Annons:
Etiketteränglartidig-historiabiblisktnibiru
Läst 2256 ggr
JRSN
6/27/19, 3:41 PM

Elohim - Fallna Änglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elohim, Nefilim (Nephilim) och Anunaki (Anunnaki), är det olika beteckningar på samma kategori av väsenden? Därom tvista de lärde. Själv skulle jag gissa att det förhåller sig så, likheterna är så påtagliga. Det handlar i alla avseenden om något slag av änglar (troligen fysiska änglar) som 'kastas ner' till jorden. De kommer därav att kallas 'fallna änglar'. Men vad var det egentligen som hände, varför blev de förvisade till Jorden? När vi läser de något kryptiska berättelserna står det att änglarna tog sig jordiska hustrur. Var detta den 'synd' som fördrev dem från sin ursprungliga hemvist?

Människornas skapare

Efter vad jag förstår är Elohim en gruppering inom Anu's fysiska änglar, Anu står här för den bebodda planeten tillhörande Nibiru (Marduk), solens binära tvilling. Anu är ett rymdfarande folk och de koloniserar sannolikt flera planeter i vår kosmiska närhet, Jorden är en av dessa planeter. Enligt författaren Zecharia Sitchin var metallen guld ett av målen med koloniseringen. Men änglafolket själva var missnöjda med det hårda arbetet att bryta guld ur gruvor; en strejk, ett uppror, startade. Följden av detta blev att änglafolket beslöt att skapa sig en primitiv arbetare (Lulu Amelu). Arbetaren var en genetisk mix av en jordisk primat och änglafolket själva.

Änglarnas inbördeskrig

Den gruppering (Enki's hus) inom änglaskaran som hade framställt människan kom alltmer att ta parti för sin skapelse. Människorna var ju trots allt inte bara en teknisk produkt, de var besläktade med Elohim; de var i sanning ett brödrafolk. Men den officiella hållningen från Anu (under ledning av Enlil, Jordens herre) var att hela detta företag var en styggelse; ett direkt brott mot Anu's lagar. Samtidigt fanns en avund från Enlil's folk, de eftertraktade 'arbetarna' och ville ha dem för egen del. Enki's hus motsatte sig detta bestämt.

Konfrontationen var oundviklig och ett regelrätt krig utbröt. Kanske ägde detta rum i samband med att den stora pyramiden i Giza höll på att färdigställas. Zecharia Sitchin antyder att den stora pyramiden kom att stå i centrum av detta krig. Enki's hus tog strid och hade vissa framgångar. Men inget kunde i längden stå emot Anu's enorma resurser och högteknologiska vapen. Enki's hus förlorade till slut striden och segrarna tog över styret över människorna och "rebellerna" inom änglafolket. Från denna punkt 'demoniseras' Elohim; de blir förtalade.

Elohim's straff

Vad blev egentligen Elohim's straff för upproret mot Anu? Efter vad jag kan läsa ut så blev bestraffningen närmast ohygglig. Att 'kastas ner' betyder i det här fallet att låsas fast i den jordiska karmacykeln. Vad innebär det och hur går det till? Man får komma ihåg att Anu's teknologi var och är hundratals år före vår egen. Det de gjorde var att placera upprorsmakarna i speciella förslutna "kammare". Däri fördes Elohim in i vad som kallas "kryosömn"; en metod att försänka de drabbade i ett komatillstånd. De var inte döda, inte vid medvetande men liksom konserverade i tiden. Vad händer då? Eftersom dessa behållare förvaras på jordisk mark så kommer Elohim's själar återfödas, men de föds inte längre som änglavarelser utan som "vanliga" människor.

Så är förhållandet än till denna dag. Människans skapare är bundna till jorden och hänvisade till en viss punkt i framtiden när behållarna skall öppnas. Vissa människor föds således (med änglars kraft) till stordåd på jorden. Men i slutänden går de alltid en förlust tillmötes. Detta återspeglar deras karmiska situation.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 1/4/21, 7:38 PM av JRSN
Annons:
Maghan70
6/27/19, 4:45 PM
#1

Jag tycker detta är intressant! Jag har själv läst Enoks bok där det står lite mer ingående om dom fallna änglarna och hur dom fick barn med människors barn. Det står även i bibeln, men inte så mycket mer.

Elohim är också ett annat av Guds namn ; Gud skaparen.  (ingen annan lägre gud)  På korset, innan Jesus dog så utropade Jesus: - Eloi (Förkortning för Elohim) Eloi, lama sabachthani.. Det betyder i runda slängor: - Min Fader, varför har du övergivit mig?  Jesus, sade så, för att det också var en del i Guds plan innan hans död.  Vi människor kan också uppleva ibland samma sak när vi är i svårigheter… -Gud, varför hör du inte mig?

Men det jag har läst till mig från Enoks bok är att Nephilimerna egentligen var rätt grymma och dom började till slut att äta människokött och höll på med DNA-manipulering, därav vissa målningar av t ex människa/häst.. minns inte vad dom kallas. 

Men Gud tyckte att hans skapelse hade blivit korrupt, förstörd. Den enda som hade rätt DNA kvar, var Noak och hans familj.  Och han fick till uppgift att rädda två par av varje djurart också.  För Gud tänkte ju dränka hela skapelsen i vrede över att dom fallna änglarna hade korrumperat Guds skapelses DNA. 

Det står i bibeln:  Matt 24:37-41 Ty som det var i Noas dagar, så skall det vara vid Människosonens återkomst.

Man märker ju idag hur vi genmanipulerar både grönsaker, grödor, djur och människor. Jag tror inte att det är bra att man äter genmanipulerad mat. Det finns exempel på hur energin i grönsaken/frukten/grödan ändrar energi innehåll. 

Tack för en intressant artikel!

Lussan20
6/27/19, 5:06 PM
#2

Var det inte så att de fallna änglarna tog sig kroppar av kött och blod, men de blev jättar och ben efter dessa giganter har väl hittats ? lårben som är dubbelt så långa och grova. Den möjligheten för änglarna togs bort samtidigt med syndafloden och de drunknade ihop med alla de som inte brydde sig om Gud och hans varningar.

Boken synen av David Wilkerson har knockat människor med sina profetior om tiden vi lever i. Jag började skriva in datum mm då saker hände, både stort och smått. Tiden innan Jesu återkomst. Tyvärr försvann den i flytten, men minns en del som skulle hända som nu hänt. Man tror att David mördades pga av sin syn på de yttersta dagarna som kom mitt i en tid av framgångsteologi. -När man bara skulle be så fick man-. Minns även hans bok korset och stiletten som också blev film.

Mycket om änglarna var intressant läsning, tack från WL🌺

Maghan70
6/27/19, 5:10 PM
#3

#2 Det mesta finns på youtube. Hittade en länk angående David Wilkerson och prophecy. 

https://www.youtube.com/watch?v=5zAnRtBj2tA

Angående fynden av jätteskeletten så har jag kollat en video.. minns inte nu vilken, men ett musei institut i USA har konfiskerat dessa skelett och sen dess har man inte sett till dom mer.   Varför ställs dom inte ut för visning? Videon talade också om orsaken till varför man vill undanhålla dessa fynd.. det var något med att sanningen inte får komma fram och det går emot Darwinismen.

JRSN
6/27/19, 5:25 PM
#4

#1 Om att Nephilims var grymma och kanske även kannibalistiska: Så kan det ha varit, absolut. En annan variant är förstås att "segrarna skrev historien", dvs att Enlil med anhang målade upp Nephilim att vara djävlar i största allmänhet. Att de ägnade sig åt DNA-manipulation är säkert sant. De hade sannolikt ingen given mall att följa utan fick gå efter 'trial and error'. Det blev nog en del groteska väsen innan de träffade rätt.

Eftersom teknologin på den tiden var rätt hög så var det troligen nedfryst DNA av olika djur som förvarades på Arken, det skulle kunna förklara 'platsproblemet'. Nej, mat som är genmanipulerad är inte bra. Man får hoppas att det alltid kommer att framgå av varudeklarationen. 😎

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
6/27/19, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#5

Det finns ju många intressanta målningar av både nephilimer och ufo som vatikanstaten ägar, men här kommer några jag googlade på  i all hast. 

Bild 3, tror jag det blir, (minsta bilden)  är en bild av David och jätten Goliat i en kamp, där David till slut får ner Goliat genom att kasta sten med slangbella på hans häl… därav ordet akilles-häl= svaghet.  Jag tror att grekiskans Akilles och Goliat var  kanske en och samma person eller om det fanns fler krigar-jättar.

JRSN
6/27/19, 5:37 PM
#6

#2 Ja, intressant med jättarna. Om man ser på gamla sumeriska bilder så är gudasönerna betydligt längre än människorna. En avkomma mellan dessa kan alltså ha skapat ett jättesläkte. Uppenbarligen finns de inte kvar men lämningar av ben tyder ju på att de faktiskt har funnits. Om man läser mellan raderna så gick de inte så bra överens med människorna (såg sig som lite förmer)? De levde troligen också avskilt från människorna, förutom en och annan (tänker på Goliat som kung David tog kål på). ☝️

* David Wilkerson är ny för mig, jag får läsa på lite.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Maghan70
6/27/19, 5:45 PM
#7

#6  Ja, läste precis att Goliat bara var 198  eller 290 cm lång, men då måste han varit hybrid kanske om han bara var 198cm , för dom riktigt stora jättarna var ju betydligt högre än så.  Uppemot 3 meter. 

Beskrivning[redigera | redigera wikitext]

Goljat beskrivs som "sex alnar och ett kvarter lång" i Bibeln, det vill säga ungefär 290 cm. Längden anges dock till fyra alnar och ett kvarter i Dödahavsrullarna samt i Septuaginta, vilket ungefär blir 198 cm. Han hade kopparpansar på sig som vägde 5 000 siklar (cirka 50 kg).

Maghan70
6/27/19, 5:55 PM
#8

Denna länk är intressant ifall man vill veta mer om Enoks bok och Fallna änglarna och bibelsammanhanget.  Det är trots allt katolska kyrkan som bestämt vilka böcker som ska få finnas i vår bibel idag.  Men jag läser gärna dom icke kanoniserade böckerna för att få mera kunskap. 

http://www.eaec-se.org/articles/Torell/som_det_var_i_noas_dagar.htm

Många gånger så ger bibeln väldigt knapphändig information tycker jag.  Man måste veta mer sammanhang, historia och hur det var kulturellt och moraliskt  för att förstå bibeln har jag upptäckt.

NiklasTyreso
6/28/19, 12:06 AM
#9

Elohim i Bibeln är ett av Guds namn. Det märkliga med detta namn på den monoteistiske guden är att det är i plural/flertal där El betyder gud och ändelsen him berättar att det är flertal. Namnet Elohim betyder alltså gudarna på hebreiska. Det finns en passage i Första Moseboken dör änglar får barn med människor och då skapas jättar står det. (De där bilderna på jätteskelett är jag övertygad om är fejk). I folklig judisk mytologi som inte står i judarnas bibel växte uppfattningar fram om att satan och hans änglar kastats ner från himmelen för de var olydiga mot Gud och det nämner Jesus i en passage i evangelierna, så det kom med i de kristnas nya testamente. Något hundratal år innan skrevs Enoks bok ner som nämner fallna änglar och annat mytologist som inte står i judendomens bibel. Så Jesus återberättade bara en myt om fallna änglar som redan var spridd i 100 år. I Jobs boks första kapitel i den judiska bibeln är djävulen/satan en lydig ängel som jobbar på Guds befallning med att pröva människor om de lever upp till Guds moraliska standard, så i Jobs bok är satan inte ännu en fallen ängel.

JRSN
6/28/19, 6:55 AM
#10

#9 En del bilder och videor med jätteskelett är säkert 'CGI', datorkonstuktioner. Men inte allt tror jag, med tanke på att t.ex. vissa ansiktsmasker av sten inte passar vanliga människor, men dock människor med större avstånd mellan ögonen.

Att en av änglarna jobbar på Guds befallning med att pröva människorna verkar logiskt. Det stämmer liksom med vår tidsera, motsättningarnas tid. En 'åklagare' finns som agerar tvärt emot Jesus riktlinjer. I detta kaos som uppstår kan då människorna jobba med att utveckla en känslomässig och mental standard.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
6/28/19, 7:52 AM
#11

Gissa vad jag fann då jag letade efter en CD?

Jo där låg boken -synen-.I bland sammanfaller saker så märkligt. Nu orkade jag bara bläddra, men slogs av allt som skett efter -73-.

I inledningsorden skriver David. -Jag har inte genom denna syn bekräftat någon läromässig inställning till den stora vedermödan, jag vägrar dras in i diskussioner om när kristna ska skall evakueras från jorden vid Kristi återkomst. Denna syn är ej en doktrinär utsaga.-

Men vad vi glömmer och kanske är det tur det, hur skulle man annars orka leva.

Minns ni -95 de värsta översvämningarna på 100 år  Sverige och Norge?

2012 monsterstormen i USA?

Tsunamin 150.000-175.000 döda?

Man kanske vänder sig mot denna syn David hade i avsky, kanske skrattar vi åt den? Kanske tänker vi då vi läser om grupper av unga killar som drar genom parkerna och våldtar småflickor, eller om grupper som -vi fria och Lotta som begår övergrepp på barn, de grupper som arbetar mot de som arbetar för miljöupplysning,Om alla nya epidemier sedan boken skrevs -Fågelinfluensa, Galna kosjukan, Ebola, svininfluensa osv, osv.Allt som boken tar upp.

Jag minns eftersom jag har släkt i USA när mördarbina började ge sina dödliga stick, det finns med i boken. En slump? Jag läser och begrundar allt som skett och tänker-jag skrattar inte, jag ser vad som sker- bränderna i vårt land, dessa värmeböljor? Ja man kanske ska iklä sig en viss ödmjukhet för att vi inte har allt under kontroll? Vet allt och kan styra allt?

Lite tankar kring boken -synen-, om dagar som gått och kanske dagar som ska komma? Mvh/WL🌺(Själv så är jag full av hopp tror det  bästa)

Maghan70
6/28/19, 1:58 PM
#12

Vad tycker ni om den här videon.  Fotsteg från en jätte ingjuten i ett berg/sten.  

200 miljoner år gammalt fotavtryck. 

https://www.youtube.com/watch?v=dRuxw-nZoJw

Lussan20
6/28/19, 3:08 PM
#13

Ja det stämmer nog med de beräkningar som gjorts. Allt kan inte vara fake.

Hur mycket har fallit i glömska och raderats av väder och vind. Det ska till perfekt jord för att konservera ben och berg för att bevara fotavtryck. Fötter i storlek med en manshöjd. Otroligt! Mvh/WL🌺

Annons:
JRSN
6/28/19, 7:56 PM
#14

#12 Fantastiskt med fotavtrycket i sten, det kan vara äkta, vad vet man? Det enda jag vänder mig något emot är de tidsmått forskarna hela tiden slänger omkring sig, i alla möjliga sammanhang. I videon säger man till exempel "200 miljoner till 3 miljarder år sedan". Men exakt hur denna tidsmätning går till demonstreras aldrig i några detaljer. Tidskalkyler av sten är så vitt jag vet en diffus historia. Vid något tillfälle lämnades prov från ett 10 år gammalt (känt) vulkanutbrott in för analys. Svaret kom och det blev som vanligt typ 920 miljoner år !!!😛

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
6/29/19, 2:56 PM
#15

#14 ja jag håller med.  kol 14- metoden har ju + minus på 50 000 år.  Kol 14 är rätt oberäknerlig metod och tar lång tid.

Upp till toppen
Annons: