Annons:
Etiketternaturväsensmåfolkälvor
Läst 1779 ggr
JRSN
6/29/19, 6:22 AM

Feer - Finns dom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Feer, små människoliknande väsen (gå till 1.23) med vingar, finns dom på riktigt eller är det endast mytologi? Ingen riktigt övertygande forskning har kunnat visa att dessa varelser är verkliga. Den dokumentation som existerar är summarisk, suddig, utan bra beskrivning vad gäller plats, tid och annan relevant information.

Och ändå, själva tanken på små flygande människor är svår att avfärda rakt av. Om dessa varelser skulle kunna flyga så måste de vara mycket små, i storleksordningen en dm eller mindre. Skelettet skulle behöva vara superlätt men starkt. Vad skulle de leva av, frukt som videolänken ovan antyder, kanske nektar som kolibrier?

Det är lätt att tänka sig att alla varelser på jorden utvecklingsmässigt går mot en flygande variant. Var fåglar från början djurarter som fann en fördel i att kunna lämna jordytan, för kortare eller längre perioder? Kommer även människan röra sig i den riktningen? För närvarande tycks vi snarare bli än större och kraftigare.

Det mesta tyder tyvärr på att de fakta som finns har fabricerats på ett eller annat sätt. Men vem vet, tillvaron är mystisk och sanningen överträffar ofta dikten.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Bodies of strange creatures were found in a basementSkeletal winged bodies of fairies, werewolves and aliens were said to have been found in the basement of ...
  • Redigerat 12/28/20, 3:18 PM av JRSN
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Maghan70
6/29/19, 2:59 PM
#2

Jag har träffat på feér som barn i skogen.  Jag vet inte om alla kan se? Men jag var ett känsligt och intuitivt barn.  Har även skrivit dikter om dom för att bevara minnet 😃 Har även sett vättar och väsen, men mer då i mitt inre som jag kan se dom och förnimma dom.

JRSN
6/29/19, 4:37 PM
#3

#2 Vill du berätta lite mer om féerna? Hur stora/små var de? Var de fysiska varelser eller mer väsen av 'lättare materia'? ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
6/29/19, 6:08 PM
#4

Jag tror att dom finns, för jag tror ju på andra väsen också. Deras anatomi och vad dom äter är nog ganska betydelselöst…för de är väl andliga väsen, som spöken är? #2 Spännande…det vill jag också veta mer om🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Maghan70
7/1/19, 6:07 PM
#5

Bland annat en gång, så såg jag att det bildades en virvel av dimma i skogen på en plats där solen sken och det var lite mossa där. Efter ett tag såg jag att det var feer/älvor som dansade i ring. Dom var rätt små.. uppskattningsvis… 20-25 cm höga. Jag satt på en sten på lite avstånd och såg på. Det var häftigt att se. Jag kanske var runt 8-9 år då

Maghan70
7/1/19, 6:09 PM
#6

Dimvirveln snurrade alltså. Fick känslan att dom skapade den eller gillade att leka i dimman.

Annons:
Maghan70
7/1/19, 6:17 PM
#7

Dom var inte fysiska varelser men kunde anta en halvfysisk kropp genom att t ex utnyttja dimman

Maghan70
7/1/19, 6:17 PM
#8
JRSN
7/1/19, 7:53 PM
#9

#5 #6 #7 Tack för berättelsen, jätteintressant! 👍 Ska försöka spana efter féer/älvor när jag är ute i skogen tidigt någon gång. Hoppas jag fortfarande har förmågan att se dem. Känns som att naturen var mer jungfruelig/magisk för några årtionden sen, nu tycks den ha tappat något av sin förtrollning. Även naturväsen påverkas förmodligen av miljöförstöring etc.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Sabah
7/1/19, 9:56 PM
#10

Underbart att ha fått uppleva sådant! 🙂 Tack för att du delar med dig, jag kan riktigt se det framför mig! 🙂


💖🧡💛💚💙💜

NiklasTyreso
7/1/19, 10:53 PM
#11

I nordisk folktro är ljusaferna/ljusälvorna men tsvarigheten till Europas och Storbritanniens feer. Ljusaferna/älvorna bor i luften och dansar i dimmorna. Förargar man dem kan de sätta sjukdomar på en. Wikipedia har en bra artikel om feer på engelska: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fairy

JRSN
7/2/19, 10:24 AM
#12

#11 Tack för länken, Niklas! Som också framgår av artikeln så är berättelsen "En Midsommarnattsdröm" av William Shakespeare inspirerad av Älvornas rike och vad som utspelar sig där. 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
7/2/19, 9:17 PM
#13

#11 Tack för länken! Jag minns att dom blev "sura" över min närvaro, men jag blev till slut accepterad av dom eftersom jag inte gjorde mycket väsen av mig.

Annons:
P.O
7/12/19, 10:07 AM
#14

Jag har en älva hemma hos mig i min lägenhet på hösten och vintern och våren, sedan är hon ute med sina andra älvor där ute på somrarna för att det är hennes naturliga tillstånd. Hon har trollslända vingar och begie liten kropp och lika lång som en tom toalett rulle och när hon pratar med mig så låter hon gullig med en liten röst så jag måste prata med samma röst (härma) för att hon låter så gulligt! 😄🧚‍♀️

RandomNameGenerator
6/11/20, 10:09 AM
#15

Jag tror dom äter den goda honung som feérna kan framkalla i människan. 

Dom får blodet  och anden att  smaka sötare

JRSN
6/11/20, 12:02 PM
#16

#15 Kan du utveckla det. Varför framkallar féerna 'god honung' i människan? Och vad används denna honung till? 😮

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

RandomNameGenerator
6/11/20, 5:15 PM
#17

#16 Låt oss säga att när man är "kär", så smakar kroppen mer honung eller sötare. Och sånt gillar och dras feer till. Kort och gott, kan försöka förklara på ett annat sätt, Men det har mer med spirit attachment att göra än feerna i sig.

JRSN
6/11/20, 6:36 PM
#18

#17 Aha, jag förstår! 😊 Kärlekens sötma!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
6/12/20, 10:40 AM
#19

Jag tror att de är energivarelser och jag tror att de visar sig så utifrån vår förväntan, som vi förväntar oss att de ska se ut och vara.
Några medium har sagt att jag har feer omkring mig, andra har sagt små änglar.
Som jag har skrivit i forumet förut så frågade jag Ariel om skillnaden mellan feer och små änglar, och svaret var "det ligger i betraktarens öga".
Jag tror också att det finns en uppsjö olika energivarelser.

När det gäller naturväsen, energivarelser som finns i vår natur, så tror jag att de är mer eller mindre som vilda djur. De är inte goda eller onda direkt och reagerar på hur vi beter oss. Möter vi dem med kärlek så kan de vara ganska vänliga en del av dem, andra kanske bara fräser som en vildkatt ändå.
Möter vi dem med fientlighet lr orespekt så är det garanterat det vi får tillbaka.
Men jag tror alltså att det finns en uppsjö olika och att vi gärna klumpar ihop dem för mkt, att det finns långt mer variationer på energivarelser än vad vi har kunskap om och när vi beskriver dem för varandra så tror vi att vi talar om samma men det kanske vi inte gör. Vilken också kan förklara hur olika de kan bete sig osv.

Jag har ju fått kontakt med ett vattenväsen, nyligen, en liten svart med stora ögon och spetsiga tänder, jag uppfattar inga ben så troligen har den en fena ist för ben, som en sjöjungfru.
Den spottade och fräste åt mig först men jag mötte den med kärlek och efter det så hälsar den glatt på mig när jag passerar, hoppar upp som en delfin ur vattnet :)

Men min poäng är alltså att jag tror att vår fyrkantiga mänskliga hjärna hindrar oss från att se hela bilden och alla variationer, att vi vill stoppa dem i små prydliga fack. Men jag tror att det är som att sätta arter på insekter, ungefär.
Så då behöver vi en mkt medial och openminded Carl Von Linné :)

skina
6/12/20, 10:51 AM
#20

Jo, tillägg. Min dotter är också  lite medial. När hon var i 10-12 års ålder och började få hormonell obalans osv så drog hon till sig en liten svart fräsande sak. Energin var som en vildkatt ungefär. 
Den drogs till hennes känslomässiga obalans.
Jag hade lite jobb att få ut den ur huset så den inte kom tillbaka, tyvärr var jag lite okunnig om vad det var, så efter att ha stoppat den i ett vitt nät och slängt ut den i urskogen och den kom tillbaka så är jag rädd att jag sköt den med en vit pil och att jag kanske dödade den :(  Vilket jag beklagar stort, men det var 20 år sen, så jag var lite okunnig om allt sådant och väldigt beskyddande av barn.
Den såg iaf ut ungefär som det lilla svarta trollet i Mumintrollen, en kunnig person sa att ett annat namn för en sådan energiparasit är Negs och de ska inte vara så lätta att bli av med.

Så det är nog inte bara "kärlekens sötma" de kan dras till utan starka känslor överhuvudtaget och särskilt från mediala människor, tror jag.
Vi lyser som fyrbloss för dem och när vi är i obalans så är vi mer oskyddade än annars, som t ex i tonåren eller stora trauman osv.

De större energivarelserna Mothmans beskrivs ju dras till stora olyckor, panikkänslor alltså.

Annons:
JRSN
6/12/20, 12:41 PM
#21

#19 #20 Ska man förstå det så att de här naturväsendena eller energivarelserna består av 'psykisk materia', tankemateria? De är alltså inte synliga i den materiella världen?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
6/12/20, 2:09 PM
#22

Jag är ingen expert i ämnet, men så tror jag iaf, det är min egen erfarenhet iaf.

Sen kan jag ju inte det här med olika dimensioner och om de väljer att visa sig för icke eller mindre mediala emellanåt och att mer mediala människor kan uppfatta dem även när de inte har menat det.

Som vattenvarelsen jag "såg", (ser den inte med mina ögon men uppfattar den i mitt sinne, så jag även ser vad den gör), den hade ju inte för avsikt att visa sig utan fräste åt mig först med bara de stora ögonen i princip över vattenytan utom när den fräste och visade sina vassa tänder.
Likaså den lilla ettriga varelsen på min dotters rum.

Hur uppfattar du dem då?
Menar du att det är en fysisk varelse som faktiskt äter, lever och dör som vi?

JRSN
6/12/20, 2:59 PM
#23

#22 Du är väl en expert så god som någon, du ser dem ju. Jag försöker bara förstå vad de är för några och, på en höft, vilken dimension de lever i. Jag tror också att de är 'psykiska väsen', dvs vi uppfattar dem med vårt andliga sinne. Dessvärre ser jag inte dessa väsen så ofta men det kan nog bero på att jag i regel inte är 'inställd' på att se. Om jag skulle försöka skulle jag nog uppfatta ett och annat. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
6/12/20, 4:38 PM
#24

De finns inte heller på alla platser.. Men leta rätt på en gammal beteshage, t ex. Gärna en solig kulle med träd, där finns det vad vi kallar tomtar iaf.
Älvor har jag uppfattat på en naturlig äng i skogen, i en liten dal vid vatten. Så jag tror att de har sina favoritplatser och att de delar upp sig lite, håller sig till sin sort

Men det får inte röra sig för mkt människor i området heller, det påverkar, upplever jag iaf :)

Samma för mig, jag springer förbi med min hund. Jag har tänkt många gånger att man skulle behöva stanna upp, helst sitta på en stubbe på natten och bara ta in.
Sjutton ibland när man springer omkring ser man ju inte ens grannen, ha ha.
Man måste också öppna sina sinnen och känna energin omkring sig, bästa förklaring är som när man leker blindbok och försöker uppfatta var de andra finns utan att kunna se dem.

RandomNameGenerator
6/12/20, 6:20 PM
#25

#20 ja verkligen. Panikkänslor älskar vissa energiväsen. 
Panik, dödsångest och liknande när hela kroppen blir till ett stressat adrenalinpåslag då kan man räkna med att dom finns där. Alla starka känslor menar jag kan dom här energivarelserna "äta" av. Och har man en gåva för det där kan man locka till sig olika typer. Man lär sig med tiden.

Jag ser dock inte så mycket. Ska försöka öva upp min visualiseringsteknik, men jag känner desto mer.

Det finns ju som sagt SRA där det går ut på att framkalla såna tillstånd (Men ja har läst regler och vet att vi inte får diskutera satanism)

JRSN
6/12/20, 6:59 PM
#26

#24 Ja, det är bra tips, ska försöka tona in på detta i sommar, om/när saker och ting lugnar ner sig. Just nu tycker jag det händer alldeles för mycket, nästan varje dag är det något nytt. Men ibland på sommaren kan det bli en avslappnad stämning och då kan man passa på att sätta sig i en skogsglänta och meditera en smula.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
6/12/20, 7:09 PM
#27

#25 Det stämmer att satanism inte bör diskuteras. Men ordagrant så är det att man inte får 'propagera' (tala för) ämnet. Men om man har lite fingertoppskänsla så kan man dock beröra vissa saker på ett neutralt, informativt, sätt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
[ghostdoggy]
6/21/20, 5:24 PM
#28

allt handlar hur öppna vi är för alla dimensioner,parallella världar osv ,har vi den minsta tvekan av att d inte finns el att d är bara sagor så är den kanalen blockerad.blir bara svårare å svårare med tiden att få upp den igen,finns fullt med energiväsen runt oss,alla är dock inte lika trevliga..lol..men man lär sig med tiden att hantera det,vi är bundna och jordade till denna planet men d betyder inte att vi inte kan se och känna d som finns runt oss när den kanalen är öppen,däremot är det svårare att resa med kroppen till d olika dimensionerna eftersom kroppen e låst till denna dimension,men vår astrala kropp är inte låst el själen,är bara vi själva som kan sätta begränsningarna ingen annan

JRSN
6/21/20, 9:36 PM
#29

#28 Jo, det kritiska sinnet är förödande när det gäller att försöka förnimma väsen och varelser i olika dimensioner. Vi västerländska människor har väldigt lätt att rationalisera bort upplevelser såsom fantasier och tankeprodukter. Men träning ger färdighet, det är som att lära sig cykla.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
6/25/20, 12:43 PM
#30

Jag går ju ofta och drömmer, tar in väldigt mycket energi från naturen omkring mig, det är så jag fyller på mina batterier, särskilt i skogen.
Då är man också mera öppen för om det är en energi i närheten.
Man skulle kunna kalla det en lättare meditation, där jag går in lite i mig själv men samtidigt sträcker ut "tentaklerna"..

JRSN
6/25/20, 4:45 PM
#31

Härom dagen fick jag faktiskt syn på en lite tomte, alldeles vid stranden vid en trädrot. Han var väldigt söt och ca. en halv meter hög. När jag ställde frågan om det fanns en 'fru tomte' också visade sig en kvinnlig varelse, blyg och lite mullig. Detta var alldeles bredvid en strandpromenad som är livligt besökt av gångare och cyklister. Men stället var skyddat och harmoniskt trots närheten till vägen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
6/26/20, 9:52 AM
#32

Nej, men vad gulligt att frun kom då också :)
Hur ställde du frågan, med ord eller med tanken?

Jag förnimmer dem ju bra, har aldrig sett dem, men som sagt, man skenar ju förbi med hunden och hinner inte riktigt till vardags.

JRSN
6/26/20, 6:21 PM
#33

#32 Ställde frågan i huvudet bara, i tanken. Då kom hon fram, liknade faktiskt en 'rumpnisse' från Astrid Lindgrens 'Ronja Rövardotter'. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

RandomNameGenerator
6/28/20, 9:07 PM
#34

Man kan komma jättelångt genom att ställa frågor i huvudet eller bara ha en dialog med dom på så sätt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: