Annons:
Etiketterspökenceremoniergengångarevålnader
Läst 1917 ggr
JRSN
2019-07-07 13:11

Hjälp till jordbundna andar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När förekomsten av en eller flera jordbundna andar konstaterats i ett hus eller på en plats så uppstår ju frågan vad man kan göra för att avlägsna dessa, och uppnå ett harmoniskt tillstånd. Här finns möjligheten att använda sig av olika traditioner, exempelvis: Mediala, Religiösa eller Schamanska interventioner/ceremonier. Jag kommer här att endast ta upp den mediala vägen. För oavsett vilken tradition som används så menar jag att utövaren behöver ha en medial förmåga. En etablerad kommunikation med den jordbundna anden är nämligen en väsentlig del för ett gott resultat.

Vem utför ceremonien?

Bör man kontakta ett erfaret medium eller kan man själv göra en insats? Det beror förstås helt på situationen och på hur välbekant man är med andlig kommunikation. Om man tycker sig ha en tillräckligt bra förmåga så kan man åtminstone göra ett försök. Man skall bara tänka på att 'ta bort' rätt andar och vara noga med att stänga de portaler som kan vara öppna efteråt. Det finns ingen "äkta certifiering" för medier på marknaden, allt sådant är förstås 'hitte-på-konstruktioner'. Men det är givetvis extremt viktigt att mediet VET vad det håller på med.

En förberedande analys

Innan en ceremoni kan äga rum så behöver mediet gå runt på platsen, känna in energierna och överblicka situationen. Mediet kan då etablera en generell uppfattning om hur läget ser ut. I det här fallet är det en god idé att fokusera på och avlägsna de mest stagnerade och problematiska andarna först. I annat fall kan dessa sabotera resten av ceremonien, och inget blir gjort. Således; svårast fall först, lättare fall därefter.

Att etablera kontakt

Mediet behöver (i regel) lära känna den jordbundne anden något. Detta eftersom det kan finnas vissa specifika skäl till att anden är kvar över huvud taget. Om anden inte får ge uttryck för de premisserna, och kanske korrigera dem, så tycker sig anden inte kunna lämna jordplanet och uppsöka ljuset. Här är några vanliga orsaker:

  • En stark bundenhet till mat och dryck.
  • En alltför stark koppling till föremål, pengar och gods.
  • Ett starkt beroende av sexualitet eller känslorus.
  • Ouppfyllda löften eller förpliktelser.
  • Oppklarade relationer eller konflikter.
  • Olösta oförätter eller mordfall.
  • Otröstligt behov av att förlåta eller få förlåtelse.
  • Anhörigas böner som håller den avlidne kvar.

Men när anden väl fått ge uttryck för sina synpunkter så brukar låsningarna släppa. Det kan då vara mycket lättare att föra över anden till ljusplanet. Var beredd på att jordbundna andar kan vara rejält envisa eller till och med aggressiva. En god social kompetens kommer till nytta då, för det gäller att, på något plan, vinna ett förtroende. Det kan även hända att anden är helt rigid; då är det faktiskt befogat att helt enkelt 'ta bort' anden.

Att öppna ljusportalen

Ljusportalen är helt enkelt en öppning till den andliga världen. Ljusportalen kan öppnas på olika sätt: Antingen sker en spontan öppning, där den jordbundne enkelt kan stiga in. Alternativt så är det hjälpande andar som, från ljussfären, kommer ner för att hämta någon. I annat fall så är det mediet själv som initierar en öppning av portalen. Detta sker genom att mediet 'visualiserar' en portal eller att mediet ber ljusplanet om att öppna portalen. Min erfarenhet är att ljusportalen stänger sig spontant (och ganska snabbt) men lita inte helt på detta utan genomför även en enkel stängningsceremoni. Detta förhindrar att permanenta portaler senare orsakar problem.

En hjälpande hand

Missa inte tillfället att ta hjälp av närstående på andra sidan som kan underlätta inträdet. Det finns ofta en stark rädsla för det vita ljuset hos jordbundna andar. De misstar kontakten med ljuset som att de då skall dö (vilket de ju redan gjort). Men ett välbekant ansikte i porten kan vara det som behövs för att våga ta steget.

Not. Portalens utseende har helt med den jordbundnes föreställningsvärld att göra. Portalen kan således visa sig på ett oräkneligt antal sätt.



Starta diskussion/Ställ fråga

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2020-12-27 12:00 av JRSN
Annons:
[Vianca]
2019-07-07 18:12
#1

Jag hjälpte över en vilsen själ, till ljuset. Upprinnelsen var att jag hade gott på en medial kurs. Där kursen hölls, vilket var i ett gammal hus. (Och i efterhand fick jag veta att man hade rensat huset före kursen.) Tydligen så fanns det kvar andar där iaf. Det var efter kursen ,kände att någonting hängde över mig. Det gick en vecka utan att det lättade. Så en dag så fick jag kontakt med en ande, en ung man. Som hade blivit sjuk och hade avlidit, som han visade mig ,att det var i samma rum som kursen hölls. Hade det varit ett epidemi sal för länge sedan. Denna unga själ klägde fast i mig, när jag väl fick honom att gå mot ljuset, motvilligt. Modern väntade på andra sidan,och tog hand om honom. Det var det vackraste jag hade sett. Gissa om det lättade för mig. Jag anser mig inte vara något medium, men man kan ändå klara av att vara kanal. Tog upp detta med kursledaren, som så att det bara var inbillning av mig. Det var så fult gjort av hen, som ska kalla sig medium att göra på detta sätt. Men det är länge sedan nu, men hjälpte en ung själ som fick ro till sist.

Carmarino
2019-07-07 18:54
#2

#1 Tyvärr är det många medium som känner sig hotade och inte vill att deras elever ska bli bättre än de. Tror att de är rädda för konkurrens. Har också råkat ut för några sådana under årens lopp. De är inte särskilt högt utvecklade och jag undviker dem nogsamt.

Ett äkta medium för mig är en ödmjuk person som gläds med sina medmänniskor när de kommer vidare i sin utveckling, och som gärna hjälper dem med att göra det.

Det finns säkerligen en bra anledning till att den unga själen valde dig, och inte mediet, för att få hjälp att gå vidare. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
2019-07-07 19:26
#3

#1 Jag tror att Gud/Universum på något sätt själv utser sina medier. I det här fallet fick du ett uppdrag och du klarade provet. Så den verkliga kursen kanske ägde rum i levande livet och inte i kursgården. Sen är det förstås inget fel att gå på kurser, man lär sig alltid något nytt och kan jämföra sina erfarenheter med andras upplevelser.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2019-07-07 19:29
#4

#2 Tror också att priset ett medium tar för sina tjänster är en bra 'tumregel' på kvaliteten. En överdrivet hög prislapp för en konsultation skapar faktiskt en del misstankar om äktheten. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
2019-07-07 19:31
#5

#4 Är helt enigt med dig där. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Vianca]
2019-07-07 20:33
#6

Tack för era reflektioner #2,3. Ja kanske var det så att den unga själen valde just mig och ingen av dom andra deltagarna. Medium eller inte, jag tror att vi alla kan vara en kanal. Utan att behöva gå en hel massa kurser.

Annons:
Maghan70
2019-07-10 15:18
#7

Tack för bra artikel. 

Jag minns sist, när jag då hjälpte en väns efterhägsne ande över, så  när vi blundade och föreställde oss ett ljus så blev det fullkomligen en ljusexplosion,  som en riktigt solig sommardag, fast det var kväll och mörkt. 

Han var också rädd för ljuset ju, men det är oftast för att dom har gjort saker medan dom var i livet som förde in mörker i deras själ. Det är mörkret som är rädd för ljuset. 

Jag har varit med vid tidigare  överföring om att, en väldigt mörk själ.. om denne inte vill gå in i ljuset, så kan man välja att födas om direkt.  Men man måste ändå närma sig ljuset för att återfödas. 

Men den anden verkar iallafall vara helt borta enligt personen som hade den efter sig.  Jag vet inte om han valde att återfödas eller att gå in i ljuset.

Upp till toppen
Annons: