Annons:
Etikettervisionerdrömmarlivsbetingelserandevärldens-naturlagar
Läst 2745 ggr
JRSN
7/5/19, 3:50 PM

Ut ur kroppen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som många andra var jag rejält skeptisk till det fenomen som kallas 'UKU'; Ut-ur-kroppen-upplevelse. Men spännande var det ju. Alltså inköpte jag en bok som hette "Ut ur kroppen" av Agneta Uppman. Det blev en bok som hängde med mig en tid. Läste den minst två gånger och gick sedan vidare till annan litteratur av Robert Monroe. Tror att jag inom mig hade en stark önskan att få uppleva den här mystiska separationen mellan kropp och medvetande, eller vad man skall säga. Studerade bakgrund, teori och metoder. Och så en dag, när jag minst anade det, så hände det faktiskt!

Ett märkligt uppvaknande

Det är i vår skärgårdsstuga en tidig sommarmorgon för kanske tjugo år sedan. Jag slumrar i sängen i ett tillstånd mitt mellan sömn och vaka. Plötsligt befinner jag mig trettio meter upp i luften, svävandes som en fågel. Spontant så brister jag ut i orden; "jag är ute!" Jag är lätt i kroppen och känner luften mot huden. Sakta svävar jag ner mot grannstugan i närheten, kalkberget under mig skimrar i solljuset, det är mycket vackert. Nu försöker jag manövrera i luften och har en del problem, kan inte styra alls. Sen går det lite bättre men blir lite orolig, för jag kommer allt längre hemifrån och jag tänker; "hur ska jag komma in i kroppen igen?". Jag gör en skarp sväng tillbaka upp mot vår egen stuga men luften bromsar en del. Så kommer jag på lösningen; jag behöver bara tänka tanken att jag är tillbaka. Det var rätt metod. På ett ögonblick är jag tillbaka i sängen igen och är helt förundrad över upplevelsen.

En kollektiv drömvärld

Nästa UKU, som sker efter ett par år, är av en helt annan karaktär. Jag vaknar då men befinner mig fortfarande i drömmen (lucid dreaming). Av någon anledning förstår jag att jag är mycket nära en UKU. I drömvärlden befinner jag mig inuti ett hus men inser att jag måste ut ur huset för att kunna flyga. I efterhand har jag förstått att huset i drömmen är jag själv, min egen kropp. Således slungar jag mig djärvt rakt genom ett fönster, som endast gör svagt motstånd. Väl ute, i den kollektiva drömvärlden, möter jag personer. Jag prövar att vinka åt dem och de vinkar tillbaka, alltså kan de se mig. Jag flyger över gräsängar och liknande. Men det är svårt att hålla höjden, denna 'drömkropp' tycks vara lite tyngre än 'luft', så jag glider ner på marken. Flygupplevelsen slutar.

En ickemateriell framtid

Åter några år senare och jag har ännu en UKU. Den är rätt 'spacad' för jag är nu komplett tyngdlös och totalt befriad från massan av min kropp. Känslan är enorm, oerhört befriande. Jag förstår att de här materiella kropparna vi bär på är oerhört tunga att släpa på, bära upp. Bara det att vara i en materiell dimension är bokstavligt talat 'tungt' för själen, en konstant ansträngning. Nu flyger jag över ett hus som jag aldrig sett men som jag förstår tillhör min syster i framtiden. Färgerna är inte helt naturtrogna utan har en "regnbågsprägel" över sig. Flera år senare får jag se detta hus i verkligheten då min syster flyttat in där med sin son. Av någon anledning har jag alltså tillfälligt fått ta en 'genväg' till en immateriell framtid; en slags 'idévärld'.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/27/20, 12:36 PM av JRSN
Annons:
Carmarino
7/5/19, 5:06 PM
#1

Har aldrig haft en UKU i vaket tillstånd, men på nätterna har jag ofta drömt om att jag flyger. Oftast sker det över havet. Därför känns det så välbekant när jag nu ser filmer som är gjorda med drönare och är filmade längs en kust eller över vatten. I vaket tillstånd har jag höjdskräck, men när jag flyger själv märker jag inget av den.

En enda gång har jag känt att jag var på väg att lämna kroppen i vaket tillstånd, men då kämpade jag emot allt jag kunde. Hade nämligen på känn att om jag gjorde det så skulle kroppen vara "upptagen" av någon annan när jag kom tillbaka. Kände det som om det fanns flera olika själar som bara väntade på att min kropp skulle bli "ledig". Det var under en tidsperiod när jag hade mina duster med de lägre energivarelserna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
7/5/19, 5:26 PM
#2

#1 Just innan man kan få en UKU så hamnar man ofta i "sömnparalys". Det är ett tillstånd när det 'brusar' i huvudet, man kan höra underliga ljud och att kroppen liksom vibrerar av en energi. Men det är också en tidpunkt då (åtminstone jag) känner en stark rädsla (att lämna kroppen). Jag kan tänka mig att rädslan är ett slags naturligt försvar, så att medvetandet inte ska lämna kroppen i tid och otid.

Tror inte att en annan själ/ande kan 'ta' din kropp så lätt, har inte hört talas om det. Men det var nog bra att du tog det säkra före det osäkra. Även om 'de' kanske inte kan överta den fysiska kroppen permanent så kan de nog 'sabotera' och hindra återinträdet en kort stund. Detta liknar den obehagliga typen av sömnparalys, då man är 'förstenad' för ett kort ögonblick och inte kan röra en enda muskel.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
7/5/19, 5:38 PM
#3

#2 Kan inte minnas att jag hade någon form av sömnparalys, för jag kunde röra mig, men jag kände starkt att rummet var fullt av själar. Kände också väldigt starkt att de ville använda min kropp. Men det var min upplevelse och det kan ju vara olika för olika personer. För min del tror jag att det var en del av min "träning" i att skydda mig mot att bli attackerad av lägre energier.

Min mor berättade för övrigt att hon var övertygad om att hon "blivit bortbytt" när hon var ca två år gammal. Då drabbades hon av en svår sjukdom. Tror det var lunginflammation. (Detta var innan penicillinet börjat användas.) Det var länge ovisst om hon skulle överleva, men till slut så vände det.

Hon berättade att hon inte var samma person före som efter, utan hade helt ändrat karaktär. Visserligen var hon bara två, men jag har för mig att hon kom ihåg det ändå. Dessutom kan man se på foton att hon såg annorlunda ut efter sjukdomen. Därför trodde hon att den själ som tidigare hade bott i kroppen hade ångrat sig och istället för att dö så bestämde den sig för att lämna över till en annan själ.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
7/5/19, 6:16 PM
#4

#3 Det stämmer säkert att själar kan "byta plats" under vissa omständigheter. En konsekvens av ett oändligt universum (om man tror på det) är att det då också existerar ett oändligt antal kopior av en själv och andra. Tidslinjen kan således ändras ibland och framtiden ta en annan väg. Kanske träder då en annan själ in som i allt övrigt liknar den tidigare själen.

Kom att tänka på en annan sak apropå risken att någon "tar ens plats" i den fysiska kroppen. UKU-kroppen lär ju fortfarande vara fäst vid den fysiska kroppen genom den s.k. 'silversträngen'. Rent tekniskt så har ju då UKU'n inte lämnat kroppen utan är fortfarande förankrad i den. Detta kanske förhindrar främmande andars intrång.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Sabah
7/5/19, 6:36 PM
#5

Jag har haft UKU vid flera tillfällen. Jag vaknade alltid med en speciell känsla när jag landade i min kropp. Jag brukade besöka platser där jag bott i tidigare liv. Vid ett tillfälle befann jag mig i ett stall, jag visste att det hade varit mitt, det fanns människor där, de såg mig inte. Jag såg inga hästar. Jag visste inte vart jag befann mig geografiskt, gick därför ut för att kanske få en uppfattning om miljö/plats men trots att jag svävade högre och längre bort förstod jag inte vart jag befann mig. Landade tillslut i min kropp och vaknade.


💖🧡💛💚💙💜

JRSN
7/5/19, 6:43 PM
#6

#5 Intressant, Sabah! Alltså ännu ett sätt att få information om tidigare liv. Jag har inte så många UKU's nuförtiden men tror det beror på att jag generellt sett mår mycket bättre än jag gjorde på den tiden. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Carmarino
7/5/19, 6:47 PM
#7

#4 Ja, silversträngen finns ju, och den beskyddar nog för det mesta. I mitt fall så tror jag att jag skulle lära mig att inte experimentera för mycket med olika tekniker. Jag hade också läst Agneta Uppmans bok - och många andra - och det kändes spännande att testa.

Eftersom jag just då var inne i en fas där jag kämpade mycket med att hålla de lägre energierna från mig, så var det inte riktigt läge att ge sig iväg från kroppen. Fick den informationen så tydligt att jag kände att jag måste lyssna på den.

Numera känner jag inte något behov av att testa. Trivs bäst här hemma. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

NiklasTyreso
7/5/19, 11:19 PM
#8

Intressanta erfarenheter ni har! Resor till fysiska platser eller framtiden! Jag har endast vid ett tillfälle i vaket tillstånd vid meditation upplevt att min ande var på väg någon dm ut ur kroppen och vände sig om och tittade bakom mig, fast min fysiska kropp fortfarande satt och mediterade med ansiktet frammåt. Det händer att jag instruerar min vård/ande att lämna kroppen och utföra uppdrag under sömnen. Jag minns oftast inte vårdens resa men kan ofta få bekräftelse på att den varit och gjort vad den skulle. Det finns en särskild plats som jag aldrig fysiskt varit på men som jag skickat min vård tiłl och just den platsen har jag mentala bilder av, som om jag hade varit där med upplevelse av väder, temperatur, byggnadsmaterialet struktur, vinden som berör mig och min känsla när jag är på platsen och min minnesbild är att det är natt när jag är där (för det är under sömnen min vård far). Men rent fysiskt objektivt har jag aldrig varit där.

JRSN
7/6/19, 9:00 AM
#9

#8 I tanken reser vi snabbt och enkelt till alla platser vi har kännedom om. Skillnaden mellan tankeresor och UKU's är nog inte så stor egentligen. För även om man har en halvmateriell kropp med sig så är det svårt att påverka materien i någon högre grad. Största vinsten ligger i att inhämta olika typer av information.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Andeljus]
7/7/19, 5:12 PM
#10

Det här har alltid vart helt naturligt för mig och nu gör jag det enkelt för mig och kopierar in en artikel som jag skrev för många år sedan men den är inte redigerad och lite slarvig med stavning och sånt men hur som den beskriver lite ytligt om Astralprojektion nåt som jag gör varje dag i vaket tillstånd . Och för er som inte vet vem Wolf är så är han min andliga guide och trogna följeslagare  🙂

Astral Projektion är nåt som många funderar över och kan tycka det verkar väldigt svårt men faktum är att astralreser det gör vi allihop under sömnens gång men vi kan även träna upp dom medvetet under vaket tillstånd förflytta oss i tid och rum.Vi kan besöka vilka platser vi vill under vilka århundraden vi vill.

Har du tänkt på att du kunnat vakna och känt som om du verkligen befunnit dig på en plats,som om du verkligen kunde ta på dom personer som befann sig i din "dröm" där doft,känsla,smak och personer är lika fysisk som när du är vaken då har du vart ute på en astral tripp.

Det som sker är att anden lämnar kroppen och genom ett silversnöre som är fäst vid solar plexus kan anden färdas fritt hur långt och mycket som helst och det här utgör ingen som helst fara mot kroppen tvärtom anden behöver sin frihet att kunna frigöra sig från den fysiska tunga kroppen mellan varven.

Min första resa som jag minns gjorde jag som barn där jag flög över berg som sen visade sig finnas i min guides hemland.Jag var så medveten om vad som pågick att jag en lång lång tid efter var helt övertygad om att jag hade förmågan att flyga och som barn försökte jag ju så klart men fysiskt gick det inte medan anden rätt som det var kunde dra i väg.

Att astralresa är sunt och läkande för anden för tänk dig själv att vara instängd för jämnan i en fysisk kropp som kanske har många krämpor,tankar,känslor och alla upplevelser vi genom livet möter många gånger av traumatisk natur.Så för att hämta kraft,att ladda sina batterier så reser anden fritt mellan världarna men är ändå konstant bunden till kroppen genom det silver snöre som är fäst vid solar plexus.

Det här snöret går aldrig av inte förrän den dagen vi verkligen är klar med jordelivet,det kan inte gå av annars utan det krävs verkligen att nu är kroppen klar då först släpper silver snöret sitt fäste.

Jag ska ta några exempel ur egen erfarenhet både med min tvillingflamma Wolf och med bekanta där dom astralrest hem till mig.

Ett exempel är via ett forum där jag en morgon kände närvaron av en medlem så starkt,hur hon rörde sig i mitt hem och den här personen har aldrig vart hit varken före eller efter.Jag tog upp det nån dag senare med henne och då kunde hon i detalj beskriva hur det såg ut hemma hos mig,hon var så pricksäker i all den tid hon varken före eller efter nån gång satt sin fot i mitt hem.

Hon hörde en mansröst och en kvinnoröst vilket var Wolf och jag som i vanlig ordning babblar på dygnet runt med varandra.Att få läsa hennes rader om hur hon beskrev mitt hem var underbart fantastiskt för hon hade verkligen vart där och kunde med både färg och möblemang beskriva mitt hem.Mitt hem är ganska annorlunda och jag går i en egen stil vilket man inte bara så där prickar in.

En annan resa jag företog själv var hem till Wolf på andra sidan,det är dit jag drar när jag reser iväg och vi umgås och har kul på alla vis.

Den här gången badade vi i en å som ligger i närheten av vårat hem i andevärlden och består av en del sten stora som små.Nu bad jag Wolf han skulle ge mig nån form av bevis efter resan att jag varit där och efter en stund faller jag och slår i min andekropps knä varvid Wolf säger att om ett tag kommer du att ha ett blåmärke på ditt fysiska knä vilket visar du har vart här och mycket riktigt ett blåmärke kom på ett knä jag inte alls gjort mig illa på.

Det här var en vaken medveten resa och den visar så klart på hur vi verkligen förflyttar oss och även den som aldrig hört om astralresor reser under sömnens tillstånd.

Jag är en morgontidig prick och på den här tiden bodde jag i anexet till mina föräldrars gård,en mysig gammal lya i markplan.I vanlig ordning hade jag fönstret öppet med myggnät för att katterna inte skulle smita ut .Fönstret har två lufter och plötsligt ser jag min far stå utanför den delen som inte hade myggnät.

Min första tanke blev att nu har han dött och han sa hej och nånting mer jag inte kan minnas nu och uppfattade honom inte helt sen försvann han efter en god stund och han är inte den som går ut klockan fyra på natten.

Jag sprang snabbt in till mangårdsbyggnaden för att kolla att inget hänt för min tanke var han ville visa han gått över och jag tänkte i stunden inte astralt men där låg både mor och far snarkandes som vanligt så far hade helt enkelt astralrest och han har inte kunskap om detta så det visar att vi både medvetet och omedvetet företar oss astrala resor oavsett vi tror på dom eller inte.

Idag reser jag fritt när helst jag känner sen många år tillbaka,kan stå i en kö i affären eller banken och plötsligt känna hur anden lämnar kroppen och får då snabbt dra tillbaka anden för ibland kan det vara fel tillfälle och man kan undra hur man ser ut i sin min så vissa ställen där måste jag stoppa anden men får min ande som den vill skulle den fara runt för jämnan.

Alla kan träna upp detta både medvetet och omedvetet eftersom vi redan reser under sömnen besitter vi kunskapen att resa astralt,det är inget nytt för anden tvärtom helt naturligt och behövligt för anden behöver sin frihet att röra sig fritt utan vår fysiska tunga kropp.

På andra sidan har vi en andekropp lika fysisk som vår jordiska vilket innebär att under astrala resor kan vi med vår andekropp känna andras,vi kan känna kramar och pussar,vi känner smak och doft.Vi kan sitta till bords och njuta av en god middag med våra nära och kära som vi saknar här.

Det finns inga gränser för vad anden kan göra dom enda gränser som finns säger Wolf är dom gränser vi själva sätter upp men släpper vi dom blockeringarna finns ett enormt och underbart universum att utforska Blomma

JRSN
7/7/19, 6:56 PM
#11

#10 Helt fantasktisk redogörelse om astralresor! Bra att få bekräftat att silversträngen inte kan gå av hur som helst, vi behöver alltså inte vara rädda för "bodysnatchers" som skulle kunna ta vår kropp när vi är 'ute'. Det är lätt att tänka sig att astralresor sker helt spontant när vi sover. Det borde således vara alla våra rädslor som utgör det största hindret för astralprojektioner. Så om vi kan lägga bort dessa rädslor och koncentrera oss på 'tekniken' så är nog mycket vunnet. 🏆

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Farwuq
7/8/19, 7:09 AM
#12

Jag har varit ute ett antal gånger.
En del platser liknade vår, andra gjorde det däremot inte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
7/8/19, 7:45 AM
#13

#12 Japp, många märkliga platser finns det, man kan bli helt förvånad! 🤪

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Farwuq
7/8/19, 8:10 AM
#14

De finns de som är tankeväckande.
Jag var en gång i en sönderbombad stad, där träffade jag en pojke, kanske 12-13 år gammal. Han tog mig  vid handen och vi gick fram mot en tegelmur.
»Det var här som jag dog« , sade han och pekade på muren.
I skadorna på muren satt en massa vaxliknade vitgula klumpar.
Vitfosfor tänkte jag, han dödades vid ett bombanfall, troligen i Dresden.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maghan70
7/8/19, 5:39 PM
#15

Vad intressant att läsa om era upplevelser!  Jag har själv upplevt UKU och astrala resor i drömmarna. Jag har också sett silvertråden vid en UKU en gång. 

Men ofta drömmer jag att jag är ute och flyger, den drömkroppen är lite tung, så ibland måste jag vifta väldigt med armarna, ibland går det väldigt lätt att flyga. Jag är ofta uppe i träd. 

I samband med dom här återkommande resorna så har jag lärt mig att dra till mig föremål… t ex en penna som ligger på ett bord.  Jag sträcker ut min hand och tänker att pennan ska landa i  handen och så landar den i handen.  Jag behöver bara tänka saker till mig, så kommer dom flygandes till mig. 

Och i en annan astral resa så, var jag ute och flög utanför där jag bodde och såg en räv, så jag bestämde mig för att följa efter räven och se vart den skulle och vad den gjorde.  Jag kunde då nästan se och känna hur räven tänkte, och vad han såg framför sig.

NiklasTyreso
7/8/19, 6:00 PM
#16

Maghan70, du var nog på gång att besätta räven, så räven blev besatt med din ande. Vissa menar att det är så hamnskiftare gör, istället för att själva transformeras till ett djur.

Maghan70
7/8/19, 6:02 PM
#17

#16 Aha, intressant. Måste googla på hamnskiftare. 🙂

NiklasTyreso
7/8/19, 10:47 PM
#18

Maghan70: "Jag kunde då nästan se och känna hur räven tänkte, och vad han såg framför sig. " Om människors ande kan besätta ett djur och se och uppleva allt djuret tar in via sina sinnen, då är steget inte långt till att styra djuret. JRSN: "Bra att få bekräftat att silversträngen inte kan gå av hur som helst, vi behöver alltså inte vara rädda för "bodysnatchers" som skulle kunna ta vår kropp när vi är 'ute'" Om en människa kan låta sin ande gå in i ett djur och besätta ett djur, varför skulle inte olika väsen och andar kunna besätta människor och ta kontroll över människans kropp? Så, jag tror att det finns risker. Kanske inte specifikt med utanför kroppen upplevelser bara, utan för att kontakt med andeväsen kan leda till de egoistiska mål andar har, snarare än det människan söker och önskar. Min upplevelse är att andar har svårt att manifestera sig i denna världen, de kan inte leva irl i denna värld. Därför kan vissa andar vilja besätta en människa (eller ett djur) för att få en chans att vandra i vår värld.

JRSN
7/8/19, 11:04 PM
#19

#18 Hm, eller demoner, vilket är något av en käpphäst för mig. Demoner kan och har förmågan att besätta en människa (eller ett djur) om tillfälle ges. Men inte permanent (om det inte går sällsamt illa). Demoner kan drivas ut och människan bli den hon ursprungligen var igen. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
7/9/19, 10:36 PM
#20

Kanske tror du att bara demoner kan besätta andra varelser, medan jag tror att många andeväsen kan det. Det är helt ok! Alla måste inte tro lika hela tiden.

Annons:
JRSN
7/9/19, 10:46 PM
#21

#20 Har inte tänkt på det. Så du menar att vilket väsen som helst i princip kan besätta ett annat väsen?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
7/9/19, 11:13 PM
#22

Jag tror inte att djur har tillräcklig föreställningsförmåga för att komma på tanken att öva sig eller skapa metoder för att besätta andra. Men intelligenta andar tror jag kan besätta andra med kropp oavsett om det är de är dödas andar, jättar, demoner mm, mm. Att besätta en annan varelse mot dennes vilja är lika respektlöst som när människor våldtar andra personer. De flesta människor och andeväsen känner en grundläggande respekt för andras gränser, men inte alla människor eller andar är goda och respektfulla.

[Andeljus]
7/11/19, 5:28 PM
#23

#21 Har inte tänkt på det. Så du menar att vilket väsen som helst i princip kan besätta ett annat väsen?

Visst är det så det är inte enbart demoner som kan besätta oss men det kan vara besittning på både ont och gott och många gånger blir folk rädda och tror dom har en demon eller en ond ande med sig om dom inte kan kommunicera och där tar rädslan över.

Jag är övertygad om att vi alla har förmågan att kommunicera med andra sidan,en del via Telepati,drömmar eller som mig med röst som från vilken fysisk person jag pratar med men oavsett hur det går till så kan alla men alla har inte tilliten och där kan det bli väldigt fel om man blir rädd för man inte förstår och då kan många tro det rör sig om ont fast det inte alls behöver vara så utan tvärtom.

Sen har vi dom som livnär sig på vår energi så som en jordbunden men även från ljuset kan dom komma men här har vi med två skilda saker att göra och den ena är från ljuset där dom genom känslor försöker förmedla sig så pass så vi kan bli helt slut eller rent av få känslan av deras sjukdomar som dom hade under sitt liv.Det kan vara självmord,mord och en massa annan tragik och vill nån nå fram så kan sånt lätt misstolkas och människor blir rädda istället för att inse hur någon förmedlar sig.

Vi har också dom jordbundna som du skrivit om så bra i en annan tråd och minns jag rätt nu tog du upp just det där med att dom livnär sig på vår energi och hur dom kan följa med oss från olika platser och det kan bli oerhört jobbigt om man inte vet vad man har att göra med.

En jordbunden kan lätt misstolkas som en ond lymmel och demon när det i själva verket handlar om ett rop på hjälp i ren desperation. Ser vi på fysiskt levande människor som mår riktigt dåligt så har dom också förmågan att föra över allt sitt och livnära sig på andras energi genom att hela tiden hålla på om sina problem så ingen annan får plats bara dom och såna människor orkar vi inte med och måste för vår egen skull ta avstånd från och samma med jordbundna som blir på det viset så måste den avlägsnas andligt genom ett medium,shaman,häxa eller vad man nu är.

Har man inte kunskap om dom då kan man själv gå omkull och tro att det är jag själv som mår pyton när det istället handlar om en vilsen rädd ande som med all kraft försöker ropa på hjälp. Många som mår psykiskt dåligt har ofta dom med sig helt ovetandes och kan gå ett helt liv utan att förstå hur öppen och mottagliga dom är andligt. Det här går i generationer eller så besöker någon en plats med aktivitet och en ande ser ett ljus som hen tar fasta på och bara följer med genom livet med en person.

Det finns många varianter och jag tänker inte dra upp alla här i tråden men en till som gäller mig och min guide som jag står närmare än någon annan.

Han har fri tillgång till mig  och min kropp och är i mig dygnets alla timmar något som finns i det kontrakt och andliga äktenskap jag har med honom att gå den Shamanska vägen så jag är aldrig själv och han är styrande oavsett jag går ner i trance eller bara är i vardagen men här är det gott och inget ont, inget energislukande på något vis tvärtom så fyller han mig med både styrka och glädje men vi har den överenskommelsen innan min inkarnation att så ska vi jobba och fungera och så var det på hans tid i livet att jag var i honom 24/7 vilket ger oss enormt fina resurser att jobba andligt på ett djupare plan att vi alltid är där med varandra och vi behöver aldrig åkalla eller göra nån ceremoni,bön eller liknande för vi bara är  och han besitter mig så som jag besatt honom under hans livstid.

Här har vi det goda, vi är konstant ett och uppkopplade på varandra nåt som är A och O inom shamanism att aldrig vara ledig tvärtom man ska dygnets alla timmar finnas där för andra sidan och vara tillgänglig däremot måste man stänga igen dörrar för andra för annars kan det bli en hemsk trafik men min guide där är det annat och orden andlig besatt har fått en negativ klang och innebörd för man glömmer att det finns en oerhört viktig positiv sida också vad gäller våra guider för där finns enbart kärlek  ❤️

Det gäller naturligtvis att kunna skilja allt det här åt och det gör inte alla men där kommer vi in som ägnar vår tid åt att rena och förmedla och jag har många varianter genom åren som helt vart ljuset men av rädsla så har människor trott att dom haft ont med sig när det bara har handlat om rop på hjälp eller en guide som vill vara med och hjälpa någon  på livets väg 🙂

NiklasTyreso
7/11/19, 11:14 PM
#24

Andeljus skrev: "Visst är det så det är inte enbart demoner som kan besätta oss men det kan vara besittning på både ont och gott och många gånger blir folk rädda och tror dom har en demon eller en ond ande med sig om dom inte kan kommunicera". Besittning på gott och ont. Som gott kan jag tänka mig när en särskild fågel uppenbarar sig hemma hos en anhörig till en som har dött. I folktron är vanligt att anhöriga besöker oss i form av en fågel. Om fågeln låter den dödes ande besätta fågeln för att det är en kärleksfull hälsning till oss som lever kvar, då är det besättelse på gott. Andeljus, att du har en andlig guide som du har daglig kontakt med och nästan är gift med, men det betyder inte för mig att du är besatt. Lika lite som jag kallar fysiska gifta par irl som besatt och besättare. För du menar väll inte att din guide tar över din kropp och får dig att göra eller säga saker som du aldrig skulle göra själv? Inte ens en profet eller spiritist behöver vara besatt av en viss ande, de bara säger det de upplever anden vill förmedla. Att vara besatt handlar om att tappa kontrollen över sin egen kropp och göra det anden bestämmer, inte det du bestämmer. Därför är det nästan alltid en gränslös kränkning mot den besattes integritet, när någon form av ande tar sig in i någons kropp och tar över styrningen så ägaren av kroppen inte själv kan bestämma vad den ska göra.

P.O
7/12/19, 11:40 AM
#25

Jag har en killkompis som såg att jag satt kvar i soffan när jag redan gått till toaletten för 5 min sen och min andra jag reste upp från soffan och skred vidare till toalettdörren och försvann när jag redan satt där inne. En lördag morgon ringde plötsligt min mamma och sa att hon såg mig inatt och jag kommer inte ens ihåg det. En annan gång så var jag i köket och killkompis var i vardagsrummet och hörde min röst och undrar vad jag sa men jag hörde inget alls, jag sa inget heller för jag hörde ingen röst som liknar min röst. Min katt ligger bredvid mig i soffan och jag brukar klappa honom när han ska försöka sova men den här gången gjorde jag inte det, inte alls då när han plötsligt vaknade upp med blicken mot mig "vad gör du, jag sover!" då förstår jag att det var min osynliga hand och jag var först omedveten till att bli medveten. 👩 🐈

JRSN
7/12/19, 11:38 PM
#26

#25 Intressant fenomen, P.O. Tycks vara så att det är någon fördröjning hos någon av dina subtila kroppar, eller tvärt om, osäkert vad som händer. Har du själv någon förklaring på vad det är som sker? 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Andeljus]
7/13/19, 5:22 PM
#27

#24 Niklas, 

Andeljus, att du har en andlig guide som du har daglig kontakt med och nästan är gift med, men det betyder inte för mig att du är besatt. Lika lite som jag kallar fysiska gifta par irl som besatt och besättare.

Bra fråga där 👍 och det är så enkelt att vi kan inte jämföra andliga äktenskap som ingåtts på andra sidan innan inkarnationen med fysiska äktenskap för dom är vitt skilda saker.Ett andligt äktenskap går helt ut på att viga sitt liv åt den ande som är ens följeslagare den som vi är evigt förbunden med även kallad tvillingflamman som vi endast har en av.

Några menar att flammor kan inkarnera samtidigt men det skulle aldrig fungera för dessa två kan aldrig vara skilda åt om dom hamnar på olika platser och dom skulle inte heller kunna ingå ett jordiskt förhållande just för arbeten,skola med mera gör att dom behöver stundvis separeras och en flammorna kan helt enkelt aldrig en enda sekund vara ifrån varandra .

För du menar väll inte att din guide tar över din kropp och får dig att göra eller säga saker som du aldrig skulle göra själv?

Nej nej nej han gör aldrig något som är av ondo tvärtom men ja jag menar exakt det att han besitter mig och tar över min kropp  och vi är även båda i min kropp men ibland får jag lov att lämna den så han får jobba ifred för min kropp är Wolfs länk att nå ut när han har något viktigt att förmedla men han gör det med ren kärlek om än på ett bestämt sätt för att kunna nå fram.

Att vara besatt handlar om att tappa kontrollen över sin egen kropp och göra det anden bestämmer, inte det du bestämmer.

Som jag skrev ovan finns två former av besatt den goda och den onda men här handlar det enbart om det goda och ibland är det på det viset att Wolf behöver låna min kropp och göra det han bestämt inte vad jag tycker eller bestämmer och det beror helt på vilken uppgift vi har att utföra och jag räcker inte alltid till alla gånger och då får han ta över och så har det alltid vart och kommer att förbli tills den dagen jag återförenas med min kära på andra sidan.

Det här är nog svårt att ta in och det är svårt för mig att förklara för man behöver vara med om det själv och man måste också vara med och se det goda som det verkligen gör. Besatt är ett ord som är tungt och förknippas med ont men det har två sidor och det är alltid den goda sidan som ska segra allt annat ska slås ner och där kommer Wolfs och min uppgift in och han behöver gå in i min fysiska kropp för det finns saker som jag med mina mänskliga sinnen inte kan förmedla. Det här är så naturligt för mig och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt för vi kompletterar varandra perfekt men en sak är viktig att förstå och det är att jag har gett honom tillåtelsen annars skulle han inte ta över mig och det är en underbar känsla och samarbete som jag önskar jag kunde beskriva i ord  men den måste upplevas och levas med i vardagen för att förstå🙂

#25 P.O Det där låter lite som jag beskrev om min far ovan och det är vår andekropp som beger sig iväg och den ser lika ut som den vi har i jordisk form. Det intressanta är att vi ofta säger vi ser lika ut på andra sidan som här men faktum är att vår andekropp och utseende på andra sidan är den som är den naturliga inte det utseende som vi har här, rör jag till det nu kanske 😃

Nä men det är ganska enkelt vi har våra utseenden på andra sidan och det är andra sidans utseende (andekroppen) vi är likt här  inte tvärtom 😎

Det du berättar påminner mig om något jag läste för många år sedan och det var i en helt vanlig tidning som inget hade  att göra med något andligt. Nu minns jag inte detaljerat men det var ett par som hade åkt utomlands någonstans där det var natt i Sverige men dag eller senare eftermiddagen i det landet paret besökte.

Hemma hade dom en god bekant som låg och sov men båda fick dom syn på honom där dom var och tänkte är han här och började gå mot honom men så bara försvann han.

Minns inte detaljerat och mer än så men dom ringde i alla fall hem till Sverige och fick veta att han hade legat hemma och sovit så där var hans andekropp ute på en skön avslappnade tripp och det här var inga andliga människor men dom visste båda två vem dom sett och kunde omöjligt förstå det där så dom resor du företar dig P.O är inte konstiga alls tvärtom helt naturliga för vår ande behöver lämna vår fysiska kropp och hämta kraft och energi, helt enkelt vila sig för det är för anden ett oerhört tufft jobb att befinna sig i jordiska fängsel.

Annons:
Dioramabyggare
10/29/19, 1:34 AM
#28

Tack JRSN och alla ni andra som har skrivit i tråden!

Jag står i begrepp att göra en astralresa, men jag kommer inte att göra det förrän jag träffar mitt andliga "ankare" (ett medium jag känner). Tidigare har jag några gånger skickat ut en "tankedrönare", långt långt ut i världsrymden, och där upplevt underbart vackra, väldigt klara kulörer och mönster; lite som på den här bilden.

https://www.fulcrumgallery.com/product-images/P807105-10/taken-under-the-wing-of-the-small-magellanic-cloud.jpg

JRSN
10/29/19, 11:41 AM
#29

#28 Hm, en planerad astralresa! Ja, varför inte, det var faktiskt så jag gjorde, den där första gången jag lämnade den fysiska kroppen. Jag trodde förstås inte riktigt det skulle hända, men det blev faktiskt så. Jag tror att ju starkare intresse (vilja) man har desto större är chanserna att det verkligen sker. ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
10/29/19, 12:06 PM
#30

#29: ja, det känns jättespännande, både att tänka på och att göra den där "resan", och lite "otäckt" samtidigt… men jag känner att jag är i trygga händer inför den.

Silent Wolf
11/8/21, 9:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Har upplevt detta och det var det mest varmaste känslan jag haft.
Var som en gardin drogs upp och mötte endast kärlek utan hat eller hämnd, Kärlekens fanns endast. Man fick gå genom livet som i en blixtbelysning och se vilka man påverkat. Men utan straff eller något. Hur vi samtalade är en gåta för vi använde inga orala ord utan direkt mellan Kärleken och mig. Kan inte kalla det annat än Kärlek. För aldrig känt eller trott, att något sådant skulle ske. Straffet bestod i att man levat, men nu var detta en upplevelse utan likt något annat. Var sorgsen, att återvända till kroppen igen. Varken innan eller efter har jag upplevt något så vackert.

Varma Andetag

  • Redigerat 11/8/21, 9:29 AM av Silent Wolf
JRSN
11/8/21, 11:17 AM
#32

#31: Mäktigt! Påminner om en 'nära-döden-upplevelse', men dessa upplevelser är ju mycket nära besläktade. Att se sitt liv passera revy, som i blixtbelysning, kan eventuellt ske utan att själen lämnar kroppen. En del berättar om fenomenet i samband med att en olycka är nära att ske, kanske en bilkrock eller liknande. I andra fall upplever man sig först lämna den fysiska kroppen, för att sedan erfara olika sfärer och tillvaroplan, kombinerat med en ovanlig och andlig upplevelse.

Det starka medveta ljuset, kärleksljuset, tolkar jag själv som vårt högre jag, en själ som delar vår livsväg. Det högre jaget, eller 'Ledsagaren', ser dock livsvägen 'simultant', i alla delar på en gång. Återblicken av livet tros vara en objektiv betraktelse, ett utdrag ur en av människans eteriska kroppar; minneskroppen. Människan straffas inte efter döden men man kan ibland förebrå sig själv vissa handlingar, vilka kan framkalla ångest.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
11/9/21, 2:30 AM
#33

#27: just det här inlägget väcker upp mycket känslor och minnen när det gäller tvillingflammor och själsliga äktenskap som är gjorda i ljuset..har en kvinnlig guide som heter erisia och som är min flamma..vi har varit inkarnerad tillsammans en gång hon var dock ung vid det tillfället och jag var en gråhårig gubbe,hade vitt långt hår å tillika skägg var klädd i bylsiga kläder,precis som du dragit lakan flera varv runt kroppen,hade en liten påse med örter som var knuten runt min midja och en stav som var nästan lika lång som jag var och det var inristade symboler i den,vet dock inte hur vi träffades,minns dock att vi var på väg till marknaden för att köpa frukt och att jag sedan skulle ut till fälten och ta hand om d skadade..var krig i området och det här är ca 1100 år före kristus..vi skildes åt och hon talade om att jag skulle vara försiktig och jag i min tur lovade jag skulle vara hemma innan skymningen..så blev inte fallet tyvärr..även jag dog ute på fältet den dagen,har några vaga minnen om att jag hittade någon som var vid liv men att personen behövde hjälp på ett annat sätt för att få övergången klar,försökte lindra på alla möjliga sätt varpå jag känner något brännande som kommer från ryggen och ut ovanför magen..sen är det svart,har vaga minnen men erisia visade det hela mer små filmsekvenser för mig..nu visar hon sekvensen från hennes sida..d är så ..så mycket som rörs upp..jag är så tacksam att vi inte inkarnerar samtidigt längre,jag skulle inte palla det och jag vet att även hon fick sig en tankeställare utan dess like..iallafall detta är från hennes sida..när jag inte kommit hem som jag lovat så visste hon redan,men att hon slog undan tanken även om det var den rätta,känslorna hon förmedlade är så sjukt ledsamt,hon gick ut på fälten och letade mig nonstop,på tredje dan hittade hon mig,den sorgen och den vanmakten..fy faan säger jag bara rent ut sagt..vill absolut inte uppleva det igen..flammor ska inte inkarnera samtidigt eftersom det kommer sätta sig i alla liv som man genomgår om man nu kommer så långt att man börjar minnas visa sekvenser och sedan får sig en helhet i det hela.

sen har vi dessa själsliga äktenskap som sker i ljuset som är på en helt annan nivå och som genomsyrar nästan alla liv men som inte har det där starka bandet som flammorna har men som du träffar på i varje liv och som är heligt,har även en själssyster men hon är inte inkarnerad här utan hon kommer vid healing och när jag tar imot så finns hon alltid med och det här är från tiden som jag har mest minnen ifrån och d flesta besök jag fått och varit i och det är indianerna som vi kallar dem,d visar saker i drömmarna är med och dansar å trummar när det är healing på g..har en väldigt stark koppling till dem,även den jag har själsligt äktenskap med finns här inkarnerad på denna jord ..men ska inte blandas ihop med ett sk äktenskap mellan 2 människor och en kyrka,det själsliga äktenskapet är något som följer dig dig oavsett i vilken tidperiod du lever i..är ett heligt band som upprättas mellan er,cermonin är sjukt fin och upprättas i ljuset

vet dock inte varför jag berättade detta..men har en mening med det som allt annat =)

Upp till toppen
Annons: