Annons:
Etiketterspökengengångarevålnadersynskhet
Läst 1145 ggr
JRSN
2019-06-30 11:26

Spöket i loppisbutiken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha tagit min dagliga promenad i kvarteret gick jag in i en lokal loppisbutik. Inte för att jag behövde något särskilt utan bara för att titta lite på prylarna. Ibland kan man ju göra ett kap och hitta något som går att använda. Längst inne i butiken hade de gjort iordning en klädavdelning. Jag kollade lite förstrött men det var mest damkläder. Tänkte dock på att luften var ovanligt kvav, jag kände mig tung i huvudet. Kunde det vara en kvardröjande ande? Var detta orsaken till stagnationen i rummet?

Med ens fick jag en (inre) vision av en rundlätt man i en beige slät kostym. Mannen var kalhårig och kanske i 60-årsåldern. Jag funderade inte mer på saken just då, hade lite bråttom så jag drog mig bort mot utgången. Inget speciellt hände under resten av dagen. Men på natten, i ett drömtillstånd, var jag inne i samma butik igen. Mannen från dagen innan var där men nu hände något annat. En smal dörr öppnades upp i ena väggen (där det inte fanns någon dörr i levande livet). Det var nu mannens tur att gå till andra sidan, till den andliga världen. Han var mycket artig och bugade sig belevat. Sen klev han in genom dörren, drömvisionen slutade.

Tunnelbanestationen

Vid ett annat tillfälle är jag inte ens på plats när en ande presenterar sig. Jag är i drömmen, men jag känner igen en viss tunnelbanestation och dess ena ände där ingen utgång finns. Jag förstår att det måste vara anden efter en person som kastat sig på spåret och omkommit just där. Men jag är något stressad, till och med i drömmen, inleder därför ingen konversation med anden, som man nog bör. Därför visualiserar jag en ljusportal som öppnas upp och som mannen går in i. (Tror det var en ung man, är inte helt säker) Förhoppningsvis förlöpte allt bra så att han kunde gå vidare till den andra sidan och möta bekanta själar. Fick känslan av att jag blev blixtinkallad, i drömmen, för att agera medium och inte låta detta ärende dra ut på tiden.

Märkligt nog är det oftare jag agerar medium i drömmen, än i verkliga livet. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-01 09:36 av JRSN
Annons:
Ghosthunter
2019-06-30 19:12
#1

Jag har jobbat på ett par olika secondhand-butiker och visst är det mycket energier och spökerier där. Andar följer med vissa möbler och pryttlar. Jag har bevittnat att saker rör på sig, faller ned från hyllor, sett många skuggor, hört både röster och andra ljud, sett ljusfenomen…etc..etc. Det bästa var nog när jag såg en halv ande komma gåendes mellan hyllorna. Jag såg bara vänstra sidan av anden och det var så tydligt att om jag inte hade sett bara halva, så hade jag trott att det var en levande människa.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
2019-06-30 20:44
#2

#1 Ja, det borde egentligen vara standard att man utför någon slags rening av loppisprylar, annat än tvättning, lätt uppfräschning och så. Hm, en halv ande, undras varför det blir så, har hört det på annat håll. Energin som anden uppbådar kanske inte räcker till mer än så. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
2019-06-30 21:43
#3

#2 Jag tror också att det beror på brist av energi.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

NiklasTyreso
2019-07-01 23:30
#4

Jag har i något inlägg på forumet här skrivit om en plats som är förtrollad så både jag (som vunnit orienteringstävlingar) och andra personer tappar orienteringen och lokalsinnet, t o m så lantmätare mätte fel vid dragning av järnvägen. Jag fick för mig att det var en kvardröjande bitter ande från mycket länge sedan som satt förtrollningen där. När jag gick förbi platsen, på 2 åkrars avstånd, på midsommarafton bad jag till Gud för anden där, att den skulle få besöka sin plats så mycket den vill men få bo i Guds ljus och välsignelse. Jag upplevde inget, då. Igår när jag stängde ner (från andliga besökare) som vanligt när jag skulle sova så fick jag en syn/drömbild. Det var att jag var i ett mörkt rum med en stor lucka på väggen som är halvöppen utåt. In genom luckan lyser ett varmt gult ljus som av solnedgång på sommaren. På väg ut genom luckan, från mörkret till till ljuset var anden av hon jag bett för på midsommarafton! Hon tittade snabbt tillbaka på mig och försvann sedan ut i ljuset. Och jag somnade och sov en lugn god sömn.

Denna kommentar har tagits bort.
JRSN
2019-07-02 10:46
#6

#4 (Det tycks ha blivit dubbla inlägg när du skrev, tog bort ett av dem.)

Minns att du berättade om detta, det kan vara det här inlägget. Vilken fin berättelse om den halvöppna luckan på väggen. Det verkar uppenbart att anden skickade en hälsning och liksom tackade för hjälpen! 🏆

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Dioramabyggare
2019-11-03 14:37
#7

#1: hur ser en ande ut? Hur ser en halv ande ut? 🤔

Upp till toppen
Annons: