Annons:
Etiketternaturväsensmåfolkälvor
Läst 1584 ggr
JRSN
2019-05-17 18:45

Resan till 'Småfolket'

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En inre resa

Året var 2005, jag hade hört talas om 'Småfolket' (Alver) och beslöt mig för att besöka dem. Metoden var att göra en schamansk resa, dock inte med trummor den här gången utan med enklare medel. Resan var ovanligt klar och tydlig, jag gjorde helt enkelt en djupmeditation i min fotölj och det lyckades utan några svårigheter.

 När jag kom fram stod de och väntade på mig. Jag kände mig jättestor i jämförelse, som Gulliver ungefär. Jag frågade vem av dem som ville tala men ingen sa något. Istället visade de mig en stor avrundad port i berget. Jag fick en nyckel i handen som hade gått i två delar. Det var inte svårt att laga den (i denna andliga sfär). Jag försökte sedan böja lite på den men den höll och var stadig och bra.

 Nu gick jag in genom porten, en gammal stentrappa gick nedåt. Porten stängdes bakom mig och jag tvekade för ett ögonblick men fortsatte ner. Trappan gick ner i en vattensamling, helt svart vatten men jag dök rakt ner mot botten, jag kunde andas utan svårighet. Jag möter nu en gammal kvinna som säger sitt namn mycket tydligt så att jag inte skall glömma det. Hon kallar sig "Neiti.

Uppdraget 

Nu vill hon ge mig en ring hon har på sin hand. Ringen är av guld och har en röd och en blå sten infattad. Jag säger henne att ringen är för liten för mig, hennes fingrar är mycket smala och taniga. Men tydligen är hon trollkunnig, hon kan ändra ringens storlek. Jag vill nu ha ringen på min vänstra hand men hon säger nej, den skall sitta på den högra. Hon placerar ringen på mitt högra ringfinger (och där är den nu fast jag inte kan se den).

Jag simmar upp genom vattnet, går upp för trappan och ut genom porten. En äldre man av småfolket betraktar min ring. Nu ser jag att den även har ett vitt ljus, förutom det röda och det blå. Är resan slut nu? Nej, jag skall se en sak till. De visar mig fram till en sjömanskista där det ligger en gammal bok med brun läderpärm. Under hela tiden säger de ingenting, kommunikationen sker i bilder. Jag skall slå upp sidan 100. Där finns endast en fiskekrok och en sjöorm avtecknad. 

Jag förstår inte betydelsen så jag vänder mig till en yngre person av småfolket. Han pekar på kroken och sedan på sjöormen och det är som om han säger "du måste fånga ormen". Jag misstänker nu att det här sista är att de skojar med mig, för det är ju som att hala upp midgårdsormen, dvs omöjligt. Men av artighet säger jag: "det som ni bett om är mycket svårt, jag måste fundera på saken.""

 Här avslutas resan. Alla vinkar åt mig och är jätteglada. Jag går ur meditationen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2020-12-28 23:29 av JRSN
Annons:
Ghosthunter
2019-06-02 18:23
#1

Vilken resa…upplevelse. Själv har jag bara haft ett par möten med tomtar/vättar. Har dock bara sett dom med min andliga syn och vi hade ingen dialog. Bägge mötena skedde i gamla vatten eller skvaltkvarnar. De brukar/brukade hålla till vid kvarnarna och ge en hjälpande hand. Vid en trummeditation så gick jag ned i undervärlden och såg en hängd man. Jag förstod inte varför. Men efter meditationen fick jag reda på att den hängda mannen symboliserade Oden.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
2019-06-02 18:52
#2

#1 Denna resa upplevdes med min andliga syn så den var inte "verklig" i den meningen. Men vad är verklig egentligen, det är ju olika dimensioner man upplever. Häftigt att du mötte Oden, eller en symbol av honom. Han hängde ju i världsträdet i nio dagar, offrandes sig själv till sig själv.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
2019-06-02 19:01
#3

#2 Ja just det. Det var väl därför jag såg honom hänga i ett träd. Glömde dock att säga att han hängde upp och ned, med snaran runt fotlederna. Jag förstår att du såg det med din andliga syn. Anledningen till att jag skrev att jag såg tomtarna med min andliga syn, var för att förtydliga….man kan ju även se andliga väsen med sina fysiska ögon vid gynnsamma förhållanden.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
2019-06-02 19:07
#4

#3 Ja när du säger det så. Jag såg en gång en tomte liksom i ögonvrån, skymta till bara. Men frågan är om det verkligen var en tomte, han var rätt lång (men hade luva). 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
2019-06-02 19:38
#5

Jag har hört om tomtar som har varit uppå 140 - 150 cm…

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2019-06-02 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

För många år sedan fick jag en julgran av en bekant, som hade huggit den i skogen vid deras stuga. Tydligen hade en tomte följt med granen hit, och sedan har han återkommit lite då och då. Han är inte här hela tiden, och det verkar som om han kommer alltmer sällan, men till jul brukar han vara här.

Något av de första åren efter han hade kommit hit hade jag besök av en medial kvinna. Hon satt i soffan, och plötsligt ryckte hon till och tittade konstigt mot granen, men hon sa inget. När jag då sa att "jo, det stämmer, det finns en tomte här", så andades hon ut. Hon trodde nämligen att hon sett fel, eftersom jag bor i en lägenhet på andra våningen i en rätt stor stad. 😃

Ser honom i ögonvrån ibland. Han är ca en meter lång, och kan vara rätt retsam. Brukar hota med att han inte får någon gröt på julafton om han inte är snäll. Förra året var han snäll, så då fick han gröt. (Nej, det är inte tomten på bilden jag menar.) Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
skina
2020-06-03 13:39
#7

#3 av: Ghosthunter

#2 Ja just det. Det var väl därför jag såg honom hänga i ett träd. Glömde dock att säga att han hängde upp och ned, med snaran runt fotlederna.
Jag förstår att du såg det med din andliga syn. Anledningen till att jag skrev att jag såg tomtarna med min andliga syn, var för att förtydliga….man kan ju även se andliga väsen med sina fysiska ögon vid gynnsamma förhållanden.

I Tarotkorten är den hängde upp och ner också… 
Den hängde står kortfattat för att man har fastnat i en situation som du själv har svårt att påverka. Du kan googla om du vill ha en mer ingående beskrivning.

Nu var det här ett halvår sedan, skulle vara roligt att höra om du såhär i efterhand skulle kunna se att det tarotkortet ev kunde stämma in i ditt liv som det såg ut då.

JRSN
2020-06-03 15:31
#8

#7 Ja det stämmer. Det var en period i livet som liksom var 'uttömd', det gick inte att komma vidare. Visionen av småfolket var öppningen till en ny verklighet och mötet med nya människor som jag skulle träffa.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: