Annons:
Etikettertidig-historiaevolutionexistensplannaturväsenjättar
Läst 111 ggr
JRSN
2022-12-06 17:18

Otroligt - Kan Neandertalaren ha överlevt?


Berättelser om vilda människor återfinns i nästan alla kulturer. Humanoider, ett melanting mellan djur och människa. Tänk på nordamerikas, Sasquatch, Himalayas Yeti och Australiens Yowie. De berättelser som finns om dessa bygger mycket på lösa rykten, otydliga lämningar och suddiga bilder. Det finns dock en rejält mer detaljerad beskrivning från västra Mongoliet. Där berättar befolkningen fortfarande om en lång, behårad människoapa som de benämner 'Almas'.

Vittnesmålen är högst aktuella. Ibland har människor fångat in Almas och dödat dem, ibland har Almas tagit människor av daga. Andra världskriget och det kalla kriget satte stopp för vidare efterforskningar men arbetet har återupptagits. Som om det inte vore märkligt nog så skall även en kvinnlig individ av Almas ha fått barn efter att ha blivit nedsövd och våldtagen av några män!? Människor och Almas är således kompatibla. Forskare bekräftade senare att Almas är genetiskt identiska med Neandertalaren!

Intressant video som återigen vänder upp och ner på historien.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2022-12-06 17:19 av JRSN
Annons:
Magi-cat
2022-12-06 17:34
#1

Tänk om … Spännande och varför inte, egentligen? (Har ej sett videon.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2022-12-06 19:42
#2

#1: Nej, varför inte, som sagt! Neandertalarna måste sägas vara experter på överlevnad. De var sannolikt här redan innan den moderna människan kom till planeten, och de kommer säkerligen finnas kvar långt efter att människan lyckats ta kål på sig själva.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maria
2022-12-06 20:11
#3

Jag har kollat filmen nu.
Märkligt hur alla bevis försvinner.
Numera finns ju tillgång till avancerade DNA tester.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JRSN
2022-12-07 08:13
#4

#3: Jag tror inte du skulle tro på en Sasquatch/Neandertalare om han så stod på din tröskel. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
2022-12-07 09:56
#5

Det skulle nog inte jag heller, tro mina ögon. 😄

Beträffande Sasquatch har jag hört trovärdiga personer berätta, och något är det.
Tänk om … Det är mycket vi inte vet och att det skulle röra sig om Neandertalare eller liknande låter väldigt spännande och fascinerande. Så, why not? 🙂

Tänker på hur synen på neandertalare förändrats under relativt kort tid. Från en ganska nedlåtande attityd till att vi levde samtidigt och tillsammans! Så varför skulle det inte finnas ännu mer att upptäcka?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2022-12-07 10:37
#6

#5: Människan och Neandertalarna måste rimligen ha levt samtidigt, vi bär ju bevisligen på deras gener. Det finns definitivt mer att upptäcka, som t.ex. den mytiska sjöjungfrun eller den märkliga 'Malmänniskan'.

https://www.youtube.com/watch?v=GUpeDwiD64M

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

PBS Member Stations rely on viewers like you. To support your local station, go to: http://to.pbs.org/DonateStoried↓ More info below ↓In this special Hallowe...
Annons:
Maria
2022-12-07 10:41
#7

Både människor, neandertalare, och denisovamänniskan verkar ju ha levt samtida enligt DNA tester.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2022-12-07 11:06
#8

Ja, nu efter DNA-testerna Annat var det innan … Väl värt att komma ihåg, att synen på olika saker kan förändras med tiden. 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: