Annons:
Etiketterparanormaltöversinnligtmagiåterfödelse
Läst 1362 ggr
JRSN
7/6/19, 11:44 AM

Tidigare liv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här med tidigare liv är en kontroversiell fråga, inte minst för att Bibeln knappt med en stavelse tar upp saken. Likväl är det ett 'dilemma' som hela tiden kommer tillbaka. Det föds barn runt om i världen som med absolut auktoritet berättar om tidigare platser, föräldrar och händelser. För mig personligen är återfödelse inte ens en fråga om tro, det är en grundmurad visshet. Minnesbilder och intuitiva hågkomster har metodiskt letat sig igenom förnuftsbarriären och etablerat sig i medvetandet. För österländska religioner är återfödelsen inte ens ett ämne för grubblerier; den anses självklar. Fokus ligger mer på hur man kan förhindra den.

Liv i utveckling

I våra individuella liv finns en tydlig utvecklingslinje. Vi föds, växer upp, går i skolan, skaffar jobb, väljer partners, etablerar intressen och förverkligar oss själva. Min erfarenhet är att samma utvecklingskedja existerar i raden av våra livstider. Det ena livet leder så att säga fram till det andra. Det finns erfarenheter vi måste göra i vissa liv som endast ger utdelning i kommande livsperioder. Här har vi förklaringen till att en del livsöden kan upplevas som orättvisa eller grymma. Ett exempel: En individ kan under hela sitt liv få erfara hur det är att ha ett fysiskt eller mentalt handikapp. Syftet är emellertid att individen skall erhålla en konkret förståelse av situationen. Detta för att i nästa liv kunna bli en duglig och inkännande läkare.

Så kallad 'existentiell stress' är ett reellt problem i dagens samhälle. Flertalet tror att de endast har ett liv att leva. I detta liv försöker de desperat pressa in alla aktiviteter och erfarenheter de vill ha eller tror sig behöva för att "vinna racet". Om de istället slappnade av en smula skulle de kanske kunna fastställa var de befinner sig, 'här och nu', och på så sätt optimera livsupplevelsen inom just detta område. Det är oklokt att forcera sin utveckling, det leder bara till att man havererar i sina försök. Bättre är att skynda långsamt; att metodiskt, steg för steg, gå vidare liksom tvekande. Detta är dock inte 'hip'; det anses tråkigt och osexigt. Ibland misslyckas vi faktiskt i livet. Men vi får alltid nya chanser, det är bara att försöka på nytt igen.

Födas som man eller kvinna?

Ingen är nu och för evigt man eller kvinna. Erfarenheten växlar, och enligt mig själv sker det i vissa cykliska perioder; 2x7 liv som man, 2x7 liv som kvinna. Övergången från man till kvinna och tvärt om kan inte ske i ett plötsligt hopp, en övergångsfas måste till. Härvid föds individer i tre olika 'förvandlingsfaser'; individer med homosexuell, bisexuell eller transsexuell läggning. Dessa stadier kan vara förknippade med fysisk eller mental påfrestning för det som sker är inget mindre än en metamorfos, en genomgripande omvandling.

Jag menar att debatten om sexuell läggning kan avskrivas. Fenomenet är helt naturligt och odramatiskt i sig. Andelen individer med avvikande sexualitet kommer alltid finnas upp till en viss nivå, varken mer eller mindre. Även i djurvärlden existerar fenomenet och har alltid funnits där, även om vi inte sett det förrän nyligen. De 2x7 liven för män och kvinnor handlar om materiell respektive andlig orientering. I de första sju livsperioderna utvecklas män och kvinnor på det materiella planet. I de sju påföljande liven sker en andlig utveckling.

Metoder för ihågkomst

Det finns många metoder att minnas tidigare liv. Den enklaste och mest spontana är att se ett föremål, en plats eller en person som genom association väcker en hågkomst till liv, en minnesbild som inte har med det nuvarande livet att göra. Ett annat sätt är att i drömmen uppleva en plats som man tveklöst känner igen men där man inte varit 'på riktigt'. Sen finns förstås möjligheten att man besöker en fysisk plats och att minnen därigenom dyker upp om svunna tider. Att resa till platser utomlands är en ganska säker 'hint' om att man faktiskt levt där i ett tidigare liv. Allt vi gör går i cykler och vi återupplever ständigt historiska erfarenheter.

Vill man gå lite mer vetenskapligt till väga kan man göra en s.k. "regression", det finns mer eller mindre utbildade terapeuter för sådant. Om man anar att traumatiska händelser ligger i det undermedvetna kan man tillkalla en skolad hypnotisör som mer systematiskt reder ut minnen, inte bara från barnaåren, utan från tidigare livsperioder. Men för vardagligt bruk kan det faktiskt räcka med en enkel självhypnos; att sätta sig bekvämt och räkna ner sig själv från tio till noll. Sen kan man 'rikta in' sessionen så att man till exempel deklamerar; "visa mig ett tidigare liv som har relevans för det jag upplever i min nuvarande livstid".

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 1/3/21, 1:12 PM av JRSN
Annons:
Carmarino
7/6/19, 3:31 PM
#1

Har använt mig av ett par olika regressionsband och upplevt en del tidigare liv. För mig känns de rätt, men det är ju inga konkreta bevis. Har aldrig fått tillräckligt mycket information för att kunna kolla om det stämmer. Däremot har jag inte upplevt att det varit några cykliska perioder, utan jag har varvat kvinnor och män lite "hipp som happ".

Inte alla liv har varit här på jorden, så de är ju helt omöjliga att kolla om de stämmer. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
7/6/19, 3:56 PM
#2

#1 Nej konkreta bevis är nog svårt att få. Däremot kan man ju göra en 'rimlighetsanalys' som ger en vink ifall resultaten i fråga kan stämma eller inte. Merparten av de liv jag minns har varit på jorden och jag har alltid varit man, vilket ju talar lite emot min egen hypotes. 🤦‍♂️ Hade också ett regressionsband förut och fick en del intressanta resultat, även utomjordiska. Mötte bl.a. ett telepatiskt folk på "Neptunus" som visade ett ufo-skepp i silver,  som de var mycket stolta över.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
7/6/19, 4:26 PM
#3

#2 Har ju inte gjort så jättemånga regressioner, men merparten av liven jag upplevde var också på jorden, fast i många olika skepnader. En gång fick jag en "snabbgenomgång" av alla mina liv, där jag bara minns ett fåtal. Det var i princip en genomgång av evolutionen.

Det var verkligen som att snabbspola en film, och bara stanna till på några få ställen. De två sista liven jag minns var dels som en lungfisk som var på väg att kravla upp på land, och dels som en sten av något slag. Då insåg jag att allting hör ihop, och att det finns "liv" även i det vi tror är döda ting.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
7/6/19, 6:33 PM
#4

#3 Vilken intressant och säkert lärorik tidsresa du fick! Att få uppleva andra livsformer hör ju inte till vanligheten och det vi inte ens förknippar med liv! Förstår att det gav andra perspektiv och insikter! Väldigt intressant också med upplevelser från andra planeter! Själv har jag vid ett tillfälle använt mig av en regressionsCD och jag fick fram minnen från ett tidigare liv där jag var man. Ingenting kan man ju bevisa mer än den bekräftande känslan som uppstod, det kändes verkligen Rätt när bilderna kom till mig. Jag förstod varför en viss relation med en person på jobbet såg ut på ett visst sätt i mitt nuvarande liv, vi kände varandra från det livet och vi hade en del ouppklarat som vi på något vis redde ut i detta liv (innan jag gjorde regressionsresan). Det var verkligen intressant när alla bitar föll på plats!


💖🧡💛💚💙💜

JRSN
7/6/19, 6:34 PM
#5

#3 Vilken fantastisk erfarenhet! Att ha en så detaljerad bild av sin egen evolution, och så långt tillbaka i tiden. Det enda jag har i den vägen är svaga minnesbilder av att ha varit en delfin, och eventuellt någon typ av chimpans. Men dessa är nog att karakterisera som människoväsen snarare än djurväsen… 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
7/6/19, 6:53 PM
#6

#4 Måste skaffa en ny regressions-CD. Den tidigare var ett sån't där gammalt kassetband som knappt finns längre. För det är verkligen intressant att rota i gamla liv, man får lite ledtrådar om varför man är som man är i detta livet! ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Carmarino
7/6/19, 6:55 PM
#7

#4 och #5 Minns ju inte alla liv under hela resan, för det var verkligen en snabbtur, men det var intressant att komma ner på "stennivå" och upptäcka att det faktiskt finns ett medvetande även där. Sedan dess ser jag på naturen på ett helt annat sätt.

#4 Ja, det är spännande när man börjar förstå sammanhanget mellan då och nu. Det är ju också en förklaring till varför vi känner samhörighet med vissa personer direkt, trots att vi aldrig har träffat dem förut, men också att vi instinktivt tycker mindre bra om andra personer som vi inte känner.

#5 Har nog haft flest inkarnationer i mer mänsklig form än som lungfisk och sten, men jag tror att jag fick en liten lektion i att vi är alla delar av samma universella själ. Alla är ett, men vi har valt att inkarnera här på jorden för att uppleva separationen från helheten. (Ja, jag vet att det låter flummigt, men jag har svårt att förklara så att det låter vettigt.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Andeljus]
7/7/19, 5:41 PM
#8

Jag vet att det står i sajtens regler att skeptiker inte är välkomna men vet ni jag är oerhört skeptisk till det här med tidigare liv så jag hoppas att sajtvärden inte raderar det här inlägget 😊

Men har ni tänkt på vilken enormt fin medial kunskap ni har som kan se liv men frågan är dom era egna eller är dom en andes liv ?

Skillnaden är att det ni förmedlar är inte era egna liv utan en andes liv som genom er berättar hur han eller hon levde under sin tid.

Det här är svårt att avslöja om man inte är van vid andligt arbete och det är så lätt att falla i tron om att det rör oss själva för vi får informationen i JAG form när det är en ande 🙂

Carmarino
7/7/19, 6:46 PM
#9

#8 Vi har alla olika "sanningar", beroende på vad vi är här på Jorden för att lära oss, och för mig stämmer inte det du säger. Visst är det en andes liv vi upplever i regressionen, men min sanning är att det är den del av anden som var jag en gång i tiden. Som jag skrev (försökte i alla fall) i #7 så är vi alla del av en och samma ande/själ. Vi är alla ett, men upplever oss som separerade.

När vi gör regressioner så får vi se det som är viktigt för oss att lära i det här livet. Om man sedan tror att det är någon annans liv eller ens eget spelar mindre roll. Det är ett själsminne som vi bär med oss helt enkelt.

Arbetar visserligen inte professionellt med andligt arbete, men är tillräckligt van vid det för att inte tro på vad som helst. Däremot tror jag på mina egna upplevelser - när jag känner att de vibrerar på samma frekvens som jag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
7/7/19, 7:13 PM
#10

#8 Jag tänker mig förstås att vi alla har en evig immateriell själ. Denna själ är inte på något sätt identisk med kroppen. Själen ser jag som; "den som betraktar", dvs en medveten enhet som läser av den aktuella kroppens sinnesorgan och skapar sig en upplevelse av individens liv. Min tidigare kropp i ett tidigare liv var inte ens då 'min', den var ett redskap för upplevelse som jag lånade tillfälligt. På samma sätt är min nuvarande kropp endast ett redskap som jag lånar, och kommer att lämna tillbaka.

P.s. Allmän skepticism är en sak, kontruktiv kritik en annan. Man måste ju kunna ifrågasätta ett och annat annars blir ju alla till slut bara en bunt ja-sägare och det är nog inte så lyckat. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Farwuq
7/8/19, 7:06 AM
#11

Jag har fått en liten glimt, och den var jag inte stolt över. Det verkar som om jag var verksam i Tjekan på den tiden.
🤐

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
7/8/19, 7:42 AM
#12

#11 Det är en av sidoeffekterna av att nysta i det förgångna. Det kommer oundvikligen upp saker och ting som man inte är helt tillfreds med. Tror ändå att fördelarna med att "släktforska" överväger nackdelarna. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Farwuq
7/8/19, 7:48 AM
#13

Jo jag minns min inställning till andra och hur förbannat självgod jag kände mig.
Inget att vara stolt över, jag beundrade min fina handskar; som enligt vad jag tänkte där och då: Handskar från Sovjetunionens bäste handskmakare.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
JRSN
7/8/19, 8:02 AM
#14

#13 Enligt en teori om livet kan vi inte forma vår tillvaro, endast gestalta den. Det är som att gå in i en filmrulle och en karaktär där. Det kanske innebär mindre inflytande men vi slipper den övergripande ansvarsbördan. Det är samma tanke som uttrycket; "filmen om mitt liv är redan skriven". ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Farwuq
7/8/19, 8:15 AM
#15

Jag var så snorkig och okultiverad att jag inte brydde mig om att jag kissade bredvid på dasset, jag var inte trevlig på något sätt.
Den ende som jag betraktade som jämlike var min kollega i dasset mitt emot.

Lustigt nog var jag längre än jag är nu, jag var säkert 190 cm.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Carmarino
7/8/19, 1:32 PM
#16

I ett av de liv jag upplevde, var även jag en synnerligen otrevlig person. Vi har säkert alla varit både "onda" och "goda" flera gånger om.

Jag har tydligen varit en mongolisk (tolkade jag det som) härskare någon gång på medeltiden, och jag kallades "den svarte fursten". Upplevde att jag satt till häst och skrattande högg ner folk med svärd till höger och vänster. Det var rena blodbadet.

Var otroligt avskydd och hatad, så till slut var det en som stack en kniv i ryggen på mig så att jag förblödde och dog. Om jag minns rätt så var det en av mina egna soldater. Satt till häst då, och personen som gjorde det stod på marken, så hugget tog i nedre delen av ryggen. I det här livet är jag född med en skada på ryggraden, runt 5:e ländkotan, som gör att jag nästan alltid har ont i ryggen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
7/8/19, 2:01 PM
#17

#16 Även våra sjukdomar tycks 'följa med' i kommande liv. Men om vi har möjlighet att göra något åt dem, behandla sjukdomarna, så kan vi slippa dem i kommande liv. De kan möjligtvis uppträda i symbolisk form men inte så framträdande. Även vårt utseende upprepas på något mystiskt sätt, vissa signifikativa drag lever vidare.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
7/8/19, 4:40 PM
#18

#17 Ja, vissa sjukdomar får vi förmodligen för att påminna om det vi är här för att "öva på". Fast för min del är det här livet lite av en viloinkarnation, eftersom jag tydligen inte alls ville inkarnera. Blev då lovad att jag skulle slippa alltför "tunga" uppgifter den här gången, om jag gjorde det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Farwuq
7/9/19, 6:50 AM
#19

#17 Det vill jag inte, jag har nog av min sjuka i detta liv. De räcker ha MS i ett liv.
Jag hoppas det är ett resultat av livet som Tjeka på 1920 - 30-talet, och att det blir färdigt med detta.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Carmarino
7/9/19, 3:20 PM
#20

#19 Skulle tro att du har utjämnat en hel del gammal karma genom din MS i det här livet. 👍🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
NiklasTyreso
7/9/19, 11:01 PM
#21

Jag har ett par mentala bilder som skulle kunna vara från tidigare liv v och har även varit på en regression med hypnos en gång, men för mig är tidigare liv eg inte så viktiga. Det jag tror är viktigt, i varje liv, är att träna sig att bli bättre på att göra gott och älska andra som sig själv.

Maghan70
7/10/19, 2:51 PM
#22

Jag har haft två väldigt verkliga drömmar tidigare.   I den första befann jag mig någonstans som påminner om tex Sumatra.  Jag var en liten pojke, jag hade inga kläder på mig, men jag gick till min far som befann sig  runt en lägereld med bara män. Jag måste varit runt… 2-3 år kanske.   Det verkade som om dom pratade igenom dagens händelser och berättade historier på ett annorlunda språk.   Det var kväll och varmt ute.   Alla hade bara typ skynke för dom nedre partierna.  Mörkare hy, mörkt hår, barfota.  Jag tror min far hövdingen tog på sig någon slags grej på huvudet inför denna kvällssamling , och en stav. 

Min pappa som tydligen var hövdning höll mig i sin famn och jag minns att jag kände mig så trygg att jag somnade till deras prat och genom att titta på lägerelden. 

------------------------------------------------------------------------------

I dröm två så var jag en fattig ung kvinna i Stockholm.. på typ 1500-talet.  Jag var piga till en väldigt framstående man.. Borgmästare?  vet ej.  Men han var inte snäll mot mig! Och dom hängde folk och torterade människor på ett ställe där det var kullerstensgata, i en stad.  Jag fick för mig att det var Stockholm, drottninggatan. 

På något sätt, så ägde denna borgmästare mig, utnyttjade mig på alla sätt och vis och jag ville inget annat än att komma bort från honom, men jag kunde inte fly av någon anledning, men ibland funderade jag på att dricka gift kommer jag ihåg.

[Andeljus]
7/11/19, 6:36 PM
#23

#9 Vi har alla olika "sanningar", beroende på vad vi är här på Jorden för att lära oss, och för mig stämmer inte det du säger. Visst är det en andes liv vi upplever i regressionen, men min sanning är att det är den del av anden som var jag en gång i tiden. Som jag skrev (försökte i alla fall) i #7 så är vi alla del av en och samma ande/själ. Vi är alla ett, men upplever oss som separerade.

När vi gör regressioner så får vi se det som är viktigt för oss att lära i det här livet. Om man sedan tror att det är någon annans liv eller ens eget spelar mindre roll. Det är ett själsminne som vi bär med oss helt enkelt.

Arbetar visserligen inte professionellt med andligt arbete, men är tillräckligt van vid det för att inte tro på vad som helst. Däremot tror jag på mina egna upplevelser - när jag känner att de vibrerar på samma frekvens som jag.

Har vi verkligen olika sanningar ?  och måste vi lära oss ?

Vi är fullkomliga själar och andar redan och vi behöver inte skylla saker på några tidigare liv det vi behöver göra är att se om vårt nuvarande hur vi kan förändra här och nu inte skylla saker på tidigare liv som inte ens har  existerat .

Det är en dålig genväg för att ta ansvar för det vi är här och nu i livet  🙂

Carmarino
7/11/19, 6:54 PM
#24

#23 Har jag någonstans skrivit att regression går ut på att inte "ta ansvar för det vi är här och nu i livet"? Dina kommentarer är väldigt nedlåtande tycker jag.

Jag har aldrig skyllt någonting på något som hänt i ett tidigare liv. Däremot kan en regression ge en förklaring på varför vi upplever saker i det här livet, och vad vi behöver jobba på att förändra.

Hur kan du vara så säker på att det inte har existerat några tidigare liv? Och menar du då att alla vi andra ska tro på det bara för att du säger att det är så? Att vara så kategorisk som du är, det är för mig det första tecknet på en "falsk profet".

Du får ursäkta mig om jag uttrycker mig bryskt, men jag har träffat alltför många självgoda besservissrar inom det andliga, för att stå ut med att återigen bli skriven på näsan vad jag ska tycka och tänka. Som någon klok person sa - vet inte vem - "innan man är riktigt säker på något så är man gärna tvärsäker".

För mig är ödmjukhet tecken på en högt utvecklad själ.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Andeljus]
7/11/19, 7:08 PM
#25

Att vara så kategorisk som du är, det är för mig det första tecknet på en "falsk profet".

Tack 🙂 jag avstår resten 🙂 Vandra i ljus 🙂

katsy
7/14/19, 11:11 PM
#26

Jag har aldrig gjort någon regression även om det vore spännande att få göra det. Jag tror också på att jag har levt tidigare liv och på att man någonstans genom dessa samlar på sig kunskaper av olika slag som man kan ”plocka fram” när det behövs. Medvetet eller omedvetet. Ibland förvånar jag mig själv genom att kunna och veta hur jag ska göra saker utan att ha lärt mig eller tidigare fått information om vad jag ska göra. Det händer allt för ofta under stress att jag kommer fram till lösningar som jag inte visste att jag visste. Att jag dessutom dras till att läsa om olika historiska epoker tror jag också har sin naturliga förklaring.

JRSN
7/15/19, 12:04 AM
#27

#26 Ja just det, vi dras till vissa platser och vissa tidsepoker. Orsaken är sannolikt att vi har varit där tidigare. På samma sätt får vi associationer av vissa personer, saker eller händelser som påminner om något som vi bär på omedvetet. 🏆🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Farwuq
7/15/19, 7:05 AM
#28

#27 Stämmer nog, jag är nästan fixerad vid en del områden i östra Europa.
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Carmarino
7/15/19, 1:07 PM
#29

#26 Så är det för mig också. Har t.ex. alltid tyckt väldigt illa om Frankrike. Enligt en regression jag gjorde beror det förmodligen på att jag blev halshuggen under franska revolutionen. Nej, jag var inte kunglig, utan en vanlig bondflicka, men av någon anledning blev jag halshuggen ändå. Det var väldigt obehagligt att uppleva det i regressionen, trots att jag betraktade det utifrån. Upplevde det som väl var inte som om jag var i kroppen.

Däremot dras jag till Skottland och tycker om både det skotska språket och säckpipemusik. Så förmodligen har jag haft ett (eller flera) bra liv där. Annars är jag en riktig "hemmakatt" som helst inte reser för långt bort från hembygden. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

NiklasTyreso
7/15/19, 4:27 PM
#30

När min dotter gick i förskokeklass ritade hon och klippte ut en gul judestjärna, fast hon hade aldrig sett någon sådan ens på bild. Hon visste inte vad den betydde. Så, jag tog med henne till Judiska museet där hon fick se en precis likadan. Var hon Jude i ett tidigare liv? Dottern är född exakt på minuten 366 dagar efter att min mormor drog sitt sista andetag och dog. Är min dotter en återfödelse av min mormor? Mormor levde under 1940-talet och var en vanlig bondtös från Västmanland och släkten har inget judiskt påbrå alls. Så, min dotter kan inte både vara en reinkarnering av min mormor och av en jude på 30-40-talet i tyskland. Minst en av dessa sammanträffanden är alltså felaktig. Bevis för reinkarnation är ofta svårt att få, utan är mer en fråga om vad man väljer att tro.

Upp till toppen
Annons: