Annons:
Etiketterceremonierpersonligt-skyddritualerperception
Läst 3857 ggr
JRSN
5/12/19, 6:27 PM

Vikten av personligt skydd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vissa personer är mer känsliga än andra. Den som upplever problem av andlig (ickefysisk) natur kan därför behöva stärka upp sitt personliga skydd. Detta kan ske på olika sätt men huvudsakligen genom fysiska skyddsåtgärder eller genom andliga ritualer/procedurer som stärker upp den personliga auran.

Fysiska skyddsåtgärder:

  • Kristaller och stenar med olika skyddande egenskaper
  • Orgonit (föremål tillverkade av metallspån och kristaller inbakade i organiskt material)
  • Talismaner (föremål försedda med magiska krafter)
  • Rökelse (torkade örter som vid förbränning ger ett skydd för användaren)

Andliga skyddsåtgärder:

  • Böner, besvärjelser
  • Ritualer (andliga procedurer som utförs i skyddande syfte)
  • Renande ceremonier
  • Symboler (exempelvis symboler från Reiki Healing)

Min personliga favorit:

Visualisera ett skyddande "skal av ljus" runt kroppen. Skapa närmare bestämt tre skyddande sfärer runt kroppen; en närmast huden för att skydda från smärta, en lite längre ut som skyddar mot attacker av känslomässig karaktär, en längst ut som skyddar från mentala, intellektuella angrepp. Gör exempelvis så här:

1. För ihop tummen och pekfingret på båda händerna, deklamera följande (tyst för
     dig själv): "Härmed optimerar jag min nervkropp".

2. För ihop tummen och långfingret på båda händerna, deklamera följande:
    "Härmed optimerar jag min känslokropp".

3. För ihop tummen och ringfingret på båda händerna, deklamera följande:
    "Härmed optimerar jag min mentalkropp".

Obs! Visualiseringen är endast verksam i ca. ett dygn, därefter behöver den upprepas för fortsatt effekt.

Modererad paranormal perception:

Om du även vill tona ner din paranormala perception (förnimmelse av andevärlden) så kan du visualisera ett lock som är placerat ovanför huvudet. Detta skyddande lock kan du ta bort eller sätta dit efter behov. Även denna ceremoni är endast verksam i ca. ett dygn.

'Camilla Örnberg', medium från serien 'Det okända', har en bra metod: Man tänker sig då att intrycken från andevärlden kommer ner som en ljuspelare ovanifrån och går igenom alla våra chakran. Sen visualiserar man liksom en 'dimmer' som kan reglera ljusflödet. Lågt ljusflöde - få intryck, högt ljusflöde - många intryck. Med det redskapet blir det mycket enklare att uppnå önskad nivå på de andliga intrycken.

En kraftfull besvärjelse:

Jag vill även föreslå ett redskap, en besvärjelse som kan hjälpa till att rensa vår personliga sfär från oönskade osynliga väsen som gör livet surt för oss. Besvärjelsen kan läsas högt eller reciteras tyst för oss själva. Var noga med att läsa den ordagrant och inte korta av eller förändra den:

"Härmed avlägsnar jag de väsen från min personliga sfär som motarbetar mitt högsta bästa. Må Helig ande rena mig och beskydda migAmen"

Förklaring: Besvärjelsen är inte religiös i sig men använder vissa etablerade begrepp. Den personliga sfären är människans hjärna och hjärta men även olika nivåer i hennes subtila aura. Endast väsen som inte främjar människans utveckling avlägsnas med besvärjelsen. Det är människans högre jag (Helig ande) som i praktiken genomför reningen. Helig ande kommer dessutom att förhindra att utdrivna väsen vänder åter.

Människan måste emellertid aktivt ta ansvaret att stänga sina etablerade portar för oönskade energier, det är en gemensam process. Helig ande är ett väsen, i en annan dimension, som delar människans livsväg, dock med skillnaden att hela livsvägen förnimmes simultant (på en och samma gång). Helig ande äger makten att leda människan på rätt väg (ibland hårdhänt) men hjälper den som ödmjukar sig och visar vilja till förändring.

Termen "mitt högsta bästa" syftar på den individuella människans universella utveckling. Inte jagets kortsiktiga mål utan snarare den riktning i livet som för oss närmare vår sanna natur, de omständigheter som harmonierar med samvetets (det ordlösa sinnets) holistiska livssyn.

Avslutningen "Amen" är ett begrepp som är så etablerat att det utan problem kan användas. Benämningen är en bekräftelse; "må det ske", även om Amen tveklöst syftar på en ursprunglig gudomlighet, som i en förgången tid utövade ett gott inflytande.


Starta diskussion/Ställ fråga

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 1/1/21, 11:45 AM av JRSN
Annons:
Upp till toppen
Annons: