Annons:
Etiketteröversinnligtvisionerparadigmskiftenutomjordingarbildspråk
Läst 160 ggr
JRSN
2022-12-29 15:22

Kristallkulan: Jan-Dec 2023

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.


DETTA ÄR AUTOMATISK SKRIFT MED ALLMÄN INRIKTNING. PERIODEN ÄR JAN-DEC 2023. AUTOMATISK SKRIFT GER INTE KLARTEXT UTAN MER EN SAMLING DRÖMSKA BILDER OM EN MÖJLIG FRAMTID. TA ALLT MED EN NÄVE SALT OCH GÖR DIN EGEN TOLKNING:

Flyger över vattnet. Vid horisonten ett skepp med flyktingar, flaggan är sliten och i revor. En hamnstad närmar sig, belägen i det yttre havsbandet. Många kanoter sätts i vattnet. Vädret är svalt, stormigt. Det bor en häst i kullen, egendomligt. Den är brun och har hovar av glas. Jag ser ett runt Ufo-skepp, ett avlångt ägg, färgen är turkos.

En man målar stilleben, en vas med blommor men blommorna har börjat vissna. Den svarta katten spinner i fönstret, blickar ut mot en solnedgång i vitt, purpur och lila. Huset rör på sig, rubbas något i sina grundvalar. Ute har marken spruckit upp, vattenskadad terräng mellan träd och berg. Skogen är orolig, den vill flytta på sig, dra västerut.

Över skogstopparna kommer svalor flygande. De kommer med barn i knyten, vart är de på väg? En morkulla skorrar i skymningen, stjärnorna syns igen, de är gula mot en svart himmel. Ett missnöje gryr, människor är upprörda men vågar inte gå ut. De samlas i trappuppgångar och i hissar, misstankar vädras. Ett utbildningsväsen introduceras, har du fått stämpeln i ditt röda pass?

Staketet mot ängen syns tydligt, ängen därbakom är tom, enorma gräsvidder. I floden simmar gräsänder, de har något i munnen, är det sedlar? Nu slår Riksbanken upp portarna på vid gavel. Det ska inte längre vara svårt att försörja sig. Meritokrati och forna tiders förtjänster, allt värderas i samma system.

Vid horisonten lurar hjorden; kalvar, getter och får. En storm väntar men bör den bedröva sinnet? Moln och vattenpelare, monsuner och jordskalv. Tsunamis på ställen som aldrig förut sett vatten. Vallgravar översvämmas, byggnader förs bort av strömmen. Kolonner av militärfordon, flygplan patrullerar.

Tidningarna skråderar över solens otillräknelighet; stormar på solen och på jorden. Förvånansvärt tyst i leden och i stugorna. Människor rycker på axlarna; det är någon annanstans, någon annans fel, någon annans ansvar. Det finns mat och vatten men människor förstår inte att äta och dricka. Grubblerier och nya religioner, förslår inte de gamla gudarna?

Folkvandringar börjar, aldrig sinande skaror av migranter och lycksökare. Några stänger in sig i slutna grupper men de gynnas inte utan bryts ned. Dalen fylls sakta av vatten, nu syns kanoterna igen, såsom budbärare i kaotiska tider. Fenomen på himlen; rött, vitt och blått. Signaler till folket? De skarpsynta skall förstå.

Att bryta vatten, bära grus, skönja vägen. Tungornas band lossnar, vi kan hjälpa varandra. En går för två, två går för tre. Det finns visdom i människors inre. Likt korn av guld som nu kommer i dagen. Att vi inte förstått det tidigare, tillsammans flyttar vi berg! Lanthandeln i ny tappning, ser åter dagens ljus. Som vi har saknat den!


……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2022-12-29 15:24 av JRSN
Annons:
Heddiz
2022-12-31 21:06
#1

Ja jag tolkar det som att det kommer komma en ännu tuffare tid framöver för dom som inte vill se, vill vakna upp till vilka vi verkligen är..

Vi är mer än bara våran kropp, vi är vår själ som alltid funnits och kommer finnas..men ngr har gjort allt för att vi ska leva som i en matrix.

Där man går och jobbar och får tillbaka 25% av sin lön som egenföretagare
.hur sjukt är det inte att skatteverket tar det mesta i skatt 50-75%.
Sen får man massor av räkningar på det..
Och nu GÅR DET INTE LÄNGRE folk börjar gå på knäna, får sälja sina hus, lägenheter och flytta till mindre boende, gemensamma boenden…
Allt blir bara dyrare och dom säger att vi har brist på el i Sverige = NEJ Sverige tillverkar egen el och säljer den till andra länder nu..
Så regeringen och alla styrande ljuger…

Folk måste vakna upp och sluta tro på mainstream media som bara vill skrämma folk på uppdrag från regeringen som vill tjäna pengar på folk som lyder..

Då kan vi hjälpa varandra och "tungornas band lossnar" och sanningen äntligen kommer komma fram…
Men tydligen behöver vissa uppleva ännu mer dåliga saker innan dom kan sätta ihop 2+2 ….
Det är alltid något som hänt efter nyår konstigt nog….
Under jul så är allt LUGNT, men vänta till efter nyår vad dom hittar på för hemskheter den här gången…
För hemskt tror jag att det blir ett tag till…speciellt i Sverige…som är sist på att få reda på vilka vi verkligen är..
Vi är andar


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
2022-12-31 21:16
#2

Jag tillägger att det är vad mitt högre jag tror och då tror vissa att jag är en foliehatt

Nej jag är inte rädd för 5G eller annan strålning 😆

Eller vad jag kallas för något. Jag är - för sanningen..

Jag är för att vi får det bättre i Världen och tror också att det kommer bli bättre förhoppningsvis redan i vår-sommar vilka vi än är..


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

  • Redigerat 2022-12-31 21:20 av Heddiz
JRSN
2023-01-02 18:01
#3

#1: Tack för intressant tolkning! Jag tar inte ställning förstås, har svårigheter att tyda mina egna ord. Men nog verkar det som att något missnöje kan gry i folkleden, detta behöver man förstås ingen profetia för att kunna avgöra.

Man anar dock i texten att människor fortfarande 'knyter handen i byxfickan', en svensk sedvänja som är rätt hårt rotad. Skatter är onekligen ett problem som de nu är utformade. Hur kan man ha skatt på skatt på skatt, det verkar helt ologiskt.

Men ändå, jag har positiva förhoppningar om framtiden, även om det blir mer och mer turbulent i samhället. Skulle tro att det blir ett 'stökigt' år 2023 men sen kommer nog en ljusning. Dock behöver vi sannolikt vara flexibla, anpassbara.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Heddiz
2023-01-03 22:45
#4

#3: Jag känner att det är så som du beskrev här ovan enkelt förklarat..

Att folk går och jobbar fast vissa håller på att bränna ut sig pga att dom "knyter handen i fickan" och döljer sina känslor för tex chefen, kollegor o familjen.. Känner sig ensam fast han/hon har folk i sin närhet.. Många döljer känslorna o tänker-det går över, har kanske svårt att säga Nej osv..

Det tar ju stop någon gång om man inte gör vad man egentligen vill/vad hjärtat vill egentligen/ vad intuitionen säger & man trycker ner alla känslor, kanske har svårt att säga nej & aldrig tar sig tid att bara vara..
DÅ måste folk börja tänka om (Även människor som har mycket ansvar för andra o hur vi mår egentligen som regeringen, skatteverket, media osv, osv..

Då kommer dom sakta börja ändra sig o vilja folkets bästa…alla människors bästa och då kommer annat räknas än hur mycket pengar man har…Då räknas det nog mer vad folk är bra på och gillar att göra…
Dem jobbigaste jobben kommer inte människor beh göra och alla som behöver får en liten grundpeng eller liknande, skatter avskaffas…
Det gamla med lantbodar att handla i kommer mer o mer…

Så jag tror också på en positiv framtid…menade bara att det kan bli lite som en berg o dal bana innan det lugnar ner sig och paradiset på jorden infinner sig sakta men säkert…
Jag tror det är xtra viktigt att ta hand om sig o sin kropp fysiskt & psykiskt just nu..

Kolla bara på alla kändisar som börjat med TM-dagligen- det har ändrat deras liv-dom upplever källan då (enligt mig kan man erfara källan/universum på olika sätt) Speciellt genom meditations-Yoga, i naturen…Kändisarna fr USA talar om det som "något alldeles extra"-som att man blir hög på det.🤣 Jag blir hög på yoga-😁🧘‍♀️.
TM =Transcendal Meditation.
https://transcendental-meditation.se/den-hogsta-manskliga-upplevelsen/


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

JRSN
2023-01-03 23:02
#5

#4: Gillar det där du skriver om att 'vad folk är bra på och gillar att göra är det som räknas'. Där har vi framtidens melodi tror jag, det är informell kunskap mer än formell kunskap. Allt kommer bli så mycket lättare och samtidigt mycket mer kul och intressant än förut.

Apropå Yoga så har jag en inarbetad Tai Chi-formel att tillgå. Den tar max 10 minuter att genomföra, så ont om tid kan jag inte skylla på. Väldigt bra för kroppen och för sinnet. Men - jag gör den inte! Vet inte riktigt varför, svårt att få in det i rutinerna kanske. Någon gång bör det lyckas!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
2023-01-04 18:35
#6

Det här var bra:

" vi kan hjälpa varandra. En går för två, två går för tre. Det finns visdom i människors inre. Likt korn av guld som nu kommer i dagen. Att vi inte förstått det tidigare, tillsammans flyttar vi berg!"

Det är det enda. Tillsammans, gemenskap. Vara rädda om varandra, naturen, Jorden.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Heddiz
2023-01-05 18:10
#7

#6: oj jag glömde det 😳 hmm att bland det viktigaste är ju moder jord o att vi i framtiden kan samarbeta tillsammans med fler o fler o fler..

Så du har rätt i att det börjar med 2 som blir 3 som blir 6 som blir 12 osv 😊


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
2023-01-05 18:23
#8

#5: Thai chi är liknande Chi Qong eller ?

Du kanske kan börja med bara 2 min/dag i en vecka tex BARA du kommer igång så brukar det gå lättare..med vad man än ska göra som man drar sig för,

men du tycker väl att det är kul o då går det än bättre..


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

JRSN
2023-01-06 18:22
#9

#8: Intill förväxling likt, skulle tro att det bara är olika skolor av samma sak. Ja, jag skall verkligen ta itu med min Tai Chi. Det får bli mitt Nyårslöfte (lite sent). 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Heddiz
2023-01-07 01:24
#10

#9: Det jag har märkt själv o hört många säga är att det är svårare på något sätt att komma igång eller/och att forts dagligen om man gett ett nyårslöfte som ska starta 1a jan..och man ska köra varje dag eller vecka.

SÅ jag kan ha nyårs planer, men börjar hellre 1a februari eller närsomhelst..

Du måste ju inte vänta till Feb, men att du inte börjat 1a jan är bara positivt enligt mig 😊

Jag har provat chi qong för lääänge sen o jag har för mig att rörelserna är ganska långsamma, men det var ju för nybörjare så det går väl fortare när man lärt sig kanske…
Är intresserad av kinesisk natur medicin o akupressur tex som jag börjat lära mig mer om..
Akupunktur funkar så då borde ju akupressur funka tänker jag!?


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

JRSN
2023-01-07 20:02
#11

#10: Väljer att inte stressa igång något, det får växa fram av sig själv. Tror att Qui Gong ska gå långsamt, det är själva grejen, liksom med Tai Chi. Akupressur fungerar säkert, det innebär ju tryck på olika aku-punkter i kroppen. Liknande är 'knackningsterapi' som jag är intresserad av (och inte heller kommer igång med). Tja, som du ser så är det dåligt med engagemanget. Men jag ger inte upp!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Heddiz
2023-01-09 02:49
#12

#11: Ja just det, det ska nog gå ganska långsamt och det är väl det som är det nyttiga med just qigong..

Det är ju positivt att du skriver att du inte ger upp i alla fall…
Vilket tyder på att du börjar när du känner att det är rätt tid att börja bara.


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Friggs dotter
2023-01-19 13:27
#13

Jag vet inte, men jag fick känslan av att detta budskap inte var speciellt kryptiskt, utan precis som det står.

Jag tolkar det som att jorden under året kommer drabbas av stora naturkatastrofer, att Putins krig kommer sprida sig. Hästen med hovar av glas kan innebära att det blir svårt att ta sig någonstans oskadd, men det kommer bli en aldrig skådad flyktingström. Atombomb.

Politiker och krigsherrar kommer i första hand tänka på pengar, rädda att spendera dom, vilket komma att kosta människoliv.

Många kommer att få leva av det naturen ger, som förr i tiden.

Men folket blir starkare och vi går samman för att bygga upp samhället igen och hjälpa varandra. Vi kommer dra lärdom precis som generationen som upplevde världskrigen och vi kommer lära våra barn att leva som i enighet med naturen och varandra så att kommande generationer får en bättre värld.

Det var det första som kom till mig.
När jag säger "vi" så menar jag alla människor, inte speciellt det svenska folket.

Annons:
JRSN
2023-01-19 22:48
#14

#13: Tack för din tolkning, som ger nya infallsvinklar. Det för tankarna till ett slags reningsbad inför en ny och bättre värld, enklare men med mer gemenskap. Har funderat en del på 'morkullan', som är en hemlighetsfull men fredlig nattfågel. Det tyder kanske på att något exklusivt händer, något som man inte ser så ofta. Kanske får vi också uppleva en klarare himmel än vi har blivit vana vid att se.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Tarotstollan
2023-02-09 00:28
#15

Huset rör på sig, rubbas något i sina grundvalar. Ute har marken spruckit upp, vattenskadad terräng mellan träd och berg.
Kolonner av militärfordon, flygplan patrullerar.

Allt detta har vi ju redan varit med om nu i över ett år och nu senast den fruktansvärda jordbävningen.🥹

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JRSN
2023-02-09 07:52
#16

#15: Jordbävningar inträffar ju ständigt men det som hände i Turkiet var ovanligt läskigt. Det var som att husen liksom pulvriserades och blev till stoft. Det hände även efter själva huvudskalvet, att hela hus plötsligt bara gav vika.

https://twitter.com/i/status/1622508153827999746

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
2023-02-09 08:33
#17

Positiva slutord i alla fall. 🙂 Det behövs.

"Att bryta vatten, bära grus, skönja vägen. Tungornas band lossnar, vi kan hjälpa varandra. En går för två, två går för tre. Det finns visdom i människors inre. Likt korn av guld som nu kommer i dagen"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2023-02-09 10:20
#18

#17: Jag tror på en bättre tid trots allt, kanske redan till sommaren. Möjligen lite senare framåt hösten. Det behövs liksom en ny vision som kan ena människor, inte enbart det här med klimatfrågan.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2023-06-23 21:19
#19

Puffar upp texten med tanke på att vi nu nått halvtid på året 2023. Fortsättning följer, vi får se vad som kommer. 🌞🌙 🚀

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: