Annons:
Etiketterceremonierorakelspåkonstertarot
Läst 2111 ggr
JRSN
5/16/19, 8:59 PM

Om 'Anden i glaset'

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En livsfarlig 'lek'

Exakt varför orakelmetoden 'Anden i glaset' är så farlig är inte helt klarlagt. Men många vittnar om metodens ibland extrema och kvardröjande följder. Det som sker är att en andlig portal öppnas upp där demoner och kanske även den onde själv manifesterar sig. Den kommunikation som sedan följer kan initialt verka harmlös och lättsam men var så säker; onda krafter har etablerats och skapat sig en port.

Många har dragits med som barn i tron att aktiviteten endast har varit ett spel eller en lek. Senare, kanske många år senare, har personen i fråga förstått att en del efterhängsna problem och "underliga fenomen" har med denna barndomslek att göra. Portalen som en gång öppnades finns kvar och utgör ett potentiellt hot om demonisk intervention. Även etablerade medier drar sig för att pröva metoden.

Stänga gamla portaler

Var och en som ägnat sig åt ovan nämnda orakelmetod, som även kallas 'O-u-i-j-a board' (lägg märke till att jag medvetet inte skriver ut ordet, SÅ stark är den kanal som ordet representerar) behöver gå tillbaka i tiden och stänga de portaler som kan ha öppnats. Det kan vara EN portal som har skapats, och sedan förstärkts vid ytterligare orakel-ceremonier. Det kan också vara FLERA portaler som öppnats upp vid olika tillfällen. Men saneringen av dessa gamla synder får inte bli ogjord.

Det finns dessvärre ingen etablerad metod att följa, inget 'kit' som kan användas. Huvudsaken är nog ändå att den en gång drabbade utför en eller flera ritualer i syfte att täppa till "kanalerna". Om det känns svårt för den enskilde att klara av detta så är det tillrådligt att konsultera ett medium i frågan. Var dock beredd på att det kan behövas fler än en ritual och fler än ett anlitat medium för att säkerställa att alla gamla demonhål har täpps till. Detta är sannerligen inget banalt problem.

Orakelabstinens

Sedvänjan att i tid och otid konsultera orakel innan och efter viktiga händelser liknar i allt väsentligt ett missbruk precis som alkoholism eller spelmissbruk. Att från en dag till annan lägga bort vanan kan skapa kraftig abstinens. Det är viktigt att erkänna detta för sig själv. Att komma ur missbruket kan ta hela två år i ett initialt skede. Därefter följer en sekundär fas som i praktiken varar hela livet. I denna sekundära fas är personen "orakelfri orakelbrukare", motsvarigheten till begreppet 'nykter alkoholist'; dvs faran är avvärjd men hotet i sig kvarstår.

Se även: Om svarta speglar

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2/11/21, 5:34 PM av JRSN
Annons:
Farwuq
5/31/19, 5:45 PM
#1

Under mina studentår på 70-talet testade vi lite »U-J« på studentkorridoren, det blev inte så bra.
😕
Det är lika bra att låta »glaset stå«.
Det är inget för amatörer.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
5/31/19, 6:01 PM
#2

#1 Japp, i min ungdom testade vi glaset, vid några tillfällen (hur fick vi reda på metoden)? Tror att det orsakade mycket problem senare i livet. Bra att riskerna börjar bli kända.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Farwuq
5/31/19, 6:06 PM
#3

Du får gärna skriva lite om »pendeln« också.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
5/31/19, 6:10 PM
#4

#3 Bra idé, jag skriver upp det i min memo. Pendeln är emellertid betydligt "snällare" än Anden i glaset. Men såsom en orakelmetod finns det fortfarande en del faror förknippade med metoden.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Farwuq
5/31/19, 6:13 PM
#5

Ja, och man får inte glömma att man kan bli »beroende« av eländet och ständigt konsultera, t.ex. pendel eller glas.
Sådana människor har jag mött när jag agerat psykolog.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
5/31/19, 6:21 PM
#6

# 5 Helt rätt, Farwuq, och jag är en av dem som blev beroende. Det var dock tarot jag använde men det är typ samma sak. Slängde bort många år på det innan jag till slut kom till sans och blev mitt eget orakel istället.

I ärlighetens namn bör jag väl nämna att många kan hantera orakel utan att möta några problem.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Farwuq
5/31/19, 6:43 PM
#7

#6 Det är riktigt.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

NiklasTyreso
5/31/19, 9:30 PM
#8

Har förr om åren använt biblamanti och några gånger I Ching som jag tycker är trevligare metoder. Vid ett tillfälle i livet fick jag problem med (för mycket) spökerier och dunkningar i väggarna etc när jag hade genuina använda kultföremål hemma. Det mesta försvann när jag gjorde mig av med föremålen, men sedan fick jag vid många tillfällen utföra läsningar vid platsen där föremålen stog innan, för att reclaim-a platsen.

JRSN
6/1/19, 7:16 AM
#9

#8 I Ching är en metod som jag totalt snöade in på under 90-talet, utarbetade till och med en revision av verserna och ett enklare orakelförfarande! Men då började glödlampor explodera och föremål flytta sig etc. Gillade egentligen I Ching men var tvungen att skrota hela projektet. Men en del av visdomsverserna har jag liksom kvar 'i huvudet'.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
6/1/19, 10:27 AM
#10

Oj vad jag älskade att hålla på med anden i glaset när jag var tonåring. Sent på kvällarna, mitt på nätterna gjorde vi det på alla möjliga tänkbara ställen, det ena stället värre än det andra, som på en kyrkogård mitt mellan gravstenarna, i en kyrka, i ett likhus och en gång "bröt" vi oss in i ett hus där det gick rykten om att det skulle spöka och gjorde anden i glaset där. Men det enda som hände var att vi höll på att skrämma livet ur varandra 😃 Men kul var det.

JRSN
6/1/19, 1:07 PM
#11

#10 Eller hur, det ÄR väldigt spännande med anden i glaset och andra orakelmetoder. Vissa drabbas aldrig av "baksmälla" av metoderna, tror det har att göra med om man lider av 'Hål i auran' eller inte. Själv råkade jag lite illa ut och har varit tvungen att, i efterhand, lappa ihop öppna portar som illasinnade andar kunnat smita in genom. Tillvaron är i sanning mystisk! 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
6/2/19, 1:44 PM
#12

Känner igen det där, även om jag aldrig har testat anden i glaset. Annars har jag nog testat det mesta, särskilt pendeln. Det gick så långt att mitt högre jag beslutade att "avvänja mig" och istället vänja mig vid att använda min egen intuition istället. En nyttig läxa. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
6/2/19, 3:55 PM
#13

#12 Ja, en sådan avvänjning kan verkligen bli tuff. 🤦‍♂️ Ska försöka skriva en tråd om pendel och slagruta framöver.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Carmarino
6/2/19, 5:45 PM
#14

#13 Ja, det tog ett tag innan jag vande mig av med att fråga pendeln varje gång jag undrade över något. Fast en gång gjorde jag faktiskt på ett sätt som inte gick att "fuska" med.

Jag funderade på om jag skulle säga upp mig från ett jobb jag inte trivdes med, eller om jag skulle stanna kvar och härda ut. Kunde inte själv fråga pendeln, eftersom jag inte var säker på om jag fick rätt svar, eller om jag fick det svar jag önskade mig.

Därför ringde jag en kompis, som också pendlade, och bad henne ta fram pendeln. Sa att jag skulle ställa en fråga tyst för mig själv, och att svaret skulle vara antingen ja eller nej. Hon skulle då pendla - utan att veta vad jag frågade om - och sedan berätta vilket svar det blev.

Till saken hör att hon hade förväntat sig att svaret skulle vara nej, och ändå blev det ja. Därför var jag säker på att svaret var rätt, och inte bara önsketänkande från min sida. Nu ska det dock sägas att jag inte tog beslutet enbart på grund av pendelns svar, men den var en bidragande orsak till att jag faktiskt sade upp mig från jobbet - och det visade sig vara ett helt rätt beslut. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
6/2/19, 6:03 PM
#15

Är det någon som har stött på demonen ZOZO via ouijabrädet? Det finns många berättelser om möten med ZOZO världen över. Sök gärna på Youtube (jag skrivet på mobilen just nu och vet inte hur man länkar med den) ZOZO är för det mesta ganska harmlös, men många har fått problem också.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
6/2/19, 6:07 PM
#16

Sen undrar jag om någon här har lyckats att få kontakt via ouijabrädet eller anden i glaset ensam? Jag har testat men har inte lyckats. Tips för att lyckas ensam önskas!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
6/2/19, 7:04 PM
#17

#14 Fiffigt! Men i dagens läge skulle jag nog ta beslutet efter eget omdöme, och kanske i samråd med några andra personer.

#16 Du bör nog inte uppmuntra sådana aktiviteter. Det är en hel del personer som fått bestående problem efter 'anden i glaset'. Jag skulle hellre se tips på hur man effektivt stänger oönskat öppnade portaler, som blivit en följd av 'glaset'.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
6/2/19, 7:24 PM
#18

#17 Jag samrådde med andra personer också, och funderade både länge och väl (ca ett halvår). Vägde för- och nackdelar fram och tillbaka, så pendeln var bara en i raden av saker som ledde fram till beslutet. Den var inte avgörande i att jag sedan bestämde mig för att säga upp mig.

Håller med om att man absolut inte ska uppmuntra kontakt med demoner, oavsett metod. De är inte roliga att tampas med, och de är nästan omöjliga att bli av med om man en gång släppt in dem. Hu! Är så glad att jag lyckats slippa ifrån dem, och vill absolut inte ha tillbaka dem i mitt liv.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Farwuq
6/2/19, 7:35 PM
#19

#16 Att använda »glaset« ensam, det har jag aldrig lyckats med.

Pendelns svar har jag slutat lita på, mina egna gissningar ger ofta bättre resultat.
För ca 15 år sedan frågade jag om utgången i »Euro-valet«, den sade då att det skulle bli ett »JA« som resultat, det blev det som bekant inte.

En kul sak är att jag ibland frågat och pendeln vet det rätta svaret, då har den ofta svarat »NEJ« . Det innebär att det inte är någon allvetande entitet som driver pendeln. 😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Carmarino
6/2/19, 7:41 PM
#20

#19 När jag skulle "vänja mig av med pendeln" så ställde jag frågor som jag visste svaret på, och pendeln svarade fel varje gång. När jag då sa att "jag vet att jag har rätt, stämmer det?" då svarade pendeln "ja". Ställde jag då samma fråga en gång till så svarade pendeln fel igen. Så höll vi på i princip till jag slutade använda den - vilket inte dröjde så länge. 😃

Nu är det säkert 10-15 år sedan jag använde pendeln senast, och jag kommer knappt ihåg hur man gör.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ghosthunter
6/2/19, 7:45 PM
#21

Nja…uppmuntrar gör jag väl inte?! Jag bara undrar över en del. Det är väl meningen att vi ska diskutera ämnena? Sen kan en pendel även locka till sig onda väsen. Vad hade förresten pendel med tråden att göra?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
6/2/19, 7:54 PM
#22

#21 Se #3, #4 och #5. Jodå, även pendlar kan locka till sig onda väsen. Alla metoder där man söker kontakt med andra sidan kan locka till sig olika sorters väsen, och har man då inte sett till att skydda sig ordentligt så kan det bli farligt.

Uppmuntrar gör du genom att du aktivt försöker få kontakt med dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
6/2/19, 8:09 PM
#23

#22 Nej, det har jag inte sagt. Jag försöker att kontakta andar av folk som gått över till andra sidan (eller "vanliga" andar, som en del säger) Men jag ber om ursäkt och lämnar tråden☹

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
6/2/19, 8:09 PM
#24

#21 Absolut, vi diskuterar bara, och avvikande meningar hör till sakens natur. Pendeln råkade komma upp men jag tänker skriva om ämnet separat vid tillfälle. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
6/6/19, 11:43 AM
#25

#23 Du behöver inte lämna tråden. Jag svarade ju bara på din fråga. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
6/6/19, 1:52 PM
#26

#25 Jag tror nog tyvärr att jag missuppfattade sajtens mening. Typiskt mig att inte läsa sajtbeskrivningen.🤗

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
6/6/19, 3:06 PM
#27

#26 Det är ingen fara på taket (så länge skorsten sitter kvar). 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
[ghostdoggy]
2/11/21, 1:28 AM
#28

Rekommenderar inte anden i glaset el den andra saken,du öppnar upp portaler som du inte ens vet om,gjorde det en gång,men vart aldrig mer,i 2 veckor hade jag nån liten luddig sak med mig som skrämde skiten ur mig ,gick inte sova nattetid,dock gjorde jag inte anden i glaset hemma utan hos vänner,var ung å dum..dock vart det ett hastigt avslut då glaset tog egen fart och krossades mot väggen,dock bestämde jag mig för att gå skoterspåret hem ist för att gå genom samhälletsom var upplyst,tjänade säkert 100 meter..var åxå här jag kände av vad som följde mig,vände mig om flera ggr i mörkret å lyste med lampan då jag åxå hörde den..men ingenting..men har nog aldrig varit så rädd som just d 2 veckorna då jag både hörde å såg den,påminner om en stor fet råtta med extrema klor,finns andra vägar att få kontakt med andra sidan som är mer humant och inte ställer till det lika mycket😂men en erfarenhet jag gärna varit utan..men tacksam att jag ändå fått uppleva..energierna är olika beroende på vilka väsen du får kontakt med,har dock jobbigare med mänskliga energier..massa babblande här nu

JRSN
2/11/21, 5:46 PM
#29

#28: Babbla på bara, man lär sig ett och annat. 😉 Det är många som 'trillar dit' på anden i glaset. Troligen för att det uppfattas som en lek, en 'partyploj' sådär. Jag har i efterhand försökt stänga gamla portaler efter att ha varit med på anden i glaset. Tror att jag har lyckats någorlunda men helt säker kan man ju inte vara. Under rubriken 'Alternativt skådande' i artikeln 'Om svarta speglar finns ett förslag på en ofarlig variant av andligt skådande. Där finns även en metod att reglera den 'andliga perceptionen'.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
[ghostdoggy]
2/13/21, 5:54 PM
#30

#29: njaa vill inte reglera den spirituella biten,man lär sig att hantera den ,har vart öppen som en parabol i snart 30 år😂och ångrar inte en sekund av det

JRSN
2/13/21, 11:09 PM
#31

#30: Det är ju också ett sätt förstås, att ta in samtliga andliga intryck för att sedan utveckla sätt att hantera dem på. Och har man inte ont av att överösas av andliga visioner och uppenbarelser så är ju allt i sin ordning. Huvudsaken tror jag är vetskapen att det faktiskt finns ett antal metoder att ställa in sin spirituella perception, för de som verkligen har ett behov av detta. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Farwuq
2/14/21, 9:57 AM
#32

Jag har ofta undrat "vad/vem" och det nu går att beskriva är det som driver gäck med oss.
Vem ger godtyckliga och ibland helt förödande svar.

Glaset och brädet, de skrämmer mig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
2/14/21, 10:41 PM
#33

#32: Demoniska väsen kan enkelt styra materien och påverka människors tankar. De manipulerar utan svårighet orakelredskap som; ou!ja, tarot, pendel, runor, I Ching, till och med änglakort. Demoner gillar att framträda såsom änglar, Jesus och även Gud själv. De har stor makt och 'spottar' ofta föraktfullt på allt vad heligt är. De är 'formidabla' såsom fiender men därmed inte sagt att de själva är särskilt formidabla. De saknar all etik och moral.

Glaset och brädet är med rätta något att ta sig i akt för.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2/15/21, 9:34 AM av JRSN
[ghostdoggy]
3/7/21, 11:42 PM
#34

#31 ja d är ett av många sätt..lol..många mediala som föreslog att jag borde stänga ner mig för det blir jobbigt att vara öppen hela tiden,blev först mer som en utmaning"skam den som ger sig"..men stänger man ner sig hela tiden blir det lika jobbigt varje gång och man orkar inte vara öppen en längre stund,kändes vansinnigt efter en längre stund med att öppna å sen stänga ner och sen vara tbx på ruta 1 igen..viktigast dock är att alltid vara jordad..går inte tumma på det..har haft många trevliga möten och sällskap under årens lopp,har även haft mindre trevliga energier..lol..är bara rädslan som sätter käppar i hjulen..jag är öppen för mig själv personligen då lärdomen kommer från vägledare och hjälpare och andra varelser och energier =)

  • Redigerat 3/7/21, 11:45 PM av [ghostdoggy]
Annons:
JRSN
3/8/21, 7:48 AM
#35

#34: Intressant, du verkar vara som en portal i dig själv. I och med att du har en grundbalans så far du inte illa av det. Kanske är det så att väsen av olika slag använder dig som ett energicentrum, en 'nod' med vilken man tar sig till andra platser, dimensioner. Åtminstone förefaller du vara en 'magnet' för andliga fenomen, möjligen ser du tillvaron lite annorlunda än flertalet.

Vad har du för teknik att jorda dig, vanligen?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
3/9/21, 11:40 PM
#36

Vi har alla en portal i oss själva som går att öppna upp för resor i universum, dock få som har känndom att möjligheten finns..för mig är det trädet som gäller vintertid då d inte går att barfota utan att frysa ihjäl fossingarna..sitter på stol och förankrar min fötter i golvet och ser hur d förvandlas till rötter och går igenom golvet ner till jordens mitt och och omsluter kärnan ,rötterna åker uppåt och igenom kroppen,ut genom huvudet typ och förvandlas till en krona och ner till hjärtat där stannar det,ut kommer guldvitt ljus som sprider sig utåt..tar ungefär 5-10 min varje dag,har nästintill slutat använda sockar ,bara om jag måste ha skor på mig..finns mycket som vi inte ser när det gäller naturväsen och annat smått å gott,man ser inte boxen längre utan allt är oändligt😊

JRSN
3/10/21, 11:46 AM
#37

#36: Spännande redogörelse, tack! 😇

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
3/12/21, 12:50 PM
#38

#36: Men vad roligt, jag känner igen mig så i vad du skriver :)
Jag har aldrig mött någon som fungerar som jag, vad spännande.
Är du en kanal också? Eller länk, lr vad man nu ska kalla det.

Det enda som skiljer sig är att jag inte behöver jorda mig regelbundet, för mig räcker det att promenera i naturen. Jag känner igen det du skriver om att sträcka sig ut och jag har en massa sådana övningar för mig mellan varven och upplever också en gränslöshet och att om jag bara öppnar mig utan förutbestämdhet, så dyker det upp nya saker, nya vägar, nya tankar och syner.

Precis som du säger så upplever jag rädslan som det största hindret/sårbarheten och förutfattade meningar som det största mentala hindret.

Roligt att läsa vad du skriver :)

Farwuq
3/22/21, 7:04 AM
#39

Anden i glaset ger bara problem

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
3/22/21, 9:12 AM
#40

#39: Ja, och dessutom problem som kan dröja kvar i åratal. Man kan aktivt behöva gå tillbaka i tiden och stänga dåliga portaler som har öppnats. Svårt, för ofta minns vi inte ens alla våra 'ockulta' äventyr som barn eller tonåringar.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Farwuq
3/25/21, 8:32 PM
#41

De råd, förutsägelser och anvisningar som man får av "glaset" är ofta lika bra om de egna gissningarna. Så… i de flesta fall är det helt onödigt att joxa med glaset. Speciellt då man är själv oerfaren och okritisk.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
JRSN
3/26/21, 7:40 AM
#42

#41: Javisst, så är det. Men den där 'spänningen' kan ju vara farligt lockande. Att man kommunicerar med en osynlig entitet, svårt att stå emot som ung och nyfiken.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
3/27/21, 2:31 AM
#43

#38: kan väll kalla d en kanal för enskilt bruk =) dock har jag hjälpt några stycken då jag satt som admin i en av sveriges största grupper på fb..finns även baksidor där..tog ut mig totalt och avslutade kontot för att aldrig mer återvända

[ghostdoggy]
3/27/21, 4:58 AM
#44

#38: tack detsamma skina =)

skina
3/29/21, 1:56 PM
#45

#43: Det gjorde jag med när jag var yngre, jag tror att väldigt många av oss gör det.
Som jag ser det så är det viktigaste att identifiera när en person faktiskt inte vill bli hjälpt utan enbart vill få energi från en annan person, eller faktiskt inte VÅGAR känna inåt för att kunna bearbeta vad som sker inom dem.

Jag har lärt mig det nu, tror jag, och hjälper andra när det passar mig och när jag tror att det kan löna sig.
Senaste åren är det väldigt många mediala människor som "trillar i knät" på mig från höger och vänster, de kommer från de mest konstiga ställen.
Jag hoppas att du också hittar ett mer lagom sätt att hjälpa andra :)

Ursäkta lite off tropic :)

[ghostdoggy]
3/29/21, 2:49 PM
#46

#45: Energitjyvar och dramaqueens ska vi passa oss för,d är sjukt va dränerad man kan bli 😂 jag hjälper till när det kommer spontant,har aldrig tagit betalt utan gör d för att jag brinner för det å vill lära mig mer,jag gör det när det känns rätt för mig å d inte bli ett slags krav,har även slutat lyssna på vad andra vill att man ska göra och inte göra..vi har i första hand ansvar över oss själva hur vi ska må el inte må..och det blir bäst under mina villkor ,sen spelar intuitionen in åxå..får jag dåliga vibbar så håller jag mig utanför oavsett vad det gäller..litar på den..tror d är snart 3 år sen jag avlutade kontot..vart lite off topic kanske men är så sällan man möter på nån som går i nästintill samma fotspår som en själv,så blir även d en lärdom =)

  • Redigerat 3/29/21, 2:50 PM av [ghostdoggy]
Upp till toppen
Annons: