Annons:
Etikettersmåfolknaturväsenälvor
Läst 1098 ggr
Ghosthunter
6/20/19, 7:38 PM

Är väsen fysiska?

Är väsen som t.ex skogsrå, troll, tomtar, vättar och småfolk av kött och blod eller är de bara andliga icke fysiska varelser? Vad tror ni?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
JRSN
6/20/19, 7:59 PM
#1

#0 Åtminstone tomtar tror jag är fysiska men bestående av en mer 'subtil' materia. Tänker mig att de, till vardags, lever i atmosfären (i molnlagret) och att de således består av en 'luftig' substans. Skogsrån och vättar är jag osäker på. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Andeljus]
6/21/19, 5:15 PM
#2

Vilken bra fråga du tar upp GH 👍

Det är egentligen ganska enkelt för både andeform och vår jordiska form har en fysisk kropp, andevärlden har sin fysiska andekropp och vi vår jordiska kropp som är identisk med den andekropp vi hade innan vi inkarnerade hit till jorden och samma gäller olika former av väsen.

Det gäller även utomjordisk existens så är deras kroppar identisk  på den planet dom inkarnerar till som den är på andra sidan.

Jag har mött både andliga och fysiska väsen av olika slag och dom andliga tänker många dom ser man enbart för sitt inre men så är inte fallet för mig jag ser dom precis som jag ser er om vi skulle träffas men det händer även att jag enbart ser dom för mitt inre men det övertygar mig aldrig  vilket dom vet så ska dom övertyga mig får dom allt göra en riktig manifestering för annars köper jag dom inte alls.

Jag brukar besöka Island då och då och Island är ett paradis för den som är öppen och för den som möter väsen med fred i sinnet för där finns energier som gör att även andeväsen kan manifesteras så pass starkt så människor tror det är jordiska varelser när det är andliga och alla fysiska som finns där dom är helt underbart fantastiska att möta.

#0 Är väsen som t.ex skogsrå, troll, tomtar, vättar och småfolk av kött och blod eller är de bara andliga icke fysiska varelser? 

För att summera din fråga, ja dom är fysisk för dom har levt liv som oss alla andra och ja dom är fysisk även när vi ser dom i andeform ,

Kött och blod finns på andra sidan men med den skillnaden från här är att där förgås inte våra kroppar dom är eviga men å andra sidan finns ingen jordisk påverkan som miljömässigt förstör, väldigt enkelt förklarat till varför vi är eviga där men inte här  Glad

NiklasTyreso
6/21/19, 7:40 PM
#3

Jag tror väsen är andar med form och utseende som kan likna en kropp, men är ande och inte fysisk.

Ghosthunter
6/22/19, 8:03 AM
#4

Även dessa väsen har kanske samma förlopp som vi har. Dom lever sitt liv rent fysiskt här och när de dör, eller rättare sagt går över till andra sidan, så kommer dom tillbaka som spöken.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: