Annons:
Etikettervisionerspökengengångarevålnader
Läst 841 ggr
JRSN
7/20/19, 6:31 AM

Spöket med kvasten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var nyligen i en småstad på västkusten och firade semester. Som vanligt gick vi runt på små trevliga promenader längs kusten och i staden. Merparten av husen och tomterna var, som alltid, välvårdade och idylliska på alla sätt. Ett av husen var emellertid något bedagat. Man kunde se att ingen hade bott där på rätt länge, en och annan planka hängde löst. En skylt förkunnade dessutom; 'Till Salu'.

Liksom på skoj så lekte vi med tanken på att köpa in huset, rusta upp det och bosätta oss där. Men det var några 'vibbar' som inte kändes bra med huset och vi slog bort alla tankar på köpplaner. Andra gången vi gick förbi så fick jag även några (inre) bilder till mig av ägaren till huset. Jag såg en äldre dam med bakåtstruket spretigt hår. Hon var ilsken som en iller och hennes spruckna gälla röst rabblade fram ramsor av inte så vänliga ord. I händerna höll hon en lika spretig kvast som hon hytte med och effektivt jagade bort alltför närgångna besökare.

Huset hade uppenbarligen en osalig ande som huserade där. Namnet 'Matilda Svensson' kom till mig. Jag tänkte att man borde göra något. Men vad, ägaren var okänd och vi var endast där några dagar. Så jag lät förstås saken bero och tänkte inte mer på huset. Men så, som ibland händer, så befann jag mig åter i huset men denna gången i drömmen. 'Matilda' kommer emot mig med kvasten i högsta hugg. Men i drömmen har jag plötsligt stor auktoritet och likt Gandalf får jag hennes kvast att upplösas och försvinna i intet med en puff av vit rök.

Nu förändras situationen. En portal av vitt ljus öppnas upp och där står troligen hennes make och tar emot henne. Han har ett något märkligt plommonstop på huvudet, men hon känner igen honom och de möts i en omfamning. De går in genom portalen som stängs efter dem. Så slutade den historien. Den ilskna damen fick, förhoppningsvis, frid till slut. Det stagnerade huset kan kanske åter få liv, rustas upp och  få nya ägare. Tänk vilka associationer man kan få av att bara gå förbi ett hus. Få en märklig historia uppspelad för sig, totalt osannolik. Eller..?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 1/3/21, 12:25 PM av JRSN
Annons:
Carmarino
7/20/19, 1:46 PM
#1

Spännande. Är det långt dit, eller kan du köra tillbaka och känna hur energierna känns nu?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
7/20/19, 4:50 PM
#2

#1 Åh, det är för långt dit, nära norska gränsen. Men man vet aldrig, kanske kommer jag tillbaka dit en dag. 😎

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
7/20/19, 11:49 PM
#3

Priset stiger nog på huset nu när folk inte längre känner konstiga vibbar där! Du fick väll provision av mäklaren?😉

JRSN
7/21/19, 9:25 AM
#4

#3 Tusan, glömde fråga om provision! 😃

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Andeljus]
7/26/19, 5:10 AM
#5

Klart du ska ha provision allt annat är uteslutet 😃

Nä men allvarligt det är helt underbart att när vi minst anar det så kan en ande behöva våran hjälp  och våra fötter styrs alltid  i rätt riktning av universum 😎

Upp till toppen
Annons: