Annons:
Etiketterparanormaltöversinnligtmagi
Läst 1144 ggr
Maghan70
2019-06-27 13:55

Spegel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade en spegel i källaren, tyckte den var fin och tog med den hem.  Men sen kom jag på att spegeln kanske har använts i syfte att rensa ett hem från djinn.

Speciellt i den Persiska kulturen är det vanligt att man i en familj ställer in en spegel i ett nytt hem man ska flytta in i, så att spegeln kan dra åt sig andar och djinn.  Sedan slänger man spegeln och kan flytta in i hemmet. 

Men jag vill ändå behålla spegeln, så jag gjorde en rensning med hett vatten och himalaya salt och sedan salvia rök .  Så jag hoppas den är renad nu iallafall. 

Men ända sen spegeln kom hit, så har jag hört en massa knak här och där i lägenheten som jag inte har hört förut. 

Ja, vi får se hur det fortsätter, om det går över eller blir värre.  Nån annan som varit med om att speglar kan fungerar som en portal?

Annons:
JRSN
2019-06-27 15:27
#1

#0 Har inte personligen haft problem med speglar (vad jag vet). Men jag har definitivt hört om andra där spegeln har varit en portal för andar (såväl goda som onda). Rökelse, salt och liknande tar bort stagnerade energier från spegeln men kanske inte nödvändigtvis stänger spegeln såsom portal. Eventuellt bör du även göra en lämplig ceremoni som mer konkret stänger portalen. 🤔

p.s. Intressant att den persiska kulturen använder spegeln som en 'fälla' för demoner och dåliga andar.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
2019-06-27 15:41
#2

#1 Tack för svar.  Ja, den ska vara renad nu och hoppas att det fungerat. 

Ja, tycker också det är intressant.  Tror jag ska googla mer på det för att få reda på mer.  Jag har personligen upplevt en familj som skulle flytta in i min gamla lägenhet. Dom bad om att få sätta upp en spegel i köket i ungefär 1-2 veckor innan inflytt och dom sade att det tar bort onda andar.

Maghan70
2019-06-29 15:01
#3

Det har varit rätt lugnt nu 🙂 Inga fler knak, dock har jag haft fler intensiva drömmar, men om det beror på spegeln, vet jag ej.

JRSN
2019-06-29 16:39
#4

#3 Om det är harmoniska drömmar är det kanske ingen fara. Svårt att veta vad som är kopplat till vissa föremål. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: