Annons:
Etiketterspökengengångarevålnaderperception
Läst 798 ggr
JRSN
2019-08-03 18:47

Svartvit television

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I arbetet med att upptäcka och förnimma andar eller spöken använder mediet alla tillgängliga sinnen. Mediet kan således få förnimmelser via syn, hörsel, känsel, lukt eller smak. Förutom detta även intryck (orsakssamband) via intuitionen. När det gäller synintryck specifikt så tycks det (enligt min blygsamma erfarenhet) som om visionerna spelades upp som på en svartvit Tv. Jag kan alltså se miljön som det handlar om och eventuella personer som rör sig där, men aldrig i färg. Är lite nyfiken på detta och undrar om det bara är jag eller ett allmänt fenomen?

Visualiseringen

När man undersöker ett ställe som misstänks ha andlig aktivitet så är man ju oftast på plats rent fysiskt. Således kan man gå runt i de olika rummen och 'känna in' energier, detta samtidigt som man lägger märke till hur man mår. Om man känner smärta på något ställe i kroppen, om luften känns tung eller om man förnimmer andra 'symtom'. Detta kan ju i så fall vara uttryck för den ande som huserar på platsen. Samtidigt kanske man inte betraktar omgivningen så noga med sina fysiska ögon. Istället är det en inre blick man använder, man ser liksom en 'andlig bild' av platsen där man är.

Dunkelt, såsom i en spegel

Den inre visualiseringen är (för mig) ingen särskilt tydlig uppenbarelse. Det ser ungefär ut som när man tittade på månlandningen år 1969; en svartvit bild eller vision utan särskilt tydliga detaljer. Faktiskt är det hela så blurrigt att man efteråt är osäker på att man såg det man eventuellt såg. 'Dunkelt, såsom i en spegel', läser vi i Bibeln (dåtidens speglar var sannolikt endast polerad brons eller koppar). Så, att spana efter andar eller spöken är minsann ingen lätt uppgift. Vi tycker vi upplever saker och ting men det gäller verkligen att lita på sina sinnen.

Det första intrycket

Som medium gäller det att lita på den första förnimmelse man får på en viss plats. Börjar man tvivla så är man snart 'rökt'. Har det kritiska sinnet fått fäste så är det mycket svårt att komma i rätt sinnesstämning igen. Det är tveklöst det ordlösa sinnet, högerhjärnan (samvetet) som är verksamt i fråga om andeupplevelser. Uppgiften för det verbala sinnet är sedan att avgöra om informationen kan anses trovärdig eller inte. Just i fråga om andeupplevelser ser man hur otroligt viktig balansen är mellan hjärnans hemisfärer. En helt okritisk granskning är inte bra, en totalt skeptisk sådan är inte bra heller. Medialitet tycks i alla avseenden vara som att gå balansgång på slag lina.

Förstärka perceptionen

Går det, på något vis, att förstärka andliga intryck? Det gör det nog, men kan vara att 'slå in öppna dörrar'. En del medier är nästan kusligt bra att fånga upp subtil information. Det gäller alltså att få tag på rätt medium. Vill man ändå bättra på sin andliga 'perception' kan man pröva att genom självhypnos komma ner i det tillstånd där hjärnans 'Theta-vågor' är som mest aktiva. Det är där vi befinner oss just innan och strax efter sömn. Bra medier kan sannolikt snabbt försätta sig i detta tillstånd, kanske med hjälp av visualisering och affirmationer.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-03 11:44 av JRSN
Annons:
[Andeljus]
2019-08-04 17:09
#1

 #0 jag kan alltså se miljön som det handlar om och eventuella personer som rör sig där, men aldrig i färg. Är lite nyfiken på detta och undrar om det bara är jag eller ett allmänt fenomen?

Kan inte känna igen mig i det där eftersom jag ser allt i färg med få undantag som att beskriva ett svartvitt foto som nån ande vill förmedla men allt jag ser både telepatiskt och rena manifesteringar är alltid i färg däremot vet jag att många ser i svartvitt så det är nog väldigt vanligt fenomen men det är också vanligt att se i färg så det där är högst individuellt hur vi ser.

Det där med foton för min egen räkning brukar inte stämma in men gör jag det för andra och det är ett svartvitt foto som är av vikt för anden då är det svartvitt. Kan ta ett exempel på att det inte gäller mig själv,som barn hemma hos farmor och farfar satt alltid en gubbe på övervåningen vid ett fönster och hade så himla roligt åt mig som kom upp för trappen och gick till mitt rum som jag bodde i hos dom.

Han busade och skojade med mig,skrattade gott och högt en härlig man som jag tyckte om och var han inte där då kändes det tomt men mestadels var han där uppe och stojade runt med mig.

Att han var ande visste jag men satte inte ord på det då som barn och jag visste inte heller vem han var men som vuxen hittade jag bilden på sockenbilder och det var min gammelfarmors far.

Honom såg jag i färg som med alla andra men fotot jag kom över via nätet på honom var i svartvitt så för mig personligen var det inte viktigt att se honom i svartvitt som när jag ska förklara en bild för någon helt annan.

Jag vet inte vad det där beror på att en del ser svartvitt och andra inte  men jag gissar att det är så enkelt att det är individuellt.

Suddigt är det inte heller tvärtom tydliga klara bilder om det sker telepatiskt eller tydliga klara svar om det sker med röstkommunikation.

Vi jobbar helt enkelt olika allihop och det viktigaste är att anden får förmedla sig om det sen är med röst,färg eller svartvitt är inte det som är viktigt däremot att vi kan förmedla det dom vill att vi ska förmedla och framför allt ge en bevisföring som håller för sittern eller under en seans.

Bevisföringen är den starkaste av allt inte hur vi ser för att ge den och ett medium oavsett hur han eller hon jobbar ska kunna ge klara tydliga bevis på att man har kontakt med andra sidan och deras anhöriga, bevis som gäller just den anden inte en massa bullbakande mormödrar för vems mormor eller mamma bakade väl inte bullar så det är inget bevis så här gäller det att finna bevisen som inte syns och inte kan nås genom internet eller andra personer  och som är så personliga att enbart anden och dom närmsta känner till det då har man lyckats med sitt uppdrag.

Sen om det är med röst,färg,svartvitt är inte det viktiga det viktiga är att den som anden förmedlar sig till kan känna igen vem som kommer igenom.

Det finns så många olika sätt att jobba och det gäller att finna sitt sätt då först kan vi också ge en bevisföring som håller och här kan inga kurser eller utbildningar hjälpa oss för vi är alla så individuella och dom absolut bästa lärarna finner vi på andra sidan för dom om några vet som redan är där och det är dom vi ska lyssna på inte den fysiska människan och samma gäller för deras sätt att förmedla  för dom förmedlar sig personligt till oss sen tar vi emot den så individuellt hur vi ser och uppfattar deras kommunikation och här gäller tillit både till sig själv och anden om vi vill utföra ett bra jobb 🙂

JRSN
2019-08-04 18:33
#2

#1 Intressant, jag kan drömma i färg och få visioner i färg, ibland knivskarpa. Just med visualiseringar av andar/spöken tycks det vara svartvitt som gäller. Åtminstone just nu, jag kan tänka mig att detta kan förändras. I övrigt är det nog som du säger; alla är olika och har olika sätt att uppfatta världen på. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2019-08-05 00:30
#3

Jag får inre bilder som ibland är i färg och ibland svartvita eller i bruna nyanser. Ibland upplever jag för mitt inre att jag hör något, även om öronen inte hör. Ofta känner jag en atmosfär och känsla. Sen är nästa steg, om eller hur det hela ska tolkas.

Upp till toppen
Annons: