Annons:
Etiketterutomjordingarhybrideraliensnätverk
Läst 1277 ggr
JRSN
2019-08-05 18:07

Farliga nätverk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan en tid tillbaka har det varit en väldig 'drive' om vikten av att nätverka, knyta kontakter, i synnerhet i digitala medier. Det framställs som kulturellt, utvecklande och oerhört viktigt. Denna 'lobbyism' har antagit rent aggressiva former. Alla måste kanske inte ha en dator längre, det är inget krav. Men har du ingen mobiltelefon så är du 'ute'; exkluderad från den sociala, kulturella och politiska gemenskapen. Vi måste helt enkelt vara sökbara och tillgängliga större delen av dygnet. Är du inte det så utgör du automatiskt ett 'problem för kollektivet'. Saknar du dessutom ett bankkort för digital hantering av likvida medel så hamnar du antagligen på en lista över 'suspekta'.

Den standardiserade människan

Vad handlar denna kollektivistiska agenda om egentligen, innerst inne? Att det skulle vara någon typ av kommunistisk plan kan nog uteslutas direkt. Däremot kan konceptet "Storebror ser dig" inte uteslutas, någon eller något vill ha koll på sina individer. Det stannar dock inte vid kontroll, detta 'något' önskar även likrikta medborgarna, göra dem kompatibla med varandra; genetiskt, kulturellt och socialt. Likriktningen har redan kommit mycket långt; vi förväntas ha samma utbildningsstandard, samma hälsonorm (vacciner), samma grundideal, samma kosthållning och samma intressen.

Kosmisk intervention

Detta är min tanke, den ÄR långsökt och svårsmält men avfärda den inte utan vidare: Den kontrollhysteri som råder världen över kan inte enbart skyllas på imbecilla politiker och korrupta storbanker. Den går längre upp än så, till och med utöver jordens gräns. Jag vill påstå att en kosmisk intelligens, smygvägen, försöker ta över Jorden och dess resurser (resurserna är människorna). Den kosmiska intelligensen är sannolikt det Ufo-folk som kallas 'De Grå'. Dessa är endast delvis av organiskt ursprung, resten upprätthålls av artificiell intelligens i form av 'implantat'.

De Grå har ingen egen vilja, de styrs av demoniska entiteter av elektrisk plasma. Demoner är kroppslösa och behöver därför gå omvägen via s.k. 'hybrider'; hälften människa (organiskt väsen), hälften maskin. Hybriderna är således redskapet som demoner använder i ett kosmiskt sammanhang. En intelligent gissning är att stora delar av vår kosmiska omgivning är 'infekterad' av detta gissel; kosmiska parasiter. Så, varför alla debatter om ansiktsigenkänning och elektroniska implantat? Helt enkelt för att striden om herraväldet över planeten Jorden redan är i full sving.

Vari består faran?

De mänskliga implantat (som redan nu existerar) kommer inledningsvis erbjuda tjänster för människan; öppna dörrar, fungera som id-handling, utgöra betal- och biljettsystem. Men tekniken som kommer senare är av helt annan kaliber och har förmågan att mer eller mindre styra människan; motoriskt, känslomässigt och intellektuellt. Människan upphör då att existera som individ och blir endast en del av 'kollektivet'. Liknelse: Robotmänniskorna i 'Star Trek'; 'We are BORG!'

Detta kollektiv är demonrasens naturliga sätt att vara, de fungerar som en stor enhet; som ett bisamhälle. Över sig har de en 'drottning' som drar i trådarna och kontrollerar det som sker. Människor är inte alls så, (hittills) de är självständiga individer som otvunget och spontant bildar en gemenskap.

Jag har inget emot 'nätverkande' men det skall vara fysiskt, direkt och genuint mänskligt. Då är jag med!

Resistance is futile? 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-03 11:33 av JRSN
Annons:
[Andeljus]
2019-08-05 18:27
#1

Det ligger mycket i  det du skriver och det är en oerhört skrämmande utveckling. När jag påtalat det här för många år sedan och även på senare tid är det ingen som lyssnar och det uppskattas inte för dom flesta är så fast i detta gissel och tar sig inte ur för det styr hela deras vardag och liv.

Själv har jag nästan ingenting mer än nätet på datorn med ett gammalt modem inget fiber här inte. Inga tv kanaler mer än 1,2 och 4 och tv ser jag inte ens på istället köper jag in gamla filmer från förr.

Mobil utan nät och den är konstant avstängd och endast dom få gånger jag behöver ringa slår jag på den för jag är inte alls med på att nås hela tiden så jag tar avstånd till det mesta och samma med internet det besöker jag inte ens varje dag och det blir typ varannan och ibland bara nån gång i veckan.

Jag har liksom inte gått på det här och håller en stor distance och det där med inplantat aldrig i livet att jag låter tekniken komma in i min kropp för det är makt och kontroll man är ute efter och att kunna styra oss och vi blir robotar inte människor som du skriver och vilken skada tekniken gör i våra kroppar.

AI, har läst lite om det där och det är fruktansvärt så man vill bara skrika rakt ut sluta nu räcker det.En som är väl insatt i det här är Huygens och från början när jag läste hans inlägg om sånt här hade jag svårt att tro på det och det var några år sedan men jag har sett och förstått att det är helt korrekt och det är riktigt skrämmande.

Jag totalvägrar så mycket,än har jag internet men det är på väg ut det också och har vart i flera år men nu på senare tid när jag ser utvecklingen så bara känner jag att det här vill jag inte vara med på och jag ställer inte upp på samhällets krav om att vi ska ha allt och jag är en riktig bromskloss så nätet lär ryka det också snart och jag klarar mig galant utan allt det här men än så länge kör jag på med nätet.

Bra du tar upp det här för många behöver få upp ögonen och upplysas om hur det faktiskt är.

En sak som jag ändå kan ställa mig positiv till det är kameraövervakning ute  på allmänna platser och butiker med tanke på hur mycket brott och våld som förekommer så där kan vi ha nytta och hjälp av tekniken men i övrigt är jag en stor motståndare för det här har gått alldeles för långt.

JRSN
2019-08-05 19:00
#2

#1 Att konkret 'hoppa av' flertalet av samhällets plattformar, som du föreslår, är förstås en möjlighet. Men frågan är om det blir realistiskt i längden, för tekniken är redan här och samhället behöver dock fungera på en daglig basis. Skulle vilja efterlysa en medveten 'modifiering' av den teknik som finns, så att den inte kunde kontrolleras (så enkelt) av utomstående part. Det känns dock som att detta ligger långt i framtiden och att medvetenheten om farorna är förhållandevis låg.

Kameraövervakning och, indirekt, ansiktsigenkänning tycks vara en allmänt accepterad företeelse redan, just med motivet att förhindra brott och våld. Jag tror dock att det verkliga skälet är att skapa ett globalt register över människors ansikten, som senare säkerligen kommer att missbrukas på något sätt.

Har läst och läser kontinuerligt Huygens utmärkta artiklar i ämnet.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2019-08-06 14:20
#3

Tillverkarna av telefonerna har teknisk möjlighet att åratal efter de sålts gå in och kolla vad telefonen använts till, vilka forum användaren besökt etc. Om tillverkarna utnyttjar detta eller ej är en helt annan sak. Telefonen kan kopplas ihop med profilerna på i sociala medier som visar privatlivet. Med ansiktsigenkänning kan personen kopplas till telefonen som följer med. Summan är att anonymitet inte finns på Internet. Om min aktivitet på nätet för demokrati, yttrandefrihet, fria val och opolitiska rättsväsenden blir för påtaglig, då kan jag räkna med att bli kartlagd av dem som är emot fria medborgare. Är jag för jobbig och inflytelsefull i min argumentation för yttrandefrihet och mänskliga rättigheter kan främande makt självklart rikta it attack mot just mig specifikt utan problem. Jag tror människor/stater är ett större hot än demoner på Internet. Sen kan man ju fundera om människor påverkas av demonisk aktivitet (och hur man skulle rätta till detta).

[Andeljus]
2019-08-06 17:16
#4

#2  Att konkret 'hoppa av' flertalet av samhällets plattformar, som du föreslår, är förstås en möjlighet. Men frågan är om det blir realistiskt i längden, för tekniken är redan här och samhället behöver dock fungera på en daglig basis. 

Absolut tekniken är redan här och samhället måste fungera på en daglig basis som du skriver och alla har inte möjligheten men jag har och har valt bort så enormt mycket sen är det också individuellt hur vi vill  välja bort teknik och här känner jag som så att det finns dom som inte kan välja och då är det inte ok för valmöjligheter måste finnas för oss alla och oavsett det är teknik eller annat ska det inte tvingas på oss.

Kameraövervakning och, indirekt, ansiktsigenkänning tycks vara en allmänt accepterad företeelse redan, just med motivet att förhindra brott och våld. Jag tror dock att det verkliga skälet är att skapa ett globalt register över människors ansikten, som senare säkerligen kommer att missbrukas på något sätt.

Både och tror jag för det kommer alltid att finnas dom som missbrukar det har vi sett med internet som var tänkt på ett helt annat sätt men enkelt uttryckt bovar och banditer finns överallt.

Personligen känner jag inget motstånd med ansiktsigenkännande eller total övervakning ute på allmänna platser och transportmedel men å andra sidan har vi inget att dölja finns inget att oroa sig för. Däremot i egna hemmet som många tar in en massa smarta saker som har stenkoll där känns det inte ok men just ute i världen där är jag öppen för och inte enbart för brott för det finns mycket som vi behöver reda upp så som anständighet hos en del som inte kan uppföra sig på allmän plats och här menar jag inte brott utan allmänt hyfs så alla kan känna trivsel.

Nu råkar jag vara den som är öppen för diktatur vilket inte  nödvändigtvis behöver innebära ont tvärtom (det finns olika former av diktatur) så kan den också vara behjälplig och kanske tänker jag annorlunda eftersom jag är öppen för den men frihet i våra hem och frihet att röra oss det ska vi alla ha och krävs det teknik som övervakar så vi inte kan begå brott eller störa allmän ordning och anständighet så är jag helt för det.

Men jag måste säga att det är en trist utveckling att människor inte kan låta bli att begå brott eller ha allmänt hyfs för hade vi inte allt det där skulle vi inte behöva ha den utvecklingen men men nu är vi där och jag hoppas på att det blir mer övervakat på allmänna platser så att vanliga skötsamma människor kan få gå i lugn och ro.

#3 Telefonen kan kopplas ihop med profilerna på i sociala medier som visar privatlivet.

Med ansiktsigenkänning kan personen kopplas till telefonen som följer med.

Summan är att anonymitet inte finns på Internet.

Tyvärr är det så inget är anonymt på internet och det kan vara på ont och gott. Sköter man sig och inte gör konstigheter så finns ingen anledning att spåra just den personen för den är ointressant men det kan vara bra om man som säpo behöver spåra brott eller planerade terrorattentat så där kan vi ha hjälp av den men som jag skrev så sköter man sig och inte har fuffens för sig så har man inget att dölja eller oroas för.

Sociala medier har jag själv bara i fokus men flera av mina vänner har facebook,twitter och allt vad det där heter och det förväntas av oss att vi har allt det där och konstigt nog blir man helt enkelt inte trodd om man säger man har inte en massa sociala medier eller flera kanaler och en telefon som kan göra allt och det där har jag så innerligt svårt att förstå som valt bort allt och har endast ett gammalt modem och en telefon utan nätet.

Har svårt att ta in varför man ska ha allt men visst en del har teknikintresse och en del vill hänga med i allt hela tiden men det har aldrig legat i mitt intresse och det jag gör är läser lite nyheter och kikar in på i fokus,lite mejl så jag är nog en av dom man skulle kunna kalla för att leva i digitalt utanförskap för allt är föråldrat och bara idag kom ett meddelande på datorn om att behöva skaffa något för att komma in på nätet så snart duger inte modemet och då får det vara för mig.

Om min aktivitet på nätet för demokrati, yttrandefrihet, fria val och opolitiska rättsväsenden blir för påtaglig, då kan jag räkna med att bli kartlagd av dem som är emot fria medborgare.  Är jag för jobbig och inflytelsefull i min argumentation för yttrandefrihet och mänskliga rättigheter kan främande makt självklart rikta it attack mot just mig specifikt utan problem.

Här tänker jag på det säpo säger att alla har rätt till sina åsikter men ingen får begå brott,enkla och tydliga klara direktiv och lätt att förhålla sig till kan man tycka men det spårar ur oerhört på sociala medier med rena hat och hot så här behövs tekniken och här behövs säpo,fbi med flera och dom har stor nytta av tekniken i sina jobb så där en den alla tiders bra att ha.

Vi vanliga dödliga eller hur jag ska uttrycka det för det där lät ju fel på en sajt som är medveten om andra sidan 😃 nä men allvarligt vi som bara lever våra vardagliga liv och som inte begår brott eller som har starka politiska åsikter som vi för fram städat om än bestämt vi har inget alls att oroa oss för tvärtom så är det till vår fördel att ha sånt som ansiktsigenkännande och övervakning på allmänna platser,internet  och transportmedel men i våra hem där måste vi tänka på vad vi släpper in för idag finns allt för många smarta saker vi inte ens behöver men som kikar på oss i smyg och kartlägger vår vardag och vårt hem är vår borg,vår trygghet så där måste vi själva vara uppmärksamma och tänka oss för innan vi bara köper in en massa smarta saker.

Jag lever väldigt gammaldags på min gård  i ett stort hus om 300 kvadrat som är över 100 år och har bevarat så mycket jag kan i huset och hit in släpps inget nytt varken teknik,exteriör eller interiör för jag vill bevara det gamla till 100%.

Just nu står jag inför faktum att behöva byta ut kyl,frys,spis och tvättmaskin och här finns en uppsjö med smarta prylar men det jag köper är inte kopplat till internet och det är inte smart alls tvärtom och den dagen det inte finns det valet att välja bort det smarta ja då får gamla goda tider ta vid med tvätt för hand och jordkällarna får bevara maten för inte en chans att jag släpper in smart tekniken i mitt hem även om jag har en gammal dator som låter som ett tröskverk och ett internet som inte alltid fungerar och inga tv kanaler så är det här för mig inte ett behov och jag kan välja bort men tyvärr och tragiskt nog kan inte alla välja bort  och här önskar jag en valfrihet för alla vilket samhället inte ställer upp på men jag ger mig inte vi ska alla kunna välja 😎

JRSN
2019-08-06 18:24
#5

#3 Min inställning är att människan i grund är fredlig och har goda avsikter gentemot andra. Men närvaron (infiltrationen) av demoner gör att människorna fattar dåliga beslut, som bland annat påverkar privatlivet inom internet och inom mobiltelefonin (senaste är 5G). Demoner rör sig visserligen i de elektroniska nätverken och använder dessa som transportmedel. Men målet är alltid att komma åt neuronerna i människans hjärnor, vilka som bekant använder elektroniska signaler (som demoner lätt kan manipulera).

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2019-08-06 18:32
#6

#4 Tror inte du kommer vinna några poäng med din öppenhet för diktatur. Sen är jag medveten om att demokrati (paradoxalt nog) ofta måste föregås av diktatur. Styrelseskick är en knepig nöt och det finns (för närvarande) inga perfekta lösningar. Demokrati är nog den hittills bästa modellen. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
NiklasTyreso
2019-08-07 17:46
#7

Andeljus, jag håller inte med dig om att människor som bara gör gott inte har något att frukta av it utvecklingen. Problemen uppstår sällan när godhjärtade människor använder Internet, men idag begränsar människor sin egen yttrandefrihet pga att andra människor använder nätet till att mobba och trakassera. Vissa grupper som trakasserar andra är organiserade. Pröva själv att säga öppet på nätet att du är jude eller argumentera för homosexuellas ska ha samma rätt juridiskt som hetros, då kan du räkna med att att bli utsatt, som misshanel eller få rutorna krossade hemma. Det händer många gånger varje år i Sverige. Bögar flyttar till liberalare storstäder och Judar lämnar Sverige på grund av vandalism och våld. Det spelar ingen roll att de följer lagarna i landet. Öppenhet är farlig även för laglydiga medborgare. När samma trakasserande huliganer blir makthavare kallas de diktatorer. Anonymiteten på Internet var ett steg frammåt för yttrandefriheten som ledde fram bl a till arabiska våren, men diktatorer tog över kontrollen av nätet i sina länder och västvärldens internet ersattes med några få privata företag som tog över forumen och kallar dem sociala media, då tappade vi möjligheten till fritt åsiktsutbyte. Goda människor tystas genom hemska drev och har kampanjer. Jag har också ställt mig vid sidan av sociala medier, men av den anledningen att goda människor smutskastas och tvingas till tystnad där.

Upp till toppen
Annons: