Annons:
Etiketterparanormaltöversinnligtmagiperception
Läst 835 ggr
JRSN
2019-08-11 19:50

Det mystiska intet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De flesta har svimmat någon gång, kanske som ett resultat av blodtrycksfall eller lågt blodsocker. Det hela behöver inte alls vara dramatiskt, man blir bara medveten om att man varit borta en eller flera sekunder. Nästan som fenomenet (mikrosömn) som kan hända en bilförare som suttit bakom ratten för länge. Ögonlocken blir tunga och med ett ryck kommer föraren tillbaka till medvetande, han var borta endast ett ögonblick. Vid mildare svimningar kan vissa sinnen ha kvar en basfunktion, om det nu är hörsel, känsel, smak eller lukt. Sinnesaktiviteten klingar liksom av för en stund men kommer sen tillbaka utan begränsningar. Sen finns det starkare svimningar, som är mer definitiva.

Komatillståndet

Det var vid juletid för kanske tio år sedan. Jag och min sambo hade ätit en god middag (kanske lite för mycket). Nu låg vi och snusade efter maten som vi brukar göra, vi är nästan helt inne i drömvärlden. Då ringer telefonen (en sån där gammaldags) med hög signal. Med lite hoppiga nerver, som jag har, så störtar jag upp ur sängen och börjar att prata i luren. Sen blir det helt svart, totalt. Jag kan likna det vid att blåsa ut ett ljus med svag låga. Ena sekunden, medvetande. Nästa sekund, poff! Jag är helt borta; inga intryck, ingen hörsel, ingen känsel, ingenting.

Min sambo tror förstås att jag fått en stroke eller något men hon är nyvaken och chockad och förmår inte ta sig för något. Istället skriker hon åt mig att vakna, men självklart hör jag ingenting. Tydligen hade jag okontrollerat fallit ihop på golvet men något minne av händelsen fanns inte kvar. När jag kommer till sans igen så är det hörseln som aktiveras först. Jag hör någon som skriker mitt namn men förstår inte anledningen till uppståndelsen. Sen slår de andra sinnena på nästan samtidigt. Jag sätter mig upp och försöker lugna min partner så gott det går.

Uppleva medvetslöshet?

Kanske är det onödigt att förklara tillståndet, men ändå. Den här typen av medvetslöshet (koma) var så definitiv, så absolut. Det var inte som att sova, det är (inser jag nu) ett mycket mer medvetet tillstånd än man kan tro. Att falla in i koma är mer som att man aldrig har funnits, om ni förstår. Det är själva motsatsen till medvetande, således kan man inte veta om att man är i koma, för inget finns som kan erfara detta. Men självfallet måste fenomenet koma existera. Allt som går att bilda sig en föreställning om måste med nödvändighet finnas till, det är vanlig logik.

Min tolkning om vad koma är har med människans odödliga själ att göra. Själen är som ett mikroskopiskt svart hål. Detta hål sänder ut vågor som läser av sinnesfunktionerna. Om strålningen går utåt läses den fysiska eller den psykiska världen av. Om strålningen går inåt förnimmer själen en 'inre sfär', en privat 'Egenvärld'. Men möjligheten finns även att flödet av strålning upphör helt. Då sker ingen förnimmelse alls och resultatet är omedvetande; koma. Det är ett ovanligt tillstånd som sägs infalla när människan dör. Varaktigheten är kort, ca. tre dagar.

Den speciella drömmen

Det jag råkade ut för, den där julen, var så att säga en 'symbolisk död'. Tiden var inte inne för mig men kanske motsvarade händelsen en bortgång som hände i ett tidigare liv. Innan den här upplevelsen så hade jag haft en rätt märklig dröm. Jag drömmer att jag befinner mig på ett helt platt fält, inte mycket finns där att se. Men så kommer en späckhuggare glidande på fältet och gör cirklar runt mig. Den är inte aggressiv alls men inger en viss respekt. Av någon anledning kommer dess namn till mig; den heter 'Fetch'. Jag reagerar över det konstiga namnet.

Långt senare förstod jag vad drömmen betydde. Den var ett varsel om min kommande symboliska död. Späckhuggaren var 'ledsagaren', som kom för att hämta mig. Späckhuggare anspelar på den som tar (hem) köttet (den mänskliga kroppen. Namnet 'Fetch' anspelade på samma sak (engelskans 'hämta'). En till synes obegriplig dröm var i själva verket en klar och tydlig beskrivning av situationen. Det är min övertygelse att vi alla dör symboliskt flera gånger i livet. Till slut kommer även vår "riktiga död", den behöver sannolikt inte bli lika dramatisk.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-03 08:58 av JRSN
Annons:
Carmarino
2019-08-12 11:43
#1

Intressant. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

NiklasTyreso
2019-08-13 02:35
#2

Den där fetcher var trevligare än den dödsängeln jag drömde om i slutet av tonåren. I drömmen satt jag och gjorde rent i kattens låda när jag plötsligt ser en stålgrå ängel stå och stirra in genom fönstret på mig. När ängeln såg att jag såg honom drog han på munnen i ett hånfullt leende, vände om och svävade ut över garage uppfarten och bort från tomten. Jag blev inte hämtad den gången. Som tonåring var jag full av hat, men katten tyckte jag om och skötte om. Kanske hade jag förbrukat mina chanser att få vara här i livet, om det inte var för det lilla goda gärningar jag gjorde mot katten? Hat konsumerar Chi/livskraft och trots att jag utåt sett har riktigt bra hälsa har jag ändå sedan tonåren fått leva med bristande energi och vara mycket noga med att sköta mig. Jag jobbar på att göra mer gott och ha bättre "karma" nu, så förhoppningsvis är han trevligare nästa gång när min stund kommer.

JRSN
2019-08-13 06:17
#3

#2 Puh, den dödsängeln vill man nog gärna slippa… Bra ändå att få en varning, så att man faktiskt har möjighet att slå in på en ny bana. Har haft en liknande upplevelse, som jag troligen kommer att skriva om framöver. 🤦‍♂️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
2019-08-14 13:23
#4

 "Det är min övertygelse att vi alla dör symboliskt flera gånger i livet."

Att vi dör "symboliskt" flera gånger i livet lär Buddha också ha ansett, eller rättare sagt ska han sa sagt att vi dör flera gånger om dagen och t.o.m flera gånger i minuten. 

Han ska ha sagt att det illusoriska jaget faktiskt föds och dör flera gånger i minuten. När  t.e.x ens sinnesstämning från ledsen går över till glädje är "jag" en annan. Så erfar man från födseln till döden ständigt nya återfödslar och när Buddha blev upplyst sa han, att nu finns det inget blivande hos mig längre och så blev han befriad från det här kretsloppet som kallas för samsara. Så när vi får något, är vi inte födda (in i glädjen av det). Om vi ​​förlorar det, kommer vi heller inte att födas (in i sorg). Så här ser friheten från födelse och död ut. Födelse och död är båda grundade på att klamra och hålla sig fast vid Sankharas. Han ska även ha sett alla sina 100.000 tals liv som han hade levt i det här livet vid sin upplysning.

JRSN
2019-08-14 14:07
#5

#4 Som sagt, jaget är inte så beständigt. Därför bör man inte fästa sig alltför starkt vid det. Buddha sade också; "Allt står i lågor". Det är lite av samma innebörd; det finns en förgänglighet inbyggd i allt skapat, som man bör frigöra sig från.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: