Annons:
Etiketterparanormaltöversinnligtmagihealing
Läst 835 ggr
JRSN
2019-07-10 17:26

Delfinernas språk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under 90-talet gjorde jag ett besök på delfinariet i Kolmårdens nationalpark. Det var en spännande upplevelse men samtidigt förstod jag att delfinerna inte mådde så bra. De cirkulerade hela tiden runt, runt i vissa givna mönster, liksom uppgivet. Det doftade också starkt av klor från bassängen. Hade hoppats att få någon slags kontakt den dagen men därav blev intet, de var helt inne i sin värld. Den enda kontakten värd namnet lyckades min systerson få; han var ca. 10 år och sprang som en galning längs bassängkanten. En delfinyngling hakade på och följde med honom i rörelsen. Dagen tog slut och jag var väl trots allt lite besviken. Men den natten, när jag hade kommit hem, hade jag en märklig dröm. Jag drömde att en delfin kom emot mig och gjorde ett visslande läte. Underligt nog förstod jag visslingen direkt; det var mitt förnamn på delfinspråket! Jag blev glad igen och tänkte att jag nu behärskade deras språk. Så var förstås inte fallet. När jag vaknade var språket som bortblåst. Men ändå, vissheten kvarstod att de har ett komplett eget språk, ett språk av visslingar som vi ännu inte förstår. Delfiner är inte djur; de är vattnets människor!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-04 19:08 av JRSN
Annons:
Carmarino
2019-07-10 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har också varit på Kolmårdens delfinarium och då fått möjlighet att träffa dem (vet inte om det går att göra det längre). Det kostade en slant, men det var helt klart värt det.

Första gången var jag där med en kompis, och andra gången var jag ensam. Det var en mäktig upplevelse. Upplevde att jag fick kontakt med delfinerna redan när jag var där, men framför allt efteråt. Tror jag befann mig i ett förändrat medvetandetillstånd i flera timmar efteråt.

Minns särskilt en delfinhona som kom fram till mig flera gånger och av någon anledning började jag "klia" henne på tänderna. Gjorde det flera gånger, men när tränarna såg det så sa de att jag inte fick göra det. Förmodligen för att de var rädda att hon skulle bita mig. Själv upplevde jag inte alls något sådant från delfinen, utan bara att hon var jätteglad över att jag kliade hennes tänder.

När jag sedan kom hem igen så sökte jag på nätet efter uppgifter om henne, för jag visste att hon rätt nyligen hade blivit omplacerad från ett delfinarium i England. Döm om min förvåning när jag då läste att hon älskade att bli kliad på tänderna. Synd att inte den informationen vidarebefordrades till Kolmården.

Första gången jag var där hade jag någon vecka tidigare fått veta, från en delfin som jag kanaliserade då, att han skulle skicka en hälsning till mig via Flip - den då äldsta delfinen på Kolmården (numera död tyvärr). När jag kom in på delfinariet så visade dock Flip inte det minsta intresse för mig, så jag tänkte att jag nog uppfattat fel.

Strax innan tiden var slut så kom det en delfin simmande, hoppade upp och liksom "pussade" mig på kinden. Sedan simmade den bort igen. Tränarna såg förvånade ut, och när jag då frågade vem det var så svarade de "Flip". Så jag fick min hälsning till slut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maghan70
2019-07-10 17:48
#2

Delfiner är ju oerhört intelligenta. Kan det vara så att om man försöker för mycket så hamnar man på en annan våglängd än dom?  Dom är ju rätt kvicktänkta och ett glatt barn sätter nog lite mera fart på deras hjärnor tror jag :)

JRSN
2019-07-10 19:54
#3

#1 Härlig berättelse, delfinerna tycks ha någon slags förmåga att påverka medvetandet väldigt direkt. Kanhända är de mer utvecklade på sin nivå än vad människor är. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2019-07-10 19:57
#4

#2 Ja, kanske tar man i för mycket istället för att bara slappna av och känna in läget. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
2019-07-11 12:08
#5

#3 Är övertygad om att delfinerna är väldigt högt utvecklade. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Andeljus]
2019-07-11 18:09
#6

#0 Men den natten, när jag hade kommit hem, hade jag en märklig dröm. Jag drömde att en delfin kom emot mig och gjorde ett visslande läte. Underligt nog förstod jag visslingen direkt; det var mitt förnamn på delfinspråket! Jag blev glad igen och tänkte att jag nu behärskade deras språk. Så var förstås inte fallet. När jag vaknade var språket som bortblåst.

Nä nä stopp och belägg nu eller vad det nu heter 😉det är en självklarhet att du fick ditt namn via delfinspråket så tvivla inte en sekund på det för dessa djur är så oerhört nära oss människor och vår ande och dom läser av oss direkt.

Jag har badat med delfiner i det fria några gånger utomlands men jag fick också möjligheten för en massa år sedan att bada i Kolmården men det är inte ens i närheten att möta vilda fria delfiner i deras naturliga miljö.

Jag är oerhört emot fångenskap av djur och dom ska leva i sin naturliga miljö så Kolmården ger jag inget alls för även om jag tror att dom tar hand om djuren men det har vart incidenter där både med delfiner och andra djur vilket är så tragiskt och det är inte naturligt att bo i bassäng eller i inhägnad 😕

Kommunikationen däremot är ett rop på hjälp från alla djur i fångenskap så inte undra på att dom tar kontakt med oss på alla möjliga vis för djuren ska leva i frihet och få vara som dom är, vi människor ska inte stänga in dom till allmänhetens beskådan 😕

Dom gånger jag summit med delfiner som levt fritt i olika länder så var det en helt annan energi än den jag mötte i Kolmården och det var en liten händelse om än inte alls stor som jag befann mig ute ganska så långt från stranden och jag var trött i benen  men jag var inte inom någon som helst fara men hur det var fanns tre delfiner som sam om kring vilt varpå en tog sitt sikte mot mig och jag tog tag i ryggfenan och fick lift in mot stranden så jag förvånas inte om den delfinen kände att jag var trött och det gick inte så där jättebra att hålla ryggfenan men delfinen gav inte upp och jag fick skjuts tillbaka. Hur härligt som helst och djuren av alla dess slag och sorter är helt fantastiska något som vi människor förbiser som bor i våra civiliserade samhällen där vi tar över djurens mark och rättighet att leva naturligt .

Kolmården med flera djurparker må vara intressanta för familjer att beskåda men det är liv som fråntas sin frihet och det är något  jag aldrig kommer att kunna acceptera eller ens förstå 😭

Annons:
JRSN
2019-07-11 19:10
#7

#6 Jovisst fick jag mitt namn på delfinspråket. Men kommer bara ihåg ATT jag fick namnet, inte hur det lät eller hur språket var uppbyggt. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: