Annons:
Etiketterandaränglardemoner
Läst 1526 ggr
Maghan70
6/25/19, 5:55 PM

Vad för slags ande?

Någon som har erfarenhet av en ande som  tex följer en människa genom åren.. och påverkar denne person när hen dricker alkohol?  Dessutom vill anden Puttas och dra människan.  Hen blev omkullkastad flera gånger i både en å och i vatten.  När jag skulle hjälpa till, så blev jag också omkullkastad en gång. 

Jag var med om detta för ett tag sedan.  Jag försökte föra över anden till ljuset… en ung ljus man som samlat på sig väldigt mycket negativa krafter, så han kunde inte gå till ljuset.. tror jag.   Men personen säger nu att hen känner att anden är borta. Men illvilliga andar kan ju ljuga väldigt lätt och tillfälligt gömma sig. 

Tidigare hörde jag också anden prata genom hen, och då lät rösten som en mörk hes röst, precis som man tror djävulen ska låta, eller brukar låta i långfilmer ungefär.  Personen själv minns inte något av att ha sagt något med sådan röst.  Men jag tror anden drev med mig genom att låta så. 

Någon som har erfarenhet av liknande? Är det ande eller demon?

Annons:
[Hukanson]
6/25/19, 6:54 PM
#1

Om man med demon menar en mörk tankementalitet som är liksom "programmerad" att vara påhängig och klistrig så tror jag inte en sån demon kan ha kraft att kasta folk i sjön.  En jordbunden människoande kan säkert det om den av någon anledning skulle vilja det. Varför skulle den vilja det? Antingen för att förödmjuka drinkaren och fylletratten. Kanske för njutning eller för att få personen att sluta? Eller för att han förtjänade att plågas?

Maghan70
6/25/19, 7:16 PM
#2

#1 Ja jag fick ju en känsla av att anden tyckte det var väldigt roligt.  Jag är medial, men jobbar inte med det.  

Men senare iallafall när jag ville föra anden till ljuset så såg jag ett starkt ljus och han bad om ursäkt innan han gick. Men han vågade inte riktigt gå till ljuset vad jag uppfattade det som.  Men om hen säger att anden är borta, så blir jag bara glad. 

 Jag fick  nog känslan av att det var en jordbunden ande faktiskt, men hade nog samlat på sig en massa negativa energier när han levde  och kanske gillade att parta och dricka själv när han levde.  Utsatte personen i sig är en väldigt snäll person, typ kanske lite för snäll.

Maghan70
6/25/19, 7:34 PM
#3

En demon är väl alltigenom "född" mörk, (Och kräver att man öppnar en portal för att den ska få tillgång till värd-personen) medan en jordbunden ande som dragit till sig en massa negativ energi under sin livstid fortfarande är en ande/själ men rädd för ljuset och som jordbunden även lärt sig att påverka i den fysiska världen.  Ibland kan ju andar få energi av personen den hänger efter, och har man druckit alkohol så är man ju mer lättpåverkad/lättåtkomlig.

JRSN
6/25/19, 9:09 PM
#4

Jordbundna andar är 'vanligt folk' som av en eller annan anledning fastnat mellan jordelivet och andevärlden. Ibland 'snyltar' dessa på de levande, exempelvis på alkoholister, spelmissbrukare, etc. En sådan ande kan mycket väl få för sig att putta någon, flytta stolar och liknande. Ofta för att få uppmärksamhet eller hjälp.

Demoner är okroppsliga energiväsen. De har kraften att flytta föremål men gör det sällan. När det sker är det mer för att locka värdpersonen att försöka utveckla paranormala förmågor (svart magi). Väsen som 'talar' genom värdpersonen är sannolikt demoner. I olyckliga fall kan en person vara drabbad av både ock, jordbundna andar och demoner.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
6/25/19, 9:24 PM
#5

#4 ja jag förstår vad du menar. Då var det nog en jordbunden ande som samlat på sig negativ energi genom sitt leverne, inte hittat ljuset, för han verkade rätt rädd och ångerfull inför ljuset.  Och jag hoppas att han gick in i ljuset, för när jag försökte föra över honom till ljuset så såg jag som en ljus-explosion. 

Ska man bli drabbad av en demon som kan styra, så är det väl så att man måste öppna upp en dörr och tillåta den komma in.  Jag vet inte om hen gjort det, det är därför jag är lite avvaktande. Det finns lite tecken på att hen har öppnat upp sig för  mörka krafter på ett sätt.  Det konstiga är att dom ofta reagerar när jag är med i bilden. Då ska dom skrämmas och hålla på.  Jag har ju haft problem med poltergeist själv förut, tidigare i mitt liv, men jag tror på Gud och undrar om det är det som får andar/demoner att reagera? För det verkar ibland som att det blir starkare yttring i min närvaro har jag märkt iallafall.  Inte för att det är något speciellt med mig,  jag brukar bara be till Gud och be om beskydd och ledning.  Tankarna florerar mycket, eftersom jag även försöker lära mig vad min livsuppgift är.  

Jag vill egentligen inte hålla på med andar och sånt, men jag leds alltid till det åter och åter igen, fast jag försker att lägga det bakom mig. Men jag har tänkt, att jag måste ta reda på vart det leder mig, om det är rätt väg eller inte.

Maghan70
6/25/19, 9:37 PM
#6

Och frågan är, bör jag fortsätta öva på att föra andar till ljuset utan att gå kurs?   Jag har fört över jordbundna andar till ljuset förut på mitt sätt.  Ibland har det tagit tid, och ibland får man uppleva deras symptom när dom dog.  Det är nog det mest obehagligaste, men då får man backa lite och ta på distans och be om hjälp.

Annons:
JRSN
6/25/19, 10:03 PM
#7

#5 #6 Ja, demoner behöver en dörr/portal för att komma in. Dessvärre finns sådana dörrar överallt i vårt samhälle, i och med all elektronisk utrustning. Gud och ljusa krafter inverkar säkert hämmande på demoner men frågan är om det räcker för demonerna tycks ha blivit kraftfullare på senare tid.

Om man har en medial förmåga så brukar andevärlden se till att man använder den, det är trots allt ont om medier. Om det är rätt väg för dig vet du nog bäst själv, följ hjärtat hellre än hjärnan. Det som fungerar fungerar, det verkar inte som du behöver gå någon kurs för du är redan verksam. Det finns inget 'officiellt' sätt att föra över andar, var och en har sin metod. Kör på det! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
6/27/19, 2:02 PM
#8

#7 -"  Gud och ljusa krafter inverkar säkert hämmande på demoner men frågan är om det räcker för demonerna tycks ha blivit kraftfullare på senare tid."

Ja, jag tycker man märker det på hur många fler människor som mår psykiskt dåligt och alla dessa vansinnesdåd och våld som ökar.

Upp till toppen
Annons: