Annons:
Etiketterinformationfrågoradmin
Läst 2805 ggr
JRSN
6/10/19, 2:30 PM

Skriv gärna egna inlägg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Skriv gärna inlägg om andliga upplevelser, mystiska dimensioner, speciella drömmar, spökupplevelser eller andra paranormala fenomen. Små eller stora inlägg spelar ingen roll, det kan vara intressant hur som helst.

Dela med er!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/30/20, 6:31 PM av JRSN
Annons:
Ghosthunter
6/10/19, 8:37 PM
#1

Du har varit så informell och flitig med alla dina trådar, så det är svårt att hitta på saker att skriva om😁 Sen är ju tyvärr inte iFokus så aktiv när det gäller många sajter. Det är bara ett fåtal som lyckas bra. Jag kan bara hoppas att du lyckas med denna!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
6/10/19, 10:48 PM
#2

#1 Tack. Det bästa är nog att skriva om egna erfarenheter, där är det ju bara man själv som vet vad som hände och hur det ägde rum. Jo, jag har förstått att många sajter har svårt att lyckas. Men man kan bara försöka och jag tycker det är spännande ämnen. Det borde egentligen vara en outtömlig källa att ösa ur! ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
6/11/19, 6:39 AM
#3

Ser att du har en kategori för spöken och det har jag ju mycket upplevelse av, så jag kan nog skriva och berätta en del, men jag har lite ont om tid nu, så för tillfället blir det inte så mycket.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
6/11/19, 10:14 AM
#4

#3 Välkommen när du vill! 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
6/12/19, 1:54 AM
#5

För att underlätta skapandet av nya inlägg har gruppen 'Övrigt (Off topic)' lagts till. Dessutom finns nu en grupp specifikt för 'Frågor'. Det kan gälla frågor om ett ämne man undrar över eller frågor om sajten i allmänhet. ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
6/12/19, 6:32 AM
#6

#4 Tack🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Labbe-Maja
6/13/19, 8:43 AM
#7

Jag var med om detta för några dagar sedan, men skulle inte vilja sätta det i kategorin "spöken" utan det var mer som ett varsel liksom. Min kille kom och parkerade bilen utanför huset, jag håller på med något i köket och är inte så uppmärksam på vad som händer ute på gården. Jag hör hur det knackar två knack på dörren och jag ropar "kom in", sedan ser jag min kille gå förbi fönstret på väg mot dörren. Vem var det som knackade första gången? Som sagt så är det ingenting i detta som jag tolkar som hotfullt eller spöklikt, bara lite mystiskt och spännande.

[Vianca]
6/13/19, 6:40 PM
#8

Kul med ett sådan här forum.🙂

JRSN
6/13/19, 7:08 PM
#9

#7 Hej Labbe-Maja! Intressant, ett bra exempel på 'varsel'. Men var det din kille själv som varskodde om ankomsten, eller kanske din skyddsängel som gav en 'hint'? Kanske kan vara idé att hålla lite koll på om det händer igen. Och jag behöver möjligen se över kategorierna, om de behöver kompletteras. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
6/13/19, 7:09 PM
#10

#8 Välkommen Vianca! 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Jbgs]
6/13/19, 9:38 PM
#11

Hej på er ! Har frågat om detta innan på övernarturligt tror ja ?🤔 hur som… ja sitter på altanen, hos min mor å far, helt plötsligt ser jag rök som väller upp ovanför altan räcket, ser denna rök i ca 5 sek, går fram å kollar. Är en rabatt som det kom ifrån, ser inget… vad kan detta varit ? Vi va många där,men bara jag som såg det…

JRSN
6/13/19, 11:22 PM
#12

#11 Hm, det var inte lätt. Kan du utveckla händelsen lite mer? Vad var det för färg på röken, hände det något annat speciellt när röken kom, vad talade ni om? Kan fysiska fenomen uteslutas (röksvampar som brister, damm som virvlar upp av vinden etc). 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Jbgs]
6/14/19, 5:12 AM
#13

#12 absolut ! Röken va vit, hände inget mer vad ja märkte, minns inte vad vi pratade om, ja hade just kommit och satt mig ner i stolen… då jag ser röken komma upp bakom ett räcke, är ca 1,4m över mark, under ( där röken kom från) va det en rosen buske…

Annons:
JRSN
6/14/19, 7:28 AM
#14

#13 Det visar sig att upplevelsen av att se en "puff av vit rök" är mer vanligt förekommande än man kan tro. Flera vittnar om att ha sett detta fenomen i de mest skilda sammanhang. Tolkningar däremot är sparsamma. Men som det verkar kan dessa händelser ses som positiva tecken av spirituell, andlig natur:

Rosenbusken sägs vara starkt förknippad med andlig verksamhet, dess höga energi underlättar kommunikationen mellan ande och materia. Om man skall våga sig på en gissning så kan det faktiskt handla om en gudomlig uppenbarelse. I Bibeln får Moses en uppenbarelse av Gud i en brinnande buske.

I lite mer världsliga termer kan det handla om att 'Helig Ande' manifesterar sig och indikerar sin existens. Någon har förknippat den vita röken med avlidna anhöriga som genom 'ektoplasma' visar på sin närvaro. Symboliskt är vit rök en liknelse av det materiella som uppgår i det andliga, kanske visande på en andlig 'initiering'.

Några vittnesmål: http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1103861/pg1

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Jbgs]
6/14/19, 7:13 PM
#15

# 14 intressant läsning ! Ja lär väl aldrig bli klok på va det va…

JRSN
6/15/19, 7:01 AM
#16

En ny grupp, 'Utomjordingar/Hybrider', har lagts till. Det är ett relevant ämne som nog bör finnas med. ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
6/15/19, 2:56 PM
#17

#7 Labbe-Maja, intressant observation. Jag har också varit med om det framför allt med min mormor under min barndom. Fenomenet att man uppfattar att en person anländer en stund innan den är framme är vanligt inom folktron. Förr tänkte man sig att människans själ/ande består av flera olika delar och en del av människans ande är personens "vård" eller "vålnad" som kan lämna kroppen och gå före personen (eller ibland t o m göra längre resor utan att personens kropp medföljer). En bok som handlar om detta är "Vålnaden går före -: folktron om själen" av Eva Carlsson Werle.

JRSN
6/18/19, 11:04 PM
#18

Problem med spökerier; oförklarliga eller övernaturliga fenomen? Skriv ett nytt inlägg och berätta! Vi kan inte råda bot på problemet men möjligen identifiera det, ringa in det. Bara en sådan sak kan underlätta. Sen finns det många kloka personer här på forumet som kan ha erfarenhet av liknande händelser och kan ge goda råd, beroende på sakens natur.

Vid misstanke om fara, hot eller psykisk ohälsa kommer råd alltid ges om att kontakta läkare eller annan auktoriserad instans. Detta är en standardprocedur som självklart måste tillämpas. Det är enbart en säkerhetsåtgärd och inte ett sätt att fly från jobbiga frågor. Sajten vill därigenom undvika att utsättas för anklagelser om kvacksalveri och humbug. ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
6/18/19, 11:27 PM
#19

Att spela in ljud från andar påstås förekomma ibland. Jag har bara prövats ett par ggr utan någon tydlig inspelning. Idag när jag (som jag gör varje dag) läste psalmer så sade jag först att jag skulle spela in och när jag läst klart skulle jag tyst spela in några sekunder så eventuell närvaro kan ge sig till känna. Resultat: Inget egentligen, men precis när jag slutade läsa hörde jag ungefär som en knackning/knarrande följt av två till snabba sådana ljud, som jag inte tänkt på under inspelningen. Sammanlagt var dessa tre ljud över på mindre än 2 sekunder. Kan ju ha varit ett naturligt ljud, någonstans ifrån som jag inte tänkte på vid inspelningen. Har ni erfarenhet av att spela in andra sidan? Hur gjorde ni?

JRSN
6/19/19, 6:58 AM
#20

#19 Kan inget om detta egentligen. Annat än att budskap kan vara komprimerade i tid. Vad som förefaller vara en knackning kan i själva verket vara en längre sekvens. Man kan använda ljudediteringsprogram för att analysera sekvensen. Ett exempel är gratisprogrammet 'Audacity'. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Ghosthunter
6/19/19, 3:22 PM
#21

Själv har jag spelat in flera hundra EVP's. Både röster och alla möjliga ljud. Jag lägger in mina på Audacity. Hur man gör? Knäpp bara på en diktafon och simulerar. Snacka med andarna om vad du du vill eller säg ingenting. Det är tur eller otur som styr om man får nåt, för andarna bestämmer ju helt och hållet.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Andeljus]
6/19/19, 5:58 PM
#22

Egna inlägg jag tror vi är sårade av dom sajter som finns numer på i fokus för dom är så trångsynta och in kommer din sajt med mer öppenhet då blir folk misstänksamma att det ska gå i samma spår så som dom har gjort.

Där det tystas och inget får plats och skriver man emot admin så åker man ut så det är en tragisk utveckling på forumen men jag hoppas att du lyckas bättre än andra har gjort 👍 så kör hårt 👍 jag håller tummarna för dig 😎

JRSN
6/19/19, 7:18 PM
#23

#22 Trångsynt vill man ju inte vara. Vi får se hur det går för den här sajten, det är svårt att sia om framtiden. Så tack för hållna tummar (och kanske lite moralisk support nu och då). Vi kör så det ryker! 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
6/20/19, 9:48 AM
#24

Som ni kanske märker så 'tokskriver' jag inlägg just nu. Men tänker så att sajten är ny, den kan behöva 'boostas' lite. Senare kommer nog inläggen bli mer lagom frekventa. Hoppas även på att fler skriver egna inlägg framöver. En del av mina inlägg är som sagt 'blytunga' och inte alls lättillgängliga, men dessa behövs också. Försöker att hitta en bra balans med mer lättsmälta inlägg då och då. ☀️ 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
6/20/19, 11:17 AM
#25

Tack för tipsen om Audacity!😃 Andeljus, vad sa rösterna du fick fram? Enstaka ord eller meningar? Jag drar mig till minnes hur jag och en kompis i tonåren skruvade upp och vände på ett kassettband så vi kunde lyssna på Eagles Hotel California baklänges. Den skulle ha dolda budskap men det enda vi kunde uttyda var "is her name".

Ghosthunter
6/20/19, 5:12 PM
#26

#25 Det är både enstaka ord och meningar, men mest enstaka ord. För det mesta är det bara skitprat, som om det är andar som talar till varandra och som man inte begriper. Men emellanåt får man klockrena svar på frågor och då är det toppen…..ett bevis på att någon verkligen kommunicerar med en!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
7/3/19, 11:26 AM
#27

Jag gillar att skriva inlägg, det är kul och givande. Det kan dock bli lite mycket av 'mig', om ni förstår vad jag menar. Så känn ingen press men i mån av tid och lust; skriv gärna ett inlägg nu och då. Det behöver inte vara någon djupsinnig analys eller stor litterär prestation, bara en liten betraktelse av händelser i vardagen.

Mitt mål är att få till ett bra flöde på sajten, med lättsam stämning och högt i tak. Det kan ta sin tid att hitta balansen på en sajt som den här men det är i alla fall något att sträva efter. Speciellt nya sajter kan få kämpa för att nå ut i mediabruset. Men jag tycker vi är på mycket god väg! Ha en härlig sommar! 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
[Andeljus]
7/3/19, 4:26 PM
#28

#27 Jag tycker du gör ett fint jobb med sajten och har mycket bra och intressant att dela med dig av och själv är jag väldigt dålig numer att skriva på forum och är väl aningen forumtrött men läser gör jag då och då men är inte ens inloggad varje dag.

Det tar lite tid att få fart på en sajt och dom som startar nya sajter brukar vända sig till sajtvärdar på olika forum och frågar om dom får göra en reklamtråd för sin sajt för även om vi har en sajt med i signaturen så är det inte alla som läser hela vägen så det är ett tips fråga om du får göra reklam på andra sajter så får folk upp ögonen för att din sajt finns  om du inte redan gjort det 🙂

JRSN
7/3/19, 7:57 PM
#29

#28 Tack för uppmuntran, Andeljus, och för tipset om en reklamtråd på andra sajter! Det är definitivt något att tänka på! 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
7/8/19, 7:49 AM
#30

Jag kommer att ha fullt upp några dagar, hinner troligen inte skriva nya inlägg. Kan fortfarande svara på frågor och så. Men sen är jag tillbaka med nya funderingar och betraktelser! 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
7/12/19, 11:46 PM
#31

Jag är tillbaka på banan efter en tids aktivitet på annan ort. Tack till alla för att ni har hållit igång sajten. Nu kommer snart nya inlägg och nya tankegångar! 👍🎁

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
7/15/19, 9:33 PM
#32

#31 Det är lugnt. Ta inte i för hårt. Du måste ju ha nåt att skriva om i framtiden🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

NiklasTyreso
7/15/19, 10:35 PM
#33

Tanken har slagit mig att kanske skriva om mina erfarenheter med att dra linjer på karta/ gps app mellan arkeologiska platser och heliga platser. Jag började med detta hösten 18 och har funnit flera intressanta linjer på långa avstånd (ca 7 mil) som ändå på metern när skär intressanta platser. Men platserna är speciella för mig och inget jag eg vill visa alla, så ett dilemma.

JRSN
7/15/19, 11:00 PM
#34

#32 En klok iakttagelse, Ghosthunter! Jag skenar lätt iväg lite för mycket. Ska försöka lätta på gasen något. 🤦‍♂️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
7/15/19, 11:05 PM
#35

#33 Spännande! Men du kanske kan maskera namn och platser något men ändå föra fram kontentan, andemeningen? Hoppas du lyckas med balansgången. 😎

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Emo
7/18/19, 5:27 AM
#36

#33 Tar du själv ut linjerna också? Vilka linjer? Curry? Hartmann? Andra?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

JRSN
7/18/19, 10:55 AM
#37

Jag är inne på att lägga till en 'grupp' när man skriver inlägg. Det skulle i så fall bli gruppen 'Symbolik och Bildspråk', som ofta associeras med andlig kommunikation och interaktion med andevärlden. Vill dock höra mig för lite vad ni tycker först. ☀️

Är det andra grupper ni tycker fattas?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Sabah
7/18/19, 12:31 PM
#38

Symbolik och Bildspråk tycker jag låter bra! Jag tittar efter och försöker ofta tolka tecken. Det berikar mitt liv och hjälper mig i olika situationer, att fatta beslut t ex. Det skulle vara trevligt att höra andras syn på detta och olika tolkningar 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Surikat-Aidan
9/7/19, 1:43 PM
#39

Hej! För en tid sedan (det var ett bra tag sedan, kanske ett år) var det en person som skrev ett inlägg om att ha blivit sexuellt ofredad av ett spöke/en ande.  Ofredandet/tafsandet pågick länge, och hen fick inget gehör alls från  sin partner eller från de synska medier hen bad om hjälp. Istället fick hen höra att "sånt händer inte". Det gjorde mig helt vansinnig, då jag känner en person som utsattes för detta - dock i mildare form. Nu hittar jag inte inlägget, men jag skulle vilja poängtera att jag fortfarande tror hen - och att jag nu hittat en podcast (Ghost411) där två medier bl a pratar om sådant här. I det senaste avsnittet (reading on the Smurl case) tar ett av medierna upp ett fall där sex mellan ett spöke och en människa förekom. Om sex är möjligt, menar jag att övergrepp också är det. Hon nämner även något som kallas "the clearing", en ritual som går ut på att få bort väsen som gör skada. Jag håller kanske inte med henne om precis allt, men ville dela med mig av det här! Den som utsätts för övergrepp har rätt att få hjälp, och det finns sätt att få det! Ghost411 har en hemsida, och en länk till  hur man utför the clearing. Man kan köpa kindleutgåvan, som kostar någon dollar,  eller boken som kostar mer. Att jag litar på de här medierna beror mycket på att de analyserar kända hemsökelser, särskilt Warren-cases som Amity-ville, utifrån medicinsk, logisk och psykologisk synvinkel lika väl som utifrån sina mediala gåvor och parapsykologisk vetenskap. Podden är gratis och finns bl a på Stitcher. (Man får stå ut med lite reklam emellan poddarna, men det är det värt.) De diskuterar även demoner, änglar, succubi, incubi, elementarandar  och liknande. Jag rekommenderar den här podden varmt!

JRSN
9/7/19, 6:23 PM
#40

#39 Tack för tipset om #11 The Smurl case" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Podcasten. Övergrepp av det här slaget existerar nog tyvärr. Tror att sättet att råda bot på detta bland annat ligger i att stärka upp det egna skyddet, stärka upp sin aura och dämpa ner den egna paranormala förmågan något. Det finns säkert många sätt att göra detta. Den här sajten brukar hänvisa till sidan: Vikten av personligt skydd. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
9/8/19, 7:29 PM
#41

#39 Det kan vara en Incubus eller Succubus, beroende på den utsattes kön. De är demoner. En incubus är av manligt kön och antastar kvinnor och en Succubus av kvinnligt kön som antastar män. Sen finns förstås den nordiska Maran också. Hon förför män.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
2Sirius
9/12/19, 3:32 PM
#42

#1, #3, #39. Var ska jag börja😕? Pga. Bristfällig ork, och Neutral/Possitiv respons på vad jag skrivit, så har min aktivitet här på iFokus varit väldigt låg de sista 2 åren. Att ord som "Demon", inte får nämnas på på liknande sidor, förenklar inte vissa samtalsämnen heller. Oavsett om dessa existerar eller inte, eller vad de i praktisk mening skulle innebära/omfatta. Vad du skriver om #39 har jag också erfarenhet utav, om det inte skulle vara det, så kan jag bara tänka mig,; * Enskillda symptom utav Schitzofreni, vilket läkaren inte vill hålla med om. * Någon form av Energi ansamling/strömning/oreda i framförallt bas chackrat, möjligen något med Kundalini. (Som jag inte vet så mycket om). * Ökad känslighet i huden, Sinnesintryck, och att nervbanor med mere, beter sig ytterst märkligt. Stor erfarenhet, är kanske att ta i, jag har hört om andras erfarenheter rätt mycket, En gång kom en Gaffel flygande och satte sig i en papplåda. Om man på ett ställe hade haft ALL kunskap om allt i universum, då hade man haft en "Faktisk Sanning om allt", Hur skulle denna sanning se ut, beträffande allt bortom det vi normalt kan uppfatta i denna världen. För visst är det väl det vi alla någonstans söker. Men skulle man samla allas erfarenheter och uppfattningar, så skulle det inte gå att sätta ihop till en helhet, visst finns det massor att snacka om.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
9/12/19, 5:28 PM
#43

#42 Hej,'2Sirius'! På den här sajten är det ok att diskutera även demoner. Här finns personer med stor kunskap och erfarenheter. Demonisk inverkan liknar faktiskt Schizofreni, vilket kan vara något att beakta. Oreda i baschakrat kan vara en allmän obalans i chakrasystemet, av olika orsaker. Kundalini handlar, enkelt uttryckt, om det enskilda jaget som kommer i kontakt med helheten/kosmos, via det högre jaget. Gafflar som kommer flygande tyder mer på jordbundna andar som på ett eller annat sätt försöker få uppmärksamhet. Flera olika fenomen kan sammanfalla och bidra till en turbulent situation. Skriv gärna en oberoende tråd för att beskriva just dina erfarenheter. Förhoppningsvis kan vi reda ut det hela. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Jbgs]
9/12/19, 9:41 PM
#44

Hej ! Jag kör många många mil varje dag, å särskilt i mörker så har detta fenomen dykt upp flera gånger för mig… jag sitter å kör, å ser en bil i backspegeln, ser ljuset av strålkastarna hela tiden, sen helt plötsligt är dem borta, visst då tänker man ju att den svängt av, men det finns ett stort MEN… det finns inga vägar att svänga av på… har hänt mig massor av gånger,å det känns så skumt… man undrar vad som händer 🤷‍♂️

[Jbgs]
9/12/19, 9:50 PM
#45

Ok ja kör väl på med mina upplevelser, el ja några av dem… Sitter hemma å kollar på tv, helt plötsligt hör jag nån gå upp för källar trappan, visst huset är gammalt, snart 100år, men har bott där länge å vet hur det låter när nån går upp för den gamla trappan… å just så lät det, dock tystnade stegen framme vid dörren…

[Jbgs]
9/12/19, 10:01 PM
#46

Ett till inlägg…🙄 jo bodde i lägenhet innan, en 3 rummare, där hände det grejer, saker flyttade på sig konstant, saker va försvunna för att plötsligt dyka upp på helt fel ställe. Märkliga drömmar om en man i hatt, blev väckt av nån som ropade mitt namn, flera gånger… sov dåligt men hade även ett inre lugn på nått sett ? Såg min pojk snubbla i slowmotion flera gånger, kändes som att nu kommer han slå sig riktigt ordenligt, men allt saktas ner å han reser sig upp å fortsätter leka… funderar fortfarande på om detta fortsätter i denna lägenhet………………..

JRSN
9/13/19, 2:13 PM
#47

#44 Det var mystiskt. Den andra bilen kan ju i och för sig ha släckt ner lyktorna och stannat, men varför? Eftersom det har hänt flera gånger så undrar man ju lite om det kanske är en 'spökbil', dvs en avliden person som återupplever en händelse. Känner du möjligen någon som har gått bort i en bilolycka eller liknande?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
9/13/19, 2:23 PM
#48

#45 Det där låter solklart som ett spöke. Sen kan man ju fundera över om det är en avliden släkting eller någon som bott där förut. Att det är någon som går i husets trappa tyder möjligen på att det är en tidigare ägare. Om du inte är medial själv så kan du kanske överväga att kontakta ett medium och reda ut saken. Speciellt om det är fler fenomen som uppträder och att det börjar bli störande och besvärligt i huset. När spökfenomen väl börjar kan de ibland eskalera och utökas.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
9/13/19, 2:32 PM
#49

#46 Som tur är verkar du inte ha dragit med dig spöket (mannen i hatten) till ditt nya hus. Kanske har din 'pojk' en skyddsängel som vakar över honom. Drömmen om att fallet dämpas tyder på det, någon som griper in. Är du själv för 'öppen', dvs alltför mottaglig för andliga intryck? Läs i så fall stycket 'Dämpad paranormal perception' på sidan: Vikten av personligt skydd.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
9/13/19, 7:22 PM
#50

#44 Påminner mig om vägen mellan Koppom - Skillingmark (Eda kommun, Värmland) där på en lång raksträcka men som är väldigt svackig (upp och ner som en berg och dalbana) har jag vid 2 tillfällen plötsligt sett en bil framför mig som försvinner bakom en svacka. Det är öppen ängsmark där och inga vägar och svänga av på. Bilen blir bara spårlöst försvunnen. Har hört att en dödsolycka har inträffat just där. Ska också tillägga att detta har hänt vid dagsljus.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Jbgs]
9/13/19, 10:20 PM
#51

# 47 ja skumt är det helt klart, känner ingen som omkommit i trafikolycka heller… men man blir rätt ställd när det händer

[Jbgs]
9/13/19, 10:28 PM
#52

# 49 min äldsta pojk har faktiskt pratat om denna man som står å tittar på honom, han blir inte rädd eller störs av det, han lägger bara märke till han å somnar om… om detta nu är samma man det vet jag inte… men låter väl som en guide/ skyddsängel ? Även min andra pojk har sett en märklig varelse i nån form av djur skepnad som står i hans dörröppning, är övertygad om att detta är hans skyddsdjur han ser, jag själv är nog rätt öppen för andliga intryck när jag är i rätt läge, ( om man kan säga så )

2Sirius
9/14/19, 2:45 AM
#53

Tack, känner mig väl mottagen här. En oberoende tråd skulle jag väl kunna tänka mig. Tänkte bara punkta några saker och svar jag kan återknyta till där. * Definitionen på Demon, varierar från olika mäniskor. Antingen finns de inte, vill inte pratas om hur de ska hanteras elr ens nämnas, "det är ett annat ord för Ande". För mig med min ringa mediala förmåga och eventuela möten. Så är de antingen rent onda, eller väldigt störande energitjuvar. * Vad Demoner nu är, utan erfarenhet utav, ser jag Samband mellan dem, Sömnparalys, och kanske att Schitzofrena personer har lättare att om än ofrivilligt öppna upp för möten med dessa föeteélser, då det också kan va svårt att skilja verklighet ifrån Hallucination. * Min Pappa såg en skepnad utav en ko, som stannade till och tittade upp, när han sa " är du här…", trotts att jag band in henne i ladugården 2 timmar tidigare, där hon fortfarande stod. * På nästan samma plats, mot samma väderstreck, såg Pappa en bil 30 meter bort, 2 sekunder senare var den borta. * I motsatt väderstreck, vid ungefär samma plats mötte en kompis till mig något Rött, Skrämmande, Spöklikt, tror att det var mörkt ute. * "Vid ungefär samma plats", har här varit runt ett utav uthusen, under taket som knyter an till nästa byggnad, såg en dåvarande kompis något, varg/varulvsliknande med vad jag vill minnas att hon sa Röda ögon. (Samma person, såg röda ögon utanför fönstret i buskarna, då de gjorde Anden i glaset), (och vid ett annat tillfälle var själv här på gården, hörde knackningar och andra ljud, blev livrädd). * I den anknytande ladugården, kände en vänn till mig obehag att titta upp mot ett loft, ovetandes om detta, ville en annan kompis till mig mena att någon hade hängt sig där. * Min Syster och ett par till, har hört steg och säckar som släpats på ovanvåningen. * I tidig skolålder, vaknade Mamma, Pappa, Hund och Syster av knackningar på innerdörren. Jag sov som en stock, ytterdörren var låst, och ingen fanns utanför. * En av mina vänner har hört som stora bokhyllor fallit med dominoeffekt i källaren, men allt såg ut som vanligt där. * En bekant ska några kilometer därifrån sett som en Eld/Eldklot förflytta sig i vägkanten. * I min Farmors föräldrahem, en dryg mil härifrån, har det setts huvudlösa gubbar gå omkring. * En annan jag mött skulle flytta något från ett hus, med ett flertals olika bilar, hyrbilar så som egna, kunde han konstatera, att… …så fort saken fanns i bilen, så gick den inte att starta. * Vid en av mina vänners tidigare boplats, har både hon och hennes väninna, haft en bil bakom sig, som bara försvunit. PRECIS SOM DU BESKREV. * Samma vänn skulle komma på besök hit, 2 km härifrån, anar hon någon i baksätet, hon får panik och kör tillbaka hem. Själv har jag mött… * Någon sätter sig på sängen, lägger sig, "sjunker ner i madrassen och kryper under mig". * Någon som tar på mig, med sexuella anspelningar, för att provosera och irritera. * Ligger på mage, får som en Lokatt över mig, som trampar som en katt med framtassarna. * Något kallt och fuktigt, som bildar mönster på bland annat kläder. * Känslan av att bilen gungade sakta, och backspeglarna rörde sig. * Ett presitionsartat avtryck, i en komocka, föreställande en sittande varelse, med 3 tår och 3 fingrar, GETHUVUD och Horn böjda bakåt.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
9/14/19, 3:48 AM
#54

* Att skivor i en nyköpt CD-Box bytte plats, och en försvan. * Vanliga SYMPTOM FÖR ANGRIPANDE ANDAR. JA, en av alla hundratals frågor och funderingar jag skulle kunna frambringa, är om någon form av Ande, söker kontakt med mig, för annat än goda avsikter. Då många inte vill tala om det eller säger att det inte finns, så menar andra att " du måste skydda dig", utan att med någon vidare ansträngning hjälpa mig. Försök att komma till någon som kan hjälpa en, "har inte blivit av", eller har jag rent utav blivit stoppad. JAG LÄSTE lite under rubriken Demoner här på sidan, och kan känna igen mig endel. KAN UPPLEVA som att det inte alltid är jag som styr, tankar/handlingar, som att jag bara åker med ibland. Samtidigt som jag skenerellt är en klarsynt, iaktagande, detaljsénde person. Med överexponerade känslor emellanåt. Möter ofta, finns det En sak i denna stunden, som inte får hända, för då bryts jag ner, så händer den. Ofta konflikter om dessa händelser. Känner ofta som att någon/något, kan läsa mig, och skapa motsättningar bara fö4 att bryta ner mig. I veckan eldades det skräp, från ett föråd där jag också hade saker, att allt inte var förstört av vattenskada förstod jag. Totalt sett blev i alla fall hela situationen som ett psykiskt övergrepp, av att jag inte var med på vad som hände. Så efter en lång tids nedbrytning, med psykisk ohälsa, Diagnos, otillräklig vård mm. Så blev detta lite utav droppen. Har sällan konfronterats med en så målmedveten fundering kring om jag verkligen ska avsluta lidandet, som det var denna veckan.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
9/14/19, 7:33 AM
#55

#52 Det känns inte som att detta skulle vara en problematisk kontakt/ande. Mer som att en eller flera andar beskyddar och hjälper. Och om du inte är besvärad av andliga intryck så behöver ju inget göras, bara man är bekväm med situationen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
9/14/19, 8:35 AM
#56

#53 #54 Bibehåll kontakten med vården och se till att alla symtom/diagnoser där har utretts ordentligt! Man bör endast börja undersöka demoner, spöken och paranormala fenomen när alla andra alternativ har kunnat uteslutas. Viktigt.

Wow, det var mycket på en gång! Vid en första översyn tycks flera olika fenomen vara på gång samtidigt. Se till att utövandet av 'Anden i glaset' upphör omedelbart. Detta öppnar upp en portal till andevärlden där vem eller vad som helst kan ta sig in. Portalen kvarstår i regel även efter ceremonien. Rekommenderar att du tar kontakt med ett medium som kan stänga portalen och skapa en överblick över situationen i övrigt. Försök hitta ett medium i närområdet. Kostnaden brukar vara runt 500 till 1000 kr. för en konsultation, betala inte mer än så. Ibland kan man dock behöva vända sig till fler än ett medium, det gäller att hitta rätt person.

Bilar som försvinner, steg och säckar som släpas på ovanvåningen, knackningar på dörren utan att någon är där, bokhyllor som faller av sig själv i källaren, bilar som inte startar pga något föremål, huvudlösa gubbar, andliga sexuella övergrepp. Allt detta är troligen effekter av en eller flera jordbundna andar som har fastnat på platserna och ställer till förtret och obehag. De måste avlägsnas och den bästa metoden är att kontakta ett medium som ordnar detta.

Demoner är formlösa väsen med genuint ondsinta avsikter. De koncentrerar sig på att störa tankeverksamheten, projicera tankar, stjäla energi och generera konflikter mellan människor. De kan ibland få saker att röra sig och speciellt få glödlampor att explodera (detta kan dock även spöken göra). Demoner saboterar gärna när de har möjlighet, till exempel konstruktiva möten mellan människor. Det är möjligt att driva ut demoner själv, det kräver förberedelser och beslutsamhet.

Det första man skall göra är att stärka upp sitt eget skydd. Annars blir det väldigt svårt att lyckas genomföra andra åtgärder. Studera 'Vikten av personligt skydd' noga och försök utföra de rekommendationer som ges. En del av dessa ritualer behöver även upprepas regelbundet.

Ge inte upp utan kämpa på för att få en bättre situation. Allt detta är saker som går att göra något åt. Det kan bara verka överväldigande vid första anblicken. Börja med lättare saker och gå vidare metodiskt efter hand.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
9/14/19, 9:00 PM
#57

Ja mycket på en gång.Mycket med saker som hänger sig fast på ett visst ställe. Det är kvarvarande energi från en tragisk händels som kan spelas upp. Men inte alltid, finns det jordbundna inblandande så är det starkare och detta är vad vi typ brukar kalla för spökerier eller spöken.🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

2Sirius
9/15/19, 2:23 PM
#58

Ju merjag läser, ju mer :funderingar, svar, frågor, funderingar, jämförelser och saker att skriva om får jag. Så mycket att jag knappt orkar fortsätta. Men kan ju nämna om ENDA GÅNGEN JAG GJORDE ETT FUNGERANDE FÖRSÖK AV "GLASET" Valde bort ordet "LYCKAT" , för vad vet jag om sviterna av det, Läste… https://andaranglarochdemoner.ifokus.se/discussions/5cddb307ce12c4783e006122-om-anden-i-glaset?discussions-1

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
9/15/19, 3:26 PM
#59

ETT Fungerande försök utav "Glaset". Utöver Pendel och att vara själv vid något tillfälle, så har jag bara gjort " Glaset" 2 gånger. 2:a Gången var jag Konfirmerad och gjorde det med någon som inte trodde att det fungerade, vad av detta som kan ha inverkat vet jag inte. Första gången var jag tretton och ett halvt, det var jag min Mamma och en kompis till min Syster. Min syster hade även sin pojkvänn där, och de förhöll sig mestadels i rummet bredvid. Vid sidan om sängen hade han sina körskoleböcker. I början var det lite trögt, "svårt att få igång det", sen kom det igång. Efter att ställt frågorna högt, så började vi tänka frågorna. Det kunde vara, vad kompisen hade för färg på tröjan, och hade hon då en RÖD tröja, så blev det R-Ö-D". Och jag kan försäkra tvivlare, att jag flyttade inte Glaset, och kompisen visste inte vad jag frågade, Mamma hade redan slutat. Efter en rad allmänna frågor, så började kompisen fråga saker som: * Vart den var. * Vad den tyckte om att göra. * Vad den skulle göra inatt. Och svaren blev: "I Syrrans rum" "På Pojkvännens böcker…" * "- Jag Gillar Killa Lik i Kistan." Samtidigt hade Syrran börjat att bli allt mer otröstlig. Glaset gick i Cirklar och Skrev "ARG". Där någonstans avslutade vi, men jag tyckte det ändå var så pass häftigt så jag ville göra det igen, och försökte spara det ovanpå ett skåp. Men efter övertalning så eldade jag upp det i vepannan, samtidigt började min Syster skratta av det enkla skämtet, om tomaterna som gick över vägen och blev ketchup. Om allt var över då undrar man. Ett och ett halvt år senare, dog min Mamma i cancer. Och 10 år senare, så började mina deppresiva tendenser, som blivit allt värre, och under senaste veckan hade jag alvarliga tankar på att avsluta mitt liv.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
9/15/19, 6:19 PM
#60

#59 Det finns inga tvivel om att 'Anden i glaset' fungerar, och att det är spännande. Men som sagt, 'baksmällan' kommer därefter och konsekvenserna är lite jobbiga. Se till att få tag i ett medium som kan stänga eventuella portaler som har öppnats.

De olyckor du tog upp, med din mammas sjukdom och depressionen, behöver inte alls ha med detta att göra. Det är troligen vanliga bakslag som vi alla drabbas av. Förlora inte modet, det är jobbiga tider nu men vi måste kämpa på. Skam den som ger sig. Även mycket svåra situationer kan övervinnas. Fråga mig, jag vet! 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/4/19, 10:08 AM
#61

Hejsan, jag blir frånvarande ett par dagar. Skapa gärna något inlägg för att hålla sajten vid liv, den som känner sig manad! 👍🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/26/19, 7:55 AM
#62

Jag har tyvärr inte möjlighet att skriva inlägg på ett par dagar. 😕🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: