Annons:
Etiketterfrågorinformationadmin
Läst 1194 ggr
[Andeljus]
2019-08-06 17:44

Rika Människor = Demoner

Det här är en fråga jag måste få ställa 🙂

Hur förhåller ni er till rika människor ? är dom besatta av demoner för att dom har pengar och rikedomar i överflöd ?

Jag har  sett på många andliga forum här på i fokus att det är mer fint att vara fattig än rik och här kommer den funderingen in för antingen är det demoner eller så handlar det om ren grym grön avundsjuka att andliga ska ge avkall på allt materiellt och pengar för att det skulle vara mer andligt.

Tankar 🙂

Annons:
JRSN
2019-08-06 18:07
#1

#0 Jag tror inte det är rikedomen i sig som attraherar demoner utan snarare de maktpositioner som rikedomen kan generera. Demoner vill reformera samhället (på ett destruktivt sätt) och söker sig självfallet till individer med stort inflytande. Det är därför så många höga politiker och toppar inom näringslivet uppvisar ett tveksamt och destruktivt beteende mot människor, kultur och miljö.

Sen tror jag att även fattiga är ansatta av demoner men av ett annat skäl, detta är att personer med sämre social standard KAN ha ett bristande personligt skydd. Det behöver förstås inte vara så men föräldrar med missbruk tenderar att föra över sina problem på barnen; ex. dålig självkänsla, disharmoni och kärlekslöshet. Detta behöver inte vara relaterat till fattigdom men ett litet samband finns där.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
2019-08-06 18:30
#2

Såg igår det hemska programmet om vad pengar gör med människor i porrbranschen, kosmetisk kirurgi mm. Det var det hemskaste program jag sett. Jag lärde mig något jag aldrig förstått, hur allt hänger samman.

Men demoner vet jag inget om, fattigdom kan också locka fram det sämsta i människan. Sekter likaså, jag följer nu programmen om sekter hur de i Jesu namn slog och misshandlade de små barnen bara av ren ondska. Stora män som slog de små med klappträ och mammor med kalla ögon som såg på.

Var är människan på väg? Mot en svart avgrund utan kärlek? Jag ber till kärlekens Gud att förbarma sig över vår jord, naturen, djuren, barnen och de gamla.

Det ena man läser och ser är värre än det andra. Mina ögon öppnas för vad som sker över hela vår jord, vi måste vakna och sätta ner foten och säga -STOPP-. Mvh/WL🌺

JRSN
2019-08-06 19:39
#3

#2 Så länge det inte föreligger ett regelrätt krig så tror jag det är problematiskt att aktivt bekämpa ondskan. Risken finns att konflikterna eskalerar och att ondskan maskerar sig, gömmer sig bakom vackra fasader. Kanske är det bättre med en motreaktion, att än mer energiskt kämpa för att de goda krafterna skall segra. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2019-08-07 17:03
#4

Människor har en benägenhet att tycka att människor från andra sociala sammanhang än det egna är konstiga. Lär man känna folk från andra socialgrupper eller andra kulturer än sin egen brukar man upptäcks de andra är lika bra/dåliga som de i sin egen grupp. Bill Gates är bland de mest rika i världen och han är en av världens största biståndsgivare, men att han gör gott betyder inte att alla rika är goda. Att Gates gör gott betyder inte att fattiga inte oxå kan vara goda. Att Gates gör gott säger bara något om honom. Var och en är ansvarig för sina handlingar, oavsett vilken ekonomi man har.

JRSN
2019-08-07 18:41
#5

#4 Ja, det är ett känt fenomen: Om man tar exempelvis en grupp kriminella och placerar på en öde ö, så delar de snart upp sig 50/50 i en laglydig och en kriminell sektion. Bill Gates gör gott? Har hört att han vill reducera jordens befolkning med hjälp av vacciner… 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
2019-08-08 08:00
#6

Inget är så missklädsamt som avundsjuka!

Men det är väl vad man gör med pengarna som är avgörande. Är man född med guldsked i munnen är det så klart svårare att förstå hur det är att vara fattig. Eller hitta på saker som varför folk är fattiga.-De vill inte jobba, de är lata, söker inte jobb -osv. Behöver man inte jobba utan har pengar i överflöd är det så klart lättare att göra dumma saker för pengarna, synligt bland rikemans barn i USA bla. Att inte ha pengar väcker avund hos den fattige , man kanske arbetar i tung industri och när månaden är slut finns inte en krona på kontot. Men själviskhet leder inte till något bra oavsett vilken sida man står på. Att ha andras mål framför ögonen även om man bara kan ge en 100lapp någon gång ibland gör livet ändå lite meningsfullt.

Mina väninnor är blandade socialgrupper men det vi har gemensamt är , vi är födda på 40-talet, många av oss var hemma med barnen, sk hemmafruar. Vi tog hand om våra egna barn, antingen en period , eller på heltid tills barnen började skolan.

Gemensamt är också att våra pensioner är hemskt låga från 8, 5 tusen-12.000 i månaden, många av oss vuxenstuderade då barnen kom upp i ålder. De av oss klev ett pinnhål upp på samhällsstegen. Några gifte sig till pengar så livet blev lite drägligare, en del skiljde sig eller blev vårdare åt sina äldre sjuka män.

Det blir inte många pensionsgrundande år kvar då, med kanske 10 års studier. Att försörja sig själv var inte det man tänkte på, man ville ta hand om sina barn, många av oss for illa , vi blev beroende av sk nålpengar av maken för att kunna köpa tex strumpor åt oss själva. Barnomsorgen var inte utbyggd och det ansågs inte fint att arbeta, det var ett skrytämne för män att de kunde försörja sina fruar.

Detta gjorde att det blev en kvinnofälla och de olyckliga kvinnorna blev tvungna att stanna i döda äktenskap. Nu kanske man bryter upp för lätt.

Det är inte pengar som gör en människa dålig utan hennes val….Mvh/WL🌺

Annons:
NiklasTyreso
2019-08-08 17:58
#7

#5 JRSN, nu liknar du rika människor med kriminella. Det är lika fult som att rasistiskt peka ut vissa etniska eller sociala grupper som dåliga. Det är en brutal generalisering som nästan alltid är felaktig. Påståendet om Gates och vaccin är nog bara illvilliga rykten. Jag hittar ingen info om något sådant på https://www.gatesfoundation.org/How-We-Work

NiklasTyreso
2019-08-08 18:35
#8

Jag hoppas jag är välkommen här även om jag har lite mer ekonomisk trygghet än de flesta. När jag var 24 år hade jag jobbat 1/4 av mitt liv som industriarbetare. Sen pluggade jag på universitet några år, jobbade och sparade några år, pluggade igen på universitet (nationalekonomi den gången), och har sen arbetat och sparat. Jag sparar i räntefonder och aktiefonder. Jag har jobbat ihop och investerat pengarna. Jag valde att flytta till bostadsort där jag klarade av att betala bort bolånen, för i Stockholm hade det varit kört. Jag har aldrig hållit på med olagliga saker och har aldrig lurat av andra något. Men jag har försakat mycket resor, sett till att ha funktionellt boende och bil, inte det som är status. Sparar man hela livet så gör ränta på ränta effekten att man får förvånande mycket ränteavkastning efter 30-40 år.

NiklasTyreso
2019-08-08 18:48
#9

Jag brinner för sparande så här kommer lite skoj om ränta på ränta effekten: "”Ränta-på-ränta effekten är världens åttonde underverk” – Albert Einstein ”Den starkaste kraften i Universum är ränta på ränta” – Albert Einstein" Här är ett par länkar som förklarar hur det fungerar: https://aktiewiki.se/ranta-pa-ranta/ https://www.ekonomifokus.se/ekonomi/fordjupning/ranta-pa-ranta-effekten ------------ Nu ska jag ut till stenen i skogen där jag har en särskild böneplats. Dags för lite utesittning!

Lussan20
2019-08-08 19:44
#10

För kvinnor som startade på 0, var det nog sämre. Vi fick ta utbildningar som passade med utbildningsplatsernas läge. Jag födde 4 barn under tiden. På den tiden var det mest läraryrket och sjukvård som erbjöds. Man måste orka sköta barnen, hemmet också. Plugga fick man göra på nätterna då barnen sov. Ja så var de sjuka , smittade varandra så skulle studier tas igen.

Då fanns väl lite ränta och när vi sålde vårt hus vartefter barnen flyttade ut köpte jag lite värdepapper speciellt då Asien var på uppgång.

Men det var arbete och allt barnen behövde som slukade min inkomst, cyklar, sportgrejer, kläder, mopeder mm. Min pension efter skatt är 9000kr. Men ser man till yrkesåren kan det inte bli mycket mer heller för den delen. Tänk om vi som tog hand om våra barn fick räkna in det , vad kostar en dagisplats samhället? Vi tjänade ju in det åt staten. Men visst är jag beroende av makens pension. Vilket inte är så roligt alla gånger. Han var snickare och jag har två akademiska utbildningar. Tänk så  stora skillnaderna är. Men jag är glad för åren med barnen. Att själv få se deras framsteg, låta dom få sova i sina sängar då febern slog till.

Det är också rikedom, fast på ett annat sätt…Mvh/WL🌺

JRSN
2019-08-08 19:50
#11

#7 Gjorde jag likheter mellan rika och kriminella? Det var inte avsikten i så fall och det är inget jag tror på heller.

Bill Gates har gjort ett antal märkliga uttalanden om att reducera befolkningen. Här är ett klipp som dock är gammalt men jag tror han har samma inställning fortfarande. Han menar att CO2 är ett problem för global uppvärmning och att människorna är en bidragande faktor till problemet:

https://www.youtube.com/watch?v=6WQtRI7A064

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2019-08-09 20:43
#12

Globalt för miljön: Ju mer folk vi är på planeten, ju fler människor ska dela på planetens resurser. För individen: Det finns många fattiga människor som inte vet att det finns preventivmedel, inte har råd med dem eller inte tillåts bestämma själva hur många barn de ska föda och tvingas därför föda långt mer än de har råd med. Får människor 2-3 barn har de ofta råd att ge barnen skolgång så barnen kan ta sig ur fattigdom. Har man 10 barn kan vara svårt att ge dem skola och framtida möjligheter. Preventivmedel tycker de flesta är ok och bra. Vissa tycker till och med att det är ok att låta sterilisera sig när man fått några barn. För de som väljer att sterilisera sig skulle en metod med ett vaccin vara smidigare än en operation. Personligen kan jag tänka mig att sterilisera mig om jag hade 2 barn. Att föda många barn, utan att kunna bestämma det själv, det tvingar in människor i fattigdom.

JRSN
2019-08-10 06:52
#13

För att få ett sunt och balanserat perspektiv på 'befolkningsexplosionen' kan jag rekommendera läkaren och statistikern 'Hans Roslings' utmärkta föredrag:

https://www.youtube.com/watch?v=FACK2knC08E

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Lussan20
2019-08-10 07:37
#14

Vi 40 talister som kallas för -köttberget- av vissa politiker, hade inga P-Piller, p-stavar, mm. Dessutom fanns det män fortfarande som ville hindra att kvinnan var otrogen. Han kunde om han ville använda kondom, de kom väl där i taget och köptes under disk. Lite muntligt spred sig väl mellan kvinnor(på skämt så uppfanns huvudvärken). De unga flickorna visste mindre så kom de unga oönskade graviditeterna. Idag kan man skydda sig.

Men jorden är överbefolkad och många barn behöver hjälp, man kan göra mycket för att hjälpa om man har pengar. Unicef får min gåva. Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: