Annons:
Etiketterfrågorinformationadmin
Läst 1642 ggr
Diamantenero
7/24/19, 4:58 AM

Vem var här inatt? ”Blå gubbe med näbb”? Hjälp!

Hej. Klockanr nu 3.59 och han gick för kanske en halvtimme sen. Min son och jag bor i en lägenhet som hör till ett hus delar i två. Vi flyttade hit först och efter ca 2 månader isär åkte jag för att hämta hem vår hund. Vår hund dog efter ett dygn hemma och jag var och är i chock. Jag pratade med ett medium som sa att vår hund visste om hennes öde och att hon höll ut för att komma hem för att se att vi hade det bra innan hon släppte taget och gick vidare, att hon och jag har en starkt själsligt band och att hon finns kvar och kommer finnas för art hjälpa mig med sorgen när hon helat sin själ färdigt men ändå har ”visat” sig. Nu en vecka senare så fick jag en Eager att nå henne igen. Försökte scrolla på olika sidor och bokade tillslut en tid hos ett medium. Jag lyssnade på en mediumpodd för jag kunde inte sova. Har jag aldrig gjort tidigare. Min son vaknade SÅ rädd inatt och kröp ner långt under täcket och tryckte sig mot min kropp. Jag försökte få upp honom men han tryckte sig djupare ner under täcket och ville inte komma upp. Jag förstod inte och började bli nervös. Han sa att han ville att vi skulle gå till hans rum och lägga oss i gosesängen för han var rädd för gubben. Jag frågade vilken gubbe. Gubben i sängen. Han hade tittat på honom från fönstret (på andra våning) och hade skadat sig eller ramlat. Han upprepade att han hade bröd och matade djuren och att han vill bjuda honom på bröd. Han är smal. Han hade bitit honom i näsan eller mig i näsan med en näbb. Kan flyga flygplan och han kan ta min sons hand och flyga och det var djur bla en giraff man klappa om man vill, grodor och en katt och han han leker och busar. Gubben är tyst och snäll och har något speciellt med ögonen. De viskar och det knarrar lite i hans ögon. Det luktar illa. Upprepar att Han är snäll och vill ha bröd kanske mjölk. Han kanske är törstig. Vi går till min sons sovrum. Och han fortsätter prata om gubben. Och om killar som åkte bil och bilarna kraschade och Marcus(?!) fick åka till sjukhuset och plåsteraffären och hade skadat sig. och han säger att han får följa med gubben. Han säger att vi träffat gubben. Och att han ska ta med gubben att träffa pappa. ( som vi ska resa till och träffa idag)Han vill gå på äventyr med gubben. Han vill klappa på gubben. Att Gubben klättrar på snön, det snöar på gubben. Att det fanns en storegubbe med som man kanske kan klättra på. Han pratade om att det var verktyg som lät i huset. Han nämnde också att grannens katt kan prata med honom. Och han frågade hur han mådde och var snäll och pratade med honom. Han sa att min systers katt skadat öronen. Han berättade att vår hund Alice ”spinner”. Att hon spinner mycket. Att Alice är död nu att Alice blev sjuk. Och att vi sa hejdå Alice. Han ville gå ner till nedervåningen och dricka och säga hejdå till gubben. Att gubben tycker det är kul att leka med min honom i lekparken och titta på barnprogram. Han ville hämta mjölk till honom eller vatten. Han vill mata gubben. Han gillar att äta frukt. Vi gick ner och han ropade ”gubben” när vi gick ner för trappan. Han sa att han ville titta på hans ögon att han har många saker i ögonen. Han frågade hela tiden var gubben var men han var inte nere. Han var väldigt mån om att han ville ha något att äta. Han sa att han var lite blå. Vi skulle gå upp igen och han ville att vi skulle gå tillbaka till gosesängen i hans rum för att han väntade där. Och att han ville fråga om gubben ville ha mat. Vi gick in i min sons sovrum och satte oss i sängen. Han sa att han ville gå ner igen och att kanske gubben ville följa med. Att jag skulle bära med honom ner med oss. Att han var i sängen som vi satt i. Han sa sen att kanske gubben heter Alice men att Alice är död nu. Och han sa att gubben fick trösta honom när han var ledsen. Sen ropade han ut Alice två gånger när jag frågade vad han hette. Han sa att gubben var kvar i gosesängen och ville sova iväg/ifred. Och att han tar det lite lugnt för att han var trött efter att ha lekt och busat. Min son ville stanna kvar där nere och bad mig till och med vid något tillfälle gå upp och lägga mig i mitt rum. ( Hell no!?) men frågade hela tiden om gubben. Jag la mig i soffan med honom och vi hade barnprogram på som han bett om. Han sa ”nu kommer han snart”. Två höga knackningar eller knarrningar hördes. jag sa ingenting. Men min son sa, det var gubben som knackade på fönstret. Han tog på sig sina skor och gick ut. han åkte iväg med sin bil. Min son blev ledsen och skulle ställa sig i fönstret och leta efter honom och blev upprörd när han var borta. Han nöjde sig inte och ville ut på trappan och titta. Jag tog med honom. Vi gick in igen och han ville inte gå upp utan somnade direkt i soffan. Han var vaken i kanske 2 timmar. Och pratade konstant om det han kände och upplevde. Och han använde ett ”mognare” språk och kunde beskriva saker så bra. Jag är totalt livrädd. Var det en ond demon som ”var blå med näbb som bet oss”, är det den som skadat Alice? …eller var det vår hund Alice? Var det en ande som ville trösta min son när jag själv varit förlamad av sorg? Snälla hjälp mig! Eller tipsa mig var jag kan vända mig. Jag har aldrig varit med om liknande, min son har aldrig gjort något liknande. Vad bör jag göra? Hur bör jag hantera det? Under natten, höll jag rädslan inne och levde mig i det min son berättade ocj frågade föe att veta mer. Han hade en speciellt blick och var kallsvettig ett tag. Vad fan är det som händer!? På förhand tack🙏

Annons:
Magi-cat
7/24/19, 11:22 AM
#1

Det var en ruskig dröm! För en dröm var det, ingen "demon" med näbb!

Händer det igen är det din uppgift att lugnt gå in och trösta och lugna barnet. Gå inte in i drama, fråga inte, bekräfta bara att du hört. Tala om att man kan ha sådana drömmar, men att de inte är farliga.

Något annat bör eller behöver du inte göra. Börjar du kalla in medier etc finns det risk att du ökar rädslan ännu mer. 

Det har varit mycket för dig och din son på sista tiden, och jag beklagar förlusten av hunden!
Det är inte alls konstigt att barnet reagerar med rädsla i drömmen, där en blandning av allt som hänt bearbetas.

Om du läser igenom nu i dagsljus vad du skrivit så blir det nog klarare för dig.

Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
7/24/19, 10:37 PM
#2

"Tre martinis gör halm i månskenet". Jag skriver under på Magi-cat's kommentar! 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
7/25/19, 11:10 AM
#3

Jo, det finns en andlig verklighet och det finns drömmar och ibland uppenbarar sig andligt i drömmar, men man behöver inte göra någon stor grej av det. Förmedla till grabben att det inte är någon fara och att vi fortsätter med vårt. För mig är det en livskvalitetshöjare att uppleva konstiga saker ibland, men jag har en "stängnings" metod och skickar ibland iväg andliga som stör. Jag lever mitt liv nu och ska inte behöva bry mig onödigt mycket om ev andliga besökare. Även om man tror på övernaturliga fenomen så måste man oxå vara duktig på att kunna se naturliga förklaringar. Ibland är drömmar konstiga och gripande. Ibland knäpper det i materialen i gamla hus.

[Andeljus]
7/25/19, 5:52 PM
#4

Nä jag kan inte känna något  demoniskt väsen däremot kan jag känna att ditt barn är öppen för andlighet och att ta tillvara på det   men jag håller inte med Magi-cat om att allt är en dröm.

Det finns orsak varför barn upplever och är med om andliga ting, ibland demoniska ibland fluffande moln så det du bör göra är att ta reda på vad ditt barn vill säga dig. Sök efter detaljer men uteslut inte att det kan vara demoner för barn kan även dom bli besatta.

NiklasTyreso
7/26/19, 10:32 PM
#5

Jo, barn har nog ibland större förmåga att uppleva det övernaturliga Och Barn har en har livligare fantasi än vi vuxna. Det ena utesluter inte det andra.

Upp till toppen
Annons: