Annons:
Etiketterdemonerparanormaltonda-andardjinn
Läst 1212 ggr
JRSN
2019-06-06 10:46

Missämjans grund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Människan är i djupet av sin natur en fridsam och social varelse. Vi gillar att umgås, samspråka, sjunga och dansa. Om vi har mer än vi behöver delar vi gärna med oss till andra av överskottet. Så är människan i sig själv, så länge inga yttre faktorer spelar in och skapar dissonanser i gemenskapen. I den mytiska Edens lustgård fanns inga dubbla budskap, inga konflikter, ingen misstänksamhet eller tvedräkt. Det s.k. 'syndafallet' beskriver en händelse där människan, nästan i ett slag, var tvungen att byta sin urprungliga miljö. 

Den inre jorden

En del ledtrådar om var detta 'paradis' ursprungligen var lokaliserat pekar mot ett livsutrymme i jordens inre. Det var en fysisk plats med hav, landområden, rik växtlighet och ett mångfacetterat djurliv. Den livgivande solen var en glödande järnkärna, svävandes fritt i jordklotets centrum. Människorna lär vid den tiden ha varit androgyna, de var inte man och kvinna utan könsneutrala väsen. Men i och med flytten ut till jordklotets yta ändrades förutsättningarna drastiskt.

Den tredje tidsåldern

Vistelsen på jordytan motsvarar även människans tredje (och mest turbulenta) utvecklingsfas. Från att ha levt i en harmonisk miljö befann sig nu människan plötsligt i 'motsatsernas värld'. Här fanns kärlek men även hat, utveckling men även tillbakagång, fred men även krig. Allting blev komplicerat och motsägelsefullt. Från att ha levt i endräkt, med en Gud, var människan nu utslungad i en paradoxal tillvaro med två gudar; en välvillig och en ondskefull. Kaos var ett faktum.

Människans upplevelse av välgörande änglar förändrades också. De ljusa och välvilliga änglarna var kvar men nu fanns även en närvaro av falska och illasinnade änglar. De blev kallade för djävulens änglar, demoner eller djinn. Under hela den tredje utvecklingsfasen har det goda gått i kamp med det onda, ingen av sidorna har fått övertaget. Den goda guden har byggt upp och fulländat, den onda guden har rivit ner och ödelagt. Människan har tolkat Gud till att vara en närmast schizofren varelse.

Människans integritet

Människan vill gärna tro att hennes tankar är hennes egna, att hon av egen kraft kan ta sina beslut. Så är inte fallet, demonerna har full kraft att styra människans intensioner och gör det närhelst de får tillfälle. Således skapar demonerna schismer, osämja, avundsjuka, misstänksamhet och hat. Demonerna förgiftar människornas sinne och emedan de är högintelligenta är de skickliga på det de gör. De såtaste vänner kan plötsligt bli ovänner, goda makar skiljer sig, barn vänder sig mot sina föräldrar.

Det här är svåra insikter att smälta för de flesta. Ingen vill kännas vid att de inte har full kontroll över sin kropp och sina tankar. Ingen vill tro på den tanken att oro, depressioner, ångest och tvångstankar i själva verket har sitt ursprung i okända väsen som i det fördolda sår sitt ondskefulla inflytande. Varför skulle då demonerna göra detta, vad är motivet? Orsakerna är flera men den främsta är att vårt överskott av känsloenergi är mat för demonerna, de behöver helt enkelt våra energier för att överleva.

Läs mer: Demonisk metodik

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2021-01-07 10:10 av JRSN
Annons:
LBB
2019-06-06 10:51
#1

Människan är ett flockdjur, ett av jordens effektivaste predatorer. Hon drar sig inte för att döda, i organiserad form, medlemmar ur andra människoflockar.

Så så mycket fridfullhet hittar man inte. Med undantag inom den egna flocken.

JRSN
2019-06-06 10:54
#2

#1 Det stämmer nog i dagsläget. Frågan är om det var så ursprungligen. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

LBB
2019-06-06 11:10
#3

Det var nog så det började.  Då var as en betydande del av köttintaget och möttes 2 familjegrupper vid ett stort as under en svältperiod så var det den starkare gruppen som fick maten..med våld..

JRSN
2019-06-24 06:00
#4

Denna sajt har haft sin första lilla oenighet, en dispyt om - absolut ingenting! Se där demonisk inverkan på människor. Tankar manipuleras, intriger skapas. 'Sajten Änglar och Demoner' är ett potentiellt hot för demonrasen. Det lär bli fler försåt på vägen. Lägg noga märke till hur ni reagerar och agerar mot varandra, när argument stöts och blöts. Men bibehåll alltid balans och fokus. ☝️🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Andeljus]
2019-06-25 17:39
#5

#4 Denna sajt har haft sin första lilla oenighet, en dispyt om - absolut ingenting! Se där demonisk inverkan på människor. Tankar manipuleras, intriger skapas. 'Sajten Änglar och Demoner' är ett potentiellt hot för demonrasen. Det lär bli fler försåt på vägen. 

Jag är känd på i fokus att våga säga och ifrågasätta saker och ibland kan jag också vara riktigt obekväm och här måste jag ställa frågan vem är det som manipuleras och vem är det som på sajten har sin första oenighet för allt jag kan se är diskussioner som förs och som du skriver en dispyt om absolut ingenting men var är dispyten, och demonen  jag ser den inte ?

Var är demonerna i trådarna och jag har noga läst igenom dom som van moderator jag är sen många år, jo visst helt eniga är inte alla men för det är dom inte under påverkan av demoner tvärtom dom är under påverkan av olika erfarenheter men att skriva se där en inverkan av demoner om absolut ingenting där ställer jag mig frågan hur ren är du själv? 

Jag tror flera av oss tog åt sig och känner oss inte bekväma att skriva efter ditt inlägg #4 jag känner som så att jag har inget mer att tillföra  sajten för ljus ska vara fokus nummer ett och allt är inte demoner även om det finns men vi kan inte enbart se demoner och djävlar i allt  för ljus finns det också men här på sajten talas det enbart om demoner och mörker men ljuset då får det inte plats undrar jag ?

Tack för mig🙂

Maghan70
2019-06-25 20:25
#6

TS- Jag håller med dig i mångt och mycket. Du har bra tankar!

Jag kom att tänka på att dom flesta som inte tror på Gud, undrar varför Gud var så grym i Gamla testamentet och förde krig och dödade människor.  Men något vi idag måste förstå är att på den tiden var alla grymma!  Det var Djingis-Khan stil.. Attila de hun, .. att erövra, döda och överta.  Gamla testamentet är ju skriven utifrån Gud och Guds människors perspektiv, och självklart att Gud leder sina får, även i krig. 

Precis så som han ledde Exodus ut ur Egypten genom Röda havet och lät deras förföljare att drukna i havet när dom skulle hinna ifatt Israel. 

Och många tror att Gud straffar, det är inte riktigt sant, för synden straffar sig själv.  Gud har naturlagar/ universiella lagar.

Annons:
JRSN
2019-06-25 21:36
#7

#5 Det var kommentaren i tråden "Merkel skakar kraftigt" som jag reagerade på: "Hugens nu får du faktiskt ge dig och jag hoppas at du inte försöker här som du gjort på Lika Villkor förstör sajten med ödlor och politik för andlighet och politik går inte ihop". Det tycker jag är rätt starkt språk, att antyda att en viss person mer eller mindre med säkerhet kommer att förstöra även denna sajt. Nu har ju Huygens inte reagerat eller svarat på detta men rimligen så är det ett uttalande som skulle kunna få känslorna att svalla.

Men varför skulle jag vara så felfri och millimeterrättvis? Jag har en tendens att överreagera ibland, det är en svaghet hos mig. Jag är dessutom lite manglad efter mindre goda krafters framfart, det är verkligt för mig. Hoppas ändå att jag får en andra chans, annars skulle det kännas lite orättvist. Att det är för mycket prat om demoner kan jag ta åt mig av. Där kan jag definitivt försöka åstadkomma en bättre balans. 😢

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
2019-06-25 21:47
#8

JRSN- Jag tycker väldigt mycket om dina inlägg. Dom innehåller mycket visdom faktiskt! Men att Eden skulle funnits i jordens inre är väl det enda jag jag frågetecken över och skulle vilja ha källa på .

JRSN
2019-06-25 22:10
#9

#8 Tack Maghan! Den inre jorden är nog en het potatis som många har åsikter om. Brukar inte ge källor men gör ett undantag. Källan är 'JRSN' 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2019-06-25 22:51
#10

Det där med att bo innuti jordklotet är en föreställning som kräver att man vet att jorden är rund. Det har vi vetat i 500 år, så innan det kunde man inte tro det. Tidigare trodde man i norden på att jorden var platt med en kant där där den slutade. Under markytan bodde de underjordiska väsendena, Svartalfer bl a och ibland trodde man att döda kunde komma dit oxå. De gick upp och ner i förhållande till människorna. Störde man de underjordiska kunde man få sjukdomar och förtrollning på sig. Tanken att demoner kan styra människors vilja är en dålig ursäkt för människor som vill begå onda handlingar, men inte vill ta ansvar för det de gjort. Människor kan övertalas av människor och kanske av andra väsen oxå, men vi är ändå alltid skyldiga att bestämma oss för att inte låta oss övertalas att göra onska. Vi människor är inte passiva viljelösa marionetter för andevärlden utan kan själva välja hur vi ska agera.

JRSN
2019-06-25 23:15
#11

#10 Håller med om att människan alltid har ansvar för sina handlingar. Men insikten att vi inte 'äger' våra tankar till 100 % är en nyttig lärdom. Det gör att vi kanske blir lite mer uppmärksamma på hur vi själva agerar i olika situationer. ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: