan mer ser katastrofer än upplysning och utveckling men varje med och motgång på jorden är en form av initiering att väga sig stark av men många låter sig istället slås ner när det tvärtom handlar om växande och vi är i en spännande tid något som våra förfäder redan förutspått det upplever vi nu.

Drar vi oss närmare denna stora tidsepok? frågar du, jag skulle vilja säga vi är där nu och vi lever i den verkligheten men självklart förnekar många jordens undergång men ser på på hur det ser ut med alla gifter,förstörelse,krig,våld som eskalerar så och förstör Moder Jord som omöjligt kan överleva det vi utsätter henne för så är det inte konstigt alls att vi är på väg mot en jordisk död men det betyder inte slutet för oss nej nej tvärtom det betyder att vi alla går in i evigheten  en plats som vi inte kan förstöra.

Det här med jordens undergång är något positivt inte negativt  för Modern är ande som nu behöver befrias från sitt helvete där vi människan misshandlat henne genom alla tider  hon som gav och liv och näring har vi misshandlat så pass så hon reagerar med naturkatastrofer för det är hennes sätt att visa hur ont det gör.

Det är lika som med oss människor gör vi illa oss så skriker vi eller slår i saker för aj som f vad ont det gör och naturen är Moderns kropp  så genom den visar hon oss hur ont vi gör henne och det är hennes sätt att visa sin smärta och det har gått så långt nu så hon måste ge upp och låta den nya världen få ta över.

En ny himmel en ny jord kan vi läsa i bibeln om och ser vi på dom flesta religioner,profeter,siare med flera så går en röd tråd genom allt och det är enbart olika ord vi använder oss av men målet är det samma andra sidan och befria alla andar så vi äntligen kan få ro  likaså Moder Jord hon följer med oss över till Fader Sol som är hennes make.

Solen värmer och hjälper Moder jord att skapa liv,grödor med mera för att vi ska överleva men allt det där har vi under så lång tid förstört så Fader Sol kommer närmare och närmare för att vara och kunna ta hem sin maka Moder Jord.

Fader Sol även kallad Farfar Sol i en del ursprungskulturer är en väktare mellan världarna och bakom solen finner vi andra sidan, en sida forskare och vetenskapsmän inte kan komma åt för Han är den mäktiga han är "Gud "och låter ingen komma in i sitt rike och förstöra genom tester och analyser men nu kommer han allt närmare för att hämta hem sin Maka och sitt folk som går under på en planet som var planerad att bo på i fred en fred som parasiten människan lyckades förstöra tragiskt nog 😢

En undergång är behövligt i allra högsta grad men den är inget hot mot någon eftersom anden inte kan förstöras eller förgöras så som den fysiska kroppen kan men vi är inte fysiska kroppar dom är enbart tillfälliga farkoster som vi färdas med under jordelivet medan det äkta livet är på andra sidan och det är dit vi är på väg nu och håll med om att det är underbart 😎

JagVetVägen
8/21/19, 10:48 AM
#2

https://energyiseverythingeie.com/articles-gage/long-hair-the-spiritual-benefits För den intresserade ang långt hår är det underbar läsning väl värd att begrunda! Tack för bra tråd, JRSN!

Fridens Liljor

JRSN
8/21/19, 12:03 PM
#3

#2 Väldigt intressant artikel om hårets andliga egenskaper! Som vanligt går sanningen djupare än man kunnat föreställa sig. Inte konstigt att soldater får sitt hår regelmässigt kapat. De förväntas såsom robotar utföra givna order. (Lite paradoxalt då att de samtidigt blir mycket sämre på att föra krig) 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: