Annons:
Etiketterceremonierpersonligt-skyddritualerskyddsänglar
Läst 2456 ggr
JRSN
2019-07-17 10:59

Skyddsänglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla människor behöver en skyddsängel som från andra sidan ger hjälp och stöd i svåra situationer. Alla har sannolikt en sådan hjälpande hand, även de som inte tror sig behöva det. Men ju starkare och mer kompetent en människa är desto mer oansenlig och diskret är skyddsängeln, och omvänt. En del har fler än en skyddande ande vid sin sida. Somliga kan faktiskt behöva ett helt "fotbollslag" med andliga stödpersoner. Det kan till exempel gälla de själar som är helt ovana vid den jordiska tillvaron. Men hur är egentligen kontakten med våra skyddsänglar, det har visat sig att kommunikationen ofta är bristfällig eller obefintlig. Detta förhållande borde kunna förändras.

Vad är en skyddsängel

Skyddsänglar är i regel mänskliga individer som från ett himmelskt tillvaroplan kan interagera med den fysiska tillvaron. Men en skyddsängel kan även ha ett djurväsendes gestaltning eller i vissa fall befinna sig en nivå över den mänskliga sfären och vara ett 'renodlat änglaväsende', en helt egen väsensgestaltning. Oftast handlar det dock om avlidna släktingar eller andra närstående personer, som lämnat det jordiska planet och nu agerar i en annan roll. Skyddsänglar är faktiskt materiella men de består av en subtilare form av materia; s.k. 'bundet ljus'.

Ofta har människan haft en nära relation med sin skyddsängel i sina ungdomsår. Skyddsängeln kan således vara en avliden; Mor, Far, Mormor, Farmor, Morfar eller Farfar. Men även äldre bekantskaper förekommer, vi har en 'stående bekantskapskrets' som vi inte alltid är medvetna om. Det kan vara 'själsfränder', som vi träffat i tidigare liv och även kommer att träffa i framtiden. Om bekantskapen inte ligger i släkten eller är av äldre art så kan det vara knepigt att ta reda på vem det faktiskt är, skyddsängeln lämnar dock som regel 'ledtrådar' av olika slag.

Skyddsängelns verksamhetsområde

En skyddsängel har vissa premisser att förhålla sig till. Han eller hon kan gripa in och förhindra mindre olyckor eller försöka förändra destruktiva beteendemönster. Människan har dock sin utstakade livsväg (sitt öde, om man vill) att följa och där kan skyddsängeln varken lägga till eller dra ifrån något. Men inom dessa ramar kan dock skyddsängeln verka ganska fritt. Ingen behöver dock vara orolig för att ängeln skall "spionera" på en i fråga om privata angelägenheter. Skyddsängeln kommer direkt från ljusplanet och kan allt om diskretion, god etik och moral. Skyddsängeln VET dessutom bättre än du själv vad som finns i din 'mörka garderob' så; slappna av!

Kommunikationsproblem

Det är inte alltid så lätt att inse att man har en skyddsängel. Än värre är det att förstå vad ängeln faktiskt vill förmedla. Det tog mig halva livet att inse att jag hela tiden hade haft en god kraft i bakgrunden, som på allra bästa sätt hjälpt mig genom goda och mindre goda stunder. Till exempel har det förekommit en "knäppning" i det hus där jag befunnit mig. Denna har uppkommit då och då men alltid för att liksom 'bekräfta' den tanke jag hade just i stunden. Emellertid har jag stundom misstagit detta för onda krafter och vänt mig emot fenomenet.

Det kan gå rätt bra att genom konteplation och visualiseringar få en uppfattning om vem man har vid sin sida. Detta samtidigt som man ger akt på vissa 'tecken' som kan dyka upp. Det kan vara bilder ur fotoalbum som av en händelse ramlar ut. Det kan vara äldre föremål som liksom berättar något om ens skyddsängel, som skapar en association. Men om man ändå inte hittar rätt i sina efterforskningar så är nog det bästa att konsultera ett erfaret medium som kan reda ut pusselbitarna. För vet man vem skyddsängeln är så är det en ovärderlig resurs!



Starta diskussion/Ställ fråga

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2020-12-27 10:44 av JRSN
Annons:
Farwuq
2019-07-18 06:30
#1

Kan en skyddsängel vara den bit av själen som man lämnar kvar på den andra sidan? 
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
2019-07-18 07:36
#2

#1 Tror inte det personligen, men som man säger; 'osvuret är bäst'! Tillvaron är ju faktiskt väldigt komplex när man börjar rota i den. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2019-07-18 09:54
#3

Innan kristendomen kom till norden fanns inga änglar här. Då kunde en person istället bli hjälpt av sin släkts haminja. Ibland kunde haminjan uppenbara sig i farliga situationer eller strider som ex fn björn som hjälper till. De kristnas änglar gick ut på att Gud har arméer av änglar som gör vad ha befallit. Ibland var änglarna bara budbärare från Gud till en profet med budskap från Gud. Under de första århundradena efter Jesus utvecklades i det kristna europa en tro att varje person har en skyddsängel, trots att det finns väldigt lite i Bibeln som stöder det. I bibelns äldsta delar, gamla testamentet, finns olika namn på änglar som nefillim och cherubim. En misstanke är att olika andeväsen med olika namn, under mellanösterns bronsålder, klumpades samman av dem som började tro på Israels Gud. När kristendomen uppstod mer än 1000 år senare hade grekiska översättningar börjat förekomma och då fick de olika änglarna ett gemensamt namn, änglar. Det är bara de senaste århundradena som man börjat kalla människor för "änglar" i betydelsen goda hjälpare. Att tro att änglar är dödas andar är nog en trosföreställning som bara funnits i årtionden. Men på hednatiden trodde man att döda förfäder och -mödrar kunde hjälpa ättlingarna på deras gård och ge råd via völvor (ungefär som medium), men de var nog ganska fruktade och inte änglalika.

Carmarino
2019-07-18 10:10
#4

När min bror var barn och tonåring så hade han nog många skyddsänglar. Det behövdes för de fick jobba i skift, så mycket som han råkade ut för. Det är ett under att han överlevde. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

NiklasTyreso
2019-07-18 10:33
#5

En väns dotter kom hem blöt efter att ha trillat ner i en brunn när hon lekte med kompisar. Föräldrarna frågade hur hon kom upp? Pappa drog upp mig sa hon och det hade kompisarna oxå sett! Nu var det bara det att pappa hade varit hemma och jobbar i trädgården! De förklarade det hela med att en ängel gjort sig lik pappan och drog upp flickan ur brunnen.

JRSN
2019-07-18 10:44
#6

#3 Intressant med begreppet 'Haminja', har inte hört det förr. Att kalla de dödas andar för 'skyddsänglar' är kanske ett slarvigt uttryck. Men å andra sidan så är det nuförtiden ett mer eller mindre vedertaget begrepp för 'goda hjälpare' från andra sidan. Alla andar är inte heller inställa på den sysslan, endast de (enligt mig) som är verksamma i himlens tredje tillvaroplan; 'Empatisfären. 🎈

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
NiklasTyreso
2019-07-18 21:17
#7

#6 Ett annat namn än haminja för en personlig beskyddande ande är fylgia. Båda begreppen används liknande i isländska sagor etc men jag uppfattar nog fylgia som mer personlig (kvinnlig) hjälp-ande och haminja som en släktföljande ande som kan byta hamn och uppenbara sig som ett djur.

JRSN
2019-07-18 21:49
#8

#7 Är begreppet 'Haminja' möjligen besläktat med termen 'Hamn', alltså i betydelsen djurhamn; en människa som tar ett djurs gestalt? 😇

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Jbgs]
2019-07-18 23:35
#9

Har varit med om en lustig grej, när min grabb va liten (1år) springer han i vår hall och snubblar, innan han snubblar så har jag förstått att detta går illa, å skyndar mig fram, men jag ser hur hela han saktar ner i fallet, och landar mjukt på golvet, reser sig upp å allt är ok, detta har jag funderat på många gånger,för han borde slagit sig ordentligt, men jag tolkar det som att det va en skyddsängel/el nån annan som tog tag i han, för han borde ha slagit sig ordentligt ! Men som sagt,,, vi är inte ensamma på denna jord 😊

NiklasTyreso
2019-07-18 23:42
#10

Bra exempel på skyddsängel, Jpgs! Kanske har han något särskilt att göra i livet så att han verkligen behöver skydd av änglarna.

[Jbgs]
2019-07-19 00:07
#11

#10 ja svårt att veta men häftigt va det, känns ganska självklart att nån mer än vi föräldrar vakar över dem, rätt bra kanske / man oroar sig för barnen konstant

Upp till toppen
Annons: